Evo 4 & 5 hintaero

madu

New Member
Liittynyt
9 Joulukuu 2009
Sijainti
Espoo
En nyt ainakaan pikaisella selauksella löytänyt ketjua aiheesta, joten pistetään uusi pystyyn. Ihmettelyni siis koskee Evo IV ja V-mallien hintaeroa ja käytännössä sitä, onko uudempi malli "hintansa väärti".

Ehdotin vaihtoa Civicistäni lupaavannäköiseen neloseen ja vitoseen, ja kummankin omistajat hyvittäisivät Hondasta yhtä surkeasti, vitosen hinta vaan on neljätonnia kalliimpi. Autoilla on ajettu suunnilleen yhtä paljon (IV 90tkm, V 110tkm), molemmat ovat kilvissä (IV on ilmeisesti 5-paikkainen, V nelipaikkainen) ja huollettuja (jakopää vaihdettu, litkut vaihdettu, nelosessa vaihdettu kytkin ja vitonen ruostesuojattu), kummassakaan ei taida olla talvirenkaita. Aika samalla lähtöviivalla ollaan siis tuon suhteen, mutta onko viitosessa jotain ominaisuuksia mitkä olisivat tuon ylimääräisen 4000e arvoisia?

Sisusta ainakin ensimmäisenä hyppää silmään, nelosessa melko ruma ja vitosessa sen sijaan melko tyylikäs. Tekniikassakin lienee jotain eroa, vitosmallit eivät ilmeisesti crankwalkkaa yhtä herkkään. Ja no, kaksi vuotta uudempi auto on aina uudempi auto. Vakiokuntoinen vitonen saattaa ehkä pitää hintansa aika hyvin jos sen pitää vakiona? Mitä kaikkea muuta harkinnan arvoista noissa olisi? Pankki ei kaadu kalliimmastakaan hinnasta, mutta onhan säästetty neljätonnia kuitenkin aina säästetty neljätonnia.

Koitan nyt päättää mitä teen tässä parin päivän sisään niin pikaisia vastauksia kiitos!
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

http://www.lancerregister.com/mlr_showmodel.php

Tuossa on hyvä sivu, jossa kattavasti tietoa eri mallien eroista.

Ilmeisesti molemmat ovat malliltaan GSR ei RS?

Erojahan kyseisissä malleissa on: Jarrut, kytkin(asetelman osalta), jäähdyttimessä, raideväli, ahtimessa jne.

Onko viitonen tuo 4k€ arvoinen? Sanoisin että on, riippuen yksilöstä
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

GSR:iä ovat molemmat joo. Niinjoo, vitosessa on ne Brembot, ja tuohon yksilöön eteen ja taakse on vaihdettu just levyt ja palat. Katsellaas tuota sivua.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Lisäksi varmistakoon, kuka tietää varmaksi mutta muistelisin tuossa viitosessa olevan eri männät sekä kanget ja tosiaan tuo crankwalk ongelma pitäisi olla viitosessa korjattu
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Omaan makuun vitosessa on jo ulkonäöllisesti niin paljon eroa neloseen, että on hintansa väärti. Mutta se on tietysti makuasia ja kaikkia se ei edes kiinnosta. Tekniikassa pitäisin tuota crankwalkkia tai siis sen "puutetta" suurimpana etuna.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Omaan makuun taas toisin päin. Nätti nelonen rokkaa. Mutta jos sitä nelosta ei ole ruostesuojattu ja sillä on jo joku talvi ajettu niin jättäisin jo sen takia pois sen..
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Olen vakuuttunut ja menen katsomaan tuota vitosta viikonloppuna. Tykkään itekkin kyllä enemmän tuosta nelosen sirommasta keulasta, mutta toisaalta vitosen kaaripullistukset on aika ärjyt ja kun auton sisustaakin joutuu ajellessa katselemaan aika paljon, on kiva että penkit ja ovipahvit on hillitymmällä kuosilla kuin nelosessa ;) Ja no, jos pääsis käymään niin huonosti että olisi hankkinut sen nelosen ja sitten pamahtaisi crankwalk päälle, rempan hinnalla varmaan olisikin melkein saanut tuon uudemman. Kommentteja saa laittaa edelleen ja mikäli on jotain muutakin katsomisen arvoista kuin tässä ketjussa mainitut asiat, kertokaa ihmeessä!

Mutta jos kaikki menee hyvin niin ensi viikolla sitten uusi viitoskuski liittyy riveihinne.

Ja no, voishan tuon autonkin laittaa tähän mitä olen menossa katsomaan jos joku vaikka tietäisi jotain hyvää tai huonoa sanottavaa historiasta:

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/2961337

Briteistä kuulemma tuotu Suomeen, myynti-ilmoituksen perusteella ainakin huollettu aika ahkeraan eikä kuulemma ollut näitä konttilaivausnaarmuja ja -lommoja mitä noista japanintuliaisista yleensä löytyy.

