Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Onko ajamalla mitään mahdollisuutta selvittää kumpi puoli mahdollisesti sisemmästä vetarista olisi mennyt? Auto tärisee niin tasasesti kokoajan ettei kyllä ole mitään mahdollisuutta tietää puolta, jos vika edes on sisemmissä vetareissa. Kuitenkin kaasulla tärinä alkaa ja kaasun päästäessä tärinä vaimenee lähes olemattomaan. Tämä tapahtuu siis n. 40km/h -> yli 100km/h ei uskalla edes ajaa.. :D

Luulin että vika olisi sisemmässä raidetangon päässä, oli niin hemmetin väljä. Tärinät vaimeni melko radikaalisti sen vaihdettua, mutta kyllä sielä vielä joku vispaa autoa..

Vai onko kardaanista sitten niveliä mennyt.. ???

Huomenna pääsee nosturille tutkailemaan, ilmottelen jos jotain selviää.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Molempien vetareiden sisäpäät ne voi olla kuluneet...auki vain.ei oo vaikee homma.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Nojoo. Nyt on nosturilla käyty eikä vikaa kovin kummosesti tarvinnu ihmetellä. Kardaanin kannatinlaakerit molemmat erittäin väljiä. Siitä se "kokoauton" ravistus tuli, eikä ihme.
Muuta väljää sielä ei tuntunut olevan.

Eihän kellään nyt niin hienosti että löytyis varaosanumeroa moisille? Tarvikeliike oli matkan varrella ja hupia kävin kysymässä josko moista saisi, mutta yllättäen vastaus oli silmien pyörittelyä.

Veho/Camskill siis.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

TemeXi sanoi
Nojoo. Nyt on nosturilla käyty eikä vikaa kovin kummosesti tarvinnu ihmetellä. Kardaanin kannatinlaakerit molemmat erittäin väljiä. Siitä se "kokoauton" ravistus tuli, eikä ihme.
Muuta väljää sielä ei tuntunut olevan.

Eihän kellään nyt niin hienosti että löytyis varaosanumeroa moisille? Tarvikeliike oli matkan varrella ja hupia kävin kysymässä josko moista saisi, mutta yllättäen vastaus oli silmien pyörittelyä.

Veho/Camskill siis.

Itse itseäni lainaten. http://camskill.co.uk/products.php?plid=m22b0s1401p57378 <- mahtaiskohan tuossa olla tarvittavat palikat?

:eek:fftopic Onko muita jotka tuolta jotain tilais? Tulis kimpparahdeilla..
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

TemeXi sanoi
Itse itseäni lainaten. http://camskill.co.uk/products.php?plid=m22b0s1401p57378 <- mahtaiskohan tuossa olla tarvittavat palikat?

:eek:fftopic Onko muita jotka tuolta jotain tilais? Tulis kimpparahdeilla..
iskarit olen tilaamas...mut asun treella joten ei liene apua...
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Kyllähän nuo aivan oikeat kilkkeet on. Itsellä kanssa sama vika.
Tosin kilkkeet on jo hankittuna. Vielä kun sais vaihdettua... ;D
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

TemeXi:n autoa koeajaneena voisin sanoa että tuo ravistus ei ihan täysin tule kiihdyttäessä vaan enemmänkin "random" tyyliin tietyillä nopeuksilla. Vähän samanlaisia oireita taitaa tulla pyöränlaakerista tarvittaessa.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

mystinengalant sanoi
TemeXi:n autoa koeajaneena voisin sanoa että tuo ravistus ei ihan täysin tule kiihdyttäessä vaan enemmänkin "random" tyyliin tietyillä nopeuksilla. Vähän samanlaisia oireita taitaa tulla pyöränlaakerista tarvittaessa.

Näin on joo. Mutta lähinnä se satunnaisuus katos sisemmän raidentangonpään myötä. Ja voi olla että sillon kun ajoit autoa noi laakerit ei ollu vielä ihan niin väljiä kun nyt.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Eli ittellä täristää kans ja syyksi löyty vasen etu sisempi vetonivel... onko jollain tideos halvemmalla ku veholta...? 2.5 v6 twin turbo vr4 manuaali...
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Legu sanoi
Eli ittellä täristää kans ja syyksi löyty vasen etu sisempi vetonivel... onko jollain tideos halvemmalla ku veholta...? 2.5 v6 twin turbo vr4 manuaali...

