evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

cantoona

EVO-1**
Liittynyt
7 Marraskuu 2009
Sijainti
Askola
elikkäs kierrokset jää välillä "soimaan" eli kone ei laske kierroksia niin nopeasti kuin pitäis...ja se pahin mahdollinen juttu oli kun kaasu jäi hetkeksi pohjaan-> ööh pikku tilanne oli päällänsä siinä vaiheessa ;D
meinaa että onkohan toi kaasuvaijeri tullut tiensä päähän,kun kuitenkin palautin jousi vaikuttaisi olevan hyvässä kunnossa...ja tietty jos on kosteutta vaijerissa niin kait se näil keleil voi "hieman" temppuilla? onko vastaavaa tilannetta ollut kenelläkään?
toki mielessä kävi että kun on toi putkisto tullut vaihdettua juuri niin voisiko se vaikuttaa kun ei ole vielä säädätetty tuolle...hmmm...??
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Tapahtuuko tää siis täyskaasukiihdytyksen jälkeen nostettaessa? Ameriikan poikien mukaan tyyppivika 05-06 malleissa, tietenkin sillä edellytyksellä että se kaasuvaijeri sun tapauksessa ei oikeasti jumita ja että kaasuläppä sulkeutuu kunnolla. Asiaa on enemmän tai vähemmän menestyksekkäästi fiksailtu muuttamalla tyhjäkäynti stepperin asetuksia, lisäksi osa on raportoinut esim BOV:n jousen jäykkyyden vaikuttaneen tähän mutta ongelmaa on esiintynyt ihan vakioissakin. Toi tyhjäkäyntistepperin asetuksien muuttaminen ja sen keinon kokeileminen on helppo homma kokeilla jos omistat ohjelmointikaapelin.

http://forums.evolutionm.net/ecuflash/226466-throttle-hang-idle-stepper-table.html
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Pietari sanoi
Tapahtuuko tää siis täyskaasukiihdytyksen jälkeen nostettaessa? Ameriikan poikien mukaan tyyppivika 05-06 malleissa, tietenkin sillä edellytyksellä että se kaasuvaijeri sun tapauksessa ei oikeasti jumita ja että kaasuläppä sulkeutuu kunnolla. Asiaa on enemmän tai vähemmän menestyksekkäästi fiksailtu muuttamalla tyhjäkäynti stepperin asetuksia, lisäksi osa on raportoinut esim BOV:n jousen jäykkyyden vaikuttaneen tähän mutta ongelmaa on esiintynyt ihan vakioissakin. Toi tyhjäkäyntistepperin asetuksien muuttaminen ja sen keinon kokeileminen on helppo homma kokeilla jos omistat ohjelmointikaapelin.

http://forums.evolutionm.net/ecuflash/226466-throttle-hang-idle-stepper-table.html

Joo kyllä pahin tilanne on juurikin täyskaasukiihdytyksen jälkeen.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

cantoona sanoi
ja on osittain kiertävä...

Jep. Itellä on kans ja tekee aivan samaa. Parhaiten huomaa kun vetäsee täyskaasukiihdytyksen vaikkapa 5000rpm ja polkasee kytkimen pohjaan. Aina ei "hirtä" kiinni mut paikka paikoin. Btw voisin ite vaihtaa oman Forgen päikseen uuteen rs mallin by-passiin,jos jotain kiinnostaa. ;D
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

lueskellu tässä noita "kieli-sivuja", niin oliskos se nyt sit katsottava toi By pass-jousi tilanne ensin ja sitte toi IACV (Idle Air Control Valve) kuulosti olevan kans aiheellinen kurkkaa.

tyhjäkäynti moottori muuten sijaitsee öö missä ? paljonkos teillä noi tyhjäkäynti kierrokset on? itselläni siinä 1000 paikkeil...liikaako??
meinaa onks se sit ihan kerralla rikki vai oireileeko jotenkin?
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

cantoona sanoi
lueskellu tässä noita "kieli-sivuja", niin oliskos se nyt sit katsottava toi By pass-jousi tilanne ensin ja sitte toi IACV (Idle Air Control Valve) kuulosti olevan kans aiheellinen kurkkaa.

tyhjäkäynti moottori muuten sijaitsee öö missä ? paljonkos teillä noi tyhjäkäynti kierrokset on? itselläni siinä 1000 paikkeil...liikaako??
meinaa onks se sit ihan kerralla rikki vai oireileeko jotenkin?

