Evo 7-9 kaasuläpän akselin tiivisteet / ahtovuotojen mittaustapa

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
Jossain mulla on se ahto/alipainevuoto...koitin tänää paineistaa järjestelmää, mut en saanu yhtää pysyy painetta. En tiedä mitä tein "väärin", mut maffi oli irti ja blokkasin 75mm viemäritulpalla imuletkun (turbolle menevä) ja siihen sitten pyöränventtiili kiinni. Imusarjasta otin imuputkee tulevat huohotinletkun irti. Sitte painetta sisää, mut ei pysyny ollenkaa :eek: Ei tajua... Kuiteki ajossa siis ahtopuolel pysyy paineet hyvin, mut toi tyhjäkäynnin pieni humppaus on alipainevuoto aika varmasti. Apex AVC-R näyttää alipainetta 0.45 ja toinen pilarissa oleva mittari näyttää puolestaan -0.6bar. 0bar ja +bar ne molemmat näyttää samaa. Eli alipainevuotoa etsin... mut miksen saanu ollenkaa paineistettua putkistoa?
Pitää viel paineen syöttöpäähän lisätä erillinen mittari, kun nyt tein renkaantäyttöpistoolil testiä, ja ehkä se vuoti sitte...

Pitää vissii blokata viel kaasuläppää ennen ilman tuloputki, niin saa pelkän putkiston paineistettua.

Onko kukaa tehty kaasuläpän akselitiivisteiden vaihtoa?

http://forums.evolutionm.net/evo-how-tos-installations/220264-how-replace-throttle-body-shaft-seals.html
 
Vs: Evo 7-9 kaasuläpän akselin tiivisteet

ettei nyt kumminkaan ole joku venttiili auki koneessa... onko edes sellasta kampuran kohtaa missä ols kaikki imuventtiilit kiinni ???
 
Vs: Evo 7-9 kaasuläpän akselin tiivisteet

Mr mmc sanoi
ettei nyt kumminkaan ole joku venttiili auki koneessa... onko edes sellasta kampuran kohtaa missä ols kaikki imuventtiilit kiinni ???
kaasuläpän pitäs pitää (ainaki MLR:n saitin mukaan)

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=250611

ja piti se kyl jotai ku ensi jäi toi imusarja huohotinletku kii ja ku laitoin ilmaa ni öljyt luris vaa ;D Tajusin heti et meni paine venakoppaa ja kun öljykorki avas ni suhahti vain eli jossai pysy paine... (ja sinist savuu tuli vähä ku starttas auton sitte toki ;D )
Eli vissii se vuoti sitte se pistoolin ja nipan väli...

Tyhjäkäynti tosiaa "humppaa" 750-900rpm mut hiljakseen...ei siis nopeesti. Ja kaasuläpän esisäätö kun tehtii evoscannil ni hetken oli tk todellakin tasanen... kunnes kotii päästyäni taas humppas ja kone käy "raskaasti" ja AFR putoo 10-11 tienoille kunnes tk-mosa korjaa taas ja nostaa sen 850rpm ja taas hetki on "ok.
 
Vs: Evo 7-9 kaasuläpän akselin tiivisteet

Harri K sanoi
kaasuläpän pitäs pitää (ainaki MLR:n saitin mukaan)

http://www.lancerregister.com/showthread.php?t=250611

kyl mulla ainakin "vinkuu" kun kokeili paineistaa kaasuläppä, sen verran vuotaa painetta.

ettei tk mosa vuoda? tai jarrutehostimen venttiili?

edit: niin tk mosahan vuotaa... esim perus säätöhän tehdään evosanilla ajettaen kiinni tk mosan ja säädetään ohivirtaus biassista kohdileen
 
Vs: Evo 7-9 kaasuläpän akselin tiivisteet

Jokohan mä oon liian vapputunnelmissa, mut nyt ei ymmärrä :)

Siis jos sulla tosiaan se imusarjan huohotin vuotaa paineet, niin eihän se kaasuläppä silloin voi pitää, kun imusarjassa siis on paine. Ja siinä pitäs olla takaisku muutenkin välissä. Huohottimethan on siis venakopasta imusarjan ja toinen venakopasta imuputkeen.

Jos taas tarkoitat venakopan ja imuputken välistä huohotinta, niin se on kyllä hyvä tulpata.

Aika suhina pitäs käydä, jos turbon imupuolen ja kaasuläpän väliin ei saa painetta. Koneeseen vuotaa imusarjan kautta tai sit on tosi iso vuoto jossain. Veikkaan, että testaustavassa vika. Alat vaa Harri viettää vappua ja unohat nää romut :D
 
Vs: Evo 7-9 kaasuläpän akselin tiivisteet

Uusintamittaus kohta kun ehdin tekee ja laitan kunno mittarin..kyl siel painetta pysy, kun kerta otti sormen pois tosta imuputke/venakopan letkunpäästä niin suhahti aina.

Pitää toi jakopääki tarkistaa varmuude vuoks ettei siel ole hammas pieles joka aiheuttais tyhjäkäynnin "ontumisen". Tai sitte vaa TÄYSIN uusi tk-moottori hommattava (tämäki minkä vaihdoin ni pitäs olla ehjä "käytetty")
 
Vs: Evo 7-9 kaasuläpän akselin tiivisteet / ahtovuotojen mittaustapa

Vanha keskustelu, mutta kun sattui silmään niin vastaanpa että tänä kesänä vaihdoin nuo kaasuläpän akselin tiivisteet kun painetestissä vuoti vaijerin puoleisesta päästä.
 
Vs: Evo 7-9 kaasuläpän akselin tiivisteet / ahtovuotojen mittaustapa

Ja mulla selvis ontuminen sillä että TK-mosas oli jotai outoa edelleen. Purin ja uudellee asennus ni alko sillon pelaa tasasesti.

Lisäks toi alipaineiden "ero" mittareis selitty sillä että olikin eri asteikot. ::)
 
Takaisin
Ylös Bottom