Pistetääs nyt tämmönenkin projekti näytille.
Itse olen pidemmän linjan Bmw harrastaja, joten Mitsut on minulle hieman vieraita ja voi varmasti sanoa että varsinkin Eclipse on hieman hankalempi harraste.
Mutta pidemmittä puheitta itse autoon. Selailin eräs päivä Avk:n sivuja ja siellä oli huutokaupassa tämmöinen Eclipse, sitä sitten ohimennen tutkailin ja menin painamaan tarjoa nappia.
Ketään muuta kun ei auto kiinnostanut niin se sitten "jäi käsiin".
Eihän siinä muuta kuin Avk:lle reissu trailerin kanssa ja auto kyytiin ja kotia. Kotiin päästyä laitoin akun navan kiinni autoon ja starttasin käyntiin, ajelin trailerilta alas ja ajelin pihaa ympäri.
Ei siinä sitten mitään muuta toiminnallista vikaa sitten ilmennyt kuin pieni öljyn palaminen (todennäköisesti venttiilivarren kumit), siinä mielessä siis hyvä ostos.
Korissa riittää sitten vähän puuhaamista, ruostetta siinä ei ole, mutta etupuskuri on hieman rikki, takapuskuri on punainen ja vasemmassa takakyljessä on naarmut joiden vuoksi ilmeisesti lunastettu sekä samassa takakyljessä on jotain vanhoja huonoja pakkelointejakin.
Auto vaikuttaa siltä että se on jossain puun alla majaillut useamman vuoden, kun valkoinen värikin on päässyt vihertymään. Myllytyksellä saa monta kohtaa hyväksi, mutta kyllähän tuossa on noita spray paikkailuja joten pakko on maalata melkein koko auto tai sitten se teipataan.
Vaihdelaatikosta ilmeni sellainen ongelma, kun vaihdekepissä on OD-nappi (overdrive) kun se on päällä ja auto vaihtaa 4-vaihteelle niin se hyppääkin "vapaalle". Kun mittaristossa lukee "OD off" niin vikaa ei ole, tosin se ei taida yrittää edes vaihtaa 4-vaihteelle silloin. Lueskelin että siellä on OD:lle oma kytkin ja ilmeisesti se olisi mennyt siellä rikki, mistähän varaosia saisi tuohon hommaan?
Autohan on tarkoitus kuitenkin myydä ja yrittää kenties saada jotain voittoakin hommasta, joten pitäisi keksiä paljonko tällaisten arvo on, eli kuinka paljon kannattaa/voi panostaa tuohon.
Ja sitten To Do - lista
-Alustan väljyydet tarkistella ja korjailla
-Rekisteröidä
-Oikoa lommot
-Korjata puskuri
-Tummentaa ikkunat
-Maalata tai yliteipata
-Laittaa kauko-ohjattu keskuslukitus
Jne. mitä tässä nyt keksii.
Tässä tämän hetken kuva kun autoa on hieman purettu, myllytelty ja ikkunoiden tummennus on käynnissä.
Itse olen pidemmän linjan Bmw harrastaja, joten Mitsut on minulle hieman vieraita ja voi varmasti sanoa että varsinkin Eclipse on hieman hankalempi harraste.
Mutta pidemmittä puheitta itse autoon. Selailin eräs päivä Avk:n sivuja ja siellä oli huutokaupassa tämmöinen Eclipse, sitä sitten ohimennen tutkailin ja menin painamaan tarjoa nappia.
Ketään muuta kun ei auto kiinnostanut niin se sitten "jäi käsiin".
Eihän siinä muuta kuin Avk:lle reissu trailerin kanssa ja auto kyytiin ja kotia. Kotiin päästyä laitoin akun navan kiinni autoon ja starttasin käyntiin, ajelin trailerilta alas ja ajelin pihaa ympäri.
Ei siinä sitten mitään muuta toiminnallista vikaa sitten ilmennyt kuin pieni öljyn palaminen (todennäköisesti venttiilivarren kumit), siinä mielessä siis hyvä ostos.
Korissa riittää sitten vähän puuhaamista, ruostetta siinä ei ole, mutta etupuskuri on hieman rikki, takapuskuri on punainen ja vasemmassa takakyljessä on naarmut joiden vuoksi ilmeisesti lunastettu sekä samassa takakyljessä on jotain vanhoja huonoja pakkelointejakin.
Auto vaikuttaa siltä että se on jossain puun alla majaillut useamman vuoden, kun valkoinen värikin on päässyt vihertymään. Myllytyksellä saa monta kohtaa hyväksi, mutta kyllähän tuossa on noita spray paikkailuja joten pakko on maalata melkein koko auto tai sitten se teipataan.
Vaihdelaatikosta ilmeni sellainen ongelma, kun vaihdekepissä on OD-nappi (overdrive) kun se on päällä ja auto vaihtaa 4-vaihteelle niin se hyppääkin "vapaalle". Kun mittaristossa lukee "OD off" niin vikaa ei ole, tosin se ei taida yrittää edes vaihtaa 4-vaihteelle silloin. Lueskelin että siellä on OD:lle oma kytkin ja ilmeisesti se olisi mennyt siellä rikki, mistähän varaosia saisi tuohon hommaan?
Autohan on tarkoitus kuitenkin myydä ja yrittää kenties saada jotain voittoakin hommasta, joten pitäisi keksiä paljonko tällaisten arvo on, eli kuinka paljon kannattaa/voi panostaa tuohon.
Ja sitten To Do - lista
-Alustan väljyydet tarkistella ja korjailla
-Rekisteröidä
-Oikoa lommot
-Korjata puskuri
-Tummentaa ikkunat
-Maalata tai yliteipata
-Laittaa kauko-ohjattu keskuslukitus
Jne. mitä tässä nyt keksii.
Tässä tämän hetken kuva kun autoa on hieman purettu, myllytelty ja ikkunoiden tummennus on käynnissä.