Mitenkäs paljon näiden kanssa muuten pitää pitää puuharahaa takataskussa? Sivikin kanssa on pärjännyt tonnilla ja vielä ei ole mitään niin kallista hajonnut, mutta onko näissä mitään kalliimpia herkkiä osia? AYC tuossa on ilmeisesti läpikäyty viime aikoina.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Eipä kyllä mitenkään säännönmukaisesti taida mitään lastausjälkiä noissa japanintuonneissa olla. Toivottavasti on pellit hyvät jos on brittituonti. Crankwalkin korjaus ei ole kallis homma jos selviää pelkällä laakerilla, silloin ~300e teetettynä.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Nyt tuli aika yleinen ihmettelyketju mutta menköön ;) Mistä paikoista nämä ruostuvat jos ovat ruostuakseen? Pyöränkaaret, ovien alalaidat jne..? Kilometrejä tuossa ei ole kuitenkaan hirveästi eikä talvirenkaitakaan joten uskon/toivon/kuvittelen peltien olevan ihan hyvässä kunnossa. Eipä toi mun 180tkm Suomessa rullattu Hondakaan ole vielä mistään puhki :)
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

madu sanoi
Olen vakuuttunut ja menen katsomaan tuota vitosta viikonloppuna. Tykkään itekkin kyllä enemmän tuosta nelosen sirommasta keulasta, mutta toisaalta vitosen kaaripullistukset on aika ärjyt ja kun auton sisustaakin joutuu ajellessa katselemaan aika paljon, on kiva että penkit ja ovipahvit on hillitymmällä kuosilla kuin nelosessa ;) Ja no, jos pääsis käymään niin huonosti että olisi hankkinut sen nelosen ja sitten pamahtaisi crankwalk päälle, rempan hinnalla varmaan olisikin melkein saanut tuon uudemman. Kommentteja saa laittaa edelleen ja mikäli on jotain muutakin katsomisen arvoista kuin tässä ketjussa mainitut asiat, kertokaa ihmeessä!

Mutta jos kaikki menee hyvin niin ensi viikolla sitten uusi viitoskuski liittyy riveihinne.

Ja no, voishan tuon autonkin laittaa tähän mitä olen menossa katsomaan jos joku vaikka tietäisi jotain hyvää tai huonoa sanottavaa historiasta:

http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/2961337

Briteistä kuulemma tuotu Suomeen, myynti-ilmoituksen perusteella ainakin huollettu aika ahkeraan eikä kuulemma ollut näitä konttilaivausnaarmuja ja -lommoja mitä noista japanintuliaisista yleensä löytyy.

Mitenkäs paljon näiden kanssa muuten pitää pitää puuharahaa takataskussa? Sivikin kanssa on pärjännyt tonnilla ja vielä ei ole mitään niin kallista hajonnut, mutta onko näissä mitään kalliimpia herkkiä osia? AYC tuossa on ilmeisesti läpikäyty viime aikoina.

Oon ite tuonu ton Briteistä.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Käyttökuluiltaan evo ja civic on sitten täysin eri maailmasta. Bensaa menee ja varaosat maksaa oikeasti rahaa. Toki ajamisen ilonkin voi laittaa toiseen potenssiin. Joka tapauksessa en lähtisi näitä kahta vertaamaan mitenkään.

Itse lähtisin ihman muuta vitoseen.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Biim sanoi
Käyttökuluiltaan evo ja civic on sitten täysin eri maailmasta. Bensaa menee ja varaosat maksaa oikeasti rahaa. Toki ajamisen ilonkin voi laittaa toiseen potenssiin. Joka tapauksessa en lähtisi näitä kahta vertaamaan mitenkään.

Itse lähtisin ihman muuta vitoseen.

Joo, en muuten tollasta edes harkitsisi mutta muutan vuoden vaihteessa puolen kilometrin päähän koulusta joten kuukausittaiset ajokilometrit tippuvat yli tuhannesta alle sataan kun huviajeluiden lisäksi pitää käydä autolla vaan töissä aina välillä. Mitä nyt olen lueskellut tuota Lancerregisterin ostajan opasta niin huollossa ainakin saa käyttää puolitoista kertaa useammin kuin Hondaa.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

MakeM sanoi
Eipä kyllä mitenkään säännönmukaisesti taida mitään lastausjälkiä noissa japanintuonneissa olla. Toivottavasti on pellit hyvät jos on brittituonti. Crankwalkin korjaus ei ole kallis homma jos selviää pelkällä laakerilla, silloin ~300e teetettynä.

Mulla oli tullut ainakin lastauksessa ihan selkeesti naarmuja, osa lähti osa ei. Peltejä kanssa ite kattoisin että onko tehty ruostesuojaus vai ruosteensuojaus. Ja mitä crankwalkiin tulee, sehän ei ole mikään on/off homma, ja tosiaan joo puuharahaa pitäisin ite 2-3 tonnia varastossa. ???

Toki jos auton uusi omistaja on ihminen, joka "käyttää huollossa" autoa niin ainahan se vähän vaatii enemmän lompakon raottamista. Kyllä varmaan saa tehdä hommia useemmin kun hondan parissa mutta varmasti antaa enemmän takaisin. Huolloista, esim öljynvaihtovälit 5-7,5tkm.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

mystinengalant sanoi
Toki jos auton uusi omistaja on ihminen, joka "käyttää huollossa" autoa niin ainahan se vähän vaatii enemmän lompakon raottamista. Kyllä varmaan saa tehdä hommia useemmin kun hondan parissa mutta varmasti antaa enemmän takaisin. Huolloista, esim öljynvaihtovälit 5-7,5tkm.

