evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

uusis sanoi
kuinkas paljon tyhjäkäynti moottorin venttiili pitäisi liikkua kun otettu irti?
mulla ysissä joku 2mm.eikös se ole aika vähän..?onko uuden hankinta edessä?
tänään huomasin että tyhjäkäynti on noussu jo 1000rpm ja kylmänä huutaa kauemmin isoilla kierroksilla.muutenkin kiekat laskee ihmeen hitaasti :mad:

onko tästä kellään tietoa,paljonko tuon ventiilin pitäisi liikkua jos on terve tapaus?
aika snadi oli liike omassa.eikä auttanu putsaaminen tai mikään liikerataan..
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

uusis sanoi
onko tästä kellään tietoa,paljonko tuon ventiilin pitäisi liikkua jos on terve tapaus?
aika snadi oli liike omassa.eikä auttanu putsaaminen tai mikään liikerataan..

Muistelisin sen liikkuvan varsin reilusti. Luokkaa puoli senttiä. Ainakin reilusti enemmän kuin tuo 2mm.
Vertailin noita kun omassa jumitti ja ostin ehjän käytetyn tilalle. Vanhassa putsailu ei auttanut yhtään.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Biim sanoi
Muistelisin sen liikkuvan varsin reilusti. Luokkaa puoli senttiä. Ainakin reilusti enemmän kuin tuo 2mm.
Vertailin noita kun omassa jumitti ja ostin ehjän käytetyn tilalle. Vanhassa putsailu ei auttanut yhtään.

oliko tämä puolen sentin liike juuri evo9:in tyhjäkäynti moottorin venttiili vai jonkun muun mitsun?vai käykö muistakin malleista tuo moottori?
ja mistä porukka on ostanut näitä?onko merkkiliike keikka vai saisko hommattua edullisemmin jostain muualta?
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Nostetaanpas taas tätäkin topikkia.

Tänään sit hirtti taas vaihteeks kaasun pohjaan ikävin seurauksin. :(
Lähdin viemään autoa mutkassa sladissa ja samalla hetkellä kun sain auton sladiin hirtti kaasun pohjaan. No ei siinä ehtiny tehdä mitään kun auto jysähti päin kanttaria oikea takapyörä edellä. Vanteen reunaan n. 30 cm:n matkalle kiva jälki ja pyöränkulmat pieleen. :seina Toivottavasti ei sentään ole vääntänyt mitään tukivarsia yms. selvinnee huomenna ja samalla myös selviää mikä on maahantuojan kanta asiaan. Aiemmin kun teki ton saman vajaa vuosi silloin oli vielä takuuta jäljellä.

Kyllä pikkuisen hirvittää ajatella mitä tollasesta kaasun hirttämisessä voi pahimmillaan aiheutua kun se tapahtuu yllättäen väärään aikaan väärässä paikassa. :nykii
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Evokuutio sanoi
Kyllä pikkuisen hirvittää ajatella mitä tollasesta kaasun hirttämisessä voi pahimmillaan aiheutua kun se tapahtuu yllättäen väärään aikaan väärässä paikassa. :nykii

no voihan perse. :( tossahan vois tosiaan käydä todella huonostikin. oliko kallis vanne vai sattuko jopa olemaan vakio enkei?
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Harri K sanoi
Evokuutio: vaihda se kaasuvaijeri

Viime maaliskuussa kun viimeks tutkivat Hartikaisella tota samaa ongelmaa niin silloin ei ainakaan vaijerissa muka ollut mitään vikaa.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Evokuutio sanoi
Viime maaliskuussa kun viimeks tutkivat Hartikaisella tota samaa ongelmaa niin silloin ei ainakaan vaijerissa muka ollut mitään vikaa.

