Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Gooze sanoi
Se on poijaat väärä auto ostettu, jos natinat,räminät ja paukkeet haittaa. Taasen pitänee muistuttaa mihin tämäkin auto on alunperin suunniteltu... :driver

Niinpä,Laittaa lisää ääntä niin ei haittaa ;D
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Gooze sanoi
Se on poijaat väärä auto ostettu, jos natinat,räminät ja paukkeet haittaa. Taasen pitänee muistuttaa mihin tämäkin auto on alunperin suunniteltu... :driver

No, sittemmin olenkin oppinut, että jos Evosta ei kuulu mitään ihmeellisiä sivuääniä niin sitten kannattaa huolestua. Silti metalli vasten metallia kolinat alustasta uudessa autossa ei kyllä kuulu asiaan. Ja hei, porukka valittaa kun takaluukun muovitapit on hinkannut maalit pois, how gay is that ;)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

nokonzok sanoi
Silti metalli vasten metallia kolinat alustasta uudessa autossa ei kyllä kuulu asiaan.
no ei tosiaan..ite ostin kasini 30tkm ajettuna,ja se kolis niin kauan ennenku vaihdoin uuden alustan.
nokonzok sanoi
Ja hei, porukka valittaa kun takaluukun muovitapit on hinkannut maalit pois, how gay is that ;)
:peukku heh.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Gooze sanoi
Se on poijaat väärä auto ostettu, jos natinat,räminät ja paukkeet haittaa. Taasen pitänee muistuttaa mihin tämäkin auto on alunperin suunniteltu... :driver
Miehen puhetta. Mukavuudenhaluiset ostakoot bmw:n...

Hyi mitä tulikaan sanottua.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Jarruthan on aina olleet evoje kitinän ja kieroutumisen aihe...en tiedäkää oikeestaa missä ne ei joteki vänkäis ;D
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Gooze sanoi
Se on poijaat väärä auto ostettu, jos natinat,räminät ja paukkeet haittaa. Taasen pitänee muistuttaa mihin tämäkin auto on alunperin suunniteltu... :driver

No WRX STI MY05:n omistaneena sanoisin kuitenkin, että oli laadullisesti paremmin viimeistelty, käyttötarkoitus on suunnittelukannalta ollut sama. Kyse on kuitenkin katu-autosta vaikka olisi kuinka ralliauto.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

^ Samaa mieltä, en mä ainakaan halua ihme ääniä autooni, vaikka se olisi kuinka "ralliauto". Jollakin tasolla ton hintaluokan laitteen laadun pitää olla.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

MikkoM sanoi
Myös Subben voimansiirto on alkeellisempi tai laaduttomampi, miten sen nyt haluaa sanoakkin.
Aika paljon täytyy pistää lisää euroja, jotta saadaan yhtä nopea premium luokan auto, mitä EVO on.

Teknisesti alkeellisempi, muttei kestävyydellisesti. Siihen puoleen on syytä tutustua tarkemmin ennenkuin rupeaa heittelemään olettamuksia Subarun voimansiirron "laaduttomuudesta". Itse olen omistanut kummatkin STI MY05 ja EVO IX, sekä hyvinkin perillä niiden tekniikasta. EVO IX:ssä eniten otti pannuun muutama sen selkeä viimeistykselliset epäkohdat, tekniikka toimi kyllä, mutta maahantuojan teknisen palvelun asenne otti eniten päähän joka tuskin voi olla vaikuttamatta jyrkkiin mielipiteisiin ???

EVO ja STI ei kyl oikein sijoitu mun mielestä Premium kategoriaan käyttötarkoitukseltaan, kuten BMW-Audi-MB. Teknisiltä ominaisuuksiltaan ja nopeudeltaan se on yksi "most bang for a buck"-autoja.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Itse olen sitä mieltä, että uudessa yli 50k maksavassa autossa ei nitinöitä ja natinoita saa kuulua vaikka mikä olisi. Ehkä sitten ajan kanssa, mutta ei uutena. Itsellänikin kolinat tulivat ihan vakioalustasta.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

:eek:fftopic Tuohon Vehon teknisen palvelun asenteeseen kommentoisin sen. Syynä huonoon palveluun on todennäköisesti se, että ovat turhautuneita, kun ovat siellä pihalla kuin lumiukot Evoista ja niiden teknisistä ongelmista. Veholla kun ei ole normi Mitsujen suhteenkaan kovin syvällistä tietoutta. Esim. omaan Galluun yritin selvittää millaisia jousia siihen saa ja vastaus oli, että on täällä ruskea, harmaa ja greencream värikoodeilla, mutta ei ole mitään hajua mitä ne ovat :D. Aikoivat kyllä selvittää, mutta ei ole vielä saatu selville. Nykyisin autot ovat välillä rasittavankin teknisiä kamppeita ja kaikilla merkeillä on omat vinkeensä. Sitte kun näitä merkkejä on yhdellä edustajalla monia ja merkit vielä kiertävät edustajilta toisille, niin mitä muuta siitä voi syntyä kuin kiukkusia asiakkaita. Ja yhtään ei varmastikkaan helpota se, että Mitsu on prosenttuaalisesti aika vähän myyty merkki suomessa ja Evot ovat vielä prosenttuaalisesti vähän myytyjä Mitsun malleja. Joten kokemus ei ole Veholla kovin kaksista, kun vielä ovat Mitsua edustaneet aika lyhyen ajan.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Perkele jos ottaa merkin huoltaakseen olisi syytä opetella siihen liittyviä jippoja! Mikään ei myöskään selitä puhdasta saamattomuutta ja vittumaista asennetta. Jos henkilökuntaa niin paljon turhauttaa, että asiakkaita ei jaksa palvella niin kyllä ala on silloin väärä.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

