Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Kummaa oiretta viskaa galantti. Roikassa koko ajan ja kone käden lämpönen eikä kirveelläkään käyntiin. Heti kun pakkanen menee alle -25C ni ei puhettakaan että käyntiin. Ei ole akussa ainakaan vika, eikä ole mikään jäässä. Kerran lähtenyt käyntiin tällä viikolla. Jostain kumman syystä ei vaan lähde :seina Jokin anturi/alipainehässäkkä Jumissa ?? prkl menee hermo :mad:
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Samppi sanoi
Kummaa oiretta viskaa galantti. Roikassa koko ajan ja kone käden lämpönen eikä kirveelläkään käyntiin. Heti kun pakkanen menee alle -25C ni ei puhettakaan että käyntiin. Ei ole akussa ainakaan vika, eikä ole mikään jäässä. Kerran lähtenyt käyntiin tällä viikolla. Jostain kumman syystä ei vaan lähde :seina Jokin anturi/alipainehässäkkä Jumissa ?? prkl menee hermo :mad:

eikait oo laitettu lohkolämppäriä väärään paikkaa? eli lohkoläppäri on liian lähellä lämpötilaanturia?
tällästä meinaan on ollu liikenteessa jos lohkiksen on asentanu joku nyrkkipaja... :'(
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Kiitokset vinkistä korpela tarviaapas ottaa ja tutkia tuo, ei ole käynyt pienessä mielessäkään tuommoinen :peukku
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Samaa oiretta oli menneellä viikolla galantis ku sampillakin. Nyt kun oli lauhempi aamu ni hurahti ihan nikottelematta käyntiin...Pitääpäs itelläkin katsastaa tuo korpelan heitto. On se vaan kiva ku täällä on tätä oppineempaa ja viisaampaa väkee.... :D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Kummaa ongelmaa teiän uudehkoissa galanteissa :-[ Toivottavasti syy löytyy.
Ittellä lähtee käyntiin heti kuin palmun alta kunhan vähänkin startti pääsee pyörähtämään, vaikka ei olisi piuhassakaan. Paremmin lähti kahden viikon seisomisen jälkeen käyntiin -25 asteen pakkasessa ilman piuhaa kuin kaverin Lada ;D Ei nikotellut yhtään, kun kaveri joutu sitten sahaamaan hieman kauemmin muutamaan otteeseen Ladaansa.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Jep. Itsellä lähtee toi lantti käyntiin miten kovilla pakkasilla tahansa kertalaakista, riittää että yksi pytty antaa lieskaa. Siis jos ei ole lohkolämmittimessä...

Sitten kun taas on lohkossa ollut (tai kun kone on ollut ajon jälkeen 20min-> sammuksissa) ja lyö käyntiin niin saa sahata kyllä kaikki pytyt läpi, parhaillaan kahteen kertaan. Ja kaasun polkaisun tarvitsee.

Tiedä sitten, mikä lie vikana.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Hyvin menee, ovet jumittaa taas, nyt apparin ja kuskin taka. oli jo maanantain "kuivumassa" vehon huollossa. ja taas saa viedä---
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Juggis sanoi
Kummaa ongelmaa teiän uudehkoissa galanteissa :-[ Toivottavasti syy löytyy.
Ittellä lähtee käyntiin heti kuin palmun alta kunhan vähänkin startti pääsee pyörähtämään, vaikka ei olisi piuhassakaan. Paremmin lähti kahden viikon seisomisen jälkeen käyntiin -25 asteen pakkasessa ilman piuhaa kuin kaverin Lada ;D Ei nikotellut yhtään, kun kaveri joutu sitten sahaamaan hieman kauemmin muutamaan otteeseen Ladaansa.

Eikös Ladan pitäis hyvin käynnistyä pakkasista? Siperian kylmiin olosuhteisiinhan se kai on suunniteltu ;D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

30 asteen pakkasella mittari piti hyvin kovaa vinkuvaa ääntä. Auto kun hieman lämpesi, niin johan alkoi pelittää. Myös kaverin vastaavassa autossa sama homma. Mikähän tuon ulinan aiheuttaa? :D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Tjoo, tais löytyä taas jotain sanomista. Galantista oli hävinnyt gyneko... eiku glykolia ;D varmaankin seurausta siitä että auto on ollut todella pitkiä aikoja lohkolämmittimessä ja joskus jopa lämmin kone isketty lämpöihin.

Lisää lykolia syyläriin & paisariin ja nyt ei meinannut lämmöt nousta millään... Nousi ekaan merkkiin, laski vähän sen alle, nousi taas siihen jne. Ylä- ja alavesiletkussa tuntui olevan painetta (kun aikaisemmin oli ainakin yläletku ihan veltto).

