Ecu?

antte

ex. Galant Tbo -83, nykyinen Galant Tbo -82
Liittynyt
4 Huhtikuu 2003
Sijainti
Espoo
Aapuva! Äitini vm 90 12v 1,5i Lancusta meni tietokone (ecu?) Ja nyt pitäis saada tietää että missä tämä lodju sijaitsee, onko paljon vaihtoehtoja boksille, ja keneltä löytyisi joutilaana tämmöinen? Kiitos ja Anteeks.

-Antte
 
http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=5297.0

Esku korjaa ECUt, ja jäsenet saavat vielä vähän alennustakin hinnasta....

Lancer miehet varmaan sanovat missä se ECU sijaitsee, yleensä Mitsuissa se on joko keskikonsolin sisällä, kojelaudan alla tai sitten apparin jalkatilan sivupanelin takana..
 
Nonii Lanccu miehet! Kuulitte mitä Niko sano, eli pienmuotoista vinkkiä että mistä sen löytää sieltä autosta! ja oliko näitä ecuja  miljardi erillaista vai voiko sinne roiskasta jonkun muun (87-93) lanchesterin ecun, ku niitä nyt on myynnissä joitain kappaleta tuolla myydään osiolla. Myyjät saa myös tarjoilla täänne jos varmuutta sopivuudesta. Revin sen kapistuksen irti tällä viikolla niin voidaan mietiskellä niitä sarjanumeroita... :peukku

EDIT: Ja mielummin ostan toimivan kuin rupeen lähettelemään rikkinäistä korjattavaksi. Kun vähän kiire olis. Ei herneitä Esku.
 
Ei varmaa tietoo
Apparin jalkatilan oikeella puolella. ottaa pois sen muovi panelin niin sen takana ylhäällä. Gallussa ainakin näin ja muistaisin et jonkun kans oli juttuu et lancussakin ois siellä. :)
 
Siellähän se.

Hmmi... kuis karsea kiirus sulla on? Mulla on tässä "lomaviikko" aluillaan, joten kerkiän tekemään vähän enemmän töitä kuin yleensä.

Ja toisaalta, onhan mulla tossa lainattavaksi vajaaälyisiä mutta välttäviä laatikoita (limp home -tilassa forever). Että jos tosiaan on kiire, niin voin paiskata vaikka heti huomenna (taitaa olla tänään) semmoisen version sinnepäin, että saa auton liikkeelle.

Ingen ärter :)
 
Jaa... mikäs on kustannus tälläisestä operaatiosta?
Menaa jos 100-150e olis käytetyn hinta niin kannattaako tuollaista kärähtänyttä ehjätä? Auto ei varmaan tule ikuisesti enää liikkumaan joten budjettilinjalla on vedettävä. Autoasentajana tiedän että Suomessa työtunti ei ole halpaa, joten 2h juottelu maksaa jo tuon 150e. Vai ootko aivan helvetin nopea kaveri?!
 
tämä pätee nyt mm. ECUihin ja Pajeron kansiin: kun kyseessä on tyyppivika, käytetyn, (=luultavasti lähes rikkinäisen) osan vaihtaminen totaalisesti hajonneen osan tilalle EI ole järkevää.
Näitä juttuja voi lukea vaikkapa suomi24 palstalta: jos Lanceriin on vaihdettu kolme käytettyä ECUa peräjälkeen, niin tulee mieleen, että olisko kandenu vaan korjata se ensimmäinen, eikä etsiä käytettyjä (lähes risoja) ECUja ja sitten kirota netissä niistä?
 
Okei. Eli käytettyä ei kannata ostaa niin parempi van antaa Eskun korjata vanha ECU. Antakaa hinta arvio tuosta prosessista niin laitan ECUn postiin.
 
Kuulostavat nuo sinun käytettyjen osien hinnat melko optimistisilta, mutta korjaus maksanee kutakuinkin saman verran. Sillä erotuksella, että työllä on 3 vuoden takuu. Kannattaa verrata purkuosan perävalotakuuseen...
 
Mie suosittelen ainakin Ecun lähettämistä Eskulle :)

Colt toimii nyt paremmin kun koskaan, mulla oloaikanaan (2vuotta) :peukku

Kulutuksista en osaa sanoa vielä, mutta tuntuis että heposet on ainakin palannu laitumiltaan! ;)

JA MIKÄ  TÄRKEINTÄ!
Koneen nakutuset on kadonnu lähes tyystin,
eli kylmällä (n.-20c, 8tuntia) kone rallatteli noin puoli minuuttia ja hiljeni siihen :peukku :peukku :peukku

EDIT: koska tästä nyt on tällanen sanojen tulkinta juttu tullu, niin tarkennan ainakin omaa asiaani...