:eek:fftopic Laitoin jo tästä kommentin toiseen topic:iin, mutta toistan hiukan itseäni:
Veholla ja Vemix:llä saa pääsääntöisesti huonoa ja osaamatonta palvelua, mutta se ongelma on lähes kaikilla merkeillä. Nykyiset autotehtaat ja maahantuojat eivät koulututa mekaanikkoja etsimään vikoja, saatikka korjaamaan autoja. Siellä keskitytään vain vaihtamaan osia. Tietyissä paikoissa on jopa kielletty ns. johdettu vianetsintä. Valitettavaa, mutta totta. Jos autossa (merkki mikä tahansa) on "haastavampi" vika, varsinkin sähköinen, on helpoin tapa saada auto kuntoon, viedä se johonkin erikoistuneeseen autosähkökorjaamoon. Tämän hetkinen auto on verrattavissa johonkin kohtuullisen kokoisen yrityksen IT-verkkoon (tosin tämä verkko toimii hieman hankalemmissa olosuhteissa). Ja jokainenhan varmaankin tietää kuinka helppoa niitä on korjata. Mekaaniset viat (kolinat tms) taas ovat kohtuullisen vaikeita paikallistaa, johtuen autojen ahtaudesta, monivarsituennoista jne. Suosittelen lämpimästi kaikkia kokeilemaan tällaisten autojen korjausta. Se ei ehkä olekkaan niin helppoa, kuin 10 vuotta vanhemman auton. Tilannetta kuvaa parhaiten se, kun miettii paljonko autoihin on tullut erilaisia teknisiä ratkaisuja ja paljonko niitä on otettu pois tuotannosta ongelmien takia. Eli vika on pitkälti jo tehtaissa, ei maahantuojissa tai merkkikorjaamoissa. Tehtaat tosin joutuvat tekemään autot noudattaen erilaisia turvallisuus-, päästö- yms direktiivejä.

Ja noihin nitinöihin, natinoihin ja muihin laatuasioihin: 50 k€ ei voi suomessa autoon saada kaikkea. Jos sillä rahalla ostaa tehoa ja ajo-ominaisuuksia, niin laadusta vain on hiukan tingittävä. Jos taas sijoitat saman rahan laatuun, et voi enää saada samoja teknisiä ominaisuuksia. Kyseinen summa autosta on loppupeleissä aika vähän. On totta että että autoissa on hintaisekseen typeriä ratkaisuja (esim Outlanderin iskarin yläpäät) mutta eikös kokonaisuus kuitenkin ole ratkaiseva tekijä? Jos haluatte huippuviimeistelyn ja nopeutta, niin ostakaa vaikka M5. Ai niin, sehän maksaaakin "vain" n. 3,5 kertaa evon hinnan, eikä sekään ole täydellinen....... Suhteellisuuden tajua hyvät ihmiset.

Päivittäin kun joutuu olemaan tekemisissä erilaisten autojen ongelmien kanssa, niin voin todeta, että kaikenkaikkiaan mitsuissa on todella vähän vikoja. Esim VAG-konsernin autoissa on paljon samoja vikoja, joita oli jo 3-4 vuotta sitten. Tehdas ei ole niitä korjannu, puhumattakaan Fordista tai ranskalaisista.....

PS. Ei herneitä ja ei, en ole missään merkkiorganisaatiossa töissä.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

pexi sanoi
Ja noihin nitinöihin, natinoihin ja muihin laatuasioihin: 50 k€ ei voi suomessa autoon saada kaikkea. Jos sillä rahalla ostaa tehoa ja ajo-ominaisuuksia, niin laadusta vain on hiukan tingittävä. Jos taas sijoitat saman rahan laatuun, et voi enää saada samoja teknisiä ominaisuuksia. Kyseinen summa autosta on loppupeleissä aika vähän. On totta että että autoissa on hintaisekseen typeriä ratkaisuja (esim Outlanderin iskarin yläpäät) mutta eikös kokonaisuus kuitenkin ole ratkaiseva tekijä? Jos haluatte huippuviimeistelyn ja nopeutta, niin ostakaa vaikka M5. Ai niin, sehän maksaaakin "vain" n. 3,5 kertaa evon hinnan, eikä sekään ole täydellinen....... Suhteellisuuden tajua hyvät ihmiset.

Olet oikeassa, että kaikkea ei voi saada. Esim. evossa tämä näkyy ankeissa materiaaleissa ja "luxuksen" totaalisena puuttumisena. Tämä on ihan ok. Silti minun mielestä tällä ei voi perustella esim. omassa tapauksessa alustan kolinaa, jarru ongelmia, ilmastoinnin kompuran kolinaa tai esim. nitisevää kuskin penkkiä. Ne ovat asioita, jotka ovat kunnossa kaikista halvimmissakin uusissa autoissa.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

nokonzok sanoi
Olet oikeassa, että kaikkea ei voi saada. Esim. evossa tämä näkyy ankeissa materiaaleissa ja "luxuksen" totaalisena puuttumisena. Tämä on ihan ok. Silti minun mielestä tällä ei voi perustella esim. omassa tapauksessa alustan kolinaa, jarru ongelmia, ilmastoinnin kompuran kolinaa tai esim. nitisevää kuskin penkkiä. Ne ovat asioita, jotka ovat kunnossa kaikista halvimmissakin uusissa autoissa.

Juuri näin, olen samaa mieltä. Viat pitää korjata, sen vaikeuteen otinkin jo kantaa.
Parhaaseen lopputulokseen olen itse päässyt paikallistamalla itse vikakohdan, ja pohtimalla asiaan ratkaisun. Sitten ratkaisusta riippuen korjannut vian itse tai antanut ohjeet merkkikorjaamolle joka on korjannut vian takuuseeen. Tapahan on täysin väärä ja epäoikeuden mukainen kuluttajaa kohtaan. Itselläni vain on sen verran heikot hermot ja toisaalta mahdollisuus tutkia noita vikoja itse, että olen kokenut pääseväni näin helpommalla. Näitä helppoja ratkaisuja on ollut esim pienet nitinät sielä täällä. Samoin outtiksen iskari ongelma korjaantui helpoiten vaihtamalla evon yläpäät. Maahantuoja olisi toki vaihtanut uudet samanlaiset, mutta sehän ei olisi poistanut ongelmaa, kuin hetkeksi. Ja evon osia siihen ei tietenkään olisi takuun puitteissa saanut.

Ilmastointia ei oikeasti osaa korjata kuin korkeintaan 1 sadasta merkkikorjaamosta. Se vaatii yhtäläillä erikoisosaamista, kuin sähköhommatkin.

Kaikenkaikkiiaan merkkihuolto ei ole hyvä paikka auton korjaamiselle. Huollot sielä voi teettää, mutta korjaukset kannattaa suosiolla teettää muualla. Toki takuun kannalta se on vaikeaa.