Kaasuläpän alla suoraan.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Onko kaasuvaijeri löysällä on autosi käy tyhjäkäyntiä? (pitää jäädä vähän löysälle nimittäin kaasuläpän päästä)
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Harri K sanoi
Onko kaasuvaijeri löysällä on autosi käy tyhjäkäyntiä? (pitää jäädä vähän löysälle nimittäin kaasuläpän päästä)

on siin varmaan puol senttiä "vapaata"
lähden nyt tässä etsimään uutta dumppia ja kokeilen sillä ensiks ja sit on kait pakko noihin karttoihin alkaa sotkeutumaan.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Täällä on kans hirttänyt kaasu kerran pohjaan, pykältäessä, kesken ohituksen ja vieläpä jäisellä tiellä. Tekniikaltaan vakio -07.
Joskus kk:n päästä huollossa käynti niin ajattelin samalla mainita asiasta.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

cantoona sanoi
lueskellu tässä noita "kieli-sivuja", niin oliskos se nyt sit katsottava toi By pass-jousi tilanne ensin ja sitte toi IACV (Idle Air Control Valve) kuulosti olevan kans aiheellinen kurkkaa.

tyhjäkäynti moottori muuten sijaitsee öö missä ? paljonkos teillä noi tyhjäkäynti kierrokset on? itselläni siinä 1000 paikkeil...liikaako??
meinaa onks se sit ihan kerralla rikki vai oireileeko jotenkin?
Eihän se pahaa tee puhdistaa sitä tyhjäkäyntiventtiiliä, saa ainakin sen jumimisen pelattua pois laskuista. Venttiili voi vähilläkin kilsoilla olla oman kokemuksen mukaan likainen, etenkin jos käytetty jotain aftermarket suodatinta = pölynimuria. Tyhjäkäyntitargetti on vakiossa tarkasti ilmaistuna 797rpm eli toi 1000 kuulostaa olevan liian suuri. Voiko alipainevuoto MAFfillisessa autossa nostaa tyhjäkäyntiä?
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Pietari sanoi
Eihän se pahaa tee puhdistaa sitä tyhjäkäyntiventtiiliä, saa ainakin sen jumimisen pelattua pois laskuista. Venttiili voi vähilläkin kilsoilla olla oman kokemuksen mukaan likainen, etenkin jos käytetty jotain aftermarket suodatinta = pölynimuria. Tyhjäkäyntitargetti on vakiossa tarkasti ilmaistuna 797rpm eli toi 1000 kuulostaa olevan liian suuri. Voiko alipainevuoto MAFfillisessa autossa nostaa tyhjäkäyntiä?

joo nyt tuli sulateltua auto ja vedän kyllä nyt ihan oman johtopäätöksen,että toi bypass yksinkertaisesti jäätyy ja jumii...siis se on niin kylmänä tuossa viimasta johtuen että siis purkuun ja putsaukseen,ja uutta etsimään(kun ei tähän hätään mistään saanut haluamaani). Auto meinaan toimi hyvin noin puolen tunnin ajan,ennen kuin tuolla melkein 20 asteen pakkasessa ajon jälkeen alkoi oireilemaan ja sitten kokeilin bypassin kylkeä niin hyvä ettei sormet tarttunut kylkeen kiinni. JA sitten...tuo tyhjäkäynti venttiili menee kyl putsaukseen,koska nyt noi tyhjäkäynti on sillee että kun käynnistää niin ne heiluu tuol 1500-2000 rpm, varmaan 10min ja sit laskee tonne 800rpm,vai onks siin jokin muu juttu nyt???
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