Kerrotko tilanteen missä täristää ja oletko jo purkanut vetonivelen. Valitettavasti tähän on mietitty konsteja muttaa halvempia ei ole kun orkkikset. Kuppien kääntäminen päittäin itsellä ei vaikuttanut mitään. Muistaakseni oli niin että toiselle puolelle kys. osa oli kalliimpi mutta se halvempi osa kävi molemmille puolille.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Purkanu en vie oo, mut aluksi täristi 80km/h jälkee mutta nyt kiihdyttäes koko ajan pienillä nopeuksillakin... alta oon kurkannu ja välystä löytyy nivelestä aika paljo...
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

onko hinnoista mitää tietoa ja löytyykö pelkkiä niveliä..?
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Todennäkösesti sulla on se malja väljä.. Paketti (malja + tripodi) on veholla jotain 300e + risat per puoli. Pelkkiä maljoja ei ilmeisesti? myydä erikseen..
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

TemeXi sanoi
Todennäkösesti sulla on se malja väljä.. Paketti (malja + tripodi) on veholla jotain 300e + risat per puoli. Pelkkiä maljoja ei ilmeisesti? myydä erikseen..

todennäkösesti on malja väliä joo, soitin veholle tampereelle, niin kehuvat että ei saa ku koko vetoakselin ja hinta 1044€ minne kannattais soittaa ja kysellä..?
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Legu sanoi
todennäkösesti on malja väliä joo, soitin veholle tampereelle, niin kehuvat että ei saa ku koko vetoakselin ja hinta 1044€ minne kannattais soittaa ja kysellä..?
Lue nyt tää koko juttusarja alusta asti ajatuksella... tuolla on kerrottu suoraan varaosakoodit sekä hinnat pelkälle sisänivelelle (sisältää maljan ja triboidin). Hinta tuon 300-400e.
Ja Treella Veholla PITÄÄ soittaa Veho Hatanpäälle (Lielahteen IHAN turha soittaa kun eivät tiedä mitään) Veho Hatanpää ja siellä Ilonen Markku ja läimäset ton aiemman mainitun varaosakoodin hänelle niin kyllä löytyy :peukku

edit:
ja tosiaan vetarin pitääkin heilua (se heiluu booreissaan se malja) eli et voi sitä heiluttelemalla kokeilla onko se väljä. Vain avaamalla ja purkamalla jolloin löytyy seuraavaa:
http://harrinkuvat.1g.fi/kuvat/vr4/vetari/12082008126.jpg (kulumat sisällä maljassa)
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Legu sanoi
soitin veholle tampereelle, niin kehuvat että ei saa ku koko vetoakselin ja hinta 1044€ minne kannattais soittaa ja kysellä..?
Soitit ilmeisesti Lounasvuorelle.?


Soita suoraan Iloselle,niin eiköhän rupea löytymään.


ERIT:
Harri kerkes ensin..
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Sitä välystä on kyllä tosi hankala mitenkään päätellä pelkästään kolistelemalla sitä ja purunkaan jälkeen ei tule hullua hurskaammaks. Varaudu nimierkki Legu siihen että saat vaihtaa molemmat.... Minulla ei tunnu mainittavaa välystä ja täristää vain noissa pienissä nopeuksissa kiihdyttäessä. Isoissa ehkä hyvin vähän ja ollut samanlainen nyt tuon vajaa 20tkm mitä olen autolla ajanut, ei muutosta suuntaan eikä toiseen. Itse en sitä +600e settiä ole jaksanut vieläkään vaihtaa syystä että, mitä jos se ei auta + että ajan loppujen lopuksi hyvin vähän autolla taajamassa. :) Varaudu myös uusilla vaihteistoöljyillä remppaan.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Kiitoksia tiedoista... :peukku
Kyllä se vetonivel on aivan paskana ku tärisyttää pahoin, pirun väliä ja vapaalla/moottorijarrutukses kolisee siihen tyylii...
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Itellä hävisi viimesimmätkin tärinät automaatti Legusta kun laitoin moottorinkannakkeet kuntoon (uretaaniset).
Ja vaihteistokaan ei ole enää hölmöilyt.
Miinuksena noihin uretaanisiin on se että kiihdyttäessä tuli lisää meteliä auton sisätiloihin, mutta tasasesti ajaessa ei ainakaan korvakuulolla huomannu melun lisääntyneen.
Pitää vielä käyttää ne puslat irti ja kokeilla tehdä reijitykset niihin, jolloin saattaisi saada ne vedätysmelutkin pois, tai ainakin pienemmiksi.
Samalla sain epäkesko holkeilla muutettua akselikulmia paremmaksi jotka ovat madalletussa legussa normaalisti aika isot, joka voi myös aiheuttaa tärinöitä.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Fabioh sanoi
Itellä hävisi viimesimmätkin tärinät automaatti Legusta kun laitoin moottorinkannakkeet kuntoon (uretaaniset).
Ja vaihteistokaan ei ole enää hölmöilyt.