Odottakaapa muuten, kun kovasti yleistyvät diesel autot alkavat tarvitsemaan korjausta. Siinä vielä monella auton omistajalla itku tulee moneen kertaan. Suomalaiset, ammattitaitoiset nykydieselien korjaajat lasketaan tällä hetkellä yhden ihmisen sormilla ja varpailla. Ja ensivuonna diesel autoja myydään 50000 - 70000 kpl.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

pexi sanoi
Odottakaapa muuten, kun kovasti yleistyvät diesel autot alkavat tarvitsemaan korjausta. Siinä vielä monella auton omistajalla itku tulee moneen kertaan. Suomalaiset, ammattitaitoiset nykydieselien korjaajat lasketaan tällä hetkellä yhden ihmisen sormilla ja varpailla. Ja ensivuonna diesel autoja myydään 50000 - 70000 kpl.

Niinpä niin, tähän on pakko ottaa vähän kans kantaa, kun olet niin oikeassa kuin olla voi.. ;) multa meni tanarista tuossa kesällä syöttöpumppu rikki tai tarkemmin sanottuna sen aivot sekos.. koodia tuli kans vaikka ja kuinka.. mutta onneksi olin sen verran lähellä alajärven dieselkorjaamoa että ettei tarvinnut merkkiliikkeeseen kiikuttaa.. toisaalta ei olisi ollut iloa ostaa pumppuakaan merkkiliikkeestä, koska kosla olisi pitänyt kiikuttaa sitten lavetilla liikkeeseen kun ajonesto sijaitsee pumpun aivoissa.. no aikamme kaivettiin korjaajan kanssa nettiä niin löytyi hollanista tehdaskorjattu pumppu ns. aivot avoinna..

mutta kantava ajatus tässä oli että samalle dieselkorjaamolle tulee paljon näitä hankalia tapauksia ympäri Suomea, kun eivät saa niitä kuntoon, kesällä siellä oli 730d bemu joka oli matkaillut pitkin poikin ja vikaa ei löydetä.. eli erikois osaaminen nyt ja tulevaisuudessa tulee nousemaan arvoon arvaamattomaan ja osaamis alue tulee olemaan kapeampi kuin ennen vanhaan.

Ok vähän lähti juttu lapasesta.. :p

-Eki
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

No joo.. Japsi autoilla ajeltu nyt 18 vuotta. Kaikki olleet jo joko toyotia tai mitsuja: Carina vm80-> Corolla 73 -> Tredia 85 -> Carina 90 -> Celica GT 89-> Sigma 91-> Celica GT4 94- / Carina GTI95> Evo9. Nämä siis ne kuljettimet jotka ovat olleet vähintään vuoden omistuksessa / ajossa. Kokemuksesta täytyy sanoa jos haluaa näistä merkeistä auton jossa vähemmän vika-alttiin niin ota Toyota :p. Mitsuja omistaneena ei mitään isompaa sanottavaa... ainoastaan sellaisia pikkuvikoja mitkä todella ärsyttää ( Sigma , Evo9). autothan toki kehittyy vuosien saatossa mutta... jos joku haaveilee käytetystä urheiluautosta ilman murheita niin ota Celica.... MUTTA jos haluat paremmat ajo-ominaisuudet niin valinta on selvä: MITSU. Ei sit vedetä hernettä noukkaan ;D
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

pexi sanoi
Kaikenkaikkiiaan merkkihuolto ei ole hyvä paikka auton korjaamiselle. Huollot sielä voi teettää, mutta korjaukset kannattaa suosiolla teettää muualla. Toki takuun kannalta se on vaikeaa.
Kyllä on väärä laji valittu jos ei osata korjata niitä erikoisempiakaan vikoja, mitsun kyseessä ollessa siis KUN ei osata. Kenen ne pitäisi osata jos ei merkkikorjaamon ja maahantuojan ? Odotin kuin kuuta nousevaa viime kesää että pääsee oikein evottaa, saa oikein päästellä menee niin v*tun evon värkki oli kesäkuun puolivälistä lokakuun puoliväliin rikki. Lopulta vika korjattiin kun hain siihen itse konsultaatiota ST-motorssilta, no tässähän se vastaus siihen "kenen ne pitäisi sitten osata"-kysymykseen tulikin :) . Kaiken kukkuraksi paljastui että ne oli paikallistanut suutin vian aikaisemmin mutta säästivät kun ajattelivat että se toimii sinne päin ja se riittää. On niin ala-arvoista palvelua Vemic:ltä että vain volkkari kykenee samaan. Tosin VAG kuulema on parantanut palveluitaan mut mene ja tiedä sitten. Merkkikorjaamoa tosin en tahdo osoittaa syyttävällä sormella, ne teki mitä maahantuoja käski tehdä. Edelleen vien autoni veholle huoltoon, jos jonkun sinne sopivan merkin ostan vielä. Evo 10 on makeen näköinen ja kivoja juttuja tulee siihen mutta koska ne ei sitä osaa senkään vertaa korjata, haluamisen taso onkin jo nähty, en tahdo enää toista kierrosta kerjätä että ne laittas auton kuntoon kuten takuuehdoisssa lukee.

Mä vaihdan merkkiä. Kun ei kuluttaja oikein voi äänestää kuin lompakollaan. Vanha evo (1-6) tai 3000gt harrasteauton tapaisena tosin ois kiva, sen vois myös huollattaa missä haluaa, ei ois noita ongelmia. Mut pääkäyttöiseksi työ/vapaa-ajanautoksi tulee ihan eri organisaation kulkupeli. Takuun ja huoltojen suhteen ei tie voi viedä enää kuin ylöspäin, merkistä riippumatta.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

ewopower sanoi
... jos joku haaveilee käytetystä urheiluautosta ilman murheita niin ota Celica.... MUTTA jos haluat paremmat ajo-ominaisuudet niin valinta on selvä: MITSU. Ei sit vedetä hernettä noukkaan ;D

samaa mieltä, toyota suomessa viel suht arvostettu ja yleinen auto...ikävää et ihmisille tullu näitä maanantaiyksilöitä
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

UltimateIX sanoi
Kyllä on väärä laji valittu jos ei osata korjata niitä erikoisempiakaan vikoja, mitsun kyseessä ollessa siis KUN ei osata. Kenen ne pitäisi osata jos ei merkkikorjaamon ja maahantuojan ?

