ECU sijaitsee missä?

Samibe

New Member
Liittynyt
16 Huhtikuu 2010
Moi!

Mulla o galant -89 1.6 (tuplakasuttimella) ja ei meinaa startata. Joskus kyllä, mutta sitten ei vaikka kokeile 50 kertaa. Yskii kyllä muttei startaa. Kipinä ei tulee 2- ja 4-sytytystulpaan. Kaikki vaiheddtu, mutta koska kampiakselin asentoanturi ei löydy, niin viimeinen mahdollisuus on ECU-vika. Mutta en löydä sitä! Joku teistä tietäisi varmasti missä sijaitsee?

/Samibe
 
Vs: ECU sijaitsee missä?

Etkä löydäkkään,kun ei kys autossa sitä ole.

Jos kipinä kerran edes JOHONKIN tulppaan tulee,niin sitten voi kipinänvahvistajan/puolan laskea pois.

Eli tulpat,piuhat,jakajan kansi+pyörijä,ne vaihtoon niin eiköhän rupea toimimaan!
 
Vs: ECU sijaitsee missä?

Todennäköisesti ECUa ei kaasariautosta löydy. Teoriassa on kuitenkin mahdollista, että on käytetty ruiskun jakajaa, ECUa, ja PTU:ia, ilman että autossa on ruiskun polttoainepuolen osia kiinni. Mahdollista, vaikkakin epätodennäköistä.

Jos näin on ja ECU on vakiopaikallaan, niin se on apukuskin puolen A-pilarissa kiinni. Tosin jos joku on nähnyt vaivaa tehdäkseen tällaisen ECI-sytkän, on ECUn paikkakin helposti voinut muuttua.
 
Vs: ECU sijaitsee missä?

Niko Päivinen sanoi
Todennäköisesti ECUa ei kaasariautosta löydy.
No ei löydy.

E31: on täysin "mekaaninen" kaasari/sytty osiltaan.

Eikä se ole edes tuplakaasari,vaan vain kaksikurkkuinen.



Onhan itsellänikin sellainen yksi tuossa pihassa,TÄYSIN läpikäytynä (lue:purettuna osiksi..).
 
Vs: ECU sijaitsee missä?

Kiitos vastauksista!

Kaikki puola, kaapelit, tulpat, rootori, kansi jne on jo vaihdettu.
Kirjoitin väärin se on kaksikurkkuinen eikä tuplakaasari.
Tarkistin, ja pelkääjän puolella ei ole mitään vaihdettu. Kaikki näyttää olevaa alkuperätistä osia, piuhoja jne.

Silloin kun ei starttaa niin kipinä tulee vain kahteen pyttyyn!
Just hain puretusta autosta jakajan missä on Hall-osat tallella. Täytyy nyt vaihtaa sekin...

Lisää ideoita?

/Samibe
 
Vs: ECU sijaitsee missä?

E31: on täysin "mekaaninen" kaasari/sytty osiltaan.

Niin on, tehtaalta lähtiessään. Yhtään 1.6 turbo Galanttiakaan ei ole tehtaalta lähtenyt, mutta sellainenkin on Suomessa silti ollut. 20-vuotias auto on voitu rakentaa uudelleen jo moneen kertaan, eikä välttämättä alkuperäisillä osilla. Tosin jos "tuplakaasarit" tarkoittikin tässä kohtaa alkuperäistä kaksikurkkuista, niin tuskin silloin on mitään ruiskun sytkävehkeitäkään käytetty.

terveisin nimim. GTLSin omistaja. ;)
Just hain puretusta autosta jakajan missä on Hall-osat tallella. Täytyy nyt vaihtaa sekin...

Ei kannata juuri muuta tehdä, ennen kuin kokeilee jakajan vaihtoa.
 
Vs: ECU sijaitsee missä?

Jakaja ja Hall vaihdett mutt ei silti lähtenyt käyntiin. Myöskin melkein kaikki isommat sulakkeet ja metalliset komponentit sulakelaatikossa vaihdettu.

Mutta, mutta monen kokeilun jälkeen laitoin Boosterin akkuun kiinni ja silloin lähti ekaksi kahdella pytyllä, sitten kolmella ja lopuksi 15 sekunnin päästä kaikki pytyt toimimaan.

Elikkä nyt taas toimii, mutta näin on aikaisemminkin ollut. Yhtäkkiä ei toimi...

Jos oli apua boosterista tarkoittaa että akku ei riitänyt, mutta se on aikaisemmin jaksanut ja on täysladattu koko ajan..

Tulen hulluksi!
 
Vs: ECU sijaitsee missä?

saanu vain liikaa bensaa... ei kannata pumpata kaasua startauksen aikana
tai ennen starttausta, vääntää vain avaimesta...

tosin voihan vika olla puolassa se alkaa hyytymään
mahdollisia vika osia on puolan etuvastus,puola,jakaja,tulpanjohdot,tulpat,pyörijä
ja jakajan kansi.

tyhjä/rikkonainen akku saattaa myös estää käynistymisen
akun rikkoutumiseen voi olla syinä laturi,vanhuus tai talvellä jäätyminen
tai akkunesteiden häviäminen.
ja vaikka akku olisi ehjä rikkonaisella laturilla ei pitkälle pötkitä, hyytyy
n.100km jälkeen aika varmasti ellei lataile välillä...

myös hypänny jako/jakohihna poikki estää käynistymisen...

et pahemin ole autojen kanssa ollut tekemisissä?

huomaa sellainen että jakajan kansissa ja pyörijöissä on eroja, pitää olla oikeat!
korkeus erot kannattaa tarvike osissa selvitellä... ottaa alkupeäriset matkaan
niin tulee oikeanlaiset...
 
Vs: ECU sijaitsee missä?

Oen kyllä ruuvannut mopoja motskareita ja autoja - ja jenkkiautoja n 30 vuotta, mutta joskus ottaa päähän ja voimat lähtee huitsi nevadaan.

Täytyy välillä pyytää apua ettei tulee hulluksi vanhojen autojen kanssa!

Nyt auto siis toimii taas mutta saa nähdä kui kauan...
 
Takaisin
Ylös Bottom