Eclipsen tekniikka ihmettelyä, apua kaivataan...

MikkoV

New Member
Liittynyt
23 Maaliskuu 2004
Osaisikos joku sanoa että minkälainen sekasikiö tälläinen -97 Eclipse RS oikein on, meinannut tänään taas hermot mennä kun koittanut jotain osia hakea tuohon systerin autoon, kun koittaa varaosaliikkeessä selittää että mihin autoon varaosia tarvii niin katotaan kuin hullua ja ollaan kovin palveluhaluttomia...

Eli kyseessä on jenkkituonti auto tällä moparin 420A koneella ja F5MC1 manuaali laatikolla, nämähän tiettävästi löytyvät esim Chrysler Sebring LX mallista mikä nyt helpottaa hieman osien hakua, aiemmin oli jotain juttua että pikkueroja on mutta onkohan paljon ja löytyyköhän vielä muista moparin malleista samaa tekniikkapakettia? Tarvikeliikkeissä sebrinkin tuntui olevan hieman huonosti tunnettu...

Vikakoodien luku ainakin onnistui chryslerin ohjeiden mukaan service valon vilkutuksia tutkailemalla ja auto alkoi jo peräti käymään kun nykäs lämpötila anturin johdon irti...

Sitten, mitään tietoa? Onko alusta sama kuin Mitsu (4G63) tekniikkaisissa mallissa, jarrut yms? Alusta sarjaa tarvis seuraavaks vaan seuraavaks laitella ja kiinnostaa tietää että miten kulutusosien kanssa, mistäköhän autosta pyöränlaakerit, jarrupalat yms. sopii? kaikkee kun ei viittis alkaa tilaileen mitsulta vin numeron perusteella, on kallista ja vähän aikaa vievää...
 
Re:Eclipsen tekniikka ihmettelyä

Vin numeron perusteella kun kattoo jonku osan niin pystyy sanomaan mitä muusta mitsun mallista sama osa löytyy jos löytyy.
 
Re:Eclipsen tekniikka ihmettelyä

Tohon vaihdelaatikkoon tuli tänään sit tutustuttua paremmin :'(

Oltiin eilen illalla mitsulla liikenteessä ja yöllä kotiin tullessa sisko puhui jotain että kuuluu outoja paukauksia kun hellää kaasusta, ei mukamas siskonmiehen kanssa kuultu mitään ylimääräistä ja sanottiin että mennä vaan (alkoholilla osuutta asiaan)

Alettiin tänään sit iltapäiväsellä muisteleen että oliskos siinä jotain ja käytiin tyyppäämässä ja ai prkele :-[ auto nosturille ja homma varmistui...

Nykäistiin vaihdelaatikko pois ja pyödälle palasiks, tasauspyörästöstä pikkupyörien akseli poikki, halvatun jenkkien sekundamateriaalit!!!
Sit vielä akselin pätkä oli vähän päässy liikkuun siellä ja rouhinut laatikon kopasta sisäpuolelta tavaraa aikas runsaasti pois. ei silleen et mitään muuten haittais mutta saa kyllä paloitella niin pieniks atomeiks kun vaan pystyy et saa putsailtua alumiininmurut pois, ja laakerit ei varmaan tykänny kauheen hyvää...

Eli uutta:
-Kaikki laakerit
-Se pahanonnen pikkupyörien akseli
-Joku ihme pikkupyöran päittäislaakeri
-Ja samalla kakkosen synkat niin saa systerikin tehtyä vähän noppeempia vaihtoja, kakkonen kun rusahti huolella vähänkään kierroksilla vaihtaessa

Oli muuten suoranainen ihme ettei tullut täystuhoo laatikkoon, vähänkään pidemmälle ois päässy se akselin pätkä tuleen niin ois ollu laatikon kappaleita ilmassa (tai pyörät jumissa vauhdista)
 
Pystyiskös joku joka on kirjautunut esim jollekin jenkkifoorumille vähän jeesaan...

Eli pitäis tosiaan tietää että onko laatikko presiis sama kuin esim sebringissä? Ja että löytyykö kyseistä lodjua muista autoista

Myös vaihdelaatikon räjäytyskuva tarttis löytää...
 
Takaisin
Ylös Bottom