Emmää jaksa käsiä ite liata kun voi vähän maksaa siitä että joku toinen tekee sen mun puolesta nimim. kerrostalon parkkipaikka ei houkuta öljynvaihtoon :) Onks PK-seudulla muuten mitään mestoja jotka osaisi erityisesti huoltaa noita Evoja? Tollaseen pariin-kolmeen puuhatonniin olen just henkisesti varautunut, hyvä ettei sen enempää. Näissäkin ilmeisesti huoltamisen suhteen tuo suurin rahareikä lienee juuri tuo säännöllinen öljyjenvaihto ja jarrujen+renkaiden kunnossapito ennemmin kuin arvaamatta hajoilevat osat tekniikassa tai alustassa?
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

madu sanoi
Emmää jaksa käsiä ite liata kun voi vähän maksaa siitä että joku toinen tekee sen mun puolesta nimim. kerrostalon parkkipaikka ei houkuta öljynvaihtoon :) Onks PK-seudulla muuten mitään mestoja jotka osaisi erityisesti huoltaa noita Evoja? Tollaseen pariin-kolmeen puuhatonniin olen just henkisesti varautunut, hyvä ettei sen enempää. Näissäkin ilmeisesti huoltamisen suhteen tuo suurin rahareikä lienee juuri tuo säännöllinen öljyjenvaihto ja jarrujen+renkaiden kunnossapito ennemmin kuin arvaamatta hajoilevat osat tekniikassa tai alustassa?

No ST-motors on se "virallinen" paja pks -seudulla. Kyllä tosimies tekee kaikki rempat tuossa parkkiksella :peukku No joo, ei tarttee meikäläisen linjoille lähteä...

Eipä nuo kait oikeesti niiin pommeja ole että jatkuvasti saa korjailla tekniikkaa tai alustaa, riippuu toki mimmonen se omakin ajotyyli on. Ja siis kyllähän nää on toki kyytiä saanu aikasemmilta omistajiltaan aina, enemmän tai vähemmän. Moni asiahan siinä ratkaisee. Kova juttu ois jos pystyy vähän toteamaaan koeajon yhteydessä voimansiirrosta asioita. Joku vähän enemmän tietävä vois kanssa kertoa.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

En halua olla ilonpilaaja, mutta jos osaan laskea 1+1, tämä auto taitaa olla jo myyty. Voin toki olla väärässäkin.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

madu sanoi
Nyt tuli aika yleinen ihmettelyketju mutta menköön ;) Mistä paikoista nämä ruostuvat jos ovat ruostuakseen? Pyöränkaaret, ovien alalaidat jne..?

Takakontin pohja ja palkki jäähdyttimen alla ovat tyypillisesti ensimmäisiä ruostuvia kohteita. Brittiautot usein huonosti suojattu ja suolassa ajettu eli sanomista saattaa löytyä. Ja löytyy japsituonneistakin, Evo on herkkä ruostumaan suojaamattomana. Vaan yhden olen nähnyt missä oli enemmän ruostetta ovissa ja se oli brittituonti, yleensä päällepäin ei näy mitään vaan pohjan puolella.

Itselläni on ollut molemmat, vitosesta tosin aika rajallisesti vielä kokemusta. 4 GSR oli hyvä ja kohtuu perheautomainen vielä, 5 RS on jotain ihan muuta :) Luultavasti enemmän eroa tulee GSR/RS erosta ja aftermarket varustelusta kuin 4/5 erosta.

Brembot on jees jos ajaa radalla, muuten turhat ja vaativat 17" talvirenkaatkin.

Crankwalk on kyllä nelosessa sellainen homma että pitäisi olla varmuus ostettaessa että on korjattu kunnolla tai ei ole ollenkaan. Tulee kohtuu kalliiksi teettäen.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Juu, jos on talvikin ajettu suojaamattomana Suomessa niin pohja on varmasti aika kamalaa katsottavaa. Noissa kun ei mitään suojausta taida olla? Itsellä oli vain pientä pintaruostepilkkua kohdissa joihin on lentänyt kiviä. Talven aikana olisi suolakylvyssä varmasti lähtenyt melkoisesti leviämään.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

MakeM sanoi
Juu, jos on talvikin ajettu suojaamattomana Suomessa niin pohja on varmasti aika kamalaa katsottavaa. Noissa kun ei mitään suojausta taida olla? Itsellä oli vain pientä pintaruostepilkkua kohdissa joihin on lentänyt kiviä. Talven aikana olisi suolakylvyssä varmasti lähtenyt melkoisesti leviämään.

Suojaus loppuu mielestäni taka-akselin etupuolella eli pohjassa on GSR:ssä jotain massaa, mutta takapäässä ei mitään eikä tuossa etupalkissa. Etupalkki on vielä usein märkä ilmastoinnin kennon valuttaessa vettä.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

mystinengalant sanoi
Kyllä tosimies tekee kaikki rempat tuossa parkkiksella :peukku No joo, ei tarttee meikäläisen linjoille lähteä...
Pidän kyllä itseäni vielä miehenä vaikka en parkkiksella/tallissa kaikkia remppoja teekkään koska en vain osaa ;D

mystinengalant sanoi
Eipä nuo kait oikeesti niiin pommeja ole että jatkuvasti saa korjailla tekniikkaa tai alustaa,
Tätä olen miettinyt kun kaikki puhuu, että korjattavaa/huollettavaa on evoissa paljon mutta mitä niissä nyt niin useasti pitää korjata/huoltaa? Pelkkään öljynvaihtoahan nyt ei HUOLLOKSI voi oikein kutsua.

madu sanoi
Emmää jaksa käsiä ite liata kun voi vähän maksaa siitä että joku toinen tekee sen mun puolesta nimim. kerrostalon parkkipaikka ei houkuta öljynvaihtoon :) Onks PK-seudulla muuten mitään mestoja jotka osaisi erityisesti huoltaa noita Evoja?
Jo mainittu st-motors tosiaan on hyvä ellei paras paikka evoja huollattaa ja osia kun saa tilattua ulkomailta niin huoltojen kokonaishintakin jää järkevälle tasolle esim. jakopään huolto alle 450e (350e työt ja alle satasella osat englannista) Samat osat suomesta ostettuna olisi ollut noin 350e.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

nokonzok sanoi
En halua olla ilonpilaaja, mutta jos osaan laskea 1+1, tämä auto taitaa olla jo myyty. Voin toki olla väärässäkin.