Minkälainen homma on irroittaa kannakkeet? Pääseekö pultteihin käsiksi. Vois joskus viritellä omia.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Juu ne on ihan pikku vikoja, heleppo korjata. Koneen päädyn kannakkeen saa paisuntasäiliön ottamalla ja koneen tukemalla.
Vaihteiston päätykannattimen saa irroittamalla ilmanputsarikotelon, akun ja tietenkin koneen tukemalla.
Etumainen onkin siinä apurungossa. Eli moottorin alta pääsee siihen.
Takimmaiseen kannattimeen en puuttunut, kun se ei alkujakaan ole kuin roll stoppi.


Muistakaa sitte että vedättäessä tulee lisää melua, ainakin reijittämättömillä uretaani puslilla.
Omien kovuus tais olla 80 shorea... vai mikä se yksikkö nyt olikaa.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

En tiedä minkälaiset ne alkuperäiset on mutta ainakin Nissanin kannakkeita on menestyksekkäästi korjattu ihan vaan tunkemalla ne täyteen sikaflexiä. Voisiko se toimia tässäkin?
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Ei noihin päätykumeihin toi sikaflex toimi. Kumi on sen muotoinen, jo koko moottorin/vaihteiston paino makaa niiden päällä.

Etumaiseen voisi hyvinkin toimia kyllä.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Fabioh sanoi
Ei noihin päätykumeihin toi sikaflex toimi. Kumi on sen muotoinen, jo koko moottorin/vaihteiston paino makaa niiden päällä.

Jos se on sellainen kuminen eikä esim nestetäytteinen niin meinasin että irrottaa, laittaa sikaflexit, antaa kuivua ja sit takas kiinni. Se voi parantaa väsyneiden ja halkeilleiden kumien toimintaa. Kattelin kyllä noitten kannakkeiden kuvaa eikä tää tapa ihan yhtä hyvin toimi varmaan noissa kuin sellaisissa joissa kannake tavallaan painuu kasaan.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Ale sanoi
Jos se on sellainen kuminen eikä esim nestetäytteinen niin meinasin että irrottaa, laittaa sikaflexit, antaa kuivua ja sit takas kiinni. Se voi parantaa väsyneiden ja halkeilleiden kumien toimintaa. Kattelin kyllä noitten kannakkeiden kuvaa eikä tää tapa ihan yhtä hyvin toimi varmaan noissa kuin sellaisissa joissa kannake tavallaan painuu kasaan.

Mä korjasin oikeen puoleisen kumin joka oli halki niin sikafleksillä ja on kestänyt jo pari vuotta.
Rintapellin puoleinen makaa mulla ala-asennossa, onko muilla niin?
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Mahtaisikohan se rintapellin kumi kieliä siintä että ne pääptykannakkeet ei oilisi ihan kunnolla korjaantuneet sillä sikaflexsillä?
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Fabioh sanoi
Mahtaisikohan se rintapellin kumi kieliä siintä että ne pääptykannakkeet ei oilisi ihan kunnolla korjaantuneet sillä sikaflexsillä?

Muillakin nähny vastaavia kuvia että se on ala-asennossaan. Päätykannake on ollut irtonaisena jolloin korjattu ja annettu kuivaa. En näkisi tuolla vaikutusta olevan.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Öljyhän on ollut niissä kannattimissa yläpuolella. Elikkä öljy kun tulee pihalle niin ei jaksa enää kannattaa konetta.
Aluksi itte laitoin possut sinne ja laitoin jopa sen kuivumisen ajaksi vetoon, mutta pikku ajon jälkeen oli taas päässy painumaan takaisin alas.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Fabioh sanoi
Öljyhän on ollut niissä kannattimissa yläpuolella. Elikkä öljy kun tulee pihalle niin ei jaksa enää kannattaa konetta.
Mitsu ei käytä (vanhemmissa malleissa ainakaan) hydro-laakereita.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Fabioh sanoi
Öljyhän on ollut niissä kannattimissa yläpuolella. Elikkä öljy kun tulee pihalle niin ei jaksa enää kannattaa konetta.
Aluksi itte laitoin possut sinne ja laitoin jopa sen kuivumisen ajaksi vetoon, mutta pikku ajon jälkeen oli taas päässy painumaan takaisin alas.

