EA Galant purkaa akkua

robson

Member
Liittynyt
26 Syyskuu 2007
Sijainti
Turku/ Kangasniemi
Auto siis Galant -99 2.0 glx. Ongelma seuraavanlainen: purkaa akkua satunnaisesti. Olisi ollu taas aamulla tarkotus lähteä liikenteeseen mutta, ei paljoa startti pyöräyttänyt, lepojännite 9v, tehnyt samaa muutaman kerran talvella.
Epäilyksen kohteita ovat ovien tunnistimet (valokatkaisijat), ovat ryppyilleet joskus niin etteivät tunnista ovea aukaistuksi. Toinen vaihtoehto on tuo kuuluisa kello, tuli sitä joskus kolvin kanssa säikyteltyä, toimi vähän aikaa mut nyt pätkii taas (et olisko sieltä jatkuvan virran puolelta vuoto). Akkuvikaa ensiksi epäilin mutta, eipä tuo oikein vaikuta sellaiselta. Liekö kellään kokemuksia, löysin vanhempien galanttien osalta jotain laturin ja keskuslukon vikaan viiittaavia keskusteluja, pitänee lähteä mittailemaan...
 
Vs: EA Galant purkaa akkua

Väliaikatietoja: vika päällä, noin 25mA purkaa, kokeilin tuosta konetilasta sekä kabiinista todennäköisimpiä kohteita (valot, sisävalot, keskuslukko, sähköikkunat, mankka/kello) sulakkeita poistamalla, josko löytyis, mut ei. ja vuoto on siis siinä ohuemmassa johdossa joka + navalta lähtee ja joka menee siihen konetilan sulake/rele boksiin, eli vuotoa ei laturissa tai startissa. Varmaan joku johto nyt makaa runkoon jossain... jatketaan sulakkeiden nyppimistä. Kylhän tuommonenkin vuoto vaikuttaa kun en ihan joka päivä tolla ajele.
 
Vs: EA Galant purkaa akkua

En tiedä onko galantissa moista, mutta takakontin lamppu?, sehän monasti jää syystä tai toisesta päälle?
 
Vs: EA Galant purkaa akkua

Virta olisi kyllä suurempi jos joku johto olisi suoraan maissa, eli kyllä tuo lampun tai muun vastaavan kautta vaikuttaisi purkavan. Itse huomasin tuossa uusimmassa galantissa kun tulin illalla kotiin, että kontissa paloi valo. Olisiko kostea keli tehnyt tepposen, mene ja tiedä. Nyppäsin johdon irti, pitää keväämmällä laittaa sitten takaisin ja testata vieläkö palaa :)

p.s. jokaisesta omistamastani autosta, missä kontissa on ollut valo, on johto ollut nypättynä irti ostaessa...
 
Vs: EA Galant purkaa akkua

Ei vaikuttanut kontin valokaan, ei palanut, eikä vaikuttanut johdon pois ottaminen. Vika ilmeisesti löytyi sisävaloista, ainakin niiden sulakkeiden pois ottaminen hävitää vuodon. Pitänee nyt jättää ne pimeiksi ja tuumailla mikä siellä mahtaa olla vikana, ainakin joskus tosiaan noi ovien tunnistimet kettuillu.
 
Vs: EA Galant purkaa akkua

No niin, siinä pimeni sitten keskuslukkokin samalla kun otin konetilasta sisävalojen sulakkeen pois. No, pääasia että uskaltaa lähtee reissuun, mutta voihan se lukkojen vääntely talvipakkasilla hieman kiristää. Vinkkejä saa heitää missä mahtais olla vika, tai miten määrittää se, ei ehkä viittis kaikkia katkasijoita, ovia ja valoja purkaa huvikseen.
 
Vs: EA Galant purkaa akkua

Olikos galantissa takaikkunalla jossain se sisävalo kanssa?, meinaan jos on, niin ota siitä lamppu pois ???
(on meinaan ihan semmonen muistikuva ku joku joskus ois sanonut jostain vastaavasta takakontin lisäksi..)
 
Vs: EA Galant purkaa akkua

mulla 93 gallu ja purkaa hiljalleen akkua jos ei ajele :seina epäilen hälyä joka siihen ilmeisesti maahantuojan toimesta tyrkätty,ja tätä siksi että sisävalo sykkii (huomaa vain aivan pimeällä,on sen verta himmeä sykintä) ja samalla syklillä vilkkuu kun joskus ledi kojetaulun päällä.siitä tämä johtopäätös hälyyn.tarkoitus tuo kesällä poistaa. ongelmaa ei esiinny jos on jokapäiväsessä ajossa,mutta pidemmän seisonnan jälkeen voi jäädä käynnistymättä. ja eikös tuo häly useimmiten ole kytketty jotenkin sisävalon piuhaan/ovikatkaisijaan joka sisävaloja ohjaa ::)
 
Vs: EA Galant purkaa akkua

No siinä ei kauan mene kun huollat nuo ovivalokatkaisijat. Kumi tötsä pois päältä ja CRC:tä vain sisään tapin juuresta, niin katkaisijat alkaa taas pelaamaan. Siten saa ainakin yhden mahdollisuuden halvalla pois päiväjärjestyksestä.
 
Vs: EA Galant purkaa akkua

Niin eipä ole takaikkunalla valoa, ainoat on nuo etuovissa ja katossa olevat sisävalot. Ei löydy myöskään hälytintä. Toi kello nyt vielä on takremmin tutkimatta.
 
Takaisin
Ylös Bottom