cantoona sanoi
joo nyt tuli sulateltua auto ja vedän kyllä nyt ihan oman johtopäätöksen,että toi bypass yksinkertaisesti jäätyy ja jumii...siis se on niin kylmänä tuossa viimasta johtuen että siis purkuun ja putsaukseen,ja uutta etsimään(kun ei tähän hätään mistään saanut haluamaani). Auto meinaan toimi hyvin noin puolen tunnin ajan,ennen kuin tuolla melkein 20 asteen pakkasessa ajon jälkeen alkoi oireilemaan ja sitten kokeilin bypassin kylkeä niin hyvä ettei sormet tarttunut kylkeen kiinni. JA sitten...tuo tyhjäkäynti venttiili menee kyl putsaukseen,koska nyt noi tyhjäkäynti on sillee että kun käynnistää niin ne heiluu tuol 1500-2000 rpm, varmaan 10min ja sit laskee tonne 800rpm,vai onks siin jokin muu juttu nyt???

jos kylmänä kaynnistät niin rikastus" on päällä, ja jos sulla on ilmastointi samaan aikaan päällä niin se aiheuttaa tuon heilumisen.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

simonsays sanoi
jos kylmänä kaynnistät niin rikastus" on päällä, ja jos sulla on ilmastointi samaan aikaan päällä niin se aiheuttaa tuon heilumisen.

JA miks?
Mitsun ilmastointihan ei pakkasella käynnisty. Ohjelmointi noin tehty.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Harri K sanoi
JA miks?
Mitsun ilmastointihan ei pakkasella käynnisty. Ohjelmointi noin tehty.

jaa... mun auto on varmaan sit ohjelmoitu ihan erilailla.
kummasti se kompura siellä pyörii kun ilmastoinnin päälle laittaa.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

simonsays sanoi
jaa... mun auto on varmaan sit ohjelmoitu ihan erilailla.
kummasti se kompura siellä pyörii kun ilmastoinnin päälle laittaa.

joo ja jos sattui olee toi 1500rpm ja nappasin ilmastoinnin päälle ihan vaan käyttääkseni sitäkin välillä,niin kierrokset tosiaan nous tonne 2000rpm.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

simonsays sanoi
jos kylmänä kaynnistät niin rikastus" on päällä, ja jos sulla on ilmastointi samaan aikaan päällä niin se aiheuttaa tuon heilumisen.

no mitens toi rikastus sitten on päällä, siis että mikä sen määrää kuinka kauan ja milloin,siis että voiko tuo olla ihan koko ajan päällä esim. kovalla pakkasella...ikään kuin "vahingossa"??
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Mullakin on tehnyt kovilla pakkasilla sekä viime että tänä vuonna muutaman kerran juurikin tuota samaa kierrosten hetkellistä jumittamista kun kovasti kierrättää. Eli pakkanen selkeesti vaikuttaa.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Mulla nyt viikon ollut IX alla ja kerran jätti kierrokset tappiin kiihdytyksen jälkeen.

Kakkosella ripeä vedätys ja kappas, eihän ne kierrokset pudonneet vaikka poljin ylös tulikin. Vaihde vapaalle ja kone sammuksiin. Starttauksen jälkeen toimi taas normaalisti, eikä sen jälkeen ole temppuillut.

Herttoniemen veholla käydessä kysäisin onko ollut tämmöistä ongelmaa yleisesti, mutta ei ollut huoltoneuvoja ikinä kuullutkaan..
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Temppas sanoi
Mulla nyt viikon ollut IX alla ja kerran jätti kierrokset tappiin kiihdytyksen jälkeen.

Kakkosella ripeä vedätys ja kappas, eihän ne kierrokset pudonneet vaikka poljin ylös tulikin. Vaihde vapaalle ja kone sammuksiin. Starttauksen jälkeen toimi taas normaalisti, eikä sen jälkeen ole temppuillut.

Herttoniemen veholla käydessä kysäisin onko ollut tämmöistä ongelmaa yleisesti, mutta ei ollut huoltoneuvoja ikinä kuullutkaan..

mulle sattui toi kiva homma kanssa tänään valtatiellä.reipas kiihdytys liikkenne valoista ja kakkosta kehiin,sen jälkeen kytkin pohjaan niin kierrokset hakkasi rajoitinta..

ei voinut muutakun sammuttaa ja mennä sivuun.sen jälkeen kun käynnistin niin otti ekana vähän heikosti kiekkaa,mutta alko pelaamaan ja toimi taas ok.mutta enpä uskaltanut enään kokeilla hirtääkö uusiksi.