mut halpa "vakuutushan" se vaijeri on vaihtaa (ja purkaa sitte se edellinen vaijeri ja tarkistaa onko siel jotai poikkiomia tms)
Olihan se auttanut täälläkin jo yhdessä autossa tuohon kaasun hirttämisee (aiemmat viestit)
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Päivän saldo: kaasuläppäkotelo taas kerran puhdistettu (jossa ei ollut kuulema juurikaan karstaa), vikakoodit luettu (ei löytynyt mitään), vaijerin kunto ja liikkuvuus tarkistettu (vaijeri kunnossa ja liikkuu niinkuin pitääkin), pyöränkulmat ja vanteen suoruus tarkistettu (kaikki kunnossa) Hinta n. 200€
Että näin, ei kyllä paljoo naurata. :mad:

Mä en aio jättää tätä hommaa todellakaan tähän.
Mun mielestä tästä pitäis tehdä vaikka yhteinen isompi juttu koska kyseessä on kuitenkin hengenvaarallinen vika joka ilmenee täysin sattumanvaraisesti.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Mulla ainaki ku viimeksi hirtti niin oli kaasupoljin yläasennossa ja kiekat paukutti rajoitinta vasten..

Kesällä auto kävi takuuhuollossa ja siihen vaihdettiin ilmeisesti kaasuläpän asentotunnistin, ei oo näille pakkasille oireillu, vielä.

Jännänkakka housuissa tässä on odoteltu että koska se sattuu sopivalla hetkellä hirttään keskustassa tai vaikka muijalla jossain cittarin parkkiksella... :seina
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Ruvetaas keräämään listaa kaikista joiden autossa tämän threadin perusteella on ollut/ on tätä kaasun hirttämisongelmaa.

cantoona Evo IX
Maxxximus Evo VII
Ari.P Evo IX (hirttänyt 3 kertaa)
Temppas Evo IX
uusis Evo IX
Biim Evo VII GT-A (hirttänyt 2 kertaa)
Evokuutio Evo IX (hirttänyt 3 kertaa)
Christian Alatalo Evo VII GSR

Eikun vaan lisätkää itsenne listaan joukon jatkoksi jos joku puuttuu.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Ari.P sanoi
Mulla ainaki ku viimeksi hirtti niin oli kaasupoljin yläasennossa ja kiekat paukutti rajoitinta vasten..

juurikin näin!

mä oon putsannut kaiken...vaihtanut kaasuvaijerin...ja en voi sanoo ku että välil on jäänyt edelleen "leijumaan" noi kierrokset...eli en kyl luota että vika olisi johonkin hävinnyt.
Ehkä seuraavaksi viisainpana vaihtoehtona pitäisin juurikin tuota kaasuläpän asennon tunnistinta...eihän tuossa niin hirveän moni juttu vaan yksin kertaisesti voi takertaa :-\


koko kesänhän kaikki toimi normaalisti...ja tää "leijuminen" alkaa taas viileällä/pakkas-kelillä,joten voisiko löytyä yhteys jostakin lämpötilaan reagoivasta anturista,imuilman lämpötila tms.???
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Evokuutio sanoi
Ruvetaas keräämään listaa kaikista joiden autossa tämän threadin perusteella on ollut/ on tätä kaasun hirttämisongelmaa.

cantoona Evo IX
Maxxximus Evo VII
Ari.P Evo IX (hirttänyt 3 kertaa)
Temppas Evo IX
uusis Evo IX
Biim Evo VII GT-A
Evokuutio Evo IX (hirttänyt 3 kertaa)
Christian Alatalo Evo VII GSR

Eikun vaan lisätkää itsenne listaan joukon jatkoksi jos joku puuttuu.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Itselläni ei tuota toistaiseksi ole tehnyt. Tuli mieleen, että voisiko jossain tilanteessa kaasuläppäkotelo, TPS, vaijeri ym. päästä jäätymään... Tämä selittäisi sen, ettei autosta myöhemmässä tarkastelussa löydy mitään poikkeavaa ???
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Itse aion olla huomenna yhteydessä asian tiimoilta vaikka Vemicin toimitusjohtajaan mikäli tarve vaatii ja mikäli ne ei aio tuota vikaa ottaa tosissaan niin sitten aion tehdä jonnekin sellaiselle taholle asiasta ilmoituksen joka ottaa homman tosissaan liikenneturvallisuuden kannalta.

Mikäli tarve vaatii niin löytyykö täältä halukkaita siihen, että tehtäisiin asiasta vaikka jonkunlainen ryhmäkanne jotta asiaan saadaan selvyys ennenkuin sattuu kellekkään pahemmin ton vian takia.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Evokuutio sanoi
Itse aion olla huomenna yhteydessä asian tiimoilta vaikka Vemicin toimitusjohtajaan mikäli tarve vaatii ja mikäli ne ei aio tuota vikaa ottaa tosissaan niin sitten aion tehdä jonnekin sellaiselle taholle asiasta ilmoituksen joka ottaa homman tosissaan liikenneturvallisuuden kannalta.

Mikäli tarve vaatii niin löytyykö täältä halukkaita siihen, että tehtäisiin asiasta vaikka jonkunlainen ryhmäkanne jotta asiaan saadaan selvyys ennenkuin sattuu kellekkään pahemmin ton vian takia.

Tämänhän pitäis olla itsestään selvä asia että huolto selvittää mistä tämä johtuu. Pidän ihmeellisenä jos heitä ei moinen ongelma kiinnosta. Toki jos homma ei etene niin voi kysyä maahantuojalta että haluaako asiasta samanlaisen episodin kun Toyotan kaasupolkimen jumittamisesta( ja menetetystä maineesta) vai selvittääkö asian suosiolla.

Toki sulla vakio ohjainyksikkö ettei ole uudelleen ohjelmoitu? Muuten voi olla valittamisessa heikoilla.

Suomalainen media saa näistä hyvin vettä myllyynsä ja kertoo kyllä mielellään asiasta. Soitteleppa heille miten haluavat asian hoitaa...

Itsellä hieman samoja vaivoja eli kaasu jää "kellumaan" 1/2 lämpöisellä koneella.Muuten lämpimänä kaikki OK.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Mulla hirtti viime talvena kahdesti. Kesäisin ei oireile mitenkään. Eiköhän se taas talven tullen.. Ekalla kerralla olin tulossa t-risteykseen ja sain vain vaivoin pysäytettyä auton työntämällä väkisin P:lle ja sammuttamalla virrat samalla kun olin kahdella jalalla jarrun päällä. Ei järin terveellistä autollekaan. Toisella kerralla sentään motarin rampilla - ei tullut ihan niin kiire, mutta hetken joutui pujottelemaan muita autoja ennen kuin kaasu nousi.
Olishan tuohon hyvä saada selitys miksi ct9a moista tekee.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

ewopower sanoi
Toki sulla vakio ohjainyksikkö ettei ole uudelleen ohjelmoitu? Muuten voi olla valittamisessa heikoilla
No tätänykyä auto on uudelleen softattu maatsin toimesta ja putkistokin löytyy mutta toisaalta teki ton kaasun hirttämisen myös takuuaikana viime maaliskuussa kahdesti jolloin oli vakio..lisäksi esim. nimimerkillä Ari.P tuntu olevan samoja ongelmia myöskin täysin vakio ysissä joten ei selkeesti vaikuta mikään softailu yms.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Biim sanoi
Mulla hirtti viime talvena kahdesti. Kesäisin ei oireile mitenkään. Eiköhän se taas talven tullen..

On nämä kyllä hyviä autoja..kesä helteellä oireilee ACD pumppu ja talvella hirttää kaasun pohjaan.. :seina
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Mulla ongelma alkoi jo kun on vielä + asteita. Voisko olla voitelun puutetta tai väärä voiteluaine vaijerissa? Käy jähmeäksi kelin viilettyä? Vähän noloa kun kaartaa kaupan pihaan niin kone huutaa 2000 rundia ja parkkeeraus näyttää samalle kun viereisen ruudun 80+ papalla, siitä kun vielä karkuuttaa pelit kengrun loikkaan niin :peukku
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Evokuutio sanoi
On nämä kyllä hyviä autoja..kesä helteellä oireilee ACD pumppu ja talvella hirttää kaasun pohjaan.. :seina

Älä hyvä mies hermoile, ajattele Alfa Romeon omistajia. Pienet on murheet päällisen maan nuo mitsun omistajalla verrattuna edellämainitun merkin omistajien taivallukseen ;D ;D ;D
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

ewopower sanoi
Mulla ongelma alkoi jo kun on vielä + asteita. Voisko olla voitelun puutetta tai väärä voiteluaine vaijerissa? Käy jähmeäksi kelin viilettyä?
Eilen kun mulla ton hirttämisen teki niin tais olla pari astetta plussan puolella ja muistaakseni sama homma oli sillon maaliskuussa kun hirtti kahdesti viikon sisällä.
Kovemmalla pakkasella mulla ainakin oireilee niin, että kierrokset jää vähän niikuin vähäksi aikaa päälle ennenkuin palautuu ja joskus teki oikein kovalla pakkasella jopa niin, että kun kovasti kiihdytti ja vaihtoi vaihdetta isommalle niin kierrokset eivät tippuneet lainkaan vaan nousivat ennenkuin taas hetkenkuluttua palautui normaaliksi.

Mutta selkeästi kelillä on jotain yhteyttä ton hirttämisen kanssa.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

En tiedä liittyykö aiheeseen, mulla tehnyt kaasupolkimen "jumiutumista" joskus eli poljin ei mene pohjaan ennenkuin runttaa vähän kovemmin. Saatiin eka kerran kuntoon sillä, että rasvattiin se vaijeri(joskus -08 tai -09). Nyt teki syyskuussa pari kertaa kans(en ole vielä vaijeria voidellut) pitkän matka-ajon jälkeen kun käyttää vakkaria. Taas täällä kehäpyörityksessa ilman vakkaria ei mitään ongelmaa. Eli tästä päättelisin, että on vain vaijeri välillä rasvauksen puutteessa... ??? ::)
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Evokuutio sanoi
Eilen kun mulla ton hirttämisen teki niin tais olla pari astetta plussan puolella ja muistaakseni sama homma oli sillon maaliskuussa kun hirtti kahdesti viikon sisällä.
Kovemmalla pakkasella mulla ainakin oireilee niin, että kierrokset jää vähän niikuin vähäksi aikaa päälle ennenkuin palautuu ja joskus teki oikein kovalla pakkasella jopa niin, että kun kovasti kiihdytti ja vaihtoi vaihdetta isommalle niin kierrokset eivät tippuneet lainkaan vaan nousivat ennenkuin taas hetkenkuluttua palautui normaaliksi.

Mutta selkeästi kelillä on jotain yhteyttä ton hirttämisen kanssa.


Mulla on kans tuota ongelmaa että kiekat jää päälle.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

ewopower sanoi
Vähän noloa kun kaartaa kaupan pihaan niin kone huutaa 2000 rundia ja parkkeeraus näyttää samalle kun viereisen ruudun 80+ papalla, siitä kun vielä karkuuttaa pelit kengrun loikkaan niin :peukku

No teillä on sentään se kytkinpoljin millä rauhoittaa menoa. Automaatin kanssa meinaa tulla hätä kun takaraivosta käsketään painamaan kytkintä, mitä ei olekaan.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

ewopower sanoi
Itsellä hieman samoja vaivoja eli kaasu jää "kellumaan" 1/2 lämpöisellä koneella.Muuten lämpimänä kaikki OK.

Evon softahan vakiona vaihteen vaihdossa pitää kierroksia hieman yllä. Eli jos nostat kaasun pois kaasulta niin se pitää kaasua silti yllä. Tästä on juttua ulkomaisilla foorumeilla.
Lisäksi tyhjäkäyntimoottoreita on vaihdettu jos "tyhjäkäynti" (alle 5000rpm) on ongelmana. Tavallisesti rajana on ollut kuulemma tuo 4500-5000rpm, jonka jälkeen tätä "kellumista" yms tapahtuu.

Lisäksi neuvona ulkomaisil foorumeil on ollut "äkkitilanteissa" kytkimen nopea painallus alas ja nosto takaisin ylös jolloin "kaasu palautuu" (kuulemma).
Automaatille tekisin nopee N->D liikkeen (joo..tiedän et vaikee tajuta ehkä nopeesti mut se "rytkäsis" ainakin samanlailla kuin kytkinpolkimella...)
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Sen verran uutta tietoa, että soittelin tänään Vemicin takuuasioista vastaavalle henkilölle ja pääsimme asiassa yhteisymmärrykseen.
Nyt laitettiin tilaukseen kaasuläpänasentotunnistin ja kaasuvaijeri jotka vaihdetaan heti kun osat ovat saapuneet.
Vanteeseen tullut jälki jää omaksi kipeäksi. :(
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Tässäpä yksi tapaus taas jonon jatkoksi. Auto vakio Evo IX.

Kaasu hirtti kiinni eilen, mutta vain hetkeksi. Rekan takana köröttelin menemään tasaisella pintakaasulla melko pitkän tovin, ja vaikka etäisyyttä olikin reilusti niin melkoisessa vesipöllyssä mentiin. Tie oli märkä ja ilman lämpötilä 1-2 astetta plussan puolella.

Tilaisuuden koittaessa lisäsin kaasua kevyesti 5. vaihteella. Vehje lähti silloin jo vääntämään enemmän kuin olin mielestäni kaasua painanut. Sittenpä meinasin lähteä ohi ja painoin kytkimen pohjaan heittääkseni nelosen sisään, niin kierrokset ampuivat kohti rajoitinta. Jotain siinä reagoin ja jaloilla sotkin pimeässä niin nousu loppui juuri ennen rajoitinta. Sitten meno jatkui taas normaalisti--ohitus toki keskeytyi äimistelyyn.

Keli oli siis todella otollinen jonkin sortin jäätämiseen kun ilmankosteus korkea ja lämpötila sopiva. Muillakin taisi olla kaasun hirttelyt melko vastaavanlaisissa olosuhteissa?
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Biim: millos nähtäs ni mä kurkkaan sun (autos) vaijeria vähän... haluun kattoo pari juttuu
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Harri K sanoi
Biim: millos nähtäs ni mä kurkkaan sun (autos) vaijeria vähän... haluun kattoo pari juttuu

Tossahan se duunin p-paikalla päivät lojuu ja himapihassa loput ajat. Valoisan aikaan voi tiesti olla paha järjestää. :(
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Biim sanoi
Tossahan se duunin p-paikalla päivät lojuu ja himapihassa loput ajat. Valoisan aikaan voi tiesti olla paha järjestää. :(

Ajetaa tänne firman hallii K.alle...
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Mulla evo ix -07 aj.25tkm ja kaasu jäi pohjaan perjantaina kerran + lauantaina kerran...
melko vaarallinen laite.
meneekö noilla puhdistuksilla mitä oli aiemmissa postauksissa vai meneekö osien osteluksi?
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

turre76 sanoi
Mulla evo ix -07 aj.25tkm ja kaasu jäi pohjaan perjantaina kerran + lauantaina kerran...
melko vaarallinen laite.
meneekö noilla puhdistuksilla mitä oli aiemmissa postauksissa vai meneekö osien osteluksi?

Tarkastaisin vaijerin ensteks ja jotain liukastetta sinne eristeeseen.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

-JP- sanoi
Tarkastaisin vaijerin ensteks ja jotain liukastetta sinne eristeeseen.