eli päädyt on nestetäytteisiä ja etummainen/takimmainen ei ole? Enpä ole ennen moisee törmänny...ja jos possul täyttää reunimmaisen ni mite se pääsee valuun alas? On meinaa iha oikees kohdaa viimesenki tarkistuksen mukaan mielestäni...sehän on lähes yhtä jäykkä kuin "jäykkä" polyuretaanipusla on...

oikeanpuoleinen kumi:
http://www.japautosolutions.com/acatalog/MR1983772.gif
varaosanro: MR198377

vasemmanpuoleinen(laatikonpäällä automaatti)
http://www.japautosolutions.com/acatalog/MR1983882.gif
varaosanro: MR198388

takimmainen: (camskillin mukaan näitä on siis 2 erilaista runkonron mukaan...)
http://www.japautosolutions.com/acatalog/MR2356033.gif
varaosanro: MR235603 tai MR131864

etummainen:
http://www.japautosolutions.com/acatalog/MR1983812.gif
varaosanro:MR198381
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Takimmainen on vain sellainen roll stop tyllinen elikkä ei kannata mitää painoa, vaan estää pyrimisliikkeitä.
Etummainen kannatin on PELKKÄÄ KUMIA. Ei ole nestettä sisällä.
Koneen ja vaihteiston päädyissä olevissa kannattimissa on ainakin jotain nestettä sisällä.
Elikkä omasta mielestäni suurin paino makaa moottorin ja vaihteiston päätykannattimilla, jos ne ei ole kunnossa nii todellakin toi roll stop "kannatin" makaa ala-asennossa.

Ja jos on itse liimannunt moottorin ja vaihteiston päätykannattimet jotka kantavat pääosin koko koneen ja vaihteiston painon,
ja vielä sen jälkeen ihmettelee miksi roll stop kannatin (takimmainen) makaa ala-asennossa, niin mitenkä hyvin se liimaus on silloin onnistunut?

Itse ajattelen että sitä takimmaista kannatinta ei ole suunniteltu olevan ala-asennnossa vaan kutakuinkin keskellä.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Fabioh sanoi
Takimmainen on vain sellainen roll stop tyllinen elikkä ei kannata mitää painoa, vaan estää pyrimisliikkeitä.
Etummainen kannatin on PELKKÄÄ KUMIA. Ei ole nestettä sisällä.
Koneen ja vaihteiston päädyissä olevissa kannattimissa on ainakin jotain nestettä sisällä.
Elikkä omasta mielestäni suurin paino makaa moottorin ja vaihteiston päätykannattimilla, jos ne ei ole kunnossa nii todellakin toi roll stop "kannatin" makaa ala-asennossa.

Ja jos on itse liimannunt moottorin ja vaihteiston päätykannattimet jotka kantavat pääosin koko koneen ja vaihteiston painon,
ja vielä sen jälkeen ihmettelee miksi roll stop kannatin (takimmainen) makaa ala-asennossa, niin mitenkä hyvin se liimaus on silloin onnistunut?

Itse ajattelen että sitä takimmaista kannatinta ei ole suunniteltu olevan ala-asennnossa vaan kutakuinkin keskellä.

tätähän mä olen kysyny joskus et missäkohtaa sen pitäs olla. Vasta sen takimmaisen huomasin alhaal olevan, mutta eipä ole värinöitäkään (jotka vuosia sitte johtui vetarista)
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Tietenkää en voi varmasti sanoo että sen pitäs olla keskellä, mutta voisin kyllä luulla niin.

Ja itsellä tosiaan oli värinöitä, joista suurimmat korjaantui tuolla vetonivel jumpalla.
Ja loput vähäset tolla moottorikannake jumpalla.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Fabioh sanoi
Tietenkää en voi varmasti sanoo että sen pitäs olla keskellä, mutta voisin kyllä luulla niin.

Ja itsellä tosiaan oli värinöitä, joista suurimmat korjaantui tuolla vetonivel jumpalla.
Ja loput vähäset tolla moottorikannake jumpalla.

Hyvä saada lisätietoo kuiteki. Toki se kannake kannattaa vaihtaa ja vaihdankin kunhan ny saan taas tilauksen camskillille. :peukku
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Kannattaa myös tarkistaa se vaihteiston päätykannatin.
Oli ihan yhtä löysänä/riekaleina kun toi moottorin pääty.

