Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

J. Puhakka

Active Member
Club Member
Moderaattori
Liittynyt
7 Tammikuu 2003
En tiedä meinaako tämä että VAG-dieselit ovat nyt historiaa mutta perstuntumalla sanoisin että ei tämä nyt välttämättä parempaan suuntaan ole, tiedote lontooksi:

PSA Peugeot Citroën and MMC Enter Diesel Engine Supply Agreement

Tokyo and Paris, January 17, 2007 — Mitsubishi Motors Corporation and PSA Peugeot Citroën announced today that they have signed an agreement under which Mitsubishi Motors will be supplied with diesel engines by PSA Peugeot Citroën in a new collaborative agreement.

Under this agreement PSA Peugeot Citroën will start supplying Mitsubishi Motors with its state-of-the-art 2.2l common-rail, direct-injection diesel engine from mid 2007. This engine will also be fitted with a PSA Peugeot Citroën patented particulate filter to deliver outstanding environmental performance.

Mitsubishi Motors is to introduce its new SUV model, the Outlander in Europe this month, and towards the end of 2007, will add a new diesel version powered by the 2.2l PSA Peugeot Citroën diesel engine.

The Peugeot 4007 and Citroën C-Crosser will benefit from this 2.2l engine upon their commercial launch, i.e. mid- 2007.

In July 2005, the two companies decided to join forces and work on an SUV-type 4WD vehicle for PSA Peugeot Citroën based on a new platform already under development at MMC. This new agreement, which was not in the original scheme of the partnership, means that the two companies extend their operational ties into the field of component supply. This highlights the good relationship of the two groups.

Mitsubishi Motors and PSA Peugeot Citroën will pursue their cooperation strategy in "win-win" areas.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Elä kehtaa... Tähänkö se ranskalaisien haukkuminen sit loppu? :eek:
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Otsikkohan tuon jo kertoo. Ojasta allikkoon, ja syvälle. Täytynee ruveta pitämään parempaa huolta noista omista autoista, ne ovat sentään vielä oikeita JAPANILAISIA Mitsuja, ilman mitään eurooppalaisia osia. Hirveetä raiskausta, ei voi muuta sanoa.
Tekniikkapuolelle rupeaa siis parin vuoden päästä tulemaan otsikoita, joissa kysellään miksi uusi auto kusee öljyt pihalle pakkasella jne jne...

Luulisi, että Carisman ranskis-vaihdelaatikoista tai vokkelon valuvikaisista dieseleistä olisi opittu jotain eurooppalaisesta työnlaadusta, mutta ei näköjään. EU:n neuvostomalliset tullimuuritko tähänkin on syynä?
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Niko Päivinen sanoi
Tekniikkapuolelle rupeaa siis parin vuoden päästä tulemaan otsikoita, joissa kysellään miksi uusi auto kusee öljyt pihalle pakkasella jne jne...

Nyt on pakko ottaa pari hernettä....(sniishhh) Nuo öljy ongelmat ovat olleet lähinnä bensa puolella 1.6/1.8 koneissa ja myös vanhoissa 1.9 dieseleissä....ja nekin on helppo ratkaista käyttämällä oikean laatuista öljyä.

Nimim. 8 vuotta Peugeotilla.....
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Mulla on ollut sellainen käsitys, että Ranskalaiset osaavat kyllä koneita tehdä. Muussa laadussa onkin sitten enemmän toivomisen varaa.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Njaa-a. Lähipiirissä Nissan Primeran 2.2 dCi:ssä (lue: Renault) tuntuu Ahdin kestävän noin 80000 tkm sitten ottaa siivet koppaan kiinni ja meno hyytyy. Tuota ja karkeahkoa käyntiääntä lukuunottamatta kyllä erinomainen moottori, vetoa piisaa aivan alhaalta asti reipaasti ja kulutuskin on maltillinen.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Mihis yhteenliittymään tää mitsu muuten kuuluu? Eikös mitsulla ole ollut muutenkin jo jotain tekemistä PSA:n kanssa? Ei nyt vielä heitetä kirvestä kaivoon. Ei ne FAK-dieselitkään/autot mitään täysin virheettömiä ole.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

mulla kokemuksia löytyy yhdestä 205:sta, yhdestä 106:sta ja yhdestä 206cc:stä.
kahdessa ensimmäisessä oli suuria ongelmia sähköpuolella. ja se olikin yksi syy miksi ranskalaisiin kyllästyin. CC on toiminu hyvin apauttiarallaa jo nelisen vuotta.

pitäisivät nyt nää mitsut mitsuina ja pugit pugeina.

