evo 9 myyntihinta Suomessa

Harri K

monenlaista kippoo....
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Tampere
uuden Mitsubishi Lancer Evolution 9:n hinta on vahvistettu. Muistin virkistämiseksi kerrottakoon, että kasi-evohan maksoi 57 690 euroa. Huhtikuun 3. päivä virallisesti hinnastoihin ilmestyvä 9 maksaa ainoastaan 51 900 €. Tämä hinnanalennus siitäkin huolimatta, että tehoa on nyt 280 hv + säätyvä imuventtiilien ohjaus, vaihteita 6 + 1, sisustus Alcantara/nahka, korkealuokkainen radio on nyt vakiovaruste, ilmastointi vaihtuu automaattiseksi, kori on kevyempi (mm. alumiinikatto ja ovien turvapalkit) ja aerodynamiikkaa on edelleen kehitetty mm. takapohjalevyn diffusereiden avulla.
Vauhdin Maailman julkaisema juttu..

Ja tuosta vielä, että pelkkä suorankaupan ostokin on jo alle 50ke.
Mitähän mahtavat miettiä evo8:n ostaneet...
 
Vemic meinaa ilmeisesti ihan tosissaan alkaa noita myymään! Niin uhoilivat jo viime viime vuoden puolella kun noista kyselin. Silloin tosin näkemys oli, että "hinta ei tule juurikaan nousemaan". Aika rankka pudotus tuli! Viimeistään nyt meni viimeinenkin peruste ostaa Subaru ;)

En halua kääntää veistä kenenkään haavassa, mutta myin oman kasini ilmeisen hyvään aikaan viime tammikuussa. Silloin saatu hinta vähän kirpaisi, mutta nyt jo vähän hymyilyttää. Samalla tämän pitäisi kaiken järjen mukaan vaikuttaa myös kutosen veropäätökseen alentavasti.
 
En tiedä sit onko hevosmiesten tietotoimiston uutisia:
mut olis kuulemma ensalkuun tulossa vaan kaksitoista(12) Evo 9:iä ja kaikki olis jo myyty ::)

Tiedä sit siinä myymisestä....
 
e15mitsubishi sanoi
En tiedä sit onko hevosmiesten tietotoimiston uutisia:
mut olis kuulemma ensalkuun tulossa vaan kaksitoista(12) Evo 9:iä ja kaikki olis jo myyty ::)

Tiedä sit siinä myymisestä....

Jos myynti on samanlaista kuin ennenkin niin eiköhän tuo suju tyyliin

"jahas, sellaista tekis mieli? kyllä me saadaan helsingistä tuotettua sinulle auto jos haluat kokeilla, en osaa tarkkaan sanoa koska auto olisi täällä, mutta jos vaikka soittelet..."

Ylläoleva sillä oletuksella että myyjä sattuu jostain löytymään.
 
e15mitsubishi sanoi
En tiedä sit onko hevosmiesten tietotoimiston uutisia:
mut olis kuulemma ensalkuun tulossa vaan kaksitoista(12) Evo 9:iä ja kaikki olis jo myyty ::)

Tiedä sit siinä myymisestä....

Tallinnasta niitä saa sen kun vaan käy hakemassa!
 
nokonzok sanoi
e15mitsubishi sanoi
En tiedä sit onko hevosmiesten tietotoimiston uutisia:
mut olis kuulemma ensalkuun tulossa vaan kaksitoista(12) Evo 9:iä ja kaikki olis jo myyty ::)

Tiedä sit siinä myymisestä....

Tallinnasta niitä saa sen kun vaan käy hakemassa!

Ja kaikkialta muualtakin...
Nii-i , se on vähä verrattavissa siihen kun pikku lapsi odottaa jouluaattona luvattua joulupukkia tulevaksi, joka ei sit tullutkaan vaikka on kyllä käynyt kaikissa muissa naapureissa.

