e15 turbon kone 4g15 tilalle

J

jambojan69

Guest
elikkä oliskohan mahdollista laittaa e15 galantin 2.0 turbo kone 4g15:sta pikku koneen tilalle ja minkälainen työ siinä mahtaisi olla?
 
Linkeistä löytyi tämä.

Teknisesti mahdollista se kyllä on, mutta lupien saaminen lienee vaikeaa / mahdotonta, koskapa 1.8 tbo Cordiallekin (nick "Gordian" tapaus) teki tiukkaa...
 
juu arvelin kanssa et lupia on turha odottaa mut huvin ja urheilun vuoksihan sitä tommosia virityksiä tehdäänkin olisikos kellään mitään speksejä tuosta 2.0turbo ruutasta ja semmonen juttu vielä että yks nimeltä mainitsematon taho sanoi että siin koneessa olis 6 vaihetta pitääköhän se ihan paikkaansa?
 
niin tarkoitat varmaan, että turbo koneisen Gallun laatikossa on kuusi vaihdetta.. no, ei se kyllä pidä paikkaansa, 4G63 koneen perään on saanut 5-lovisia, sen sijaan esim. 4G32 turbon perään on saanut 2x4 vaihteistoa, jossa siis on 8 vaihdetta eteen ja 2 taakse...

"4G63" ja "turbo" hakusanoilla foorumista varmasti löytyy tietoa E15 tbon koneesta, vakiona 150 hv, pienin muutoksin liki 200 tai karvan ylikin ;D
 
kiitoksia... ja ollaampas sitä nyt tarkkoja laatikossa tai koneessa yhessä ne kuitenki on ;)
 
kävi muuten kinnostaa kun nyt mulla ois ne mr.fisulta ostetut 266mm jarrut niin mitenköhän toi tekniikan vaihto, auttaakohan noi yhtään jos hakis vaikka lupia johonkin 2litraseen? tai oisko jotain järkevää ehdotusta kun noita 1.6 DOHCeja on niin harvassa... ja mistä vois edes kysellä noita pykäliä ja hahmottaa jotain että mimmosta konetta tohon vois ees tyrkkää kun tuntuu että toi vähäpäästöisyys on kirous noissa autohommissa... :eek:
 
4G63 SOHC ruiskulla voisi olla hyvä vaihtoehto, vääntävä pata kevyessä autossa on maukas yhdistelmä, eikä moottoriaihion hinta ainakaan päätä huimaa.

Ja kyllä 8-valvestakin saa ruutia, joku jälkiasennus ruisku ja muut normaalit viritykset.. jos jostain voortin OHC padasta saa yli 200hv, niin ihan varmasti G63 padasta saa vähintään saman. Halpaahan se ei tietenkään ole, mutta mahdollista....

Riittääkö Huyhain isoimmassa vertailumoottorissa kuutiotilavuus 2-litraiseen?
 
Niko Päivinen sanoi
Riittääkö Huyhain isoimmassa vertailumoottorissa kuutiotilavuus 2-litraiseen?

Toihan minuakin tässä vähän jännittää että miten tuo nyt menisi kun tuon "pony" mallisarjan suurin kone on tuo 1.5MPI (64kw) mosa... ja muutenkin oiskohan ollu noin ettei tuohon edes prosentit tule apuun kun vähäpäästöisen moottorin muuttamisessa pätee jotkut 10% tms säännöt.. :mad: enpä tiedä sitten.. oishan sitte sonataa esim. 2.4i mosalla ja Accenttia 1.6 DOHC ja elantraa 1.8GT:näkin mm.... mutta eipä taida nuo auttaa tuohon mun mallisarjaan... :(
 
no ei sitä oo tehty minään 1.8 dieselinä tms? Vertailumoottori sai ainakin ennen olla eri tehon, painon ja tilavuuden kohdalla eri moottori, tyyliin: painoon ja tilavuuteen vertailumoottriksi diesel, tehoon vertailumoottoriksi joku turbo tai gti mosa.
 
eipä tuota exceliä ole tehty muulla kun 1.3 ja 1.5 mosalla.. Tosin samalle aluslevylle on rakennettu myös Scoupe mallimerkinnällä olevaa autoa, 2 ovinen "sportti" versio ;D jota saa 1.5 Turbolla... mutta ei oo tuotu ikinä suomeen..

eikä mulla oo mitään hajua edes kuka tuota maahantuo niin että voisi jostain alkaa kyselemään.. tai jos jonnee on soittanut niin armottoman kyllästyneitä ollaa koko asiasta.. :mad:
 
herranjestas, luin juuri tuoreesta gti lehdestä jutun tosta Suzuki Swiftistä johon oli tyrkätty 1.8 200sx:n turbomosa.. :p miten pirussa tuo on voinu olla mahdolista... kertokaa joku viisaampi.. :eek:
 
Niko Päivinen sanoi
4G63 SOHC ruiskulla voisi olla hyvä vaihtoehto, vääntävä pata kevyessä autossa on maukas yhdistelmä, eikä moottoriaihion hinta ainakaan päätä huimaa.

Ja kyllä 8-valvestakin saa ruutia, joku jälkiasennus ruisku ja muut normaalit viritykset.. jos jostain voortin OHC padasta saa yli 200hv, niin ihan varmasti G63 padasta saa vähintään saman. Halpaahan se ei tietenkään ole, mutta mahdollista....




Haudi.
Todellakin tohon "laillisen" luvan saamiseen se just tökkää, niin hyvä moottori kuin se oliskin.

Mut sit ohiaiheen, mihin pitää vähän kommentoida kun on tullu noiden kans touhuttua tossa vuosien saatossa.
Niko: ford ohc:n kohdalla noi 200 hv:ta on ylitetty niukasti jo yli 10 vuotta sitten.  Todellisuus tänäpäivänä on n.240+ heppaa, enkä puhu nyt tästä "billet"-kantisesta versiosta jost tulee hiukka enemmän mutta on nykyään mm. kielletty F-ryhmässä. Noh se, että on päästy 2-litrasessa 8-venasessa noihin tehoihin on pitkän ajan kehitystyö joka on saanut alkunsa jo -70 luvun puolestavälistä( n.30 vuotta!) Eli lyhyesti= tuntien 4g63:sen kannen ominaisuudet/ite mosan sanoisin, että 200 heppaa siitä vaatii kans hiukka aikaa ja tutkimustyötä sekä kokeiluja eri variaatioilla ennen kuin se toteutuisi. Ei ehken niin kauan kuin edm. ford-mosassa varsinkin kun tuntee tänpäivän nokkateknologian/ työstömahdollisuudet. Mutta uskon, että kukaan ei lähde sitä tekemään koska parempiakin vaihtoehtoja on. Siinämielessä erittäin tehokas 8-venanen ford-ohc ON huono vertailukohta täs kohtaa.
t:Arska
ps.eikä millään muotoa niitä palkokasveja nenukkaan ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom