Evo 4 ostamassa!

|auri

New Member
Liittynyt
18 Heinäkuu 2011
Morjesta vaan kaikille! Pelkästään Bemareita olen omistanut ja kovin tyytyväinen niihin olen ollut. Nyt kumminkin tekis mieli vähän kokeilla kuinka vihreetä se ruoho on naapurin puolella. Eli hakusessa olisi vähän räväkämpi auto ja neliveto talveksi, Bemarilta ei oikeen mitään sellaista löydy ainakaan mun budjetilla joten alkanut tollanen Evo 4 kummittelemaan mielessä, mutta muutama asia mietityttää. Eli auto tulisi käyttikseksi ja talvileluksi joten tuleeko lämpöä kabiiniin ja miten muuten Evo toimii talvella? Tuleeko ruoste olemaan ongelma? Talvella tollasta on varmasti mahtava viedä, kunhan ei tartte istua toppahaalarit päällä autossa! Pakollisia ajoja tulee päivässä max. 15-20km, loput ajosta tulee olemaan pelkkää hupiajelua joten bensankulutus ei juurikaan kiinnosta, mutta mites muut käyttökulut? Varmasti tollasta joutuu enemmän ruuvaamaan kuin Micraa ja siihen olen varautunut, mutta onko tollaseen 100-140tkm ajettuun vehkeeseen odotettavissa jotain isompaa remppaa jos AYC, kytkin ja crankwalk on kunnossa? Onko ylipäätänsä 10-11k€ hintaluokassa olevat neloset "järkeviä" ostoksia vai kannattaako vaan tyytyä kolmoseen? Bemarit kyllä kummittelee edelleen takaraivossa, joten puhukaa mut ympäri ostamaan Evo, kaikenlaista tarinaa vaan kehiin nelosesta! Etenkin olisi kiva kuulla juttua sellaiselta kuka on tottunut nahkaan, tasaiseen kyytiin ja kilometrin pituiseen varustelistaan, mutta vaihtanut sen Evoon ;D.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Evo on ainakin nopeiten lämpenevä auto, mihin olen törmännyt. Ruostekaan on tuskin ongelma, jos suojaus on hoidettu asianmukaisesti. Vähän tuurista kiinni minkä verran sitä laittoa löytyy, alkavat kuitenkin tämänikäisinä olemaan vähän yksilöitä..
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Laita yv:tä jos tarttet nelosta.Mun oma tulee myyntiin muutamanviikon päästä.

Mulla oli crankwalk mutta korjattu juuri isolla rahalla.Kampura,laakerit,kytkin ja vauhtipyörä.Kilsoja nyt 114tkm ja saanut suomeen tulessa finkorin käsittelyn.

Niin ja omia kokemuksia voisi laittaa vielä.Eli en ole omistanut aiemmin mitään erikoisempaa peliä eli perus toyota ja nissan linjalla on menty paria ööppeliä lukuun ottamatta(ne oli vaimon ;D ) Oma kokemus evosta on että se on juuri mukavan huima laitos ja talvella parhaimmillaan.Kiva kattoa kun muut pusaa jumittuneita kärryjä kinoksista pois ja ite voi lähtä vierestä tarvittaessa kunnon luisuilla jatkamaan matkaa.Lämpöä riittää talvella ja kesällä ilmastointi jäähdyttää mukavasti.Pitkällä matka ajolla on suoraan sanoen aika huono kun on meteliä ja jämäkkää alustaa mutta syheröisiä mutka teitä jos ajelee niin voi pojat :peukku.Se on hyvä jos kulutuksella ei ole väliä koska nämäkin on janoisia tapauksia joten tankilla saa käydä useasti.Vakiona on hyviä pelejä mutta viri potentiaalia löytyy hyvin jos perse kestää laittaa sellua nipun tiskiin.Perus virit on kuitenkin melko edulliset ainakin mun budjetilla.Omani on ollut tosi hyvä peli vaikka nyt olikin kallis remontti mutta kilometriäkään en pois vaihtaisi ja onhan se mukavaa kun hommasi auton ja alkoi käydä kerhon tapahtumissä niin sai monia uusia ystäviä joiden kanssa on mukavaa naljailla netissä ja hädän tullen myös auttavat ongelmien ja vikojen kanssa.Surullista käydä myymään omaa evoa mutta uudempi vain houkuttaa niin kovasti ja moni ihmetellyt että miksi myyn auton johon on juuri uponnut tuhansia rahaa mutta en haluaisi myydä paskaa toiselle.

Eli lyhyesti:Hylkää muut ja hommaa oma EVO niin paluuta ei ole ;)
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Kyllä tuohon rahaan pitäisi jo ok nelonen saada tänä päivänä. Ruostesuojaus on talvikäytössä käutännössä pakollinen. Lämpöä riittää ja nopeasti, eli sen puolesta ei ole huolta. Mäntäongelmia voi olla varsinkin liian isoilla ahdoilla ajetuissa kolmosissa ja nelosissa tai jos säädöt ovat metsässä ja päässyt vähän nakuttamaan. Ilmenee rajuna huohotuksena ja tikku pomppaa ylös, muut mahdolliset isommat ongelmat mainitsitkin jo.

Nelonen on selkeästi astetta uudemman tuntuinen, itse ostaisin sellaisen.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Ite olen lapin pakkasissa ajanu nelosta jo 2 talvea ihan käyttisajoa ja ongelmia ei ole ollu kuhan muistaa lämmittää auton ennen ajamista. Ei oo tehty ruoste suojausta mut ei täällä suolaa olekkaan teillä :)
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

omasta nelosesta sitä mieltä että lämpöä kyllä riittää talvella niinkuin on jo mainittu ja vaikkei minun yksilö ihan parhaimmasta päästä ole ollutkaan (vikoja on ollut muutamia) ja niitä on isolla rahalla laiteltukin niin silti aivan mahtava peli ajella kyllä, joutuu kyllä itsekkin jossain vaiheessa evosta luopumaan kun pakulle olis kova tarve ja kortti ei taho pysyä taskussa ;D
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Otetaas pieni nosto. Näyttää nyt pahasti siltä, että Evo 5 vaihtuu pärrään, huomenna pitäisi mennä katsomaan. Suunnilleen tiedossa mitä kannattaa koeajolla katella, mutta laittakaas pieni lista mitä kannattaa tsekata perus juttujen lisäksi.

Auto on Jaappanin tuonti, mutta ei kilvissä. Eihän sen pitäisi olla ongelma kilvityksessä kun ei ole rekisteröintikatsastusta aloitettu heti maahantuonnin jälkeen? Autoon pitää ilmeisesti valot duunata, uudet orkkikset korkeudensäädöllä kannattaa varmaankin suoraan maahantuojalta hommata? Takasumari? Siinä taitaa olla kaikki mitä pitää autolle tehdä. Vaatimustenmukaisuustodistus myyjältä puuttuu mutta muut todistukset löytyy, tarvitaanko Export certificate lapun lisäksi muuta?
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Export certificate, kuitit, vastaavuustodistus, massatodistus mielellään jos 5 paikkaseks haluut, valot + korkeudensäätö.

Kun chekkaat auton, ni kurkkaa jarrulevyt ja palat sekä takaovien vesikouru.

Etuvalot sain itse edullisesti plug&play pakettina käytetystä lancerista, kyseinen kaveri varmaan laittaa sulle pv. Takasumari, mutt huom: jos pidät orkkis-etusumarit, niin poista ne käytöstä katsastukseen ja kytke takasumarin sähköt taka-ajovalosta, jotta toimii napit lain vaatimalla tavalla. Tankkaa vain 98e tai viipoweria.

Ennenkuin kysyt lisää, käytä hakua. Kaikkiin kysymyksiin löytyy jo vastaukset foorumilta.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

|auri sanoi
tarvitaanko Export certificate lapun lisäksi muuta?

Aukoton todistus omistusoikeudesta lähtien viimeisestä omistajasta ulkomailta, export certificate ja export certificaten käännös englanniksi.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

No nyt kävin autoa kattelemassa. Näytti ihan hyvältä ja ihan hyvä vehje ajaakkin! Perästä pari puslaa väljänä ja toinen alapallonivel paskana, muuten pitäis olla kunnossa. Noi ei oo paha laittaa kuntoon ja camskilliltä löytyy osatkin. Pitäisköhän se ottaa pois kuleksimasta :pesis
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

|auri sanoi
No nyt kävin autoa kattelemassa. Näytti ihan hyvältä ja ihan hyvä vehje ajaakkin! Perästä pari puslaa väljänä ja toinen alapallonivel paskana, muuten pitäis olla kunnossa. Noi ei oo paha laittaa kuntoon ja camskilliltä löytyy osatkin. Pitäisköhän se ottaa pois kuleksimasta :pesis


Onko paperi crankwalkittomuudesta? 10-11k hinnalla saa jo vitosen rekistetöitynä japanista... Siinä tosin saa odottaa pari kolme kuukautta. Ei sitten kaikkien importfirmojen "se on niin kallista ja vaarallista ja yakuza tappaa" puheita kannata kuunnella. Ite oon 2 autoa tilannu omatoimisesti ilman mitään ongelmia ja täysin vakuutettuna. Laita yv jos ei oo kiirettä autolla.