Jos vielä häviää nestettä niin ei kait se auta kun lantti seisontaan ja vanhus ajoon... Ja rutosti bensansuodattimia takapaksiin mukaan ;D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

AntiDrizztus sanoi
30 asteen pakkasella mittari piti hyvin kovaa vinkuvaa ääntä. Auto kun hieman lämpesi, niin johan alkoi pelittää. Myös kaverin vastaavassa autossa sama homma. Mikähän tuon ulinan aiheuttaa? :D

Mulla ainakin ohjaustehostajan-pumppu ulisee alussa kovilla pakkasilla
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

AntiDrizztus sanoi
30 asteen pakkasella mittari piti hyvin kovaa vinkuvaa ääntä. Auto kun hieman lämpesi, niin johan alkoi pelittää. Myös kaverin vastaavassa autossa sama homma. Mikähän tuon ulinan aiheuttaa? :D

Laturin- ja tehostimen remmit kun on pakkasesta hiukan jäykkiä niin ne ulvoo, siinä mittarissa voi vaijeri ulvoa, ei semmoset äänet kai vaarallisia ole. Osat kylmyydestä jäykkiä
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

tämä on hieman :eek:fftopic mutta kun ooppelista on kyse niin pannaan nyt pikku provoilu :)

kerroinkin tossa '' yksi mällätty mitsu enemmän''-ketjussa, kuinka gallusta meni kylki.
no, se johti siihen että minusta tuli OPEL MIES :kuningas
sain korjauksen ajaksi sijaisauton jolla nyt ajelen; astra farkku, ajettu 4500km.
on muuten surkea ilmestys verrattuna galanttiin (olkoonkin että on luokkaa pienempi) tai vaikka edellisiin carismoihini.
todella ärsyttävä ajettava, kun on mitsuun ja japsiin yleensäkin tottunut.
erittäin tunnoton ja muovisen oloinen rakkine.
ai niin, edellisellä kerralla oli tuliterä vectra gts, joka oli aivan samanlainen :eek:
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

nostokurki sanoi
Tjoo, tais löytyä taas jotain sanomista. Galantista oli hävinnyt gyneko... eiku glykolia ;D varmaankin seurausta siitä että auto on ollut todella pitkiä aikoja lohkolämmittimessä ja joskus jopa lämmin kone isketty lämpöihin.

Lisää lykolia syyläriin & paisariin ja nyt ei meinannut lämmöt nousta millään... Nousi ekaan merkkiin, laski vähän sen alle, nousi taas siihen jne. Ylä- ja alavesiletkussa tuntui olevan painetta (kun aikaisemmin oli ainakin yläletku ihan veltto).

Jos vielä häviää nestettä niin ei kait se auta kun lantti seisontaan ja vanhus ajoon... Ja rutosti bensansuodattimia takapaksiin mukaan ;D
Mulla carismassa sama juttu,kun on vähän pitempään roikassa niin tuntuis merkkaavan.Kun kokeilin oli syylärinkenno alapäästään märkä.Se on ilmeisesti jäähdyttimen vaihto edessä....
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Tänään vain -17C Helsingissä.

Piti lähteä Motonetistä hakemaan lämmittimen moottoria ja säädintä.

Neljännellä startilla lähti 2.5D L200 käyntiin; hehkuttelin sen minkä kerkesin (manuaalihehku).

Piha peittyi siniseen savuun ja pakoputken kohdalle hankeen jäi iso musta läiskä, kun laseja raapien lähdin kohti varaosakauppaa. Ikkuna auki...

Oli vähän vilpoista kun tuuli tuiversi päänahassa; kiinni ei voinut laseja pistää kun flekti ei siis toimi, ja lasit vetää jäähän samantien jos ikkunan sulkee...

Ehkä se kevät vielä tulee....

MotoJussi & California K
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Kaikki toimii täydellisesti 8) Tai ainakin melkein... Jäähdytysnestettä häviää johonkin, sama ilmiö oli viime talvena, joten ehkä lohkolämmittimen käytöllä on asiaan jotain merkitystä, koska kesällä ei nestettä tarvinnut lisäillä ??? Huom. alkuperäinen syyläri edelleen, auto otettu käyttöön -88 syksyllä :) Sisällä nitisee ja natisee lähes kaikki mahdollinen ja alustasta käy melkoinen ryske ja pauke näillä peräkylän kuoppaisilla teillä, mutta käynnistyy kliseisesti ilmaistuna "kuin palmun alta" ja toimii muuten hyvin, lämpenee äkkiä ja vaihteetkin menee heti päälle.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Ohjaustehostimenpumpun kiljumista lukuunottamatta ei minkään näköisiä hankaluuksi. Jaa no sen verran, että ku on etunavat kiinteesti lukkoasennossa, niin aamun ensmäiselle reissulle on sama lähtä kakkosvaihteella, ku ykköseltä kakkoselle ei ehi kuitenkaan vaihtaa, enneku on vauhti pysähtynyt :p
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Oma mitsuni tuntuu saaneen uuden "pakkasanturin", käsijarrun varotus palaa aina yli 15 asteen pakkasissa. Oli siinä ekan kerran ihmettelemistä et onkos se pentele jäätyny kiinni, mutta eipäs ollut. Mutta muuten on kulkenu ku unelma, ei mitään ongelmia.. :peukku Laatuauto... ;D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Turri sanoi
Oma mitsuni tuntuu saaneen uuden "pakkasanturin", käsijarrun varotus palaa aina yli 15 asteen pakkasissa.