Jos vaijeri vika , on aika ihme ettei valmistaja/maahantuoja ole järjestänyt takaisin-
kutsua autoille ,missä vaijerit tarkastetaan tai uusitaan. On vaarallista jos kaasuhirttää.Työskentelen itse Volvon jälleenmyyjällä
ja niissä takaisin kutsutaan kaikista pienistäkin viosta jotka ei edes aiheuta vaaratilanteita.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Mulla tosiaan vaihtoivat takuuseen uuden kaasuläpän asentotunnistimen ja uuden kaasuvaijerin jonka jälkeen ei ole enää ollut edes kovallakaan pakkasella "kierrosten päälle" jäämis oireita.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

turre76 sanoi
Jos vaijeri vika , on aika ihme ettei valmistaja/maahantuoja ole järjestänyt takaisin-
kutsua autoille ,missä vaijerit tarkastetaan tai uusitaan.

Tervetuloa Mitsubishi maailmaan....
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Soitin tänään Vemicin mitsupuolen takuupäällikölle, eikä ollut koskaan kuullutkaan moisesta viasta.
Kehoitti viemään auton jälleenmyyjän huoltoon joka sitten hakee mahdollista goodwill takuuta.
Täytyy nyt itse putsata se kaasuläppä ja voidella vaijeri niin näkee auttaako se ongelmaan.
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Evokuutio sanoi
Ruvetaas keräämään listaa kaikista joiden autossa tämän threadin perusteella on ollut/ on tätä kaasun hirttämisongelmaa.

cantoona Evo IX (2 kertaa)
Maxxximus Evo VII
Ari.P Evo IX (hirttänyt 3 kertaa)
Temppas Evo IX
uusis Evo IX
Biim Evo VII GT-A (hirttänyt 2 kertaa)
Evokuutio Evo IX (hirttänyt 3 kertaa)
Christian Alatalo Evo VII GSR

Eikun vaan lisätkää itsenne listaan joukon jatkoksi jos joku puuttuu.

nostan tän ylös,ihan vaa et jos joku on yhteydessä takuupuolen tyyppeihin...meinaa että tuki joukkoja löytyy :peukku
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Kyllä mun autossa kanssa jotain outoa on tuon kaasuvaijerin tai kaasuläpän kanssa. Auto oli ulkona koska ei ollut pakkasta niin vajaan kilometrin ajon jälkeen auto kävi 2200rmp tyhjäkäyntiä kun ajoin parkkiin. Liikkeelle lähtiessä oli normaali 1300rpm kylmälle koneelle.

Tallista lähtiessä ei moisia ongelmia ole ollut.

Lisätään valituslistaan. Auto vm. 2006 ja ajettu 34tkm. :mad:
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

pistin juuri Delta-autotalon päällikölle juttua tästä aiheesta,+ linkit tähän keskusteluun...ja pyysin ystävällisesti perehtymään hieman tähän asiaan. Toivotaan ja odotellaan nyt kannanottoa :peukku
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Tänään hirtti mullakin. :eek:
Auto siis Evo VIII. Kiihdytin 2/3-kaasulla kakkosella n. 4000 saakka, ja kun painoin kytkintä kiekat meni tappiin.
Vajaan sekunnin olin että WTF, sammutin auton ja uudelleen käynnistettäessä toimi taas normaalisti.
Keli oli plussan puolella.

Äkkiä pihalla katsottuna vaijeri vaikuttaa vähän löysältä, pitäisikö sen tulla ihan kireänä sieltä kuoresta siihen "jouselle" vai kuuluuko roikkua joku puoli senttiä? ???
 
Vs: evo 9 ja kaasuvaijeri ongelmako???

Puoli senttiä kuulostaa aika paljolta, mutta ei sen kyllä kireäkään kuulu olla. Vähän välystä tarvitsee.
 
Takaisin
Ylös Bottom