Mulle kertoi puhelimessa että eräs Turkulainen Evo-harrastaja on kovin kiinnostunut autosta ja olisi ostamalla sitä käteisellä kunhan saa oman autonsa myytyä, ja ainakaan vielä eilen ei ollu.

Twilight tuossa kertoilikin yksityisviestitse että pohjassa oli autoa hakiessa pientä pintaruosteen alkua mutta ei mitään sen vakavampaa. Tässä välissä varmaan kannattaa sitten tuijottaa tuon viime vuonna tehdyn ruostesuojauksen kuitin loppusummaa - jos on ihan parilla sadalla tehty niin sitten voi olla että ne pintaruosteet ovat jääneet muhimaan massan alle ja jälki ei ole hetken päästä yhtään kivaa, mutta vähän kalliimman ruostesuojauksen yhteydessä pintaruosteista varmaan hankkiudutaan eroon ennen massausta.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

evo6 sanoi
Tätä olen miettinyt kun kaikki puhuu, että korjattavaa/huollettavaa on evoissa paljon mutta mitä niissä nyt niin useasti pitää korjata/huoltaa?

Jotkut nyt kuitenkin saavat myös sen ratakiskonpätkänkin rikki...
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

madu sanoi
Twilight tuossa kertoilikin yksityisviestitse että pohjassa oli autoa hakiessa pientä pintaruosteen alkua mutta ei mitään sen vakavampaa. Tässä välissä varmaan kannattaa sitten tuijottaa tuon viime vuonna tehdyn ruostesuojauksen kuitin loppusummaa - jos on ihan parilla sadalla tehty niin sitten voi olla että ne pintaruosteet ovat jääneet muhimaan massan alle ja jälki ei ole hetken päästä yhtään kivaa, mutta vähän kalliimman ruostesuojauksen yhteydessä pintaruosteista varmaan hankkiudutaan eroon ennen massausta.

Rehellisesti sanottuna saumat näytti jo pikkaisen huolestuttavalta moottoritilassa ja alustassa. Eli saumojen liitoskohdissa oli selkeästi näkyvää korroosiota. Auto oli meri- ilmaston vaikutuksen alaisena Briteissä muutaman vuoden joten pientä alkua havaittavissa. Tekniikaltaan, ulkokuoreltaan ja ajokilometreiltään kuitenkin ihan kohtuullinen laite. Mutta itselle tuskin olisin tätä yksilöä sieltä ostanut.

Tämän viestin tarkoituksena ei ole millään tavoin haitata kyseisen auton myyntiä. Tarkoituksena on kertoa siitä niin satuttavasta totuudesta.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Hyvä vaan tietää mahdollisimman paljon, toi kuitenkin ylittäisi tämänkertaiseen autonvaihtoon suunnitellun budjetin sen verran reilusti että mielellään sitten ostaisi niin valmiin paketin ettei tarvi hetkeen stressata mistään. Pitää selvittää onko tuota korjailtu siltä suunnalta ja jos ei niin sitten varmaan kannattaa jättää väliin.

Ihan yleisenä konsensuksena nyt kuitenkin sitten lienee että jos vastaavanlaisen valinnan eteen päätyy joskus toiste, vitonen on voittajan valinta jo ihan crankwalkin vuoksi?
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

madu sanoi
Tässä välissä varmaan kannattaa sitten tuijottaa tuon viime vuonna tehdyn ruostesuojauksen kuitin loppusummaa - jos on ihan parilla sadalla tehty niin sitten voi olla että ne pintaruosteet ovat jääneet muhimaan massan alle ja jälki ei ole hetken päästä yhtään kivaa, mutta vähän kalliimman ruostesuojauksen yhteydessä pintaruosteista varmaan hankkiudutaan eroon ennen massausta.

Oma käsitykseni on että, parilla sadalla saa sellasen lisäkäsittelyn jossa lisätään pohjaan sitä massaa. Pikkasen vajaalla 600e saa sitten koko käsittelyn jossa tehdään muutakin kuin ruiskitaan massaa ruosteenpäälle.

savihousu sanoi
Jotkut nyt kuitenkin saavat myös sen ratakiskonpätkänkin rikki...
No kaukana tuosta en enään itse ole koska sorkkaraudankin sain poikki ihan perus rakennushommissa ;D
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

madu sanoi
Ihan yleisenä konsensuksena nyt kuitenkin sitten lienee että jos vastaavanlaisen valinnan eteen päätyy joskus toiste, vitonen on voittajan valinta jo ihan crankwalkin vuoksi?

Jos nelonen on todistettavasti kunnossa (crankwalk mitattu) niin miksei sitä voisi ostaa? Ihan yhtä hauska auto kyseessä.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

ast sanoi
Jos nelonen on todistettavasti kunnossa (crankwalk mitattu) niin miksei sitä voisi ostaa? Ihan yhtä hauska auto kyseessä.

