Egr tukkiminen / pois käytöstä ottaminen (6G72) moottorisissa autoissa

Jandez

Member
Liittynyt
25 Marraskuu 2010
Eli onko kukaan ottanut pois käytöstä tuota ? ja miten se o viisainta tehdä ja onko tietoo vaikuttaako miten päästöihin tai muuten auton toimintaan ?
 
Vs: Egr tukkiminen / pois käytöstä ottaminen (6G72) moottorisissa autoissa

alipaine kellosta letku irti ja tukkoon, eikä vaikuta mihinkään auton toimintoihin tai päästöihin.
tai ainakaan sellaisiin mitkä näkyy katsastus testissä.
 
Vs: Egr tukkiminen / pois käytöstä ottaminen (6G72) moottorisissa autoissa

AP-letku tukkoon,sokea tiiviste varmuuden vuoksi EGR-venttiilille.

Muuta ei tarvi tehdä.

Ei vaikuta toimintaan PERIAATTEESSA,tietyissä tapauksissa (esim jumittava EGR-vena) tyhjäkäynti tasaantuu,pintanypytys poistuu yms peruskauraa.

Itsellä tosin oli uskomattoman puhdas vena,hyvä kun karstaa edes näkyi seinämillä,kuitenkin silloin ~310tkm ajettu.
 
Vs: Egr tukkiminen / pois käytöstä ottaminen (6G72) moottorisissa autoissa

Jossain muistan nähneeni semmossen kuvan siitä laipasta mikä laitetaan siihen egr venttiiliin mistäs sen löytäis?
 
Vs: Egr tukkiminen / pois käytöstä ottaminen (6G72) moottorisissa autoissa

zalskin sanoi
Jossain muistan nähneeni semmossen kuvan siitä laipasta mikä laitetaan siihen egr venttiiliin mistäs sen löytäis?
Et mistään,itse se pitää tehdä.
 
Vs: Egr tukkiminen / pois käytöstä ottaminen (6G72) moottorisissa autoissa

selvä minkäs paksusta peltiä kannattas olla?
 
Vs: Egr tukkiminen / pois käytöstä ottaminen (6G72) moottorisissa autoissa

Itse käytän alumiinia (1,5-2mm paksua),mutta jotkut käyttävät myös kuparia.

Välissä käytän myös VHT:n MLS-tiivisteille tarkoitettua "tiivistysliimaa",ehkä hieman liioittelua mutta eivätpä ole koskaan vuotaneet.

Ja tämä siis sokeaa tiivistettä varten.

Kokonaan sitä EGR-venaa ei kannata irroittaa,ettei tule katsastuksessa sanomista..
 
Vs: Egr tukkiminen / pois käytöstä ottaminen (6G72) moottorisissa autoissa

Tota missä ton egr:n pitäs olla 6g72? Eikös se egr oo kuljettajan puolella pakosarjasta imusarjaan, vai olenko väärässä? Itsellä gen2 pajero -92 6g72 koneella (tuontipeli). Onko olemassa muita syitä imusarjan karstottumiseen kuin egr?
 
Vs: Egr tukkiminen / pois käytöstä ottaminen (6G72) moottorisissa autoissa

Mulla 2g pajerossa edes ollu koko egrrää...
 
Vs: Egr tukkiminen / pois käytöstä ottaminen (6G72) moottorisissa autoissa

EGR nokeaa imusarjaa PISTE. Ainoa muu laite joka nokeaa imusarjaa (tosin vikatilanteessa), on SAS, secondary air supply system, mutta niitä ei onneksi normaalisti ole monessakaan autossa (ehkä tuontiautoissa pääasiassa?). SASin tunnistaa pakosarjasta lähtevistä, selkeästi näkyvistä putkista.
 
Vs: Egr tukkiminen / pois käytöstä ottaminen (6G72) moottorisissa autoissa

miten helvetissä noi pultit pitäs saada auki :seina siis auto on carisma GDI -00
Ja kumpaan päätyyn se alumiini levy laitetaan Imu vai Pako?
 
Takaisin
Ylös Bottom