EA0 Galant GDi -00 kiihtyvyys?

makezki

Mousenation!
Liittynyt
27 Kesäkuu 2010
Sijainti
Hämeenlinna
Moro, kuinkas tollasen GDi gallun pitäis kiihtyä? Kun oma tuntuu jotenkin "tehottomalta" oikeestaan 3000-4000/rpm jälkeen kun motarillekkin lähtee vedättään. Että voiko vika olla EGR:ssä vaiko jossain muussa? Autoon on vaihdettu läppäkotelo ilmeisesti edellisen omistajan toimesta ja sen verran suolaisen hintanen remppa oli ollut kuittien mukaan etten omalle kohdalle ees uskalla pelätä kyseistä "vikaa" ;D

Koska luulis kaiken mahdollisen logiikan mukaan luulis että tollanen 150hv liikauttaisi 1400kg mötköä hieman paremmin kun kyseisellä tavalla (Hieman esimerkkejä: Vakio 2T moottorinen DX Carina pysyi perässä kun itellä oli kolmonen silmässä nilkka suorana ja carina perässä kakkos vaihteella moottoritien kiihdytyskaistalla..? Vakio Tdi passatti myös pysyy perässä "kontissa kiinni" kun molemmilla on kakkosvaihde silmässä ja kaasu pohjassa) 0-100km/h aikaa en oo kellottanu mitenkään mutta kun saan sen tehtyä nii ilmottelen lukemia vaikka tänne..

Ja tosiaan, tää on vaan lähinnä vain pohdintaa kyseisestä aiheesta ja ideoita otetaan avosylin vastaan! :peukku

Koittakaahan saada selkoo epämääräisestä selityksestä! :D
 
Vs: EA0 Galant GDi -00 kiihtyvyys?

Jos kaasuläppäkotelossa olisi jotain vikaa, niin kyllä sinne mittaristoon syttyy vikavalo. Jos ei EGR:ää ole tulpattu ja koskaan ei ole imusarjaa puhdistettu, niin syynä voi olla tukkoinen imusarja. Putsaileppa imusarja ja laita EGR tukkoon (huolellisesti, että ei tule alipainevuotoja), niin eiköhän nuo Carinat ja Passatit sitten tipu matkasta ;) Voihan syynä olla myös se, että jako on hampaanverran pielessä. Auto toimii siltikkin, mutta vajaa potkulla.
 
Vs: EA0 Galant GDi -00 kiihtyvyys?

EGR:stä ei oo tietoo että onko tulpattu, mutta kaverin kanssa pitäis ottaa asiasta selvää kun saa auton nosturille nii selviää aika paljon. Ja jakopäästä ei oo minkäänlaista käryä vielä kun se on edellisen omistan toimesta tehty :D kyllä ajattelin hetken päästä tehdä senkin rempan siihen nii sekin selviäis siinä :)

Mutta kyllä tuo luonnon päälle meinaa käydä kun kaikenlaiset kikottimet kiusaa tollalailla :D
 
Vs: EA0 Galant GDi -00 kiihtyvyys?

Alkupäästä (esim joustosta) vuotava putki, imuvuoto, tukkoinen imusarja, laahaavat jarrut... Siinä muutamia kohteita, joista nuhaisuus voi johtua. Ainakin omassa tuo vuotava putki oli iso tekijä voimattomuuteen, ja kun toinen takajarru laahasi hieman niin moottoritielle kiihdyttäminenkin oli tuskaista.
 
Takaisin
Ylös Bottom