Noin yleisesti ottaen, ei näytä Vemic Oy oppivan vaikka nyt olis pää ollut jo hyvin auki ton iivo 8:in pohjalta.
Vaik olisivat tilanneet 50:tä kappaletta, niin varmasti olis menny kaikki täällä kaupaks.. väittäisin.
-A
ps. sama tietotoimisto arvioi autoja tulevan senjälkeen n. kolmen(3) auton kuukausitahdilla....? :p
 
Päivää vaan kaikille,

olen yksi niistä onnellisista (?  ;D) Evo IX:n jo tilanneista. Auto pitäisi rantautuman juhannuksen paikkeilla, tätä ennen on ilmeisesti joitain autoja tulossa mutta ne (samoin kuin tuon juhannuksen erän autot?) on kuulemma jo myyty aikoja sitten.

Autoa ostaessa olin yhteydessä kolmeen eri piirimyyjään, joista kaksi otti asiani tosissaan. Kolmas ei ole vielä reilussa kolmessa kuukaudessa saanut tehtyä mitään asialle, eivät ole edes ilmoittaneet minulle etteivät ole saaneet hintaa varmistettua vaikka hyvin selkeästi ilmoitin olevani halukas auton heti tilaamaan. Tämä kyseinen piirimyyjä sattuu vielä olemaan paikallinen piirimyyjäni, joten mahtaa heille olla yllätys kun Evon aikanaan näkevät...

Joka tapauksessa, näiltä kolmelta piirimyyjältä olen kuullut tasan kolmea eri versiota auton hinnasta ja aikataulusta. Jonkun mukaan hinta nousisi, toisen mukaan pysyisi ennallaan, nyt siis näyttää että hinta laskee (Evo 8:aan verrattuna siis). Yksi kertoi että ensimmäiset autot on maassa kesäkuussa, toinen kertoi autoja tulevan jo huhtikuussa, kolmas kertoi ensimmäisten tulevan toukokuussa.

Toistaiseksi Evon ostokokemus on ollut varsin "mielenkiintoinen", kun auto piti tilata tietämättä tarkkaa hintaa ja tarkkoja speksejä, vain väri on ollut tiedossa. Omaa vikaahan tuossa tietysti on sen verran että innostuin vähän liikaa päästyäni kokeilemaan Evo 8:ia ja en malttanut odottaa hamaan tulevaisuuteen IX:n tietojen varmistumista  :).
 
Evo_IX_MR sanoi
Päivää vaan kaikille,

olen yksi niistä onnellisista (?  ;D) Evo IX:n jo tilanneista. Auto pitäisi rantautuman juhannuksen paikkeilla, tätä ennen on ilmeisesti joitain autoja tulossa mutta ne (samoin kuin tuon juhannuksen erän autot?) on kuulemma jo myyty aikoja sitten.

Autoa ostaessa olin yhteydessä kolmeen eri piirimyyjään, joista kaksi otti asiani tosissaan. Kolmas ei ole vielä reilussa kolmessa kuukaudessa saanut tehtyä mitään asialle, eivät ole edes ilmoittaneet minulle etteivät ole saaneet hintaa varmistettua vaikka hyvin selkeästi ilmoitin olevani halukas auton heti tilaamaan. Tämä kyseinen piirimyyjä sattuu vielä olemaan paikallinen piirimyyjäni, joten mahtaa heille olla yllätys kun Evon aikanaan näkevät...

Joka tapauksessa, näiltä kolmelta piirimyyjältä olen kuullut tasan kolmea eri versiota auton hinnasta ja aikataulusta. Jonkun mukaan hinta nousisi, toisen mukaan pysyisi ennallaan, nyt siis näyttää että hinta laskee (Evo 8:aan verrattuna siis). Yksi kertoi että ensimmäiset autot on maassa kesäkuussa, toinen kertoi autoja tulevan jo huhtikuussa, kolmas kertoi ensimmäisten tulevan toukokuussa.

Toistaiseksi Evon ostokokemus on ollut varsin "mielenkiintoinen", kun auto piti tilata tietämättä tarkkaa hintaa ja tarkkoja speksejä, vain väri on ollut tiedossa. Omaa vikaahan tuossa tietysti on sen verran että innostuin vähän liikaa päästyäni kokeilemaan Evo 8:ia ja en malttanut odottaa hamaan tulevaisuuteen IX:n tietojen varmistumista  :).

Onneksi olkoon hienosta valinnasta! Voin vahvistaa omilla kokemuksillani tuon myyjien sekoilun, kasia ostaessani kokemus oli lähes surrealistisen huvittava! Autoa tilatessani olin sopinut maksuaikataulusta ja käsirahasta. Myyjä oli sen hyväksynyt ja nimet laitettiin paperiin, toimitusaika oli muistaakseni 4 viikkoa. Luovutusta EDELTÄVÄNÄ päivänä joku pirun myyntipäällikkö soittaa ja kertoo, että autoa ei näillä ehdoilla voi myydä koska myyjä oli ylittänyt valtuutensa! Lisäksi olin kuulemma saanut liikaa alennuksia! Itseäni lähinnä huvitti koska nimet oli paperissa, käsiraha oli kuitenkin "5 figures" summa eikä alennukset mitenkään mielipuolisia. Niinpä kerroin, että ei Veholla ole mitään oikeutta vetäytyä kaupasta näillä perusteilla. Niin sitä kuitenkin joutui hakemaan pikaluoton pankista, koska Veho ei olisi autoa myynyt ilman oikeuden päätöstä! Kun sittemmin unohtivat laskuttaa asentamastaan hälyttimestä en todellakaan soitellut perään. Kaikesta tästä sain vaivanpalkaksi (hälyttimen lisäksi) hienon mitsubishi takin ;) Huolto toimii vielä huonommin ja se on luonnehdittavissa lähinnä sanalla katastrofi. Vikaa ei korjata ja yleensä huollon jäljiltä ilmestyi aina jokin uusi vika. Kannattaa siis ihan tosissaan huollattaa auto esim. jossain rallipajalla. Takuut säilyy vaikka ne muuta yrittääkin valehdella.

Tulipas vuodatus ;)

PS. Mielenkiintoinen nimimerkki, ottaen huomioon, että Suomeen tulevat ysit eivät ole MR versioita.
 
Kiitos kommenteista, täytyy myöntää että hieman itseäkin pelottaa auton huollon kanssa, esim. tämän boardin kirjaamat kokemukset Mitsun huollosta eivät noin yleisesti ole kovin mairittelevia. Auton ostotapahtumaan liittyvä kokemukseni tuosta paikallisesta piirimyyjästä ei ainakaan madalla kynnystä asioida huoltoon liittyvissä asioissa heillä. Toisaalta, edellinen ja nykyinen autoni ovat olleet Audeja ja kokemuksen tuon merkin huollosta ovat lähinnä itkettävän ja naurettavan rajamailta.

Nimimerkistä sen verran, että tuo MR tulee oikeastaan ihan omista nimikirjaimista...  ;)

Ja Viiville tiedoksi että väri on tietenkin punainen!
 
nokonzok sanoi
Huolto toimii vielä huonommin ja se on luonnehdittavissa lähinnä sanalla katastrofi. Vikaa ei korjata ja yleensä huollon jäljiltä ilmestyi aina jokin uusi vika.

Yksi vastaavasti "huollettu" tuli vastaan täälläkin. Melko mielenkiintoisia vikoja on jo löytynyt, ottaen huomioon että teetetyssä huollossa ei näihin osiin olisi tarvinnut edes koskea.
 
Värivalintaa voidaan moittia mielikuvituksettomuudesta, mutta kun tuo valikoima on melko rajallinen niin ajatuskulku meni lähinnä seuraavasti:

Hopea - hieman liian hillitty
Keltainen - hieman liian "boy-racer"
Musta - no thanks, nykyinen auto on musta ja puhtaanapito vie hermot
Sininen - hyvä väri, mutta liian lähellä Subarun ralliväriä
Punainen - otetaan tää!

;)
 
Evo_IX_MR sanoi
Värivalintaa voidaan moittia mielikuvituksettomuudesta, mutta kun tuo valikoima on melko rajallinen niin ajatuskulku meni lähinnä seuraavasti:

Hopea - hieman liian hillitty
Keltainen - hieman liian "boy-racer"
Musta - no thanks, nykyinen auto on musta ja puhtaanapito vie hermot
Sininen - hyvä väri, mutta liian lähellä Subarun ralliväriä
Punainen - otetaan tää!

