evo 9 bypass kysymys

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
mulle tulossa tuo HKS SSQV, ja nyt sit mietin sitä takaisinkierrätys juttua. eli mikäs sen nyt vaatii että tuossa autossa vakiona on bypass tyyppinen järjestelmä? Entäs sen muuttaminen blow off tyyppiseksi,siis itse muutos helppo,mutta mitä muuta siinä pitää huomioida kuin vaan dumppi? monta asennusta olen netistä löytänyt joissa tuo SSQV on bypassinä mukana...mutta eihän sitä nyt uskalla kylmiltään yhtä putkea vaan "tulpata" ;D
 
Vs: evo 9 bypass kysymys

No en ole ihan mukana mitä ajat takaa , mutta kun autossa on MAF niin silloin on syytä käyttää bypass mallista venttiiliä.
MAP lla taas sit voit käyttää mitä haluat.

Eli nyt mitä ilmeisemmin olet aiheuttamassa pieniä käynti häiriöitä.

Foorumin tekniikka gurut vois selventää tätä vielä lisää.
 
Vs: evo 9 bypass kysymys

cantoona sanoi
mulle tulossa tuo HKS SSQV, ja nyt sit mietin sitä takaisinkierrätys juttua. eli mikäs sen nyt vaatii että tuossa autossa vakiona on bypass tyyppinen järjestelmä? Entäs sen muuttaminen blow off tyyppiseksi,siis itse muutos helppo,mutta mitä muuta siinä pitää huomioida kuin vaan dumppi? monta asennusta olen netistä löytänyt joissa tuo SSQV on bypassinä mukana...mutta eihän sitä nyt uskalla kylmiltään yhtä putkea vaan "tulpata" ;D

voit myös käyttää dumppia missä jakosuhde on 50/50, eli puolet kierrätykseen ja puolet ulos.
 
Vs: evo 9 bypass kysymys

-JP- sanoi
No en ole ihan mukana mitä ajat takaa , mutta kun autossa on MAF niin silloin on syytä käyttää bypass mallista venttiiliä.
MAP lla taas sit voit käyttää mitä haluat.

Eli nyt mitä ilmeisemmin olet aiheuttamassa pieniä käynti häiriöitä.

Foorumin tekniikka gurut vois selventää tätä vielä lisää.

Eli kun pistän vaan suosiolla tuon kierrätettäväksi, niin ei tule mitään ongelmia :D
 
Vs: evo 9 bypass kysymys

cantoona sanoi
Eli kun pistän vaan suosiolla tuon kierrätettäväksi, niin ei tule mitään ongelmia :D

Niin no en tiedä , mitä Simoni tuolla 50/50 hommalla tarkoittaa , varmaakin tuokin pitää paikkansa.

Mutta itse valitsin MR/RS venttiilin , ettei mitään ongelmia tulisi.
 
Vs: evo 9 bypass kysymys

siis, mullahan oli ysissä forgen dumppi, mikäa päästi 50% ilmasta ulos, jotta saatiin se suhina aikaiseksi, ja puolet takaisin kiertoon ettei MAF mene sekaisin :) hyvin se toimi. kyllästyin vaan sen ääneen ja myin pois ku aloin autoa purkamaan
 
Vs: evo 9 bypass kysymys

simonsays sanoi
siis, mullahan oli ysissä forgen dumppi, mikäa päästi 50% ilmasta ulos, jotta saatiin se suhina aikaiseksi, ja puolet takaisin kiertoon ettei MAF mene sekaisin :) hyvin se toimi. kyllästyin vaan sen ääneen ja myin pois ku aloin autoa purkamaan

Tuo perustuu käsittääkseni siihen, että dumppi kierrättää ilman, kun paine-erot ovat pieniä. Eli toimii bypassina muuten paitsi isommilla paineilla kaasu nostettaessa. Poistaa siis osan ongelmista mutta vetää silti luultavasti rikkaalle, kun täydestä höngästä nostaa kaasun. Mutta se taas ei aiheuta välttämättä näkyviä ongelmia kuten sammahtelua jne. Saattaapi lyödä liekkiä putkesta joten katti lienee kovilla.

Mootorinohjausta se kyllä sotkee aina, kun suljetusta järjestelmästä vuodatetaan jo mitattua ilmaa pihalle. Eri asia on sitten se mitä se vaikuttaa toimintaan.
 
Vs: evo 9 bypass kysymys

Samppa sanoi
Tuo perustuu käsittääkseni siihen, että dumppi kierrättää ilman, kun paine-erot ovat pieniä. Eli toimii bypassina muuten paitsi isommilla paineilla kaasu nostettaessa. Poistaa siis osan ongelmista mutta vetää silti luultavasti rikkaalle, kun täydestä höngästä nostaa kaasun. Mutta se taas ei aiheuta välttämättä näkyviä ongelmia kuten sammahtelua jne. Saattaapi lyödä liekkiä putkesta joten katti lienee kovilla.

Mootorinohjausta se kyllä sotkee aina, kun suljetusta järjestelmästä vuodatetaan jo mitattua ilmaa pihalle. Eri asia on sitten se mitä se vaikuttaa toimintaan.
kyllähän se liekkiä putkesta sen kanssa päästi..(kattihan ei ollut kiinni kun ajettiin radalla ::) )

että kyllä se rikkaalle täyskaasusta sen päästää mut muuten ei toimintaan vaikuta....
 
Vs: evo 9 bypass kysymys

Mullakin on nyt ollu forgeni kiinni enkä oo mitään huonoa huomannut. Kunnon pihaus kuuluu kun paineilta nostaa kaasun :driver Sitä en tiiä lyökö liekkiä putkesta kun kukaan ei oo ollu niin lähellä näkemässä :peukku
 
Vs: evo 9 bypass kysymys

tällaista :)
 

Liitetiedostot

  • liekki.JPG
    liekki.JPG
    130.9 KB · Lukukerrat 702
Vs: evo 9 bypass kysymys

Olikos Ast:lla nelosessa vakio by-pässi? Sekin sentää liekkiä tarjos pepustaan ;D
 
Vs: evo 9 bypass kysymys

Mitä eroa ysin metallisella bypassilla ja kutosen muovisella on?
 
Vs: evo 9 bypass kysymys

mikko6 sanoi
Mitä eroa ysin metallisella bypassilla ja kutosen muovisella on?

Metallinen kestää kovempia ahtopaineita paremmin ilman vuotoja. Muovinen herkempi vuotamaan.
Itse ajan muovisella pässillä ja reiluilla 1.6bar paineilla. Pitäny metallinen hankkia mutta pitää tuokin paineet piikissä koko vedon ajan... tiedä sitte kuinka paljon "ohivuotoa" silti on ...
 
Takaisin
Ylös Bottom