No niittehän se pitäis osata ja joskus jopa osaavat, mutta kun se homma ei ole tuottavaa businesta, niin silloin niitä hommia koitetaan välttää niin paljon kuin mahdollista. Niin se vain menee. Sen takia erikoiskorjaamot onkin kohta arvossa arvaamattomassa, kun tekevät sitä businesta korjamaalla niitä autoja oikeasti.
Ajatelkaapa nyt vaikka Vehon korjaamoja, joillain korjaamoilla voi olla 4-5:n merkin edustus, automalleja toista sataa. Tekniikoita vaikka mitä: esim PD, CR, GDi, perinteiset ruiskut, kymmeniä erilaisia vaihdelaatikoita, satoja moottoreita, muutamia erilaisia nelivetoja, tuhansia erilaisia ohjainlaitteita jne. listaa voisi jatkaa lähes loputtomiin.
Ja sitten vielä pitäisi tehdä ne normaalit huollot. Ei minkään yrityksen talous kestä sitä koulutuksen määrää ja henkilöstökuluja, jotta tuollainen homma toimisi moitteettomasti.

Meidän kuluttajien kannalta tilanne on huono, mutta elämä on, ainakin jos olet auton omistaja.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Pexillä on ihan hyvä pointti, MUTTA, jos edustamaansa merkkiä ei pystytä korjaamaan / huoltamaan ei sitä pidä ottaa valikoimiin. Jos bisnes on niin huonoa, että henkilöstä ei sen takia kannata kouluttaa niin sitten kai pitäisi ylipäätään miettiä onko hommassa mitään järkeä. UltimaIX:n kanssa samaa mieltä, että missäs pirussa sitä osaamista pitäisi olla jos ei tosiaan merkkikorjaamossa? Lasku kyllä osataan kirjoittaa erinomaisen hyvin joka kerta.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Kysymys ei taida kuitenkaan olla henkilöstön kouluttamisesta, vaan RAHASTA. Kaikki pitää hoitaa mahdollisimman nopeasti, ja halvalla. Näin toimiessa mennään usein siihen että korjataan jotain sinnepäin, tai ainakin sanotaan asiakkaalle että korjattiin. Mitä vähemmän aikaa, ja osia per auto kuluu sitä paremmin puodilla menee. Valitettavaa on vain se että ASIAKAS joka maksaa autostaan ja huolloista ei saa olettamaansa vastinetta rahalle. Se nyt on vain kylmä fakta että mitä useampi auto kulkee huollon läpi päivässä, ja mitä vähemmän aikaa se sisällä viettää sitä enemmän rahaa puoti saa. On turha luulla että auton maahantuoja tai valmistaja mitään takuita maksaisi, vaan kuluttaja ne jossain kohtaa maksaa. Oli se sitten uuden hinnassa tai jossain muussa kohtaa.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Merliini sanoi
Se nyt on vain kylmä fakta että mitä useampi auto kulkee huollon läpi päivässä, ja mitä vähemmän aikaa se sisällä viettää sitä enemmän rahaa puoti saa. On turha luulla että auton maahantuoja tai valmistaja mitään takuita maksaisi, vaan kuluttaja ne jossain kohtaa maksaa. Oli se sitten uuden hinnassa tai jossain muussa kohtaa.
Tässä on kyllä ikävä fakta, raha ratkaisee. Ja kuluttaja äänestää rahalla sitten, joko myötämielisesti tai vaihtamalla firmaa. Kuluttaja maksaa ne takuut joka tapauksessa, tavalla tai toisella. Näkeehän sen jo huoltohinnoista jotka alkaa olee yli 70e/h järestään. Auton hinnassa on tietty osa sitä takuun maksamista. En tarkoittanut jeesustella sillä etten ymmärtäisi että bisnestä ne tekee ja kustannuksia on seurattava, varmaan aika tarkastikin vieläpä. Mitä enempi rahaa liikkuu sen tarkempi pitäisi olla kun sama virheprosentti määrä onkin ihan eri euro määrä. Tulee vaan erikoisia tilanteita ja silloin pitäisi olla valmis tekemään tarvittavan erikoisia ratkaisuja eikä jätettävä kuluttajaa selvittelemään mistä sitä osaamista ja tieto-taitoa saa kun ei merkkihuolto eikä maahantuoja osaa tehdä enää mitään.

Ikävää että tälläistä kuitenkin tapahtuu, Evon asiakaskunta saattaa olla melko ostokykyistä joten ei ehkäpä kannattaisi aloittaa sitä asiakkaiden karkottamista kilpailijoille sieltä päästä. Se uuden asiakkaan saaminen merkille on kuitenkin jumalattoman kallista puuhaa, sen sitouttaminen hyvällä palvelulla ei varmaan niin kallista olisi ettei se kannattaisi. Mutta kai ne on laskenut että minun tilalle tulee kymmenen uutta ja helposti joten miksi vaivautua. Eikä mua todellakaan kiinnosta tapella myöskään firman autoista aiheesta -takuut ja miksi niitä ei hoidetakaan-. Eikä mitsu varmaan ainoa merkki ole jonka kanssa saa tapella mutta siitä on hyvin omakohtaista kokemusta karttunut. Suosittelen pysymään tiukkana huolto- ja takuumurheiden kanssa, ihan pelkästään oman edun vuoksi. Kyllä nekin puolensa osaa pitää meinaa. Merkistä riippumatta.

Aika hyvän vastaanoton kilpailijat ovat nyt tarjonneet, palvelu pelaa hienosti siinä vaiheessa kun merkkiä vaihdetaan mut sittenhän tuon näkee :)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

nokonzok sanoi
Pexillä on ihan hyvä pointti, MUTTA, jos edustamaansa merkkiä ei pystytä korjaamaan / huoltamaan ei sitä pidä ottaa valikoimiin. Jos bisnes on niin huonoa, että henkilöstä ei sen takia kannata kouluttaa niin sitten kai pitäisi ylipäätään miettiä onko hommassa mitään järkeä.