;)
No jo :( eikös keltainen ole nykypäivänä se nopeimpien autojen väri :peukku
 
OT: Auton väri on iha sama mikä se on..kuhan se o hopea..
Tosin..joutuu täs iteki tinkimää joskus  ;D

PS. Tervetuloa joukkoon sekä onnea tulevalle autolle :)
 
Harri K sanoi
Tosin..joutuu täs iteki tinkimää joskus ;D

PS. Tervetuloa joukkoon sekä onnea tulevalle autolle :)

:eek:fftopic

Tarkoittaako tuo että sinullekin on punainen auto tulossa?  :driver
 
Evo_IX_MR sanoi
Värivalintaa voidaan moittia mielikuvituksettomuudesta, mutta kun tuo valikoima on melko rajallinen niin ajatuskulku meni lähinnä seuraavasti:

Hopea - hieman liian hillitty
Keltainen - hieman liian "boy-racer"
Musta - no thanks, nykyinen auto on musta ja puhtaanapito vie hermot
Sininen - hyvä väri, mutta liian lähellä Subarun ralliväriä
Punainen - otetaan tää!

;)

Mitä väliä kunhan auto on hieno!

P.S. Hienoin tuo Evo ois valkoisena, eikä perusteluja tarvita. 8)
 
Enemmänkin vois olla värejä tarjolla, mutta keltainen ei sovi evoonkaan. Sen tilalle voisivat laittaa grafiitin harmaan vaihtoehdon.

Tuulilasin sivuilla oli juttua ysistä:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=128078
 
OT: Autobild 5/2006:ssa oli myös juttua EVO9:stä. Aika normaaliin tyyliin jatkuu kirjoittelun linja noissa "riippumattomissa" lehdissä. Arvasin jo etukäteen mitä tuleman pitää, eikä eurooppalainen autolehdistö pettänyt tälläkään kertaa:

miinuksia evosta:

-suuri kulutus (mihin verrattuna?)
-ei elekronista ajonvakautusjärjestelmää
-rajallinen jousitusmukavuus
-niukka kantavuus

Olisivat nyt edes lisänneet listaan, että ei saa dieselinä eikä automaattivaihteistolla, kun noin hyvään alkuun pääsivät taas kiinalaisten haukkumisessa!

Makustellaas noita haukuttuja kohtia vähän:

-kulutus suuri, totta, mutta jos haluaa dieselin, joka kuluttaa kuin dieseli, kuulostaa dieseliltä ja kulkee kuin dieseli, niin menee sitten ostamaan sen dieselin, kele. Ja kun suhteuttaa kulutuksen suorituskykyyn, niin tuskin se niin paha on...
-ei ajonhallintaa: niin no, se onkin näille eurooppalaisille autoille, joilla ei pysy pystyssä tai tiellä ilman elektroniikkaa. Ymmärrettävä erehdys eurooppalaista autoteollisuuta puffaavalta lehdistöltä. Mutta kuka evon ostaja oikeasti kaipaa tätä varustetta?
-rajallinen jousitusmukavuus: juuri näin, ennen japseissa oli liian löysä alusta, nyt se sitten pompsahti suoraan rajalliseksi jousitusmukavuudeksi... right.
-niukka kantavuus: voi ei, nyt joku ostaa vw taron eikä evoa

samassa lehdessä valittiin toki veevee passat universumin parhaaksi autoksi ja äänestettiin nimeä vouvaagenin uudelle katumaasturille. Jokainen voi siis itse pohtia Auto Bild nimisen lehden arvostelujen perusteita...
 
Niko Päivinen sanoi
OT: Autobild 5/2006:ssa oli myös juttua EVO9:stä. Aika normaaliin tyyliin jatkuu kirjoittelun linja noissa "riippumattomissa" lehdissä. Arvasin jos etukäteen, mitä tuleman pitää, eikä eurooppalainen autolehdistö pettänyt taaskaan:

miinuksia evosta:

-suuri kulutus (mihin verrattuna?)
-ei elekronista ajonvakautusjärjestelmää
-rajallinen jousitusmukavuus
-niukka kantavuus

Olisivat nyt edes lisänneet listaan, että ei saa dieselinä eikä automaattivaihteistolla, kun noin hyvään alkuun pääsivät taas kiinalaisten haukkumisessa!