onko tossa nyt sitten kaasuvaijeri jumi tai kaasuläppä ongelmaa??pitää viikonloppuna ihmetellä.saa toi kova kiihdyttely jäädä nyt :(

toinen juttu mikä tässä pakkasten lauhduttua sieltä -20 on että tyhjäkäynti nousee itsestään vaikka liikennevaloissa 1500rpm ja sitten laskee taas normaaliin..tätä tapahtuu joka päivä.

ja pätkii myös tyhjäkäynti,pitää tsekata tulpat.joku sytytys häiriö varmaan.

että tälläsiä ihme juttuja.kaikkia kivoja ominaisuuksia sitä evoissa on.

evo ix 06 siis kyseessä ja 40tkm mittarissa.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Ja eikun joukon jatkoksi.. :seina

2 kertaa viikon sisällä hirttänyt kaasun pohjaan täyskiihdytyksessä. Ja eikun Hartikaiselle taas kerran kun on takuuta tän kuun loppupuolella asti onneks vielä jäljellä.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Sama täällä. Kovemmilla pakkasilla hirtti kaasu pohjaan juuri ennen t-risteystä. Tuli nimittäin kiire kun kaikki pyörät sutii tyhjää eikä ole edes sitä kytkinpoljinta millä rauhoittaa. Jos olisin tupakkimiehiä olisin vetänyt koko askin hermosavuina. Autona tuo tomaattiseiska.

Kertokaa sitten tännekin mistä vika löytyi jos sen paikallistatte! Mun autossa on uusi RS:n bypassi ja tyhjäkäyntiventtiilinkin vaihdoin joku aika sitten.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Biim sanoi
Sama täällä. Kovemmilla pakkasilla hirtti kaasu pohjaan juuri ennen t-risteystä. Tuli nimittäin kiire kun kaikki pyörät sutii tyhjää eikä ole edes sitä kytkinpoljinta millä rauhoittaa. Jos olisin tupakkimiehiä olisin vetänyt koko askin hermosavuina. Autona tuo tomaattiseiska.

Kertokaa sitten tännekin mistä vika löytyi jos sen paikallistatte! Mun autossa on uusi RS:n bypassi ja tyhjäkäyntiventtiilinkin vaihdoin joku aika sitten.

niin tuo pässin ja tyhjäkäyntiventtiilin vaihto ei muuttanut asiaa millään tavalla?
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

uusis sanoi
niin tuo pässin ja tyhjäkäyntiventtiilin vaihto ei muuttanut asiaa millään tavalla?

Pässit ja venat oli vaihdettu aiemmin jo ennen lumia. Onneksi kaasu on hirttänyt vasta kerran.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Biim sanoi
Sama täällä. Kovemmilla pakkasilla hirtti kaasu pohjaan juuri ennen t-risteystä. .
Toyotan sukua..


Ei vais,kahtesti itselläkin hirttänyt kaasu,ensimmäisellä kerralla kävi niin,että olin "vahingossa" (normaalisti aina synteettistä tippakannussa) rasvannut vaijerin 30W-öljyllä,ja sehän jämähti aika hyvin pakkasilla..


Toisella kertaa kävi niin,että oli pidempi matka jo takana,lumipyry,ja oli vakkarin kotelo päässyt täyteen lunta,joka veti jäähän.

Kummassakin tapauksessa helpotti kun ajo tien sivuun ja antoi sulaa.



Biim:
Eikös sulla kuitenkin ole N-vaihde.?
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Löytyy toki neutraali, mutta oli ekalla kerralla vähän hakusessa kun tuli niin puun takaa. Tänään sitten jämähti toisen kerran ja N löytyi paljon nopeammin. Kerkes silti kerätä 140kmh kun rampilta polkaisin ja kaasua yritin nostaa satasen jälkeen. Kyllä tälle oikeasti pitää alkaa syitä löytämään, koska tällainen on aika perkeleen vaarallista. Nyt ei voi laittaa pakkasenkaan piikkiin. Auton mittari näytti +3 ja oli ollut epähuomiossa roikan päässä, joten kone oli lämmin.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Biim sanoi
Löytyy toki neutraali, mutta oli ekalla kerralla vähän hakusessa kun tuli niin puun takaa. Tänään sitten jämähti toisen kerran ja N löytyi paljon nopeammin. Kerkes silti kerätä 140kmh kun rampilta polkaisin ja kaasua yritin nostaa satasen jälkeen. Kyllä tälle oikeasti pitää alkaa syitä löytämään, koska tällainen on aika perkeleen vaarallista. Nyt ei voi laittaa pakkasenkaan piikkiin. Auton mittari näytti +3 ja oli ollut epähuomiossa roikan päässä, joten kone oli lämmin.