Eli se ääni jonka on YLEISESTI luultu johtuvan nostajista tahi välyksen tasaajista, saattaakin poistua pelkällä Ecun huollolla, joka on edelleen suht edullinen homma, josta ei ainakaan haittaa ole vaikka sitten äänet ei poistuisikaan! :peukku Do I make myself clear? :seina
 
Jani T sanoi
JA MIKÄ  TÄRKEINTÄ!
Koneen nakutuset on kadonnu lähes tyystin,
eli kylmällä (n.-20c, 8tuntia) kone rallatteli noin puoli minuuttia ja hiljeni siihen :peukku :peukku :peukku
Ei nyt sentään aleta jeesusteleen...

eecun huolto ei voi vaikuttaa mitenkään hyd. välystentasaajien pitämään "nakutukseen"

Vai tarkoitatko nakutuksella oikeaa nakutusta aka epänormaalia ja hallitsematonta polttoaineseoksen ennenaikaista palamista ?
 
ettei olisi ecun huoltoajan seisominen seisominen tyhjänny nostimet ja sit päässy uudet öljyt sisään ja nakutus vähentyny...kenties?

vähän oudolle kuulostaa... mutta en kiellä kun en tiedä...
 
Tepi sanoi
Jani T sanoi
JA MIKÄ  TÄRKEINTÄ!
Koneen nakutuset on kadonnu lähes tyystin,
eli kylmällä (n.-20c, 8tuntia) kone rallatteli noin puoli minuuttia ja hiljeni siihen :peukku :peukku :peukku
Ei nyt sentään aleta jeesusteleen...

eecun huolto ei voi vaikuttaa mitenkään hyd. välystentasaajien pitämään "nakutukseen"

Vai tarkoitatko nakutuksella oikeaa nakutusta aka epänormaalia ja hallitsematonta polttoaineseoksen ennenaikaista palamista ?
Kah kun en ilmeisesti tiedä miten tasarit mitsussa pitää ääntä niin käytin siksi sanaa nakutus, mutta kaikki asiantuntijat jotka kuuli coltin käynnin vaikkapa Forssassa ja oli sitä mieltä (jota mieltä minäkin silloin vielä olin) että tasarit/nostajat ne on syyllisiä meteliin, nakutukseen eli rallatukseen ;)
ovat tervetulleita kuuntelemaan coltin käyntiä nyt kun Ecu on huollettu!!!

Tarkoitin lähinnä että toi boxin huolto on suht halpa (eikä siitä varmaankaan oo mitään haittaakaan) homma verrattuna nostajien yms. vaihtoon jos toivotaan koneen hiljenevän, olettaen jos se kone siis siitä hiljenee ;) Ja jos ei niin sit ei muuta ku konepellin alle hommiin ja voi vaan itsekseen hyvillä mielin todeta että rupee kohta olemaan kaikki paikat kondiksessa :peukku
 
JKorpela sanoi
ettei olisi ecun huoltoajan seisominen seisominen tyhjänny nostimet ja sit päässy uudet öljyt sisään ja nakutus vähentyny...kenties?

vähän oudolle kuulostaa... mutta en kiellä kun en tiedä...
Oudolta toi munkin mielestä kuulostaa, mutta faktoja en voi kieltääkään ;)

Mutta etten liikaa rupee hehkuttamaan niin otan asiaan taas kantaa kunhan on saatu lisää kilometrejä alle (eli ettei ainakaan oo pelkistä öljyistä kiinni ;) ) , nyt on ajettu noin tuhannen kilsaa huollon jälkeen :)
 
Jani T sanoi
Mie suosittelen ainakin Ecun lähettämistä Eskulle :)

Colt toimii nyt paremmin kun koskaan, mulla oloaikanaan (2vuotta) :peukku

Kulutuksista en osaa sanoa vielä, mutta tuntuis että heposet on ainakin palannu laitumiltaan! ;)

JA MIKÄ  TÄRKEINTÄ!
Koneen nakutuset on kadonnu lähes tyystin,
eli kylmällä (n.-20c, 8tuntia) kone rallatteli noin puoli minuuttia ja hiljeni siihen :peukku :peukku :peukku

Heh jollain muillakin positiivisia kokemuksia Ecun huollosta :p Kuten tuolla Galantin tekniikka palstalla lukeekin Dynamikin boksi käväisi huollossa ja vei samalla nakutuksen mennessään, nykimisen, toi tehoa ja bensan kulutuskin laski.

Nyt boksi ollut 2kk kiinni ja ei ole nakutusta kuulnut. :peukku
 
Älkää nyt puhuko nakutuksesta, kun tarkoitatte venttiilikoneiston rallatusta.

Tottakai auton käyttäytyminen muuttuu kun sieltä on osia rikki  ;D ja lopulta ei lähde koko p***a käyntiin. Mutta venttiilikoneiston pitämään ääneen ei vaikuta kuin tyhjäkäyntinopeus ?

Rallatus voi baikuttaa tehoihin sitä kautta että jos päästää rallatuksen todella kova äänikseksi niin auton nakutuksen tunnistin luulee että kone nakuttaa ja alkaa muutteleen sytkää etc.. Mutta kuka hullu päästää niin pitkälle.... ::)

Tuo että 92-96 mallin ecut on vielä rikkoutuvaa mallia, oli  minulle uutta. Esku, oliko janit:n ecussa konkat rikki ?/ muuta häikkää ?

ps. Kokeilkaas tämmöinen homma... Ajelkaa autolla, menkää tien sivuun, resetoikaa ecu ja meette ajaan. Tuntuuko auto tehokkaammalta ?
 