hez
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Itse olen ainakin päässyt iihen käsitykseen, että käyttävät jatkossa sekä VAG että PSA konsernien diesel koneita. Jäähän ainakin uuteen Outlanderiinkin tuo 2 litranen pumppari-diesel mallistoon vaikka 2,2 PSA:lta tuleekin.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

nokonzok sanoi
Mulla on ollut sellainen käsitys, että Ranskalaiset osaavat kyllä koneita tehdä. Muussa laadussa onkin sitten enemmän toivomisen varaa.
Itsellenikin tuollainen käsitys näin omien tosin hyvin rajallisten kokemusten perusteella jäänyt. Ja onhan toi 2,2 aika kova kone, noin paperilla ainakin ;D
Kuinkas muuten uudessa Outtiksessa, onko toi vaihteistokin jostain lainattu vai niin kuin Grandiksessa että kone on lainattu ja laatikko on Mitsun oma ???, ei muuten, mutta noi arpalaatikot tuolta ranskan maalta ei oo oikeen vakuuttaneet ::)
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Kyllähän sitä nyt pitää jonkun auttaa että Mitsu pääsee jaloilleen takaisin. Siitä en tiedä, mihin suuntaan menestys täällä nyt menossa, mutta viime aikoina ei ainakaan kehumista ole ollut.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

onkos tuo DI-D psa tuotantoa... esmin pajerossa 3.2DI-D ??? ku enpäs ole asiaan perehtyny...
ainakin lastutettu 3.2DI-D pajero kulki pikkasen lujaa... ei ollu moottoritiellä toivokaan pysyä tolla vajaa tehosella perässä.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

JKorpela sanoi
onkos tuo DI-D psa tuotantoa... esmin pajerossa 3.2DI-D ??? ku enpäs ole asiaan perehtyny...
ainakin lastutettu 3.2DI-D pajero kulki pikkasen lujaa... ei ollu moottoritiellä toivokaan pysyä tolla vajaa tehosella perässä.
Käsittääkseni toi 3,2DI-D on ainut "aito" DI-D eli mitsun oma ;). Ja onhan toi työkone 2,5 mitsun oma mutta muista nyt juuri onko siitä käytetty tota DI-D nimikettä. Korjatkoon ne jotka paremmin tietää :D
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Pajen kone on Mitsun omaa tuotantoa... Mitsullahan oli ihan tiedote dieseleistä jossain vaiheessa ja suurin syy näihin yhteiskoneisiin on luonnollisesti omien puute. Kehittely nykyvaatimusten mukaisessa dieselissä vaan kestää hetken ;) joten tehdashan ilmoitti, että ensimmäiset omat diesel koneet 2 litran tilavuuksissa näkevät päivänvalon 2009.

Ja kyllä siihen laadunvalvontaan varmasti kiinnitetään huomiota hiukkasen eri tavalla kuin ranskassa. Nämä Outlanderit/PSA maasturithan kasataan japanissa ja samoin lykitään HDI:t konehuoneesen nousevan auringon maassa. Ainakin Toyota/PSA yhteistyä on nostanut PSA laatuvaatimuksia ihan uudelle tasolle ja suunta vaan jatkuu.

Henkilökohtaisena mielipiteenä sanoisin, että pitkästä aikaa Mitsubishin timantit alkavat taas loistaa ;D
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

J. Puhakka sanoi
En tiedä meinaako tämä että VAG-dieselit ovat nyt historiaa mutta perstuntumalla sanoisin että ei tämä nyt välttämättä parempaan suuntaan ole, tiedote lontooksi:
no juu, kyllä mieluummin olisin nähnyt mitsussa näitä VAG-tuotteita kuin PSA-tuotteita :-\
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

nokonzok sanoi
Mulla on ollut sellainen käsitys, että Ranskalaiset osaavat kyllä koneita tehdä.

Näin muuten on! ;) Lisäisin vielä, että tekeehän BMW ja PSA:kin jo yhteistyötä ja hyvä kone on sieltäkin syntynyt!
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

kapsu sanoi
no juu, kyllä mieluummin olisin nähnyt mitsussa näitä VAG-tuotteita kuin PSA-tuotteita :-\

Itse voisin tähän todeta että lähipiirissä on molempia, sekä VAG että PSA yhtymien tekeleitä ja sen enempiä herneitä kenellekään tuottamatta voin sanoa että VAG tuote (-00 VW Golf 1.9 TDI 4-motion)alkoi nikottelemaan n. 200tkm kohdalla (käynnistysvaikeuksia, hörii ilmaa? turbokin vaihdettu jo kertaalleen...) kun taas PSA-yhtymän tuote (-02 Xsara Break 2.0 HDI automaatti) on kestänyt kohta täysin moitteitta jo 400tkm... ::)

Kaikista mieluiten toki olisin nähnyt jälleen mitsun oman tekeleen tässä kohtaa, mutta jospa se sieltä joskus vielä... :-X
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Peke sanoi
Näin muuten on! ;) Lisäisin vielä, että tekeehän BMW ja PSA:kin jo yhteistyötä ja hyvä kone on sieltäkin syntynyt!

