EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

ville t.

Galant 2.4 GDI Sport, Lancer 2.0 STW Sport
Liittynyt
21 Heinäkuu 2004
Sijainti
JKL
Onkos kukaan tollasta purkanut koskaan. mulla siis sumuvaloumpiossa sisällä kosteutta. Siinä edessähän on sen itse pienen pyöreän umpion edessä kirkas suojamuovi. Siihen on nyt kertynyt kosteutta eli ei periaatteessa umpion sisällä vaan umpion edessä olevan muovin alla. Näytti olleen aika vahvasti tiivistetetty se muovi kiinni. kuuluuko siellä sellasta tuulilasin liimauksessa käytettävän oloista tiivistemassaa olla.

ja vuotaako se tiivistys jostain vai onko liian tiivis?



tuossa siis kuva itse ongelmasta. toisella puolella ei tuota ongelmaa ole ollenkaan. pitäis sekin purkaa ja katsoa onko sitä tiivistetty samalla tavalla
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

Mulla olis sama projekti edessä. Itse arvelin ensimmäisenä vaan pestä ne ilmaputkissa olevat "sienet", sillä ainakin bemarista saman ongelman ajovaloista korjasin. Eihän se sitä parissa päivässä kuivaa mutta ajan saatossa kuivui eikä ole enää kerännyt kosteutta.
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

Myxi sanoi
Mulla olis sama projekti edessä. Itse arvelin ensimmäisenä vaan pestä ne ilmaputkissa olevat "sienet", sillä ainakin bemarista saman ongelman ajovaloista korjasin. Eihän se sitä parissa päivässä kuivaa mutta ajan saatossa kuivui eikä ole enää kerännyt kosteutta.

ai siellä on jotku ilmaputketki? pitääpä tutkia vähän tarkemmin. mä tutkin niitä ja näytti kyllä aika tiiviiltä paketilta
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

Itsellä samaa onkelmaa...ja vielä saman puolen sumuvalossa. Täytyy noita ilmaputkia katsella sitten, aikaisemmin noista edes tiennytkään. :eek:
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

Zepi sanoi
Itsellä samaa onkelmaa...ja vielä saman puolen sumuvalossa. Täytyy noita ilmaputkia katsella sitten, aikaisemmin noista edes tiennytkään. :eek:

joo en mäkään. pitääpä tutkailla kun seuraavan kerran saa Gallun nosturille
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

täällä kans sama homma...
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

Sama ongelma esiintyy Facelift VR4sessa (Legnum/Galant) ja vasen sumuvaloumpio... Aina!
Tyyppivika? :D
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

Mikähän vika minun Gallun sumuvalo umpiossa, kun ei ole vielä kostunu :)
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

Onko kukaan saanut sitä vikaa sit korjattua vai ruvetaanko porukalla selvittään ratkaisua. jokainen eri tavalla ja katsotaan mikä on paras :)

millä tuon sitten sais kuivumaan edes vähäksi aikaa. mieluummin tietty kunnon korjaus että pysyiskin kuivana. pieni reikä jonnekkin että pääsee ilma kiertämään vai meneekö vaan huonommaksi sillä tavalla
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

Sen mitä kuvia guugletteli niin eipä noissa näytä olevan mitään letkua. Luulisi että tuollaisessa umpinaisessa valossa joku reikä ilman vaihtumiseksi olisi, lämpeneehän nuo kuitenkin jonkin verran kun valo palaa. Joutunee irroittamaan että selviää lisää.
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

Ok eli lienee jonkinsortin tyyppivika(ko)? Ja vaikuttaisi olevan avance-mallin etupuskurissa? Jatketaan tutkimuksia :peukku
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

Zepi sanoi
Ok eli lienee jonkinsortin tyyppivika(ko)? Ja vaikuttaisi olevan avance-mallin etupuskurissa? Jatketaan tutkimuksia :peukku

joo siltä vähän vaikuttaa. Mikähän syynä sit. pitää vähän verrata tuohon toiseen et mitä niissä muka eroa et toinen vaan kostuu
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

Kolmen vartin (s)äheltämisen jälkeen lasi (tai siis muoviahan se on...) on irroitettu sumuvalosta. Emäntä lämmitti kokoajan hiustenkuivaimella ja itse raaputtelin tiivistemassaa pois ja väännätin tasapäisillä mensseleillä pikkuhiljaa irroittaen lopulta lasin kokonaan. Itselläni sisällä oli paljon likaa kosteuden lisäksi, joten pelkkä kuivaaminen ei ollut vaihtoehto. Nyt sitä on sitten tuossa pöydällä palasina ollessa puhdisteltu.

Kosteus menee varmaankin umpion sisälle tuosta lasin tiivistyksestä, siellä ilmeisesti jossain kohtaa liian vähän massaa ja pääsee siitä vuotamaan. Ei tuosta muualta oikein löydä paikkaa josta kosteus ja likakin sisälle pääsisi.
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

aika erikoista vaan että juurikin tuo puoli kaikilla kostunut. itsekkin joudun kuivaamaan sen sisältä kun vaikka saisi kuivumaan niin siitä jäisi likaa lasin sisäpuolelle. sit vaan pitää keksiä uusi tiivistys. butyylimassaa kyllä olis vissiin putkilo jossain.
 
Vs: EA Galant sumuvaloumpio kostuu sisältä

Ville T. sanoi
aika erikoista vaan että juurikin tuo puoli kaikilla kostunut.
Olisikohan ilmiölle niin yksinkertainen selite, että alihankkijalla on tietyssä erässä kuskinpuolen sumarilamppuja ollut tuotantoketjussa laatuvaje. Todennäköisestihän vänkärinpuolen lamput ovat valmistettu eriaikaan, koska nuo lamput eivät tietääkseni mene ristiin, niin toisenpuolen lampuissa ei ole tuota laatupoikkeamaa. Joten tuota ongelmaa ei ole todennäköisesti kuin tietyssä erässä autoja. Alihankkija ollut sitten hissukseen koko hommasta ja toivonu, että ongelma ei tule esille auton takuu aikana. Tässä tällai insinöörimäisesti kuutioituna ;)
 
Takaisin
Ylös Bottom