Tepi sanoi
ps. Kokeilkaas tämmöinen homma... Ajelkaa autolla, menkää tien sivuun, resetoikaa ecu ja meette ajaan. Tuntuuko auto tehokkaammalta ?

jep, CB#A lanseri kyseessä
ecun huoltamisella poistuisi tämä?
 
(mutua)
Ei vaan se kertoo että ecu ajaa pikkusen rikkaammilla seoksilla alkuunsa ennen kuin hakee optimaalisempia (päästöt kulutus) arvoja.

Edelleen haluun nähdä sen rikkinäisen 92-95 lankun/coltin ecun :) (mikä sen henkilön nimitys on joka uskoo vasta kun näkee...)
 
Tepi sanoi
(mutua)
Ei vaan se kertoo että ecu ajaa pikkusen rikkaammilla seoksilla alkuunsa ennen kuin hakee optimaalisempia (päästöt kulutus) arvoja.

Edelleen haluun nähdä sen rikkinäisen 92-95 lankun/coltin ecun :) (mikä sen henkilön nimitys on joka uskoo vasta kun näkee...)
Niinpä Esku arvelikin silloin että ton boxin ei pitäis mennä "rikki" mutta kuvan nähtyään pyysi lähettämään sen huoltoon!!!
Vai oonkohan mä nähny unta että se on ollu huollossa ja auto parani täydellisesti!?

Ja mitä tulee sanaan nakutus, niin mulle on ihan sama mitä ääntä se piti, joka tapauksessa ei pidä enää!
Nakuttaahan mulla suukin aina silloin tällöin ;)

P.S. Oleellista lienee kuitenkin loppujen lopuksi se että ainakin Gti-Lancerien ja Coltien omistajat tietää, millaista ääntä nää laitteet voi pitää

Tekstiä muokattu :)
 
Jani T sanoi
P.S. Oleellista lienee kuitenkin loppujen lopuksi se että Gti-Lancerien ja Coltien omistajat tietää, millaista ääntä nää laitteet voi pitää

+ kaikki mitsut joissa on hydrauliset välyksentasaajat

Joo ja se on kamala ääni se ! ;D
 
There are several things that have cured phantom knock for some people.I have some to and haven't tried the following totally yet.I ran one can of MCCC thru engine.

Anyway in no particular order:
Replace lifters with 3 g ones.to do list
Replace knock sensor with new one.bought but not installed.
Put several cans of MCCC thru engine and on pistons.Put one can thru.
Replace motor mounts.Seem ok
Change pcv system to straight thru.to do list
Find rattling things under hood.could be throw out bear,etc.Have some rattling on my car and carrier bearings are super bad.
Check ecu for leaking caps..etc.to do list.
And if all else fails sell car or buy an aem ems and 2 g knock sensor.

I have no plans to sell my car so will go to aem ems if none of the above works on my car.

Its very annoying phantom knock for sure.
 
zare sanoi
Jani T sanoi
Nakuttaahan mulla suukin aina silloin tällöin ;)

Oletan että kyseessä on ilta jonkun vkl:n perjantai/lauantai-akselilta ja liian laihat seokset :seina
Ne on amatöörejä jotka ajaa laihalla vaan viikonloppuisin ;D ;)

EDIT: Mullahan kun on vuorotöistä johtuen vkl vähän milloin sattuu :peukku
 
Tepi sanoi
Tuo että 92-96 mallin ecut on vielä rikkoutuvaa mallia, oli  minulle uutta. Esku, oliko janit:n ecussa konkat rikki ?/ muuta häikkää ?

Olipi. Häikkää oli. Eli tämä vanha uskomus siitä, että vain -92 ja vanhemmat osaavat hajota onkin ihan legendaa. Hajoavat kyllä.
 
Esku sanoi
Tepi sanoi
Tuo että 92-96 mallin ecut on vielä rikkoutuvaa mallia, oli  minulle uutta. Esku, oliko janit:n ecussa konkat rikki ?/ muuta häikkää ?

Olipi. Häikkää oli. Eli tämä vanha uskomus siitä, että vain -92 ja vanhemmat osaavat hajota onkin ihan legendaa. Hajoavat kyllä.

Onko kuvia ? Oliko auto 92 93 94 95 ? Konkatko oli syöpynyt ?
 
Kuvia ei ole, en ota, jos ei ole kyseessä jotenkin erityisen erikoinen tapaus.

Auton ikää en tod. muista, eikä sitä ole tuolla tietokannassakaan, joten ei tainnut olla lähetteessä mainintaa.

Ja enkä muista sitäkään, mitä vikaa siinä oli ;D

Että näin. Mutta oli siinä. Jos ei olisi ollut, niin en olisi sille mitään tehnyt...
 
Takaisin
Ylös Bottom