Makustellaas noita haukuttuja kohtia vähän:

-kulutus suuri, totta, mutta jos haluaa dieselin, joka kuluttaa kuin dieseli, kuulostaa dieseliltä ja kulkee kuin dieseli, niin menee sitten ostamaan sen dieselin, kele. Ja kun suhteuttaa kulutuksen suorituskykyyn, niin tuskin se niin paha on...
-ei ajonhallintaa: niin no, se onkin näille eurooppalaisille autoille, joilla ei pysy pystyssä tai tiellä ilman elektroniikkaa. Ymmärrettävä erehdys eurooppalaista autoteollisuuta puffaavalta lehdistöltä. Mutta kuka evon ostaja oikeasti kaipaa tätä varustetta?
-rajallinen jousitusmukavuus: juuri näin, ennen japseissa oli liian löysä alusta, nyt se sitten pompsahti suoraan rajalliseksi jousitusmukavuudeksi... right.
-niukka kantavuus: voi ei, nyt joku ostaa vw taron eikä evoa

samassa lehdessä valittiin toki veevee passat universumin parhaaksi autoksi ja äänestettiin nimeä vouvaagenin uudelle katumaasturille. Jokainen voi siis itse pohtia Auto Bild nimisen lehden arvostelujen perusteita...

Niin ja tuohon ajonvakautukseen sen verran, että Colt CZT:tä taas moitittiin huulilasissa siitä, kun siinä oli se. Muistaakseni testin voitti yllättäen se sportti Fiesta ::)

Koeajo.tv:ssä taas oli CZT:stä ihan hyvä arvio.
 
Niko Päivinen sanoi
samassa lehdessä valittiin toki veevee passat universumin parhaaksi autoksi ja äänestettiin nimeä vouvaagenin uudelle katumaasturille. Jokainen voi siis itse pohtia Auto Bild nimisen lehden arvostelujen perusteita...

Mutta, uusimmassa lehdessä Mitsubishi voitti Toyotan :nykii
 
J. Puhakka sanoi
Niko Päivinen sanoi
samassa lehdessä valittiin toki veevee passat universumin parhaaksi autoksi ja äänestettiin nimeä vouvaagenin uudelle katumaasturille. Jokainen voi siis itse pohtia Auto Bild nimisen lehden arvostelujen perusteita...

Mutta, uusimmassa lehdessä Mitsubishi voitti Toyotan :nykii

....ja 2004 Evo 8 voitti Tuulilasin sporttivertailun :nykii

Tuulilasi vertaili kesäkuun 2004 numerossa (linkki oikeassa reunapalkissa) Evo 8:aa Mazda RX-8:n, Nissan 350Z:n ja Subaru Impreza WRX STI DCCD:n kanssa. Vertailun voittajaksi kiihdytti nyt väistyvä Lancer-malli.
 
Jeps, pikkaisen kanssa hymyilytti noi ks. julkaisun miinus-kommentit Evo9:in osalta ;D.
Niinku nyt jotain merkitystä kulutuksella ton auton kohdalla olis....voi jessus ;D.

Mut, yhden Niko "unohdit" ;D
-takelteleva vaihteisto    :eek: :'( , ei kyllä kuulu ton auton luonteeseen :(
Johtusko nyt tosta 6-lovisuudesta..? Ainakin ajamissani Evo8:ssa kun oli 5-vaiht. lodju niin kyllä juuri parempaa ei ihan heti tuu mieleen.
-A
ps.hintahan on nyt mennyt mukavaan suuntaan :peukku
 
"e15mitsubishi": juu niin "unohdin" ;D, ihmettelin itsekin takeltelevaa vaihteistoa, kun kerran kasin vaihteistoa kehuttiin joka paikassa ???. No, noitten kommenttien jälkeen ihan sama mitä tuo lehti on mieltä...
 
mitenköhän ihmeessä.. :nykii
minäkun olen ollut yleisesti siinä uskossa että evon 5 vaihteinen ja 6 vaihteinen aski on suolesta,
ainakin sinisen klubin evon koeajaneiden mielestä.. mut pata kattilaa soimaa ? :nykii
 
J. Puhakka sanoi
mitenköhän ihmeessä.. :nykii
minäkun olen ollut yleisesti siinä uskossa että evon 5 vaihteinen ja 6 vaihteinen aski on suolesta,
ainakin sinisen klubin evon koeajaneiden mielestä.. mut pata kattilaa soimaa ? :nykii

