Vs: Evo 1 2 3 vaihelaatikko
Vähän vanha topicci, mutta ainut joka aiheeseen viittaa.
Eli oma eeva kolmonen teki tenät, ihan normaalista ajosta kävin pudottelemaan pienempää vaihdetta silmään ja kuulu vain surinaa laatikosta, hampaat ei tavoittaisi toisiaan..? No sitte aattelin, et ei perkele se ratas on sileä, no ei siinä koko laatikko läpi ja mikään vaihde ei toiminu. No sitte koiteltiin sammuksissa samaa, työnneltiin autoa pakki päällä eteenpäin ja kuuluu vaa aika kamalaa rohinaa laatikosta. Joku puhu shokkikuolemasta, tein aika rajuja jarrutuksia, koska tsekkailin tien pitoja, oisko mahdollista et ois napauttanu esim. pääakselin poikki?
Autoon on tehty kytkinremppa tuossa 1,5kk sitten, kytkin on toiminu ja tuntumakin ihan hyvä. No sitte laitoin vielä auton käyntiin ja polkasin pari kertaa kytkintä, aina pohjassa alko "säpsätys" sellane ku asetelman lavat ottais johonki kiinni. No vika painallus sitte jättiki räpsätyksen päälle vaikka nostin kytkimen. Avasin sen ajoitustulpan siitä laatikon päältä ja painelaakeri oli aikas täynnä metallisilppua, kylmiltään poleskeltiin kytkintä ja asetelma kyllä liikkui hienosti.
Auto joskus on pitänyt metakkaa kytkimeltä, sellainen jännä säpsätys kuin lavat ottais johonkin kiinni, tosin aika ajoittaista ja yleensä loppu kun painoi kytkimen pohjaan.
Vaihteistossa on Castrollin Syntraxia öljynä..
Kiitos jo vastauksista etukäteen, pitikin mennä ostamaan auto jossa jakopää väärällä puolella, ei varmaan esim. evo 5 koneen swappaaminen ole helppo homma.