ea galantin apukuskin puoli korkeammalla alatukivarren vaihdon jälkeen

suohiipijä

New Member
Liittynyt
18 Maaliskuu 2009
Auto siis sedan 2.4 Gdi. Vaihdoin apukuskin puolelle eteen etummaisen alatukivarren, läjäyksen jälkeen rupesin katteleen että aika korkeelle jäi. Pyörän kaareen mitattuna 10mm ero kuskin puoleen verrattuna. Voiko vaikuttaa noin paljon vai enkö vain ole huomannut ennen ??? Pitäskö pyöränkulmat säädättää?

Ajossa en huomannut mitään poikkeavaa, ratti suorassa, menee suoraan yms.
 
Vs: ea galantin apukuskin puoli korkeammalla alatukivarren vaihdon jälkeen

Katoitko juuri vaihdon jälkeen ? Jää jousi "pidemmäksi" kun oli "vapaana".
Kurkis uudestaan nyt kun olet ajanut sillä.
 
Vs: ea galantin apukuskin puoli korkeammalla alatukivarren vaihdon jälkeen

Ajappa joo tovi. Ja kai muistit kiristää ne auton pituussuunnassa menevät pultit auton ollessa alhaalla? Siis puslien läpi menevät.
 
Vs: ea galantin apukuskin puoli korkeammalla alatukivarren vaihdon jälkeen

Joo tosiaan mittailin kyllä saman tien kun sain kasaan, täytyy kattoo uusiksi. Eikä ollu kuorma päällä ku kiristin ne pitkittäiset pultit, onko paha?
 
Vs: ea galantin apukuskin puoli korkeammalla alatukivarren vaihdon jälkeen

jos kiristää ne puslasta läpi menevät pultit silloin kun esim rengas ylhäällä niin, sit ku auto laitetaan maan tasalle, niin pusla vääntäytyy ja sen käyttö ikä lyhenee radikaalisti. eli se jää koko ajan rasituksen alle. ei siin muuta.
 
Vs: ea galantin apukuskin puoli korkeammalla alatukivarren vaihdon jälkeen

Webtrap_86 sanoi
jos kiristää ne puslasta läpi menevät pultit silloin kun esim rengas ylhäällä niin, sit ku auto laitetaan maan tasalle, niin pusla vääntäytyy ja sen käyttö ikä lyhenee radikaalisti. eli se jää koko ajan rasituksen alle. ei siin muuta.

Onko tosiaan noin, että puslan läpi menevä holkki kiristyy niin tiukkaan, ettei se mahdu kiertymään auton painonkaan alla oikeaan asentoon? En siis ole koskaan tutkinut vaan jäin vaan ihmettelemään että jos useammassakin automerkissä noin olisi, on asennusvirheitä tapahtunut varmaan 10^n kappaletta ja sitä myöten rikottu uusi pusla melko samantien. Tuskin sen holkin vulganointi sellasta rasitusta montaa päivää kestää ???
 
Vs: ea galantin apukuskin puoli korkeammalla alatukivarren vaihdon jälkeen

Jep,juuri kuten Web sanoi.

Useimmitenhan TSI-korjaajat saavatkin samantien puslan rikki,koska vulkanointihan ei paljoa "liikakiertoa" kestä..

Tai sitten on jätetty pultti liian löysälle,jolloinka yleensä alkaa holkki "kaivamaan" tavaraa,joko itsestään tai auton rungosta.
 
Vs: ea galantin apukuskin puoli korkeammalla alatukivarren vaihdon jälkeen

ST sanoi
Jep,juuri kuten Web sanoi.

Useimmitenhan TSI-korjaajat saavatkin samantien puslan rikki,koska vulkanointihan ei paljoa "liikakiertoa" kestä..

Tai sitten on jätetty pultti liian löysälle,jolloinka yleensä alkaa holkki "kaivamaan" tavaraa,joko itsestään tai auton rungosta.

Juu ei pääse kiertämään. Ja tosi monta tapausta nähny, ei ne ikuisia ole, harmi tosin vaikka timantteja ovatkin. ;) ;D
 
Vs: ea galantin apukuskin puoli korkeammalla alatukivarren vaihdon jälkeen

Onkohan tuossakin sitten eroja millanen tukivarren kiinnitysrakenne on autossa. Silloin kun ensimmäisen sarjan vaihdatin niitä alatukivarsia Galanttiin eteen, niin kyllä ne renkaat roikkuivat molemmissa virallisissa korjaamoissa, kun alatukivarret niissä vaihtoivat ja kiristivät (Oulussa Nikusen autokorjaamo (takimmaiset etualatukivarret) ja Suomen autohuolto SAH (etummaiset etualatukivarret). Ja 1,5 vuotta ne kestivät, mutta kyllä ne puslat ja niiden vulkanoinnit olivat täysin kunnossa, mutta pallonivelet niissä petttivät kun suojakumet niistä hajosivat.
 
Vs: ea galantin apukuskin puoli korkeammalla alatukivarren vaihdon jälkeen

MitsuMi sanoi
Onkohan tuossakin sitten eroja millanen tukivarren kiinnitysrakenne on autossa. Silloin kun ensimmäisen sarjan vaihdatin niitä alatukivarsia Galanttiin eteen, niin kyllä ne renkaat roikkuivat molemmissa virallisissa korjaamoissa, kun alatukivarret niissä vaihtoivat ja kiristivät (Oulussa Nikusen autokorjaamo (takimmaiset etualatukivarret) ja Suomen autohuolto SAH (etummaiset etualatukivarret). Ja 1,5 vuotta ne kestivät, mutta kyllä ne puslat ja niiden vulkanoinnit olivat täysin kunnossa, mutta pallonivelet niissä petttivät kun suojakumet niistä hajosivat.

Esim .kyllähän ne roikkuu aluks. mut suurin osa asentajista tajuaa kummiskin tunkata sitten jousitusta vaihteistotunkilla. ja sitten kirraa ne pultit. mut sit on niitä laakeroitujakin "heloja" niin ne ei vaadi sitä.on saattanut olla että et ole huomannu sitä toimeenpidettä.
 
Vs: ea galantin apukuskin puoli korkeammalla alatukivarren vaihdon jälkeen

Webtrap_86 sanoi
Esim .kyllähän ne roikkuu aluks. mut suurin osa asentajista tajuaa kummiskin tunkata sitten jousitusta vaihteistotunkilla. ja sitten kirraa ne pultit. mut sit on niitä laakeroitujakin "heloja" niin ne ei vaadi sitä.on saattanut olla että et ole huomannu sitä toimeenpidettä.
No ite seisoin koko ajan vieressä ja ei ne mielestäni semmosta tunkkaus hommaa tehny, mutta Galantissa on ainakin semmoset lisä kumihelat, jotka tulevat tukivarren puslien molemmin puolin korikiinnityksessä eli tukivarren puslat eivät ole suorassa kosketuksessa auton koriin.
 
Vs: ea galantin apukuskin puoli korkeammalla alatukivarren vaihdon jälkeen

Takimmaisen tukivarren kiinnityksen voi kiristää auto ylhäällä mutta etummaisen sisempi ja keskikiinnitys kiritään vasta auton ollessa renkaillaan. Lähde: WSM
 
Takaisin
Ylös Bottom