Siinä tapauksessa kyllä varmasti. Onko tuo välyksen mittauttaminen miten iso juttu, ts. mittaako moni vanhemman Evon omistaja sitä ja saako siitä jotain dokumenttia mukaan? En ole tainnut kertaakaan vielä törmätä myynti-ilmoitukseen missä olisi mainittu tuosta.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

madu sanoi
Siinä tapauksessa kyllä varmasti. Onko tuo välyksen mittauttaminen miten iso juttu, ts. mittaako moni vanhemman Evon omistaja sitä ja saako siitä jotain dokumenttia mukaan? En ole tainnut kertaakaan vielä törmätä myynti-ilmoitukseen missä olisi mainittu tuosta.

Et sitten nähnyt mun kesällä myymää yksilöä :) Korjasin 113 tkm kohdalla uudella käytetyllä kampiakselilla ja 135 tkm paikkeilla myytäessä mittaustoleranssin puitteissa sama kuin remontin jälkeen eli hyvin spekseissä. Eikä varsinaisesti ollut ihan kirkkoon ajoa tuo 20 tkm, autolla tuli kuitenkin ajettua seitsemällä noista allekirjoituksen kahdeksasta moottoriradasta. Olen tosin kuullut tarinoita epäonnistuneistakin remonteista.

Itsellä meni mittaukseen noin 15 minuuttia kun tiesi mitä tekee. Ohjeita löytynee haulla täältäkin.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Ja jos on varaa pitää tuota aiemmin mainittua 2-3ke varastossa remonttia varten, niin tuolla rahalla sinne kyllä päivittää jo uudemman alakerran tarvittaessa.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Jos itse pitäisi valita niin valitsisin viitosen ehdottomasti ennen nelosta jo pelkästään ulkonäön, sisustan ja jarrujen vuoksi. Kaverilla tehtiin aika pahasti ruostuneeseen ns. Suomi- Celicaan täys ruosteenkäsittely ja maksoi muistaakseni alle 500e.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Kyllä minäki tuon vitosen ottaisin paljon mieluummin :peukku
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

eclipse sanoi
Jos itse pitäisi valita niin valitsisin viitosen ehdottomasti ennen nelosta jo pelkästään ulkonäön, sisustan ja jarrujen vuoksi. Kaverilla tehtiin aika pahasti ruostuneeseen ns. Suomi- Celicaan täys ruosteenkäsittely ja maksoi muistaakseni alle 500e.

mistä te saatte mukamas ruostuneen pinnan poiston/hionnan tms + uuden maalin+kotelosuojan +massan tohon hintaa ...tahtoo tietää!!!
veikkaan et tuossaki hinnas on kyse vain kotelosuojasta jonka sanotaan hidastavan/pysäyttävän ruostumisen + päälle massa....

ja vitoselle multa iso :peukku
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Harri K sanoi
mistä te saatte mukamas ruostuneen pinnan poiston/hionnan tms + uuden maalin+kotelosuojan +massan tohon hintaa ...tahtoo tietää!!!
veikkaan et tuossaki hinnas on kyse vain kotelosuojasta jonka sanotaan hidastavan/pysäyttävän ruostumisen + päälle massa....

Jep, juurikin näin. Hiekkapuhalluksesta ja maalaamisesta yleensä tuntihinta, tyyliin 60e/h. Toki jos kyseessä on saumat jotka ei oo hirveen pahassa kunnossa vielä eikä hirveen laajalta alueelta niin parempi tämä on ku ei mitään tekis. Toki vähän huvittavaa että noi ketjufirmat perjaatteessaa myöntää sen takuun vaikka jättävätkin ruostetta alle. :)
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Ihan sama putsaako ja maalaako sen sauman vai ei. Kotelosuoja on ainoa mikä tunkeutuu sinne missä sitä ruostetta oikeasti on eli peltien väliin. Ainoa hyöty siitä sauman ympäristön maalailusta voi olla jos saa tavallaan koteloitua sen ruosteen sauman sisään ilma ja kosteustiiviisti.

Ruostuneesta saumasta ei saa ruostetta pois kuin avaamalla sauman, mutta sitä ei käytännön syistä voi tehdä.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Nojuu..tiedän et maalaus oli "turha" tuos mun listas...mut silti.. tohon hintaa on takuul vaa vedetty kotelosuoja+massaa päälle (imo)
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

ast sanoi
Ruostuneesta saumasta ei saa ruostetta pois kuin avaamalla sauman, mutta sitä ei käytännön syistä voi tehdä.

Tämän vuoksi pidin itse kyseisen auton ruosteisia saumoja jo hieman huolestuttavina. Mikään koritekniikan insinööri en vielä ole mutta nopeasti kuviteltuna autoa pitää kasassa tuhannet pistehitsaukset näiden saumojen välillä. Mitäs sitten kun korroosio alkaa näistä elintärkeistä saumoista, ei se ainakaan korin jäykkyyteen tee hyvää.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

heh..aika jännää kun twilight "tervaa" kilpaa itse Englannista oikein valitsemalla tuomaansa Evoa. Oletko huonon auton mennyt myymään eteenpäin. pitäisiköhän ilmoittaa ostajalle?
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

eclipse sanoi
heh..aika jännää kun twilight "tervaa" kilpaa itse Englannista oikein valitsemalla tuomaansa Evoa.
Se on ihan sama onko se suomesta,vai muualta.

Tuurista kiinni,jos sattuu paskaa käsiin,niin sitten on kädet likaisina.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

eclipse sanoi
heh..aika jännää kun twilight "tervaa" kilpaa itse Englannista oikein valitsemalla tuomaansa Evoa. Oletko huonon auton mennyt myymään eteenpäin. pitäisiköhän ilmoittaa ostajalle?

Yksityisten välisessä kaupassa kun taitaa vallita takavalotakuu. :p Ja onhan se jo vanha auto :p Vaikka suomalaisittain toki tuon ikäisen pitäisi olla "pakasta vetäisty". Tuskin se nyt ihan pommi-kone sentään on. Tietty ois jännä tietää kuin moni evo tulevaisuudessa pääsee museoautoksi.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Ja vielä lisäys. Löysin nettiauton Evo 5:sen ensimmäisen Suomessa myyjän vanhan ilmon nettiautosta id.2729477, josta käy ilmi mm. kohdat: Autoa on pidetty huolella ja rahaa säästelemättä, huollot on tehty ajallaan ja näistä löytyy dokumenttia pitkältä ajalta. Myös pieniä parannuksia tekniikkaan on tehty..sekä:Auto on itse Englannista haettu, missä käytiin muutamaa autoa katsomassa samassa kaupungissa, ja valittu omasta mielestä paras. Ei siis ole Japanista ostettu näkemättä autoa.

Eli herää kysymys: oletkohan kuitenkaan tuonut autoa vai pelkästään mustamaalamassa jostain syystä tätä Evoa vitosta?
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

eclipse sanoi
heh..aika jännää kun twilight "tervaa" kilpaa itse Englannista oikein valitsemalla tuomaansa Evoa. Oletko huonon auton mennyt myymään eteenpäin. pitäisiköhän ilmoittaa ostajalle?

Heh, aika jännää kun Eclipse ei tajua mistään mitään.

Siis itse olen maahantuonut tuon auton. En omistanut, enkä ostanut, enkä valinnut. Ymmärrätkö? Minun rahojani taikka päätösvaltaa ei olla käytetty yhtään tuon auton ostamisessa. Minä olen sen ainoastaan tuonut maahan.

eclipse sanoi
Ja vielä lisäys. Löysin nettiauton Evo 5:sen ensimmäisen Suomessa myyjän vanhan ilmon nettiautosta id.2729477, josta käy ilmi mm. kohdat: Autoa on pidetty huolella ja rahaa säästelemättä, huollot on tehty ajallaan ja näistä löytyy dokumenttia pitkältä ajalta. Myös pieniä parannuksia tekniikkaan on tehty..sekä:Auto on itse Englannista haettu, missä käytiin muutamaa autoa katsomassa samassa kaupungissa, ja valittu omasta mielestä paras. Ei siis ole Japanista ostettu näkemättä autoa.

Eli herää kysymys: oletkohan kuitenkaan tuonut autoa vai pelkästään mustamaalamassa jostain syystä tätä Evoa vitosta?

Kuten sanoin, totuus sattuu. Miksi mustamaalaisin jonkun myynti- ilmoitusta? Voit toki minun puolestani mennä ostoaikeissa katsomaan sitä Evoa ja huomata aivan samat "ongelmat" ajoneuvon kanssa.

Mikä salapoliisi täällä on ruvennut liikkumaan, mahdat olla auton nykyinen omistaja? Niinkuin ensimmäisessä viestissäni ilmaisin, tarkoitus ei todellakaan ole haitata kenenkään myyntiä. Tuoda vaan se kipeä totuus esille. Eikä tuossa autossa nyt isoja vikoja edes ole, ja korjaamalla nekin on varmasti saatu kuntoon jos sinne on asianmukainen suojauskin tehty. Ja autoa kyllä on pidetty huolella ainakin sen suomessa olon ajan, tunnen entisen omistajan hyvinkin ja huollosta oli Englannin päästä hyvin dokumentointia. Tekniikka toimi ainakin silloin moitteettomasti ja auto oli muutenkin todella siisti. Ainoa miinus oli muutamat kellertävät saumat moottoritilassa sekä alustassa. Mutta brittien sääolosuhteet + meri- ilmasto on hyvin ankaria autoille.

Ja kyllä uskon että jotkut Tampereen jäsenet ovat nähneet kyseisen auton meikäläisen kaveripiirissä.

3474394256d1ff942968.jpg

347359086781c77ae2ac.jpg


Siinä vielä hyvän ystäväni photoshootista kuva, kun ollaan totuttu tekemään aina kuvaukset matkalla Suomeen.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Meinaan tota nyt mennä ainakin katsomaan, jos ei muuten niin ihan siksi että pääsee näkemään vähän maailmaa, tänän vuonna ei ole tolla suunnlla tullut käytyä edes kuin kerran :) Pitää vaan tarkkaan katella miltä näyttää ja mikäli jotain löytyy, koittaa josko saisi sitten sen perusteella tingittyä ja jos ei niin jättää sitten auto tämänhetkiselle omistajalleen. Yleisesti ottaen vaikuttaisi kyllä todella siistiltä ja hyvinpidetyltä, mutta pitää kyllä tsekata se suojaus kun tuota tulisi itsekin uitettua suolassa sitten jonkun verran.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Kyseisestä autosta mitään tietämättä, kannattaa kuitenkin pitää mielessä, että kyseessä on kohta 12 vuotta vanha auto. Jos kaupat kaatuvat hieman kellertävään saumaan vaikkapa konehuoneessa, niin ei kannata yhtään saman ikäluokan "suomiautoa" edes koskaan käydä katsomassa.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Ei taida Eclipsellä olla enää mitään sanottavaa? :-X

madu sanoi
Meinaan tota nyt mennä ainakin katsomaan, jos ei muuten niin ihan siksi että pääsee näkemään vähän maailmaa, tänän vuonna ei ole tolla suunnlla tullut käytyä edes kuin kerran :) Pitää vaan tarkkaan katella miltä näyttää ja mikäli jotain löytyy, koittaa josko saisi sitten sen perusteella tingittyä ja jos ei niin jättää sitten auto tämänhetkiselle omistajalleen. Yleisesti ottaen vaikuttaisi kyllä todella siistiltä ja hyvinpidetyltä, mutta pitää kyllä tsekata se suojaus kun tuota tulisi itsekin uitettua suolassa sitten jonkun verran.