Mulla ei puolestaan BMW koneista ole kovin hyviä kokemuksia. Hienoja laitteita ovat kun toimivat, mutta 110 tkm on kyllä liian pieni vaihtoväli turbolle...
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Peke sanoi
Näin muuten on! ;) Lisäisin vielä, että tekeehän BMW ja PSA:kin jo yhteistyötä ja hyvä kone on sieltäkin syntynyt!

nyt kyllä haluaisin faktaa tästä? ???
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

J. Puhakka sanoi
nyt kyllä haluaisin faktaa tästä? ???
Bemarilla ja PSA:lla on yhteinen moottoritehdas. En kyllä ole kuullut, että koneita menisi bemareihin, Mineihin kylläkin.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Helpommalla pääsee kun pysyy bensa koneissa, niin tietää saavansa aidon, oikean ja alkuperäisen Mitsun koneen. :peukku
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Nyt täytyy muuten sen verran puolustaa tota moottorin valmistajan vaihtoa,että Citroenin dieseleihin ei ole 2vuoden sisällä vaihdettu kuin muutama kone,kun taas volkkarin koneita 10-15 2v sisällä. Ja nämä vaihdetut koneet ovat siis kaikki mitsuista. Tänäänkin katselin vierestä kun Outlanderiin vaihdettiin uutta konetta,entinen oli kajahtanut 5tkm kohdalla. Että tuskin tässä enää huonommin voisi mennä :)
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Itsellä toisena autona PSA-konsernin tuotosta, eikä kyllä niistä sähkövikoja ole juuri ollut, ennemminkin lapsuksia ekoissa softaversioissa, vielä kun tuo härpäke on sähköä täynnä (robomaattikin vielä). Diiseleistä ei kokemusta, VAG 1.9tdi-koneesta kyllä, tosin ne on mennyt vaihtoon aina ennen 200tkm:ää.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

pexi sanoi
Bemarilla ja PSA:lla on yhteinen moottoritehdas. En kyllä ole kuullut, että koneita menisi bemareihin, Mineihin kylläkin.
Jatketaan hiukan, kun topic on taas noussut pinnalle.
Nykyään samasta tehtaassa, joka sijaitsee Rankassa, tehdään myös koneita Bemareihin.
Tosin, tietääkseni, kaikki tämän tehtaan tuotteet ovat bensa-koneita.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

nokonzok sanoi
Mulla ei puolestaan BMW koneista ole kovin hyviä kokemuksia. Hienoja laitteita ovat kun toimivat, mutta 110 tkm on kyllä liian pieni vaihtoväli turbolle...

Itse olisin enemmän kuin tyytyväinen jos olisin saanut tuohon Pajeroon esim. Bemarin 3,0sd:n

Ja mitsun diiselin uskottavuus meni kun mulle tuli edellisen korimallin ensimmäinen 2,5... kolmetuhatta kilometriä ja 2kpl turboja... se oli hyvä keksintö se muuttuva siipinen :seina
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Jakke sanoi
Itse olisin enemmän kuin tyytyväinen jos olisin saanut tuohon Pajeroon esim. Bemarin 3,0sd:n
No ehkä se tyytyväisyys vähenisi sen jälkeen, kun siitä 3 litran dieseli bemarista lähtee ne surullisen kuuluisat läpät imukanavista irti ja tuhoaa koneen ;). Niitä on muuten tapahtunu jo aika useita.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

MitsuMi sanoi
No ehkä se tyytyväisyys vähenisi sen jälkeen, kun siitä 3 litran dieseli bemarista lähtee ne surullisen kuuluisat läpät imukanavista irti ja tuhoaa koneen ;). Niitä on muuten tapahtunu jo aika useita.

Off topiccina mainittakoon, että toi on aböyt kolmen tunnin keissi repiä ne läpät imukanavista pois :peukku
Bemarin mosat mitsun nokalla ois kyllä melkosen hieno juttu 8)
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Mutmut.. nuo mitsun omat dieselit sitten, tuntuvat kärsivän pitkältikkin samoista ongelmista kun(jotkut tuotantoerät ja jotkut mallit kautta linjan) mitsun bensakoneetkin elikkäs puutteellinen sylinterilohkon vanhennus ennen koneistusta, sit on sylintereitä soikeana ja öljy maistuu. Toki on rehellisyyden nimissä mainittava, että nämä ongelmat ovat olleet onneksi vähenemään päin vuosien saatossa, samaten kun turbodieseleiden kansien halkeamisetkin.