Huomaako tuon jumimisen ihan polkimessa eli tuntuuko jäävän pohjaan? Kuulostaa vähän sille että tällasia rajotinta vasten hakkaamisia ei enää pelkkä tyhjäkäyntiventtiili pysty järjestämään vaan tuossa jumii kaasuläppä jostain syystä enemmän tai vähemmän auki.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Pietari sanoi
Huomaako tuon jumimisen ihan polkimessa eli tuntuuko jäävän pohjaan? Kuulostaa vähän sille että tällasia rajotinta vasten hakkaamisia ei enää pelkkä tyhjäkäyntiventtiili pysty järjestämään vaan tuossa jumii kaasuläppä jostain syystä enemmän tai vähemmän auki.

Ihan jää poljin lattiaan. Ei tuo minkään venttiilin tai lattiamaton piikkiin voi mennä. Matossa kun on todella jämäkkä hakanen pitämässä sitä paikallaan. Molempina kertoina kaasu on palautunut ylös hetipuoleen N:lle vaihdettuani vain hieman rajoittajaan kiekaisten ja toiminut sen jälkeen aivan normaalisti. Itse tehtynä en ole saanut toistettua.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Biim sanoi
Ihan jää poljin lattiaan. Ei tuo minkään venttiilin tai lattiamaton piikkiin voi mennä. Matossa kun on todella jämäkkä hakanen pitämässä sitä paikallaan. Molempina kertoina kaasu on palautunut ylös hetipuoleen N:lle vaihdettuani vain hieman rajoittajaan kiekaisten ja toiminut sen jälkeen aivan normaalisti. Itse tehtynä en ole saanut toistettua.

voisin tulla kurkistaan miten kireel sul on kaasuvaijeri...

Toinen syy voi olla jos vaijeri joskus irrotettu venakopan kiinnikkeestään ja se on siinä eri kohdassa tai puristuneena siinä klipsis liikaa....Jos kohta muuttunut niin vaijerin kulma voi olla vähän väärä.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Biim sanoi
Ihan jää poljin lattiaan. Ei tuo minkään venttiilin tai lattiamaton piikkiin voi mennä. Matossa kun on todella jämäkkä hakanen pitämässä sitä paikallaan. Molempina kertoina kaasu on palautunut ylös hetipuoleen N:lle vaihdettuani vain hieman rajoittajaan kiekaisten ja toiminut sen jälkeen aivan normaalisti. Itse tehtynä en ole saanut toistettua.


siis sulla jää se kaasupoljin fyysisesti pohjaan jalkatilassa vai??

mulla eilen ei mielestäni jäänyt kun yritin pumpata vielä hetken että olis tippunu kierrokset.mutta se kävi niin nopeasti että sata varma en ole.. ::)
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Mulla molemmilla kerroilla kans jäi poljin lattiaan kiinni ja keli oli leuto.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Harri K sanoi
voisin tulla kurkistaan miten kireel sul on kaasuvaijeri... rallipeleis tekee sitä samaa jos laittaa liia kireelle vaijerin.
Toinen syy voi olla jos vaijeri joskus irrotettu venakopan kiinnikkeestään ja se on siinä eri kohdassa tai puristuneena siinä klipsis liikaa....Jos kohta muuttunut niin vaijerin kulma voi olla vähän väärä.