Kyllä tietysti aina pitää olla pieni tinkivara. Mutta mainitsit aikaisemmin että auto ylittää budjettisi, joten en välttämättä edes lähtisi ellei hinta ole tingattavissa selkein perustein. Itseä ei ainakaan innosta muutenkaan pitää autonäyttelyitä ja mikä mukavempaa kuin saada selville näytön/koeajon jälkeen että ostajaehdokkalla ei ole rahaa taikka ylittää suunnitellun budjetin.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Twilight sanoi
Kyllä tietysti aina pitää olla pieni tinkivara. Mutta mainitsit aikaisemmin että auto ylittää budjettisi, joten en välttämättä edes lähtisi ellei hinta ole tingattavissa selkein perustein. Itseä ei ainakaan innosta muutenkaan pitää autonäyttelyitä ja mikä mukavempaa kuin saada selville näytön/koeajon jälkeen että ostajaehdokkalla ei ole rahaa taikka ylittää suunnitellun budjetin.

Paino sanalla suunnitellun budjetin :) Meinasin alkuunsa selvitä tämänkertaisesta autonvaihdosta parilla tonnilla kun Civic alkaa vähän kyllästyttämään, mutta hyvästä laitteesta kyllä maksaa mielellään enemmänkin jos sellainen sattuu vastaan. Evo ehkä siinä mielessä kuitenkin taloudellinen ostos että jos olisi vaihtanut johonkin toiseen Hondaan niin sitä olisi kuitenkin pitänyt viritellä monella tuhannella ennen kuin siitä olisi saanut mieleisensä, mutta tossa Mitsussa tulee varmaan vielä aika pitkän aikaa ensin vastaan kuskin uskallus ja vasta sitten laitteen rajat.

Ja tosiaan tuohon Sampan kommenttiin - ajan 10 vuotta vanhalla, 180tkm rullatulla Suomi-Civicillä niin on joo tullut tutuksi miltä tällaiset näyttää altapäin katseltuna vaikkei tuo edes ole yhtään pahassa kunnossa. Just noi muutamat korisaumat kellertää pikkasen, mutta katsastusmieheltä kysyessä ei pitäisi aiheuttaa ongelmia vielä pitkään aikaan. Edellinen auto, '93 Mazda ja suomiauto sekin sen sijaan lahosi käsiin ihan silmissä, ovien alareunat oli niin haperot että huhhuh.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

madu sanoi
tossa Mitsussa tulee varmaan vielä aika pitkän aikaa ensin vastaan kuskin uskallus ja vasta sitten laitteen rajat.

Muhahahaaa! Vaikka useimmilla meistä omat rajat tulee vastaan paljon ennen auton rajoja, se ei silti tarkoita sitä, etteikö lisää voimaa tee jatkuvasti mieli :) Ja se on se mikä näissä maksaa, ei niinkään ne perushuollot ja ylläpito mistä aikaisemmin oli puhetta.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Terve taas kaikki. Tuosta ilmosta kyllä sai sen käsityksen, että ilmoituksen jättäjä on ITSE hakenut auton Briteistä ja siksi myös auton omistajakin, koska auto on Suomessa katsastettu ja Suomen kilvissä. No nyt se evo ei enää olekkaan ruosteessa vaan joitain keltaisia pilkkuja?. No anyway. Olisinkin ton Evon omistaja!!. Myönnettäköön, että jossain vaiheessa piti lähteä katsomaan tuota Mitsua, mutta välimatkaa olisi sen verran paljon, että se sitten jäi. Sen verran kyseinen auto alkanut kiinnostamaan, että luulen kuitenkin lähtevän oikein paikanpäälle katsomaan sitä. Salapoliisi työstä vielä sen verran, että alkoi vaan yleisesti harmittamaan, kun kaiken maailman Evoista haaveilevat persaukiset luulevat tietävänsä evoista kaiken vaikkei ole niitä nähnyt kuin kuvissa. Niin ja ilmoituksessa luki myös: Auto on viime vuonna ruostesuojattu, joten etköhän sinä twilight tai kaverisi ole tuon teettänyt?.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

nokonzok sanoi
Muhahahaaa! Vaikka useimmilla meistä omat rajat tulee vastaan paljon ennen auton rajoja, se ei silti tarkoita sitä, etteikö lisää voimaa tee jatkuvasti mieli :) Ja se on se mikä näissä maksaa, ei niinkään ne perushuollot ja ylläpito mistä aikaisemmin oli puhetta.

