mystinengalant
Mennyt mies
- Liittynyt
- 14 Kesäkuu 2004
- Sijainti
- Uusimaa
Tällainen ongelma olisi:
Kierroksia laskettaessa ryhtyy nykimään oikein voimallisesti ja erittäin hankala ajaa pienillä kierroksilla esim. kakkosella kun nykii. Jos tarjoaa moottorijarrun lisäksi jarrupoljinta niin hidastuu siistiisti eli vatkaaminen loppuu ja pysyy silti hyvin käynnissä. Veto on ehkä hieman ohutta alhaalla muutenkin.
Moottori ei edes pyri sammumaan ajossa vaan kierrosluku laskee tasaisesti kaasua höllättäessä, mutta aina kun päästää vähänkin kaasua niin nykäisee ja joskus nykii vähän ihan tasakaasullakin.Muutkin autot saattavat hiukan "nykäistä" mutta tämä nykiminen on varsin ikävää, koska se on vahvaa "nytkyttämistä" ja tulee melkein paha olo välillä.
vika ei tuntuisi vältämättä olevan koneesta lähtöisin ja on siis pahempi pienillä kierroksilla jotkut ovat veikkailleet että olisi vetoakseleissa tai koneen kiinnityksessä vikaa. Ainakin auto tärähtää aina käynnistettäessä ja kun kierrokset nousevat tarpeeksi ylös alkaa kojelauta täristä.
ECU välittää ajoittain lambda-anturin virhesignaalia, mutta sen saa sammutettua hieman urheilullisemmalla kiihdytyksellä. Tyhjäkäynti on hieman aaltoileva. Käy lämpimänä ehkä alhaisimmillaan 650rpm ja silloin koko auto tärisee. Mutta kuten jo sanoin ei sammu. Ryypyn ollessa päällä käyttäytyy ehkä hieman siistimmin.
Missä siis vika?
Kierroksia laskettaessa ryhtyy nykimään oikein voimallisesti ja erittäin hankala ajaa pienillä kierroksilla esim. kakkosella kun nykii. Jos tarjoaa moottorijarrun lisäksi jarrupoljinta niin hidastuu siistiisti eli vatkaaminen loppuu ja pysyy silti hyvin käynnissä. Veto on ehkä hieman ohutta alhaalla muutenkin.
Moottori ei edes pyri sammumaan ajossa vaan kierrosluku laskee tasaisesti kaasua höllättäessä, mutta aina kun päästää vähänkin kaasua niin nykäisee ja joskus nykii vähän ihan tasakaasullakin.Muutkin autot saattavat hiukan "nykäistä" mutta tämä nykiminen on varsin ikävää, koska se on vahvaa "nytkyttämistä" ja tulee melkein paha olo välillä.
vika ei tuntuisi vältämättä olevan koneesta lähtöisin ja on siis pahempi pienillä kierroksilla jotkut ovat veikkailleet että olisi vetoakseleissa tai koneen kiinnityksessä vikaa. Ainakin auto tärähtää aina käynnistettäessä ja kun kierrokset nousevat tarpeeksi ylös alkaa kojelauta täristä.
ECU välittää ajoittain lambda-anturin virhesignaalia, mutta sen saa sammutettua hieman urheilullisemmalla kiihdytyksellä. Tyhjäkäynti on hieman aaltoileva. Käy lämpimänä ehkä alhaisimmillaan 650rpm ja silloin koko auto tärisee. Mutta kuten jo sanoin ei sammu. Ryypyn ollessa päällä käyttäytyy ehkä hieman siistimmin.
Missä siis vika?