e15tbo.n kylmäkäynnistys ongelma

Mr mmc

CS5W ralli///art
Liittynyt
18 Maaliskuu 2004
Sijainti
Polvijärvi
on lievää ongelmaa saada käyntiin auto ihan kylmästä...
ja kun lohkolämppäriä kun ei ole...

ulkolämmön -15 / +3 välillä :

sahaamalla ei lähde ei edes "hörähdä"
pari lyhyttä n.2-3sek starttia ja kolmannella/neljännellä "lupaa" ei kumminkaan lähde käyntiin... yskii vuoron perään putkeen/imusarjaan :-\

lyhyt startti edellä mainitulla tavalla ja "höröhtäessä" kaasu pohjaan lupaa paremmin tämän käynnistys metodin saa uusia 2-3kertaa
saa auton lähtemään käyntiin... mutta ei pysy tyhjäkäynnilla saamuu... :-\ jos pitää kierrokset n. 2700rpm niin käy sitä ihan tasasesti n. 5sek ja alkaa tippumaan ringit ja sammuu... :seina

jos alkaa pumppaamaan kaasua (ihan pohjaan asti) estäen ettei kierokset tipu alle 2500rpm (kierrokset siis vaihtelee pumppauksen johdosta 2500-3500)
saa auton pysymään käynnissä... ::)

näin kun jaksaa tehä jonkun 3-4min ja varovasti päästää tyhjäkäynnille tyhjäkäynti tippuu n.500rpm ja sit nousee normaaliin 1000rpm ja jää käyntiin... ::)

että ideoita... en oo vielä paljoa perehtynyt tohon 2-piste ruiskun toimintaan...
suuttimien liittimet ovat hapettuneet ja ne on kertaalleen siivottu, hetkellisesti "parani" mutta sillon ei ollu viel pakkasia... pakkasten myötä taas ongelmat pahentuneet

jos auto seisoo vain n.3h ei tarvitse kiusata käyntiin...
mutta lähtiessä kaasu vähän on-off tyylinen :-\
myöskään bensa ei ainakaan omaan nenään haise käynnistäessä...

IDEOITA :'(
 
Millainen lisäilmasysteemi/tyhjäkäynnin kohotussysteemi siinä on? Takavetoisissa on ruiskujärjestelmästä erillinen termostaattiviritys joka sulkee kaasuläpän normaalisti vasta jäähdytysnesteen lämpötilan noustua tarpeeksi.

Muuten seoksen rikastus perustuu lämpötila-antureista saatavaan tietoon, mutta ilmaakin pitää saada jollain konstilla enemmän koneeseen.
 
ast sanoi
Millainen lisäilmasysteemi/tyhjäkäynnin kohotussysteemi siinä on?
samanlaiselle näyttää kuin e33 galantissa eli sähköinen dc moottori... ja näyttää toimivan kun lämpösenä käynistää kiekat tiputtaa normiin 850rpm käynistys hetkellä käy 1200 ihan kuten e33:nen mulla ennemin...

Niko Päivinen sanoi
noissa on sitten aina se ikävämpi mahdollisuus: venttiilivika.... :-\
mut jos olis ventiili vika eihän se toimisi edes lämpösenä?
ja jos autotallista starttaa +15ast ei mitään ongelmia, ehkä pikkasen nypyyttää jos heti lähtee liikenteeseen...

jotenkin tuntuu että ei saa bensaa startatessa tarpeeksi... :-\
ja ohan tuolla esim "nakutus" boxissa niit palovaurioita ja nakutus anturin johto+liitin sulanu teippailen ne "kuntoon" mut eipäs vaikuttanu mitään...
 
uskon että löysin syyn huonoon käynnistykseen :D

syy yksinkertainen lämpötila anturi rikki... kone luulee olevansa aina lämmin ::)
anturin vaihdon jälkeen myös tyhjäkäynti tippu alle 1000rpm (850-900rpm) ja käynnistyksessä 1500prm josta tiputtaa sen sinne normaaliin

että nyt vaikuttas toimivan ;D :peukku

OT: paljokohan tossa e15tbossa on ahtopaineet vakiona?
mulla triscon mittari (sama joka tiiselissä meni pohjaan ;D)
näyttäs tuolle 0.6bar
nostaa ahdot todella äkäsesti 2500->3000rpm välillä sinne mutta ei korkeemmalle
hukkaportin tankoa kun nyppii niin tuntuu 2x löysemmälle kuin vr4 gallun vakiossa 14b ahtimessa ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom