Taustatarina: kortti lähti 5 viikkoa sitten, jätin auton koulun parkkikselle, ja nyt kun on vielä viikko kortin odottelua, koululta tuli siirtokehotus autolle. Auto on poistettu tieliikennekäytöstä.
Kävin tänään päivällä katsomassa, oliko autolle jätetty jo sakkolappua, ja siirsin sen ruudusta toiseen - sen enempää en viitsinyt iltapäivästä liikutella autoa kortittomuuden ja tieliikenteestäpoiston takia. Auto lähti käyntiin laiskasti, mutta käynnistyi kuitenkin.
Nyt kun yöllä ajattelin siirtää sen yleiselle parkkipaikalle, auto ei sitten käynnistynytkään. Alkuunsa se starttasi vähän, mutta ei jaksanut käynnistyä, ja muutaman yrityksen jälkeen ei starttaa ollenkaan, kuuluu vaan mieletön releiden kliksutus ja hälyttimen sireeni huutaa - jostain syystä tekee tuota aina, kun ei meinaa jaksaa käynnistyä, esim. kovilla pakkasilla.
Yksi juttu mikä tuli mieleen on iltapäivän ja yön lämpötilaero kun koneessa on 10w60-öljyt, voisiko tuollainen kymmenisen astetta vaikuttaa? Pitää käydä aamupäivästä kokeilemassa uudestaan, mutta ajattelin välissä kuitenkin kirjoitella murheistani jos tulisi fiksua tietoa. Toivottavasti tuo hälytin ei vammaa mitään, se on joku Englannissa asennettu vehje, mihin minulla ei ole mitään käyttöohjeita eikä aavistustakaan kytkennöistä.
Jos vehje starttaa aamulla niin varminta varmaan pistää takasin tieliikennekäyttöön jo nyt vaikkei korttia olekaan ja hankkia joku kaveri ajamaan... mutta jos sitä ei saa käyntiin, niin onko ideoita mistä kannattaisi aloittaa? Apuvirta, työntämällä käyntiin vai miten?
Kävin tänään päivällä katsomassa, oliko autolle jätetty jo sakkolappua, ja siirsin sen ruudusta toiseen - sen enempää en viitsinyt iltapäivästä liikutella autoa kortittomuuden ja tieliikenteestäpoiston takia. Auto lähti käyntiin laiskasti, mutta käynnistyi kuitenkin.
Nyt kun yöllä ajattelin siirtää sen yleiselle parkkipaikalle, auto ei sitten käynnistynytkään. Alkuunsa se starttasi vähän, mutta ei jaksanut käynnistyä, ja muutaman yrityksen jälkeen ei starttaa ollenkaan, kuuluu vaan mieletön releiden kliksutus ja hälyttimen sireeni huutaa - jostain syystä tekee tuota aina, kun ei meinaa jaksaa käynnistyä, esim. kovilla pakkasilla.
Yksi juttu mikä tuli mieleen on iltapäivän ja yön lämpötilaero kun koneessa on 10w60-öljyt, voisiko tuollainen kymmenisen astetta vaikuttaa? Pitää käydä aamupäivästä kokeilemassa uudestaan, mutta ajattelin välissä kuitenkin kirjoitella murheistani jos tulisi fiksua tietoa. Toivottavasti tuo hälytin ei vammaa mitään, se on joku Englannissa asennettu vehje, mihin minulla ei ole mitään käyttöohjeita eikä aavistustakaan kytkennöistä.
Jos vehje starttaa aamulla niin varminta varmaan pistää takasin tieliikennekäyttöön jo nyt vaikkei korttia olekaan ja hankkia joku kaveri ajamaan... mutta jos sitä ei saa käyntiin, niin onko ideoita mistä kannattaisi aloittaa? Apuvirta, työntämällä käyntiin vai miten?