Tässä on sinänsä pointtia, koska olen kaasuläpän kerran irrottanut putsausta varten kun samalla vaihdoin tuon tyhjäkäyntivenan. Silloin en tosin säätänyt vaijeria. Nyt sitten ekan juuttumisen jälkeen säädin vaijeria hieman kireämmälle kun näytti vähän löysältä, mutta siitä on ehkä kuukausi ja nyt "vasta" jumi. Nyt menee vaan mielikuvat sekaisin mitsun ja nissanin kaasuläpistä, joten en ole varma liikutinko venakopan kiinnikkeestä vai mistä. Autollahan on ajettu nyt reilu 100tkm, joten voihan se kaasuvaijerikin alkaa pykiä, mutta mitään todistetta en tästä ole löytänyt. Tätä ei tosin tue se tosiseikka että samanlaisissa ongelmissa painiskelevat ysit on melkein poikkeuksetta reilusti vähemmän ajettuja.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Turbokin varmaan tykkää kun kierrokset hakkaa rajoittajalle ja siitä sit kerralla sammuksiin. ::)
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Toisaalta mielummin varmaan sitä turboa kuluttaa kun vetäsee pöpelikköön? ;D
Onpa kyllä outoja vikoja. Onkohan kohta jokaisessa automallissa samaa? ;D
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Nyt on Evo takaisin ajossa. Olivat maahantuojan ohjeiden mukaisesti tarkastaneet kaasuläppäkotelon ja havainneet siellä likaa joka mahdollisesti on ollut syynä kaasuläpän jumitukseen. Nyt pitää vaan seurailla vieläkö jumittaa. Eikun kaasu pohjaan ja menoks. ;D :driver
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Teki nyt tänään 3. kerran sen että hirtti kaasu pohjaan, 2. vaihteelta kiekat n.3000, 3:lle vaihtaessa kun kytkimen painoi pohjaan niin heilahti kiekat punarajalle... Ei jääny poljin lattiaan, eipä auttanu ku sammuttaa ja uudelleen käyntiin niin tilanne normalisoitui..

Kävin sitten välittömästi merkkihuollossa, kun se melkein siinä kohdalla sattuikin. Katsoivat pikaisesti ettei vaijeri jumita, ja aikoivat selvitellä asiaa maahantuojan kanssa ja olla yhteydessä minuun.

Olisi kyllä todella hyvä löytyä että missä se vika on, ei nimittäin haluta kuvitella tilannetta että esim. muija ratissa, keskellä kaupunkia ja tiet jäässä kun se seuraavan kerran hirttää...
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Ari.P sanoi
Teki nyt tänään 3. kerran sen että hirtti kaasu pohjaan, 2. vaihteelta kiekat n.3000, 3:lle vaihtaessa kun kytkimen painoi pohjaan niin heilahti kiekat punarajalle... Ei jääny poljin lattiaan, eipä auttanu ku sammuttaa ja uudelleen käyntiin niin tilanne normalisoitui..

Kävin sitten välittömästi merkkihuollossa, kun se melkein siinä kohdalla sattuikin. Katsoivat pikaisesti ettei vaijeri jumita, ja aikoivat selvitellä asiaa maahantuojan kanssa ja olla yhteydessä minuun.

Olisi kyllä todella hyvä löytyä että missä se vika on, ei nimittäin haluta kuvitella tilannetta että esim. muija ratissa, keskellä kaupunkia ja tiet jäässä kun se seuraavan kerran hirttää...


joo,toi on järjetön vika tai omainaisuus näissä että kaasu jää päälle :seina
tsekattiin kaasuläppä niin se ei mulla ainakaan jumita,eikä poljin tai kaasuvaijeri.
kerran vaan hirttäny mulla kaasu mutta muuten jää ihmeellisesti huutamaan kiekat ylös vähäksi aikaa kun painaa kytkintä ::)
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Ihan sairaaan tyhmä kysymys..

Onko näissä evoissa SAS kuten Kutosessa?