Seuraavaksi ennustus: threadi täyttyy importtifirmojen jamppojen viesteistä, kuten "ei voi onnistua, kuitteja pöytään" "eeeei kannata ku ei siin mitään säästä" "ne kaikki uppoo tyyneen valtamerren"...
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

MSRH sanoi
Seuraavaksi ennustus: threadi täyttyy importtifirmojen jamppojen viesteistä, kuten "ei voi onnistua, kuitteja pöytään" "eeeei kannata ku ei siin mitään säästä" "ne kaikki uppoo tyyneen valtamerren"...

Voisin melkein ennustaa, että olet väärässä.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

MSRH sanoi
Onko paperi crankwalkittomuudesta? 10-11k hinnalla saa jo vitosen rekistetöitynä japanista...

Eikös tuossa vitosesta ollutkin puhe?
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Samppa sanoi
Eikös tuossa vitosesta ollutkin puhe?

... Kas ekassa postissa oli E4 ja myöhemmin E5....



nokonzok sanoi
Voisin melkein ennustaa, että olet väärässä.

Mutta vain melkein ystävä hyvä, vain melkein. Ampiaispesiä on aina kiva sohaista.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

No nyt on Evo pihassa 8). Huomenna pitäis käydä tullissa hakemassa siirtolaput. Kelpaako niille ohjekirjan tiedot CO2 päästöistä?
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

|auri sanoi
No nyt on Evo pihassa 8). Huomenna pitäis käydä tullissa hakemassa siirtolaput. Kelpaako niille ohjekirjan tiedot CO2 päästöistä?
ÄLÄ vain verota niillä päästöillä sitä! Tulee kalliimmaksi pitää kuin painon mukaan.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

No kelpaako niille tuon ohjekirjan todistukset massoista jos sitten painon mukaan verottaa? http://www.spanpody.pwp.blueyonder.co.uk/evo45tim/G_8.PDF
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

|auri sanoi
No kelpaako niille tuon ohjekirjan todistukset massoista jos sitten painon mukaan verottaa? http://www.spanpody.pwp.blueyonder.co.uk/evo45tim/G_8.PDF
mikset hommaa maahantuojalta painoja?
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Pitäis viikonlopuks saada auto niin sais jo huomiseks 3kk kilvet tuohon.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

|auri sanoi
Pitäis viikonlopuks saada auto niin sais jo huomiseks 3kk kilvet tuohon.
no eihä se vaikuta mitään tuoho, rekisteröinnin voit alottaa jo, vaikkei kaikkii tietoja ole.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Ahaa, eli menen tulliin huomenna ja vien niille noi laput mitä löytyy ja saan sieltä 3kk tarrakilvet?
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Katsastuskonttorilta ne 3kk:n kilvet saa. Tulliin ei tarvitse välttämättä edes mennä.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Talvella kun tuotiin Saksasta auto niin Tullilta saatiin ne 3kk laput?
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Tarvii tulliin mennä ku pitää olla tullille tehty käyttöönottoilmotus.

http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/V%C3%A4liaikainen+k%C3%A4ytt%C3%B6/Siirtolupa/Ajoneuvon+autoverotusta+koskevan+asian+k%C3%A4sittely+on+tullilaitoksessa+kesken.htm

tosin tän voi tehdä myös postitse. Et vissii saa myös konttorilta. Mut molemmista pitäs kilpiä edelleen saada?
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Harri K sanoi
Tarvii tulliin mennä ku pitää olla tullille tehty käyttöönottoilmotus.

http://www.ake.fi/AKE/Rekisterointi/V%C3%A4liaikainen+k%C3%A4ytt%C3%B6/Siirtolupa/Ajoneuvon+autoverotusta+koskevan+asian+k%C3%A4sittely+on+tullilaitoksessa+kesken.htm

Omalta osalta tuo hoitui faksaamalla konttorilta tiedot tulliin.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