Nyt vaan tais olla se tilanne, et jos Veho ei ois ottanu mitsuu, ni se ois saattanu hävitä suomest kokonaan. Tai ainakin Veho tais olla paras vaihtoehto. Toivotaan, et tilanne paranee, mut se vaan vie aikaa.

Anyway, luulen että ollaan kaikki sinäänsä samaa mieltä tästä asiasta, tälleen kirjottamalla ei vaan saa aina kaikkia ajatuksia kerralla julki. Ja mä koitan pohtia asiaa myös sieltä toiselta kannalta (työn puolesta sitä näkee joka päivä, voin vaihtaa viikoks jonkun kans duunia, ni ymmärtäisitte paremmin mun pointin ;)).
Pitänee harjotella jotain kirjan kirjottamista ::)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Peke sanoi
^ Samaa mieltä, en mä ainakaan halua ihme ääniä autooni, vaikka se olisi kuinka "ralliauto". Jollakin tasolla ton hintaluokan laitteen laadun pitää olla.

Juuri näin!
Eli seuraava auto on taitaa olla mulla Lexus.. tuleva LFA urheilumalli taitaa mennä vähän yli budjetin...otetaan sitten vaikka joku muu lexa.. On se sääli että kun Evon hinta saatiin järjellisiin lukemiin niin laatu on sitten tätä.

Noh; ei kumminkaan vielä tuupata mitsua suohon... :) Jos vaikka maahantuoja / huolto-organisaatio heräis jossain vaiheessa... Niin ei heti taas tarttis vaihtaa merkkiä.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

pexi sanoi
Nyt vaan tais olla se tilanne, et jos Veho ei ois ottanu mitsuu, ni se ois saattanu hävitä suomest kokonaan. Tai ainakin Veho tais olla paras vaihtoehto. Toivotaan, et tilanne paranee, mut se vaan vie aikaa.

Olisihan niitä silti tänne saanut. Ja palvelu ei olisi voinut paljon huonompaakaan ollut. Vehokaan nyt ei suoranaisesti ole Mitsun kanssa mitään myyntiennätyksiä tehnyt ja panostus on sen mukaista.

Olen viime vuosina alkanut kovasti ihmettelemään minkä takia ihmiset edelleen haluavat ostaa uuden auton Vehon kaltaisista merkkiliikkeistä. Aikaisemmin sen on voinut perustella hyvällä huollolla ja palvelulla, mutta nyt ei näin näytä olevan oikeastaan minkään merkin kanssa. Hinnat kylläkin nousee koko ajan. Näin internetin aikakaudella ei vaadi kovin kovia kykyjä havaita, että useimpia vähänkin kalliimpia uusia autoja saa muualta tuhansia euroja halvemmalla kuin Suomesta. Näin siitä huolimatta, että Suomessa on Euroopan halvimmat tax free hinnat.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

nokonzok sanoi
Olisihan niitä silti tänne saanut. Ja palvelu ei olisi voinut paljon huonompaakaan ollut. Vehokaan nyt ei suoranaisesti ole Mitsun kanssa mitään myyntiennätyksiä tehnyt ja panostus on sen mukaista.

Olen viime vuosina alkanut kovasti ihmettelemään minkä takia ihmiset edelleen haluavat ostaa uuden auton Vehon kaltaisista merkkiliikkeistä. Aikaisemmin sen on voinut perustella hyvällä huollolla ja palvelulla, mutta nyt ei näin näytä olevan oikeastaan minkään merkin kanssa. Hinnat kylläkin nousee koko ajan. Näin internetin aikakaudella ei vaadi kovin kovia kykyjä havaita, että useimpia vähänkin kalliimpia uusia autoja saa muualta tuhansia euroja halvemmalla kuin Suomesta. Näin siitä huolimatta, että Suomessa on Euroopan halvimmat tax free hinnat.

Kyllä tollasen uuden auton hankinta ulkomailta vaatii melkoista perehtyneisyyttä.
Toinen mielenkiintoinen asia saattaa ola takuu korjaukset noihin autoihin? Eikö myyjäliike hoida noi takuu asiat? Lähetkö kuskaamaan sitä autoa ulkomaille kuukauden välein ja korjauttamaan siellä?
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

markok sanoi
Kyllä tollasen uuden auton hankinta ulkomailta vaatii melkoista perehtyneisyyttä.
Toinen mielenkiintoinen asia saattaa ola takuu korjaukset noihin autoihin? Eikö myyjäliike hoida noi takuu asiat? Lähetkö kuskaamaan sitä autoa ulkomaille kuukauden välein ja korjauttamaan siellä?

Myönnetään, että aavistuksen viitseliäisyyttä homma toki vaatii. Normaaliälyllä varustettu ihminen tarvitsee tunnin perhetyäkseen aiheeseen sen verran tarkasti, että pystyy laskemaan tarkalleen mitä auto tulee maksamaan muualta ostettuna. Tarvittavia nettisivuja on tullin sivut, mobile.de tai vastaava ja lopulta sen auton myyvän liikkeen sivut. Lisäksi tarvitaan laskukone.

Takuut ovat tietysti voimassa koko EU:n alueella. Suomalainen merkkikorjaamo on velvollinen valmistajan virallisena edustajana korjaamaan tehtaan takuun piikkiin menevät ongelmat. Tätähän ne eivät tietenkään tuo kovin mielellään ilmi, koska useimmiten myyvät autoja myös itse eivätkä tietenkään halua, että ihmiset lähtevät autojaan muualta hakemaan. Sinänsä se on niille aivan sama korjaavtko takuuseen Suomessa vai Saksassa myytyjä autoja. Tehdas maksaa kuitenkin kulut viime kädessä.

Mainittakoon vielä, että monessa ns. tavallisessa autossa ei säästöä juurikaan synny johtuen tehtaiden autoverosubventioista. Tyyriimmässä hintaluokassa säästö sen sijaan on usein todella huomattava. Esim. BMW X5:n sai ennen veromuutosta n. 15000 euroa listahintaa halvemmalla. Muutoksen jälkeen ei ole tullut laskettua. BMW 520d:n hinta on n. 4500 euroa halvempi kuin uuden autoverolain mukainen hinta.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Niin edellisessä oli ilmeisesti haettu, että jossei veho olisi ottanut mitsua myyntiin ei kukaan olisi ottanut välttämättä. Tällöin ei olisi myöskään merkkihuoltoa olemassa...missäs sit takuuhuollot..
nojoo...
Kyllähä se nois tavan autoissaki pitää muistaa, että pohjois-euroopan autoissa on osassa eri laturit jne jne... hintaa muodostuu vähän niistäkin. Lisäksi se haku on 1000e keikka yms yms.
Että hakeako sitten uusi ulkomailta sen 2000e voiton hyväks... jos tulee häikkää ja site saa tapella "merkkihuollon" kans et suostuuko ne huoltaa vai ei.
Iha järkeenkäypää ostaa tässä tapauksessa Suomesta ihan jo auto.
Puhun nyt siis uuden ostamisesta...

mut eiköhä tulla takas asiaa jo ..eli takuukorjauksiin!
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Harri K sanoi
Niin edellisessä oli ilmeisesti haettu, että jossei veho olisi ottanut mitsua myyntiin ei kukaan olisi ottanut välttämättä. Tällöin ei olisi myöskään merkkihuoltoa olemassa...missäs sit takuuhuollot..

No eihän ne nytkään niitä takuuseen huolla! ;)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

nokonzok sanoi
Takuut ovat tietysti voimassa koko EU:n alueella. Suomalainen merkkikorjaamo on velvollinen valmistajan virallisena edustajana korjaamaan tehtaan takuun piikkiin menevät ongelmat. Tätähän ne eivät tietenkään tuo kovin mielellään ilmi, koska useimmiten myyvät autoja myös itse eivätkä tietenkään halua, että ihmiset lähtevät autojaan muualta hakemaan. Sinänsä se on niille aivan sama korjaavtko takuuseen Suomessa vai Saksassa myytyjä autoja. Tehdas maksaa kuitenkin kulut viime kädessä.

Auton ostaminen oli sinällään kivuton prosessi, Veho osasi tilata ja rahastaa auton (-ainakin kolmas liike missä kävin), eikä sitä tarvinnut ulkomailta lähteä etsimään. Huolto sitten näytti kyntensä jo luovutusvaiheessa, turbo auton tankki oli piripintaan täynnä ysivitosta. Olihan siinä ainakin hyvää tahtoa ;D.

Jos nyt kuitenkin päätyy tilaamaan autonsa muualta, ei tuo millään tavoin poista sitä pointtia, että esim. pääkaupunkiseudulla takuut hoituvat/jäävät hoitumatta Vehon ja Vemixin kautta. Nuo kun ovat merkkikorjaamoiksi Mitsulle merkitty.

Mielestäni pokan tehtävä ei ole selvitellä mistä mikäkin vika johtuu, mutta kun takuuhuolto toimii kuin autokoulun apuluokka on se siihen mennyt. Yhteydenotto maahantuojaan on auttanut toisinaan, mutta "turhien" käyntien ja ilmeisten ryssintöjen jälkeisten jälkien korjaaminen on jäänyt omaksi tappioksi. Lisämausteena silkkaa harhaanjohtamista ja päättömiä lausuntoja. Mielenkiintoista on että ko pulju pitää mallistossa autoja mihin ei tietotaito ja tahto riitä. Esim nisukka on sujuvasti lopettanut jokaisen haastavan auton maahantuonnin ja keskittynyt valtavirtaan. Mutta, niin kauan kun Veho tuo tätä kalustoa maahan, minun järkeni mukaan sen on koulutettava ihmiset tehtäviensä tasalle. Maksoi mitä maksoi.

Se täytyy mainita että kun tuohon autoon aikanani päädyin, kuulin monelta taholta varoituksia vehon huolloista.. Ostopäätökseen se ei kuitenkaan vaikuttanut, hankinnassa kun painavat muutkin seikat.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Tuolla tulen käyttämään evoni huollossa.
www.aine.fi/sivu/fi/oulu/
Työnjohtaja (korjaamo) ajaa itse evolla rallia, niin luulis olevan jotain tietoa/taitoa.
Ps: Aineella palvelu pelaa.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

nokonzok sanoi
No eihän ne nytkään niitä takuuseen huolla! ;)
Lol, kyllä mäkin olisin samalla takuutappelun vaivalla tapellu saman lopputuloksen vaikka oisin tuonu auton bambulautalla kiinasta ihan itse :)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Jarrulevyt menee vaihtoon omassani.

Lisäksi Veholta kertoivat että ysit vaativat softapäivityksen katalysaattorin rikkoutumisen estämiseksi. Jos autolla ajaa kierroksenrajoitinta vasten, niin sytkiä kyllä katkotaan, mutta ei syöttöä. Palamaton bensa rikkoo katalysaattorin.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Cirrus sanoi
Lisäksi Veholta kertoivat että ysit vaativat softapäivityksen katalysaattorin rikkoutumisen estämiseksi. Jos autolla ajaa kierroksenrajoitinta vasten, niin sytkiä kyllä katkotaan, mutta ei syöttöä. Palamaton bensa rikkoo katalysaattorin.

Miten ilmenee katin rikkoutuminen? Päästöt vaiko puutuminen?
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Tdi?? sanoi
Miten ilmenee katin rikkoutuminen? Päästöt vaiko puutuminen?

Todennäköisesti rikkoutuminen sytyttää CEL-valon mittaristoon, joten kyllä sen huomaa kun se ei enää toimi.

Evon laatuun olen ollut toistaiseksi hyvinkin tyytyväinen. Kertaakaan ei ole onneksi vielä tarvinnut korjaamolla takuuasioissa vierailla, sillä mitään ei ole toistaiseksi ollut vialla. Ainoastaan kytkin on vaihtokunnossa ja sekin on ihan itseaiheutettua ja tietoisella riskillä. Vakiokytkin kun ei kestä kovin kauaa nostettuja tehoja jos lähettelee paljon tai käy radalla pitämässä hauskaa. Toistaiseksi kytkin luistaa onneksi vain isommilla vaihteilla kun paineita on kunnolla ja toisinaan hiukan junnaa liikkeelle lähtiessä jos ei anna enemmän kierroksia. Uudella ja paremmalla kytkimelllä tuostakin vaivasta toki pääsee eroon. Uusi kytkin on jo katsottuna, pitää vaan löytää vielä paikallinen paja, johon uskaltaa viedä kytkimen ja vauhtipyörän laitettavaksi ilman että mitään muita osia vaihdetaan huonompiin käytettyihin tai että niitä häviää. Merkkihuoltoon en vie kalliin hinnan takia, jos ei ole ihan pakko. Takuuhommat on erikseen.

Maalipinta vois Mitsulla tietty olla kestävämpikin mutta samaa ongelmaa on kaikissa nykyautoissa kun ei käytetä enää kunnon maaleja. Kiveniskemiä takakaarissa on enemmän kuin olis tarvis, roiskeläpistä huolimatta. Soralla ajaminen vaatii veronsa.

Kahteen edelliseen autooni ( Civic Type R -02 & -04 / made in Swindon, England) verrattuna Evon kilometrit ovat olleet hyvinkin huolettomia. Noiden edellisten kinnereiden kanssa tuli kyllä takuuhuollot tutuksi. Nekin muuten hoidettiin Vehossa ja koskaan ei itselläni ollut ongelmaa niiden kanssa vaan aina hoidettiin kuntoon mukisematta. Ohjausvaihteita, raidetangon päitä, iskareita, kuskin penkin selkänojan mekanismia yms. vaihdettiin molemmista. Vanhemmasta maalattiin kylkikin takuuseen kun oli metallihohtomaalissa laikkuja, jotka saattoivat olla tosin kuljetusvaurioiden paikkauksiakin - näitähän ei toki ääneen myönnetty mutta korjattiin takuuseen mukisematta kuitenkin. Monella oli ongelmia myös 1- ja 2-vaihteiden synkkojen kanssa, joita on vaihdettu useampaankin CTR:ään takuuna. Iskareiden yläpäät ja alustan kolinat olivat paremminkin sääntö kuin poikkeus. Takuuseen korjattiin aina ja uudet osat kestivät sen minkä kestivät mutta yleensä viimeistään seuraavassa määräaikaishuollossa vaihdettiin jo ohjausvaihdetta tai raidetangon päitä. Autoon olin kuitenkin hyvinkin tyytyväinen ja todennäköisesti omistaisin kyseisen katiskan vieläkin, ellen olisi saanut tilaisuutta muuttaa tänne halvempien autojen maahan ja joutunut myymään autoa Evon alta pois.

Tosin paikallisen Mitsubishi-takuuhuollon toimivuuteen en edes haluaisi tutustua, sen paremmin kuin missään muuallakaan. Itseäni ei pienet nitinät ja natinat sisustassa haittaa kun olen siihen jo asennoitunut autoa hankkiessani että niitä väistämättä tulee ja silloin kun niitä ilmenee niin hoidan ne useimmiten itse ja pääsen helpommalla, sekä voin olla varma että kiusaavat nitinät tulee myös korjattua.

Pari työkaveria on hommannut verovapaana VAG:n autoja (VW ja Audi) ja molemmissa oli takuukorjauksia ensimmäisten 15tkm aikana kahdesti. Toisesta (VW Passat) vaihdettiin turbo (Suomessa) ja keskuslukituksen mekanismi (täällä Unkarissa) ja toisesta (Audi A6) kuskin ikkunan nostin ja oikutteleva ajonestolaite. Takuukorjaukset noista hoidettiin paikalliseen tasoon nähden siedettävän hyvin. Pieniä vikoja mutta osoittaa mielestäni hyvin sen että niitä vikoja on kaikilla merkeillä ja myös kalliimmissakin merkeissä/autoissa. Miten maahantuoja/merkkiliike nämä hoitaa, on ihan toinen juttu. Itselläni on toistaiseksi ollut lähinnä hyvät kokemukset molemmista, vaikkakaan siis Mitsun osalta ei onneksi vielä lainkaan :)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Cirrus sanoi
Jarrulevyt menee vaihtoon omassani.

Korjataan sen verran, että Vemic ei maksa levyjen vaihtoa, koska tehdaskaan ei maksa. Levyt sorvataan suoriksi. Ainut tapa sorvata on sorvata ne auton alla ollessa. Eli niitä ei saa ottaa poissa paikaltaan ja sorvata jossain pajassa. Veholla ei ollut tällaista laitetta, mutta aikoivat hommata jostain.

Lisäksi olisin halunnut ratin suoraan tuosta autosta, mutta pyöränsuuntaustakuu loppuu kuulemma 10tkm:n kohdalla. Tämän auton ratti on ollut vähän vinossa alusta lähtien, mutta enää sitä ei saa suoraan. Paitsi siis maksamalla.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Merliini sanoi
Kysymys ei taida kuitenkaan olla henkilöstön kouluttamisesta, vaan RAHASTA. Kaikki pitää hoitaa mahdollisimman nopeasti, ja halvalla. Näin toimiessa mennään usein siihen että korjataan jotain sinnepäin, tai ainakin sanotaan asiakkaalle että korjattiin. Mitä vähemmän aikaa, ja osia per auto kuluu sitä paremmin puodilla menee. Valitettavaa on vain se että ASIAKAS joka maksaa autostaan ja huolloista ei saa olettamaansa vastinetta rahalle. Se nyt on vain kylmä fakta että mitä useampi auto kulkee huollon läpi päivässä, ja mitä vähemmän aikaa se sisällä viettää sitä enemmän rahaa puoti saa. On turha luulla että auton maahantuoja tai valmistaja mitään takuita maksaisi, vaan kuluttaja ne jossain kohtaa maksaa. Oli se sitten uuden hinnassa tai jossain muussa kohtaa.
Hei!! kysymys on vain ja ainoastaan rahasta,esim evon etupään kolinaan maahantuoja on antanut merkkipajoille ohjeen käyttää vihreätä niin sanottua puutarhaletkua! heh aika vekkulia vai mitä.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

epestrand sanoi
Hei!! kysymys on vain ja ainoastaan rahasta,esim evon etupään kolinaan maahantuoja on antanut merkkipajoille ohjeen käyttää vihreätä niin sanottua puutarhaletkua! heh aika vekkulia vai mitä.