Miten vaan että jos se venttiili vuotaa ja painaa pakokaasut imusarjaan niin siitähän tulee kiva oravanpyörä.. Tosin ton SAS:n pitäis kyllä toimia toisin päin eli imusarjasta pakosarjaan.. eikö?
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Mä oon vaihtanut kaasuvaijerin,ja by passin...en tiedä vaikuttiko kumpikaan niinku oikeasti,mutta ei ole kiinni hirttänyt enää. Ja tuosta SAS jutusta sen verran,että olenko käsittänyt oikein että se letku tulisi siihen "turbolle menevään imuputkeen", meinaa mulla ainakin on siinä "tulpattu letkunpaikka"...että siis se on kyl pois käytöstä ollut koko ajan,eli ei mun mielestä voi vaikuttaa tuohon "kiinnihirttämiseen". Lisäksi kävin tuossa St-motorssissa säädättää evon,ja kysäisin siel tuosta aiheesta,niin ei ne ollut ikinä kuullutkaan että kenelläkään olisi kaasu pohjaan jäänyt...outoa mielestäni :-\ Mä kyllä suuresti epäilen edelleenkin,että jokin anturi tai vastaava komponentti reagoi väärin ilmanlämpötilaan...koska mulla oli ns. kierrosten hidasta laskeutumista havaittavissa tuossa pakkasten aikana...en tiedä...
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Jää mullakin pakkasilla kierrokset hetkeksi koholleen, mut väittäsin et se on ihan asiaan kuuluvaa turbo vehkeissä, joskin ärsyttävää. Audit teki myös samaa mulla.

Mä ymmärsin sen huolto-ukon puheista että se kaasuläpän asentotunnistin on jonkinlainen sähkömagneetti, ja että se vois periaatteessa aiheuttaa juurikin tollasta jos alkaa kummitteleen...?

Helppo tosiaan löytää tollanen vika joka esiintynyt 3x 9tkm ja 5kk:n aikana...
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Kaasuläpän asentotunnistin kannattaa mitata. Kierrosten koholle jääminen ei ole normaalia Evoissa, mutta saattaa johtua tästä tai sitten tyhjäkäynnin säätömoottori on karstoittunut ja jumittaa.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

ast sanoi
Kaasuläpän asentotunnistin kannattaa mitata. Kierrosten koholle jääminen ei ole normaalia Evoissa, mutta saattaa johtua tästä tai sitten tyhjäkäynnin säätömoottori on karstoittunut ja jumittaa.


Toi on takuun alainen auto, joten menee varmaan loppuviikosta/ens viikolla pajalle, pitää mainita tuosta kierrosten koholle jäännistä myös, saavat siellä tutkia.
Asentaja sanoi että hänen mielestään se asentotunnistin vaihdetaan ehdottomasti, mut maahantuojapa se sanelee et mitä sinne vaihdetaan..

En usko että siellä hirveästi on karstaa tms paskaa, ku alle 40tkm ajettu...
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

ast sanoi
Kaasuläpän asentotunnistin kannattaa mitata. Kierrosten koholle jääminen ei ole normaalia Evoissa, mutta saattaa johtua tästä tai sitten tyhjäkäynnin säätömoottori on karstoittunut ja jumittaa.

Eri merkki mutta emännän Ford Focus teki samaa ja tyhjäkäyntimoottorihan se siellä oli vikana..
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

kuinkas paljon tyhjäkäynti moottorin venttiili pitäisi liikkua kun otettu irti?
mulla ysissä joku 2mm.eikös se ole aika vähän..?onko uuden hankinta edessä?
tänään huomasin että tyhjäkäynti on noussu jo 1000rpm ja kylmänä huutaa kauemmin isoilla kierroksilla.muutenkin kiekat laskee ihmeen hitaasti :mad:
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Ari.P sanoi
Toi on takuun alainen auto, joten menee varmaan loppuviikosta/ens viikolla pajalle, pitää mainita tuosta kierrosten koholle jäännistä myös, saavat siellä tutkia.
Asentaja sanoi että hänen mielestään se asentotunnistin vaihdetaan ehdottomasti, mut maahantuojapa se sanelee et mitä sinne vaihdetaan..

En usko että siellä hirveästi on karstaa tms p*skaa, ku alle 40tkm ajettu...
no se kyl saattaa karstottuu todella nopeesti jos köröttelee menemään rauhassa .
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

_jkh_ sanoi
no se kyl saattaa karstottuu todella nopeesti jos köröttelee menemään rauhassa .

OT: 3 tuntia rataa ympäri Evolla luta pohjassa ,tekee vaan ihan hyvää autolle. :peukku
 
Takaisin
Ylös Bottom