Tervehdys. Otsikkokin jo kertoo, että ajelen toisella merkillä. Toivottavasti ei tuota tuskia kenellekään. Olis tollanen vanha -95 S6 viispyttysellä 2.2l turbolla ja tietenkin quattrolla. Viime talvena rakenneltu n. 400hv setuppi järeällä alakerralla. Nyt kuitenkin alkanut nyppimään tuo kapea käyttöalue eli sais heräillä aiemmin. Vaikka sitten maksimitehon kustannuksella jos ei muuten. Käyttötarpeisiini kuitenkin sopii paremmin alhaalta heräävä laite, kun nurkka-ajoa enimmäkseen tuolla ajelen. Hieman kysellyt uusien ahtien perään ja nyt monesta paikasta on kuulunut, että evo9 ahdin heräilis napakasti jo alhaalta. Mielenkiinto herännyt josko tuollaista koittais sovitella audiin. Ja sehän on selvää tässäkin asiassa, että hyvä ei tässäkään tapauksessa ole halpaa. Ei näyttäis saavan maatalousmoottorin ahtimen hinnalla tätä mitsun ahdinta. Saatan aloittaa käytetyllä jos löytyy sopiva. Siispä vähän kysymyksiä ennen mitään hankintoja asiasta enemmän tietäville.
Mihinkäs tehoihin tuossa riittä tuotto ja millä paineella omassa kotiympäristössä? Onko 400hv tavoittamaton? Paljonko on kierroksia koneessa, että 2-vaihteella on 1bar ahtopainetta? Onko näyttää mitään dynolappuja ko. ahdin käytöstä missä vaan ympäristössä? Kaikki kiinnostaa. Tuo ahdinhan on melkoisen eri näköinen kuin ns. normi ahtimet ja laipat myös erikoiset. Saako tuon lähtöputken jostain vähän järkevämpään hintaan vaikka käytettynä? kuva --> http://www.amwdynoservice.com/data/storage/attachments/d3d13f820cbe5b6f0a59a966a76e52f9.bmp. Tuohon pitäisi saada lisäksi toinen lambdan paikka laajakaistaa varten.
Pakopesän laippa myös melko erikoinen eli sen vastalaippa pakosarjaan pitäisi myös vaihtaa. Hukkaporttina ajatus käyttää erillistä audin omaa porttia eli tuo ahtimen oma pitäs ottaa pois käytöstä ja tulpata kiinni jotenkin. Minkä kokoinen muuten tuo pakopesä on neliösenteissä? Varmaan selviää numerosarjan joistain numeroista, mutta ne ei ihan ole vielä hallussa. No siinä nyt jo paljon kysymyksiä, toivottavasti jollakulla mielenkiinto riittää vastailla .
Mihinkäs tehoihin tuossa riittä tuotto ja millä paineella omassa kotiympäristössä? Onko 400hv tavoittamaton? Paljonko on kierroksia koneessa, että 2-vaihteella on 1bar ahtopainetta? Onko näyttää mitään dynolappuja ko. ahdin käytöstä missä vaan ympäristössä? Kaikki kiinnostaa. Tuo ahdinhan on melkoisen eri näköinen kuin ns. normi ahtimet ja laipat myös erikoiset. Saako tuon lähtöputken jostain vähän järkevämpään hintaan vaikka käytettynä? kuva --> http://www.amwdynoservice.com/data/storage/attachments/d3d13f820cbe5b6f0a59a966a76e52f9.bmp. Tuohon pitäisi saada lisäksi toinen lambdan paikka laajakaistaa varten.
Pakopesän laippa myös melko erikoinen eli sen vastalaippa pakosarjaan pitäisi myös vaihtaa. Hukkaporttina ajatus käyttää erillistä audin omaa porttia eli tuo ahtimen oma pitäs ottaa pois käytöstä ja tulpata kiinni jotenkin. Minkä kokoinen muuten tuo pakopesä on neliösenteissä? Varmaan selviää numerosarjan joistain numeroista, mutta ne ei ihan ole vielä hallussa. No siinä nyt jo paljon kysymyksiä, toivottavasti jollakulla mielenkiinto riittää vastailla .