Ja noista Harri K laittamista kannattimien kuvista sen verran että noihin verrattuna omani olivat vapaanakin painuneet.
Elikkä eivät ees palautuneet tohon asentoon kun otin pois.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Leguista mitään tiedä, mutta ainakin euromallissa vaihteiston päätykannatin on "fluid filled" kannatin. Muut tavallisia.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Fabioh: mistä sait uretaanipuslat muuten ja millaset epäkeskopuslat?
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Puslat on RallyRace nimisestä firmasta keravalla. Ja puslat joista seppäilin kannakkeet tais olla tarkotettu välikoppa escortin lehtijousen puslaks.
Hinta ei ollut paha. Kolme kappaletta tais olla noin 50€.
Epäkeskeisyys jolla nostin konetta on taas tehty holkeilla.

Eli puslat on normaalit. Niihin joutui tekemään holkit jotka tein epäkeskeisiksi, mutta vain 5mm.

Voin yrittää napsia kuvia kunhan teen sen reijitys urakan noille kannattimille.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Fabioh sanoi
Voin yrittää napsia kuvia kunhan teen sen reijitys urakan noille kannattimille.

Ota ihmeessä kuvia! Kaikki kokemukset ja ideat ovat tervetulleita. Omassa tärinät johtuu todennäköisesti ensisijaisesti vetarien maljoista, mutta nuo kannakkeet on sen verran helppo kuitenkin vaihtaa, ettei kannata jättää missään nimessä tekemättä. Uudet on kuitenkin aina paremmat kuin vanhat. 8)
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Paras vaihtohto on varmaa kyllä toi alkuperäisten hommaus, mutta hinta ei itseäni kiinnostanut.
Ja jos on joskus tarkoitus rutistaa enemmän voimaa ni onpahan kone sitten valmiiksi kunnolla paikallaan.

Tossa on etummaisen kannattimen kilkkeet reijitettynä.
 

Liitetiedostot

  • etummainenre.jpg
    etummainenre.jpg
    138.3 KB · Lukukerrat 577
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Olisko kellää ylimääräsenä myydä 2.5 v6 manuaali vr4 legnumiin eteen vasenta sisempää vetoniveltä..?
ei jaksais odottaa 14vko et sais veholta uuden... :seina
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Legu sanoi
Olisko kellää ylimääräsenä myydä 2.5 v6 manuaali vr4 legnumiin eteen vasenta sisempää vetoniveltä..?
ei jaksais odottaa 14vko et sais veholta uuden... :seina

Camskillitä tulisi varmasti nopeammin kuin merkkitiskiltä. Omaani tilasin joku aika sitten ja 20.4. pitäisi heidän varastoon tulla täydennystä, jolloin oma pakettini lähtee tulemaan.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Mulla rupes täristämään madalluksen jälkeen. :(
Elikkäs kun kiihdyttää niin ravistaa välillä aika voimakkaastikkin, tasakaasulla ei ilmeenny mitään. Muilla ollut samaa? Johtuuko myös luultavammin tuosta maljasta?
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Keheetit sanoi
Mulla rupes täristämään madalluksen jälkeen. :(
Elikkäs kun kiihdyttää niin ravistaa välillä aika voimakkaastikkin, tasakaasulla ei ilmeenny mitään. Muilla ollut samaa? Johtuuko myös luultavammin tuosta maljasta?

maljassa joo "vika".
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Ihan sama oli minulla eli madalluksen myötä vetarin/tripoidin kulma muuttui vanhassa maljassa ja tärinä alkoi. Hommasin Camskilliltä uudet maljat ja eiköhän se tärinä lopu siihen, kun saadaan ensin auto muutenkin nippuun.
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Noh pitääpi vielä varmuuden vuoksi purkaa ja katsoa miltä näyttää sen verran hinnakas osa on :D
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Skydiver sanoi
Ihan sama oli minulla eli madalluksen myötä vetarin/tripoidin kulma muuttui vanhassa maljassa ja tärinä alkoi. Hommasin Camskilliltä uudet maljat ja eiköhän se tärinä lopu siihen, kun saadaan ensin auto muutenkin nippuun.

Sama homma täällä tuli madallettua autoa niin tuli sitten tuo "mystisengalantin" vaivaama vika nyt sitten tähänkin... et jes... kahtellaan mitä tehdään. aikaisemmin ei mitään tärinöitä kiihdytyksissä jne. eli mitä opimme.... pitäkää autot vakio korkuisina. (maastureina) niin ei vaivaa ihme viat.. ::) :eek: ;D
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Jooh kyllä se kannattaa melkein tilata se malja samalla kun madallusjouset :D
 
Vs: Etupään tärinä kiihdytyksessä...

Mistäs osasta tässä tarkalleen on kyse (Camskill) kun puhutaan maljasta?
 
Takaisin
Ylös Bottom