Joo, toi on kyllä tullut huomattua. Turbovehkeisiin ne ekat voimaparannukset on sen verran halpoja että houkuttaa jokaista, mutta sitten kustannukset lähteekin kasvamaan eksponentiaalisesti joten koitetaan pitää itsehillintä mukana :)

Täysin offtopic-kysymyksenä Evotietureille: tuo auto mitä olen miettinyt kun on ollut tosiaan siellä Briteissä, niin siihen on asennettu se mailimuunnin mittariin. Matkamittarikin näyttää siis lukemaa 71000 vaikka autolla onkin todellisuudessa rullattu 114 tuhatta kilometriä (enintään, tuosta 71k:sta varmasti osa on japanin kilometrejä). Pystyykö tuota matkamittaria ohjelmoimaan uudestaan ihan jonkun perus huoltopistokkeen kautta silleen että jos ottaisi tuon mailimuuntimen pois niin saisi nostettua kilometrilukeman vastaamaan sitä, mitä se on oikeasti? Toisaalta vois kuvitella että noita digitaalisia trippejä ei välttämättä pysty manipuloimaan mitenkään ettei alaspäinruuvaus olisi turhan helppoa, mutta jos esittää tarpeeksi hyvät perustelut valtuutettuun Mitsu-huoltoon niin ehkä kuitenkin?
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

eclipse sanoi
Terve taas kaikki. Tuosta ilmosta kyllä sai sen käsityksen, että ilmoituksen jättäjä on ITSE hakenut auton Briteistä ja siksi myös auton omistajakin, koska auto on Suomessa katsastettu ja Suomen kilvissä. No nyt se evo ei enää olekkaan ruosteessa vaan joitain keltaisia pilkkuja?. No anyway. Olisinkin ton Evon omistaja!!. Myönnettäköön, että jossain vaiheessa piti lähteä katsomaan tuota Mitsua, mutta välimatkaa olisi sen verran paljon, että se sitten jäi. Sen verran kyseinen auto alkanut kiinnostamaan, että luulen kuitenkin lähtevän oikein paikanpäälle katsomaan sitä. Salapoliisi työstä vielä sen verran, että alkoi vaan yleisesti harmittamaan, kun kaiken maailman Evoista haaveilevat persaukiset luulevat tietävänsä evoista kaiken vaikkei ole niitä nähnyt kuin kuvissa. Niin ja ilmoituksessa luki myös: Auto on viime vuonna ruostesuojattu, joten etköhän sinä twilight tai kaverisi ole tuon teettänyt?.

Olemme auton käyneet ostamassa ja tuomassa briteistä. Pääosin kuitenkin minun johdollani koko homma tapahtui, koska itsellä kokemusta maahantuonnista jonkun verran. Ei minä en ole ostanut autoa, ei minä en ole katsastanut sitä, ei minä en ole ruostesuojannut sitä enkä minä ole verottanut kyseistä autoa. Ainoastaan maahantuonut. Keltainen on mielestäni merkki korroosiosta jota myös ruosteeksi kutsutaan, onko sitä paljon vai ei niin sehän riippuu ihan täysin katsojasta itsestään.

Pidätkö minua "kaiken maailman Evoista haaveilevana persaukisena joka luulee tietävänsä jotain"? Ja edelleenkin painotan että älä puhu kun et tiedä mistään mitään, äläkä varsinkaan oleta. Olettaminen on virheistä ensimmäinen. EI, minä en ainakaan ole pitkällä tikullakaan liittynyt kyseisen auton ruostesuojaukseen. Autohan on jo voinut olla muutamalla omistajalla kun "meiltä" lähtenyt eteenpäin, kuka tietää?

madu sanoi
Täysin offtopic-kysymyksenä Evotietureille: tuo auto mitä olen miettinyt kun on ollut tosiaan siellä Briteissä, niin siihen on asennettu se mailimuunnin mittariin. Matkamittarikin näyttää siis lukemaa 71000 vaikka autolla onkin todellisuudessa rullattu 114 tuhatta kilometriä (enintään, tuosta 71k:sta varmasti osa on japanin kilometrejä). Pystyykö tuota matkamittaria ohjelmoimaan uudestaan ihan jonkun perus huoltopistokkeen kautta silleen että jos ottaisi tuon mailimuuntimen pois niin saisi nostettua kilometrilukeman vastaamaan sitä, mitä se on oikeasti? Toisaalta vois kuvitella että noita digitaalisia trippejä ei välttämättä pysty manipuloimaan mitenkään ettei alaspäinruuvaus olisi turhan helppoa, mutta jos esittää tarpeeksi hyvät perustelut valtuutettuun Mitsu-huoltoon niin ehkä kuitenkin?

Yleensä brittiautoissa on pelkkä nopeus- signaali muutettu ja mittariston lukemaa harvemmin korjataan. Eli auto on ollut esim. 60000km ajettu kun saapunut Japanista, mittari on konvertoitu ja sen jälkeen mittariin on keräytynyt maileja kilometrien "päälle". Yleensä mittarin uudelleenohjelmointi on hieman hankala projekti ja jää usein tekemättä. Ei, sitä ei voi manipuloida normaaleilla menetelmillä. Esim. missään huollossa.
 
Vs: Evo 4 & 5 hintaero

Ny rauhotutte jo.

faktat ovat:

a) twilaitti tuonut/avustanut maahantuonnissa
b) twilaitin kaveri silloin rahoittanut/katsastanut/verottanut/omistanut auton
c) twilaitti tai sen kaveri ei myy nyt tuota autoa vaan auto on vaihtanut jo omistajaa ainakin kerran (Akeltahan saa omistajien määrät ja historian tietoon 3.5e maksulla...selvii montako ollut Suomessa jne ..halpa hinta tarkistaa auton hintaan nähden) :peukku
d) autossa on korroosioon viittaavia merkkejä, joita löytyy myös Japanin tuonneista silloin tällöin. UK:n saarelta kuitenkin korroosiovaurioiden löytyminen on todennäköisempää.
 
Takaisin
Ylös Bottom