Löytyisiköhän täältä neuvoja seuraavanlaiseen ongelmaan?
Kyseessä on JDM Evo 5 GSR jossa on erikoinen ongelma. Kulku tuntuu puuttuvan täysin. Ahdot nousee suhteellisen hitaasti ja nousevat n. 0,9-1 bar asti mutta silti tuntuu että tehoja puuttuu. 1 bar tulee vasta n. 4000rpm kohdilla eikä missään vaiheessa tunnu vääntöpiikkiä. Kulku ahdoilla on muutenkin tukkoista ja kuminauhamaista.
Tarkistettu:
-Ahtovuodot. Kaasuläpän akseli hieman vuotaa, mutta pitää hyvin paineita aina 0.7 bar asti jolloin testeri lähtee irti.
-Hukkaportin kello paineilmalla, liikkuu hyvin.
-Kokeiltu ottaa hukkaportin letku irti joka menee alkuperäiselle ahtosäätimelle, silti nostaa paineita verkkaisesti
-Turbon imusiivet ehjät eikä pahemmin välystä
-Kokeiltu ilman kattia pelkällä downpipellä
-Kokeiltu toisella ilmamäärämittarilla
Hukkaportin kello on vaihdatettu edellisen omistajan toimesta uuteen.
Seuraavaksi suunnitelmissa olisi kytkeä autoon laajakaistalambda ja katsoa miltä seokset näyttää vedossa.
Onko muita vinkkejä mitä kannattaisi tarkistaa / testata?
Kyseessä on JDM Evo 5 GSR jossa on erikoinen ongelma. Kulku tuntuu puuttuvan täysin. Ahdot nousee suhteellisen hitaasti ja nousevat n. 0,9-1 bar asti mutta silti tuntuu että tehoja puuttuu. 1 bar tulee vasta n. 4000rpm kohdilla eikä missään vaiheessa tunnu vääntöpiikkiä. Kulku ahdoilla on muutenkin tukkoista ja kuminauhamaista.
Tarkistettu:
-Ahtovuodot. Kaasuläpän akseli hieman vuotaa, mutta pitää hyvin paineita aina 0.7 bar asti jolloin testeri lähtee irti.
-Hukkaportin kello paineilmalla, liikkuu hyvin.
-Kokeiltu ottaa hukkaportin letku irti joka menee alkuperäiselle ahtosäätimelle, silti nostaa paineita verkkaisesti
-Turbon imusiivet ehjät eikä pahemmin välystä
-Kokeiltu ilman kattia pelkällä downpipellä
-Kokeiltu toisella ilmamäärämittarilla
Hukkaportin kello on vaihdatettu edellisen omistajan toimesta uuteen.
Seuraavaksi suunnitelmissa olisi kytkeä autoon laajakaistalambda ja katsoa miltä seokset näyttää vedossa.
Onko muita vinkkejä mitä kannattaisi tarkistaa / testata?