EVO 4 kannentiiviste palanut, männistä yms..

simppako

Member
Liittynyt
11 Huhtikuu 2013
Sijainti
Joensuu
Moi! Enpä ole foorumille vielä esittäytynytkään, mutta pihasta löytyy 160tkm ajettu E4, josta nyt sitten meni vesipumppu ja ilmeisesti kannentiiviste samalla. Muutama kysymys aiheeseen liittyen: EVO 8 kannentiiviste lienee paras vaihtoehto laittaa? Sitten, onko kannattavaa tehdä ns. budjettipäivitystä samalla kun kone on auki, esim. EVO5-8 männät (ja kanget?) Tiedän että takokamathan sinne pitäisi laittaa, mutta nyt ei oikein budjetti venyisi sinne asti.. ja mitä siinä pitää/kannattaa tehdä samalla? hoonaus ainakin?

Ja hakua on käytetty, ei vaan oikein meinannut löytyä vastauksia.
Kiitos ja anteeksi. :)
 
Vs: EVO 4 kannentiiviste palanut, männistä yms..

Crankwalkki kannattaa tsekata ja fiksata ainakin samalla. Millanen budjetti ? Mulla olis evo 9:sin kilkkeet hyllyssä.

Niin ja tervetuloa. :)
 
Vs: EVO 4 kannentiiviste palanut, männistä yms..

Juu crankwalkki katotaan toki samalla. Budjetti on sellanen että en nyt oikein tiedä että rakentasko tota nyt samalla etanolille vai mikä ois kannattavaa ::) varmaan uudet männänrenkaat pitää laittaa jos uudet (käytetyt) männät laittaa?
 
Vs: EVO 4 kannentiiviste palanut, männistä yms..

Itse laitoin ysin kannentiivisteen, 5-kerros metalli ja ei maksanu deltalta montaa kymppiä. Kannenpultit vaihtasin itse ja budjetista riippuen sisuskaluja. Tosiaan toi kanpikävely kannattaa mitata samalla.
 
Vs: EVO 4 kannentiiviste palanut, männistä yms..

Evo 5-6 männissä oli muistaakseni saman levyiset urat kuin Evo 4 männissä eli vanhoilla renkailla voisi ranettaa toiset männät koneeseen ilman hoonausta ja sen kummempaa sisäänajoa.

Evo 9 kannentiiviste on kestävin, mutta laskee vähän puristussuhdetta. Olisikohan ollut 0.25 mm paksumpi.
 
Vs: EVO 4 kannentiiviste palanut, männistä yms..

En tiedä mitä meinaat etanolille rakentamisella mut orkkis osat ei hylji viinaa tako-osia kummemmin.
 
Vs: EVO 4 kannentiiviste palanut, männistä yms..

Juu eli kait sinne sitten kannattaa uudemmat männät laittaa. :) sitä vielä mietin kun tuossa on minesin ecu, sitä ei ilmeisesti pysty säätämään? eli seoksethan voi noilla putkivireillä olla nyt ihan mitä sattuu ??? eli viisainta vois olla uudempi ecu, sit jos etanolia haluu käyttää ni suuttimet ja bensapumppu vielä ja säätöön?
 
Vs: EVO 4 kannentiiviste palanut, männistä yms..

simppako sanoi
Juu eli kait sinne sitten kannattaa uudemmat männät laittaa. :) sitä vielä mietin kun tuossa on minesin ecu, sitä ei ilmeisesti pysty säätämään? eli seoksethan voi noilla putkivireillä olla nyt ihan mitä sattuu ??? eli viisainta vois olla uudempi ecu, sit jos etanolia haluu käyttää ni suuttimet ja bensapumppu vielä ja säätöön?

Kato lukeeko varaosanumero päällä ja mikä prossu sisällä. Se mines ecu voi sattumalta olla vaikka 5 tai 6 tarkoitettu? :)
 
Vs: EVO 4 kannentiiviste palanut, männistä yms..

varaosanumero
MD334794 eli evo4 ecu. ja prossusta merkinnät kulutettu/hiottu pois.
oli kuitenkin minesin
sinetit ehjät. eli onko tämä nyt joku minesin chippaama vakio ecu ???
lie millaset kartat tossa. :eek: ja suuttimet on keltaiset, ilmeisesti
nekin vakiot.
 
Vs: EVO 4 kannentiiviste palanut, männistä yms..

Jos se on se evo4 tyylinen niin säätömahdollisuutta ei ole. Sillon se on myös sidottu niille suuttimille mitkä autossa on. Mine's ohjelmat voi olla vähän turhan rajuja ennakoiden suhteen... vaikee sanoa. Hommaat vaan evo 5-6 boksin tilalle ja teet flashaus johdon väliin.
 
Vs: EVO 4 kannentiiviste palanut, männistä yms..

mul ois vitosen boxi jos siihen päädyt...
 
Takaisin
Ylös Bottom