onks jarrunestettä tarpeeks?
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

checked already, piisaa kyllä.. :peukku hää vaan tuntuu ilmottelevan silti olostaan..
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Pajerossa: Mittarin vaijjeri ujeltaa ajoittain, Jarrun varoitusvalo palaa syyttä, Mitä enemmän diiselii tankissa ja mitä kylmempi ilma sen paremmin käynnistyy ;D

Galant: Hihna saattaa vinkua hetken -20 pakkasessa. Muuten pelaa kuin ajatus
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Heh heh. Hyytyi sitten ajonestolaite tuosta -05 Stilosta perusteellisista lämmittämisistä huolimatta, eikä lähtenyt käyntiin. No, katseet kääntyivät sitten 3 päivää -30 asteen pakkasessa ilman lämmitystä, tallia tai edes peitettä seisoneeseen Mitsuun. Ja sehän lähti. ;D Harmittaa vaan kun huomasin pakoputkessa olevan vuodon siellä jossain katalysaattorin tienoilla. :p
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Turri sanoi
checked already, piisaa kyllä.. :peukku hää vaan tuntuu ilmottelevan silti olostaan..
Siinä kytkimessähän (k.konsolin sisällä) on aika tuhdit "tehdasrasvat",voivat jumia pakkasella sen kytkimen,kun muutenkin jo kerännyt vuosia likaa pinnalleen..
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

ST sanoi
Siinä kytkimessähän (k.konsolin sisällä) on aika tuhdit "tehdasrasvat",voivat jumia pakkasella sen kytkimen,kun muutenkin jo kerännyt vuosia likaa pinnalleen..
No totahan mä vähän aattelin, mutten vaan tienny missä siellä olis sellane paikka! :nykii No, selvisipä seki, kiitti vinkistä.. :peukku Kannattaneeko asialle tehdä mitään vai jättää oman onnensa nojaan..?
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Turri sanoi
No totahan mä vähän aattelin, mutten vaan tienny missä siellä olis sellane paikka! :nykii No, selvisipä seki, kiitti vinkistä.. :peukku Kannattaneeko asialle tehdä mitään vai jättää oman onnensa nojaan..?

Eiköhän oikee ronskimman puoleinen puhistus auttais asiaan :peukku
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Sigma lähtee hyvin käyntiin ilman lohkolämppäriä kovillaki pakkasilla. Keskuslukitus taas temppuilee, vaikka pakkasta ei olis kovin paljookaan. Nupit menee ylös alas itekseen ja on kyllä pakko pitää vara-avainta aina taskussa, ettei jää käyvän auton ulkopuolelle. ::) Mutta noihin onkelmiin sopeuduin jo kyllä edellisen -88 galantin ansiosta, joten eipä siinä mittään! ;D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Tänään tutkimus kohteena on galantin sielunelämä ja siihen vaikuttavat tekijät. Eli kokeilemme sisätilan lämppärin vaikutusta. Kyselin paikallisen huollon mielipidettä missä vika, niin vastaus oli että ei ole ensimmäinen galantti missä ajonesto häröilee pakkasella :D
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Eipä ole ollut omassa -88 galantissa mitään ongelmia, pahin pakkanen oli -32 ilman tolppaa tulille, ei natissau,ei edes ohjaustehostin ampunnu ökjyjä ulos, hyvin nätist tomaatti huikka meni päälle ja poiskin ^^, ja ei muutakun ajamaan sen jälkeen kun oli saannu lasit esille. enkä omista tolppapaikkaa.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Taas tämäkin piti kaivaa esille..

Pe auto parkkiin,ja tänään liikenteeseen.

Ja TIETENKIN oli kässäri jäätynyt,tai oikeammin vaijerit.
Noh,olihan sitä tuoksua taas mukava haistella..

Ja etuiskarit oli melkein kuin yhtä puuta.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Pitipä eilen pestä auto XD ... jonka tuloksena:
Kuskin oven lukkomekanismi oven sisältä jäässä, kaikki tiivisteet jäässä :)
Onneks jätin illalla repsikan oven lukon auki. suli kyllä mahtavasti tre-hki välillä
mutta tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
 
Vs: Ei ole helppo olla opel-mies talvella, entäs mitsu-mies ;)

Kyllä Galanttien kylmäkäymmistyksestä on jo kokemusta n.20v eikä koskaan ole jäänyt käynnistymättä. Nykyinen omakin lähtenyt aina kuin palmun alta. Joskus porukoiden vm88 1.6l Galantil sisko oli opiskelupaikan pihal ja pakkasta reilusti yli 30. Oli unohtanut laittaa johdon päähän illalla ja muil oli johdon pääs autot. Mitsu oli ainoo ku lähti käymään ongelmitta, mutta muitten autot ei inahtaneetkaan. Joukossa sekalaista autokuntaa. Kyllä omalla on annettu monet kerrat muille apuvirtaa :)
 
Takaisin
Ylös Bottom