Mut tää on niin tätä, jotkut moottorimallit ovat vaan paremmin onnistuneita kuin toiset, ihan merkistä riippumatta. Näitä juttuja on kiva jauhaa kaljapäissään useiden eri koneistamoiden/korjaamoiden henkilökunnan kanssa ja jälkikäteen naureskella että ei sitä vieläkään keksitty että mikä on se maailman paras moottori/moottorivalmistaja. ;D
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Ja onhan se mitsulta tulossa se konsepti-dieselin moottori joka on miehekäs (2.2 litraa, 190hp?, 400nm)
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

Juggis sanoi
Off topiccina mainittakoon, että toi on aböyt kolmen tunnin keissi repiä ne läpät imukanavista pois :peukku
Bemarin mosat mitsun nokalla ois kyllä melkosen hieno juttu 8)

Ja offtopiccina jatketaan että onko kyseessä kaikki 530D moottorit.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

J. Puhakka sanoi
Ja offtopiccina jatketaan että onko kyseessä kaikki 530D moottorit.

Ei. 525D sekä 530D automaattilootalla jostain tietystä vuodesta eteenpäin. Olisko ollu x/99 tai x/00 ???
En nyt muista tarkkaan, mutta jos moisen auton ostaa niin ensi töikseen kannattaa katsoa, että onko nuo läpät revitty pois ja jos ei ole niin siinä onkin eka remontti. Sen jälkeen pitäisi olla melkoisen huolettomia kilsoja edessä :peukku

BTCF -forumilla on ketju ko. aiheesta, jos jotakuta kiinnostaa enemmän lueskella.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

J. Puhakka sanoi
Ja onhan se mitsulta tulossa se konsepti-dieselin moottori joka on miehekäs (2.2 litraa, 190hp?, 400nm)
Löytyykö tuosta jotain kirjallista linkkiä?

Kuulinpa juuri Veholta, että Mitsulta ei tulisikaan 2 litran omaa dieseliä vaan se olisi 1.8, jossa olisi 144 hp.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

MitsuMi sanoi
Löytyykö tuosta jotain kirjallista linkkiä?

Kuulinpa juuri Veholta, että Mitsulta ei tulisikaan 2 litran omaa dieseliä vaan se olisi 1.8, jossa olisi 144 hp.

tuolla linkeissä ainakin on lehdistötiedote aiheesta.. (autohan siis on concept RA)

Under the hood, the Concept-RA will feature a new 2.2L turbodiesel four cylinder that meets Tier2 Bin5 standards while generating 204 hp and 310 lb-ft of torque. Transmitting all that force to ground will be a torque vectoring all-wheel-drive system sourced from the latest Evo X

http://www.autobloggreen.com/2007/11/27/detroit-2008-preview-diesel-powered-mitsubishi-concept-ra-conc/

Mutta pitää muistaa että konsepti on aina konsepti, tosin epäilemättä siitä ei ole kyse etteikö mitsu jossain vaiheessa oman dieselinsä tekisi.. koska toinenkin konsepti auto on jo mitsun omalla diesel koneella tiedossa..
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

MitsuMi sanoi
Kuulinpa juuri Veholta, että Mitsulta ei tulisikaan 2 litran omaa dieseliä vaan se olisi 1.8, jossa olisi 144 hp.

Jep, nykytrendin mukaisesti kone on totuttua pienempi, mutta tehot samalla tasolla isompien ja vanhempien moottoreiden kanssa.
Loogisesti tuohon on syynä kokoajan tiukentuvat päästömääräykset ja kehittyvä elektroniikka.
Mielenkiinnolla odotan, minkä sukupolven commonrail tekniikka tuossa on.
 
Vs: Eh, Eh, ojasta allikkoon?, Mitsu vaihtaa dieseleidensä toimittajaa..

MitsuMi sanoi
Löytyykö tuosta jotain kirjallista linkkiä?

Kuulinpa juuri Veholta, että Mitsulta ei tulisikaan 2 litran omaa dieseliä vaan se olisi 1.8, jossa olisi 144 hp.

Kaiketi niitä on tulossa ainakin kaksi ...
Mitsun sivuillakin oli uutisissa jossain vaiheessa mainintaa omien dieselmoottorien tulosta pian, mutta koosta ei ollut puhetta, luki vain että niiden julkaisua aikaistettiin vuodella, sama luki myös tuulilasissa. 2,2 litrainen oli ainakin Concept ZT:ssä lukemin 180hv, 400nm. Ja ilmeisesti toisessa concepti autossa vielä paremmin lukemin.
Concept ZT
http://www.worldcarfans.com/9070907.011/mitsubishi-concept-zt-to-debut-in-tokyo

Mitsubishin oma lehdistötiedote consepiteista joissa uudet diesel koneet.
http://media.mitsubishi-motors.com/pressrelease/e/motorshow/detail1673.html
 
Takaisin
Ylös Bottom