Entäs jos käyttää läpinäkyvää puutarha/paineilmaletkua? Onks sillä sama vaikutus ::)?
heheeh..
No ei...vanha kikkahan tämä on mitsuissa ja muissakin. Faijan carismaanki uutena jo pujottivat alimmaiseen kierrokseen letkua pätkät... Joihinkin jousilautasiin jousi ei vain asetu, mutta suurin syyllinen on kura jne joka siellä kupissa makaa. Itse pessyt aina jousilautasen letkulla ja sormin kokeilemalla puhtaaksi, niin ei kivet siellä paukahtele ja aiheuta jousiin muita jälkiä tms jotka myöhemmi aiheuttais kolinaa. Mitään toi kolina EI SIIS RIKO!
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Harri K sanoi
Entäs jos käyttää läpinäkyvää puutarha/paineilmaletkua? Onks sillä sama vaikutus ::)?
heheeh..
No ei...vanha kikkahan tämä on mitsuissa ja muissakin.

Ja kaiken lisäks ainoo kikka joka ton "vian" korjaa. Eikä siitä mitään hyötyä ole laittaa jotain hyperkallista muovi- tai kumiletkua sinne. Tää on yks niitä todella harvoja "halvin on paras" juttuja.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Tulipa vaan sellanen fiilis että STI:ssä paljon enemmän vikoja (tai subarussa yleensä) kun eksyin tonne subaruclubin sivuille niin puolet viesteistä näytti olevan jotain että autossa jokin vika ;D

Itellä ysissä 40tkm lasissa ja ei tule mieleen yhtään "vikaa".

"koputtaa puuta"
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Cirrus sanoi
Lisäksi olisin halunnut ratin suoraan tuosta autosta, mutta pyöränsuuntaustakuu loppuu kuulemma 10tkm:n kohdalla. Tämän auton ratti on ollut vähän vinossa alusta lähtien, mutta enää sitä ei saa suoraan. Paitsi siis maksamalla.
Mulla oli Galantissa aikoinaan myös ratti vinossa kun sen ostin. Mulla meni ratin suoristus takuuseen, kun ei siinä tarvinu pyöränsuuntauksiin koskea. Hyppäyttivät rattia rattiakselilla pykälän sivuun. Tuskinpa sullakaan tarvitsee pyöränsuuntauksiin koskea kun se on ollu kerta alusta alkaen kierossa ja silloinhan luovutushuollossa pyöränsuuntaukset tarkastetaan.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

GDI rules sanoi
Mulla oli Galantissa aikoinaan myös ratti vinossa kun sen ostin. Mulla meni ratin suoristus takuuseen, kun ei siinä tarvinu pyöränsuuntauksiin koskea. Hyppäyttivät rattia rattiakselilla pykälän sivuun. Tuskinpa sullakaan tarvitsee pyöränsuuntauksiin koskea kun se on ollu kerta alusta alkaen kierossa ja silloinhan luovutushuollossa pyöränsuuntaukset tarkastetaan.

Missä tollanen luovari tehdään?
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Mä käytin Evon heti uutena suuntauksessa, sanovat siellä firmassa(ja näin itsekin), että säädöt oli ihan persiillään. Kuulema varmaan 70% uusista autoista tulee suuntaukset kohti sanonko mitä...Eli ehdottomasti kannattaa vaatia suuntaus heti, jos vähänkin epäilee vääriä säätöjä.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Harri K sanoi
Entäs jos käyttää läpinäkyvää puutarha/paineilmaletkua? Onks sillä sama vaikutus ::)?
heheeh..
No ei...vanha kikkahan tämä on mitsuissa ja muissakin. Faijan carismaanki uutena jo pujottivat alimmaiseen kierrokseen letkua pätkät... Joihinkin jousilautasiin jousi ei vain asetu, mutta suurin syyllinen on kura jne joka siellä kupissa makaa. Itse pessyt aina jousilautasen letkulla ja sormin kokeilemalla puhtaaksi, niin ei kivet siellä paukahtele ja aiheuta jousiin muita jälkiä tms jotka myöhemmi aiheuttais kolinaa. Mitään toi kolina EI SIIS RIKO!
Ei kai sillä värillä väliä mut tällänen ohje on maahantuojalta väri myös. mulla loppui kolinat sen toimenpiteen jälkeen,kuka tietää mitä se nappi tekee jossa on asfaltti sora ja lumi,säätääkö se tasauspyörästöä vai mitä(eka evo)?????
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

epestrand sanoi
Ei kai sillä värillä väliä mut tällänen ohje on maahantuojalta väri myös. mulla loppui kolinat sen toimenpiteen jälkeen,kuka tietää mitä se nappi tekee jossa on asfaltti sora ja lumi,säätääkö se tasauspyörästöä vai mitä(eka evo)?????

Säätää keskilukon säätöjä...
http://forums.evolutionm.net/showthread.php?t=175195

ps. Olis yks muokattu keskilukon boksi myynnis..paremmil säädöil viel ;)
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Markok sanoi
Missä tollanen luovari tehdään?
No ainakin Oulussa sanoivat, että luovutushuoltoon kuuluu mm. renkaiden suuntauksen tarkastus ennenkuin se asiakkaalle uutena luovutetaan. Sitähän en pysty sanomaan, että onko se vain sanahelinää.
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

Harri K sanoi
ps. Olis yks muokattu keskilukon boksi myynnis..paremmil säädöil viel ;)

...jostain muistan lukeneeni , että toi käy vaan RS:ään mutta ei GSR:ään.... jossain päin nettiä törmäsin tohon... :-\
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

-JP- sanoi
...jostain muistan lukeneeni , että toi käy vaan RS:ään mutta ei GSR:ään.... jossain päin nettiä törmäsin tohon... :-\

En mene sanomaan juuta/jaata..varmistan asian parin pv sisään..
Kyseessä siis GEMS:n boksi jota myös pääsee palikan kautta säätämään jos hommaa sen palikan...
 
Vs: Evo 8 ja 9 takuukorjaukset

GDI rules sanoi
No ainakin Oulussa sanoivat, että luovutushuoltoon kuuluu mm. renkaiden suuntauksen tarkastus ennenkuin se asiakkaalle uutena luovutetaan. Sitähän en pysty sanomaan, että onko se vain sanahelinää.
Saattaa olla että käytännössä se tarkoittaa, katsotaan että ratti ei kovin paljoa oo vinossa. :D
 
Takaisin
Ylös Bottom