MJ sanoi
Omalta osalta tuo hoitui faksaamalla konttorilta tiedot tulliin.
jep. Sillon täyttyy toi määre että käyttöönottoilmotus on tehty tullille. Eli molempii tahoihin pitää olla tehtynä paprut enivei että saa ne 3kk kilvet.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Jos käy konttorilla hakemassa noi 3kk laput niin kattooko ne auton samalla? Tossa kun pitää vähän valoja duunailla ennenkun on katsastus kelpoinen. Kauheesti juttua netissä tähän liittyen niin vähän vaikea poimia sieltä ne oikeat tiedot ???
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

|auri sanoi
Jos käy konttorilla hakemassa noi 3kk laput niin kattooko ne auton samalla? Tossa kun pitää vähän valoja duunailla ennenkun on katsastus kelpoinen. Kauheesti juttua netissä tähän liittyen niin vähän vaikea poimia sieltä ne oikeat tiedot ???

Ei katso autoa millään tavalla vielä tässä vaiheessa.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Harri K sanoi
jep. Sillon täyttyy toi määre että käyttöönottoilmotus on tehty tullille. Eli molempii tahoihin pitää olla tehtynä paprut enivei että saa ne 3kk kilvet.

Juurikin näin :peukku
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

No menen konttorille kyselemään huomenna asiaa ja katotaan mitä sanovat ja tarvittaessa käy tullissa sitten hakemassa laput.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Otat vakuutuksen/t autolle, VINin perusteella yhtiöstäsi mitä käytät. Menet tulliin tekemään käyttöönottoilmoituksen autosta ja sen jälkeen on 5 päivää aikaa aloittaa verotus. Otat noi verotuslaput mukaan ja täyttelet ne vaikka kotona ja palautat tulliin viimeistään viidentenä päivänä siitä kun olet hakenut 3kk laput autoon.

Konttorilla sun ei tarvitse käydä tossa yhteydessä kun asioit tullin kanssa.

Ei tästä tarvi tehdä niin vaikeeta eihän..? Näin olen menetellyt joka ikisen auton kohdalla minkä tuonut.

Leimalla olen käynyt samaan aikaan kun verotuspäätös on vetämässä.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

No tällänen kuva mulla tosta hommasta oli, mutta piti varmistaa. Kiitos vastanneille!
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Muistelisin asian olevan niin, että Tulli ei nykyään edes myönnä 3kk:n kilpiä, vaan ne myöntää katsastuskonttori.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Kyllä ne myöntää, tää väärinkäsitys saattanee johtua siitä usealla että tullin kautta et saa pakollista liikennevakuutusta minkä taas saat konttorilta. Vakuutukset kun on kunnossa autossa niin kyllä tulli ne tekee, käyttöönottoilmoitus kun sinnehän tehdään joka tapauksessa.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

janza sanoi
Kyllä ne myöntää, tää väärinkäsitys saattanee johtua siitä usealla että tullin kautta et saa pakollista liikennevakuutusta minkä taas saat konttorilta. Vakuutukset kun on kunnossa autossa niin kyllä tulli ne tekee, käyttöönottoilmoitus kun sinnehän tehdään jokatapauksessa.

Ensimmäisen tuontiauton kohdalla sain Tullista 2 päivän kilvet, joilla sain siirrettyä auton kotiin. Sekä mukaan todistuksen, että käyttöönottoilmoitus on tehty. Ja tällä todistuksella sai haettua konttorilta 3kk kilvet.

Noh, jospa tässäkin asiassa on eri käytäntöjä tullista riippuen. :) Toisen auton kohdalla en sitten tullissa ole edes käynyt, vaan käyttöönottoilmoitus hoitui katsastuskonttorilta faksin kautta.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

Jostain kun löytyisi vielä soittimen piuhojen kytkentäkaavio, helpottais tota mankan kytkemistä huomattavasti.
 
Vs: Evo 4 ostamassa!

No kirjotellaas tänne jotain. Nyt on tullu autolla pari päivää pöristeltyä ja onhan se peli! Motarilla tulee kyllä vanhan Bemarin hiljaisuutta, mukavuutta ja cruisea ikävä, on tuolla niin perkeleen kova meteli ;D. Mutta Bemarit kyllä unohtuu kun polkasee kaasua. Tosi tyytyväinen olen kyllä autoon ollut. Pistetään nyt yks pimee kuva:
_big.jpg

Tämän topicin voi modet laittaa lukkoon mun puolesta jos näkee tarpeelliseksi.
 
Takaisin
Ylös Bottom