Eclipse Gs 92...

M

Mitsu(ko)?

Guest
Morjens mitsu väki!
Itse oon ajellu matukoilla(mukaviakilometrejä), mutta nyt alkaa olemaan liian suuri vikalista saluunassani, ja toi eclipse rupes innostamaan! :p

Elikkä kyseessä on eclipse 92 Gs dohc- koneella ja hintaa 6500 euroa. Mitä tommosesta kannatta tarkastaa ennen ostoa(tyyppivikoja?), Ja tulevaisuutta ajatellen saako tosta koneesta muuleja helposti irti??

Kiitos vastauksista!
 
6500e on aika paljon. Saa olla jotain erikoista jo tuossa, esimerkiksi alustasarja ja hyvät renkaat/vanteet. Muutoin jos täysin stock kaikin puolin kannattaa hinnasta tinkasta jo semmoinen 500-1000e pois.

Tarkastamista:
- Tyhjäkäynti ~900-1k rpm välillä täysin tasaisena. Kaikenlainen pompiminen viittaa häikkään.
- Kokeile panna ilmastointi päälle, tyhjäkäynti rpm ei saa tippua, tai jos tippuu vähänkin niin sen pitää nousta samantein takaisin missä olikin. Jos ei toimi viittaa rikkinäiseen tyhjäkäyntimoottoriin
- Koneen pitää kiertää helposti 7500rpm asti(rajoitin)
- Jos ventiilikoneistosta kuuluu kovaa jatkuvaa nakutusta, on luultavimmin yksi tai useampi hydr.vent.väl.tasuri rikki
- Jarrulevyt -> kirkkaat jokapuolelta, ruostetta jossain kohtaa pinnassa viittaa siihen että on satulat juntturassa
- Jarruttaessa ei mitään ylimääräisi tärinöitä -> jos tärisee tai iskee on satuiloissa luult. jumia
- Vaihdekeppi ei turhia liiku tai hypi pois -> viittaa vikaan vaihteistossa joka kannattaa korjata heti pois ettei aiheuta lisää damagea
- Rakenna vikakoodin lukija ja lue vikakoodit: http://www.mitsubishiclubfinland.com/?sivu=artikkelit/vikakoodinluku
- Tarkasta ettei pakosarjassa ole lohkeilua
- Tarkasta takakontista vararenkaan alta ettei ole valunut vettä mistään pohjalle
- Koska viimeksi tehty jakopään täydellinen huolto? Jakopään roippeet kannattaa vaihtaa ajoissa, alkup. valmistajan suositusvaihtoväli on 90tkm, mutta mieluummin vaihtaa ajoissa kun liian myöhään...

Yleisimpiä vikoja jotka ajanmyötä ilmaantuu:
- Tyhjäkäyntimoottorin käämi(t) kärähtää ajan myötä
- Ecun konkat tuuppaa ajanmyötä hajoamaan
- Hydrauliset ventiilien välysten tasurit ovat alusta alkajen suunnitelty huonosti, jonka johdosta aiheutuu nakutusääntä ja sen myötä tehohäviötä, ja pitkään jos nakuttaneet niin aiheuttaa rullakeinuille vahinkoa.
- Ventiilikopan puolikuupäätykumi kovettuu ajan myötä eikä tiviistä enään kunnolla.
- Jarrusatulat menevät jumiin ajan myötä. Liut / mäntä. vuoden/parin välein kannattaa aina puhdistella ja uusia tiivisteet.

Tuossa nyt jotain mitä tuli mieleen...

Ja tulevaisuutta ajatellen saako tosta koneesta muuleja helposti irti??
Helposti ja paljon? Ei. Pakosarjan/putkiston vaihtamalla saa muutaman hepan, vääntöä jonnin verran enempi.
 
DOHC moottorisen jakopään vaihtoväli taitaa nykyään olla 50tkm. Jopa 60tkm saattaa kuluneilla hihnapyörillä ja kuluttavalla ajotavalla olla liikaa hihnalle. Ja se hihna kypsyy myös silloin kun sillä ei ajeta, eli vaihtovälihän on ilmoitettu xxx km TAI x vuotta.

Jos hihnaremonttiin ryhtyy, niin muistaa sitten vaihtaa tasapainoakselin hihnat, kiristäjän (kallis) ja miettii vesipumpun vaihtoa samalla...
 
Totta helve*issä pumppu vaihtoon, eihän se kestä kuitenkaan 2 vaihtoväliä. Parempi katsoa kun katua mun mielestä.
 
Takaisin
Ylös Bottom