6 vaihteista en ole kokeillut, mutta 25000 km sillä 5 vaihteisella ajaneena voin sanoa, että ei ainakaan omalle kohdalle ole parempaa laatikkoa tullut vastaan. Esim MY06 Impreza STI:n laatikko on aivan karmea mitsuun verrattuna. Kylmänä ainakin Mitsun askit voi olla vähän jäykkiä, mutta kunhan lämpiävät niin ei todellakaan ole mitään ongelmaa. Kutosessa ei meinaa aamulla saada kakkosta silmään ollenkaan, mutta parin kilometrin ajon jälkeen toimii kuin ajatus :)
 
M.Nieminen sanoi
Enemmänkin vois olla värejä tarjolla, mutta keltainen ei sovi evoonkaan. Sen tilalle voisivat laittaa grafiitin harmaan vaihtoehdon.

Tuulilasin sivuilla oli juttua ysistä:
http://www.tuulilasi.fi/valokeila/?subarea=uutiset&article=128078

Mä taas ottasin ton varmaan keltaisena, minusta sopii erinomaisesti. ;)
 
Evo_IX_MR sanoi
Päivää vaan kaikille,

olen yksi niistä onnellisista (?  ;D) Evo IX:n jo tilanneista. Auto pitäisi rantautuman juhannuksen paikkeilla, tätä ennen on ilmeisesti joitain autoja tulossa mutta ne (samoin kuin tuon juhannuksen erän autot?) on kuulemma jo myyty aikoja sitten.

Autoa ostaessa olin yhteydessä kolmeen eri piirimyyjään, joista kaksi otti asiani tosissaan. Kolmas ei ole vielä reilussa kolmessa kuukaudessa saanut tehtyä mitään asialle, eivät ole edes ilmoittaneet minulle etteivät ole saaneet hintaa varmistettua vaikka hyvin selkeästi ilmoitin olevani halukas auton heti tilaamaan. Tämä kyseinen piirimyyjä sattuu vielä olemaan paikallinen piirimyyjäni, joten mahtaa heille olla yllätys kun Evon aikanaan näkevät...

Joka tapauksessa, näiltä kolmelta piirimyyjältä olen kuullut tasan kolmea eri versiota auton hinnasta ja aikataulusta. Jonkun mukaan hinta nousisi, toisen mukaan pysyisi ennallaan, nyt siis näyttää että hinta laskee (Evo 8:aan verrattuna siis). Yksi kertoi että ensimmäiset autot on maassa kesäkuussa, toinen kertoi autoja tulevan jo huhtikuussa, kolmas kertoi ensimmäisten tulevan toukokuussa.

Toistaiseksi Evon ostokokemus on ollut varsin "mielenkiintoinen", kun auto piti tilata tietämättä tarkkaa hintaa ja tarkkoja speksejä, vain väri on ollut tiedossa. Omaa vikaahan tuossa tietysti on sen verran että innostuin vähän liikaa päästyäni kokeilemaan Evo 8:ia ja en malttanut odottaa hamaan tulevaisuuteen IX:n tietojen varmistumista  :).

Saisi auton kesäkuussa, jos nyt varaa. Mutta jos haluaa erikoisemman värin kuin hopea, menee elokuulle. :( Hitto ku pääsis kokeilee jossain. Ostitko suoralla kaupalla vai oliko vaihtoautoa? Jos suoralla, montako prossaa oli alennus? Mites ton Evon virittäminen, kuinka helppoa/kallista? Paljonko maksaa, jos haluaa esim. noin 350HV?
 
Kyllähän se nii menee et toiki 280 on liikaa henkilöautolle :p jos ihan järjen kanssa lähtee ajattelemaan..
 
En ostanut suoralla kaupalla vaan vaihdossa menee nykyinen käyttöauto, joten suoran kaupan alennuksiin en osaa sanoa mitään. Itse koen saaneeni lähes alennusta, kun auton tilaushetken hinta-arvio "ei pitäisi nousta Evo 8:n hinnasta ainakaan paljoa" muuttuikin noin 6.000 euron hinnanalennukseksi  :).

Ainakin yksi siviilimallin IX on nähty Jyväskylän suunnalla (katso aihe alempana), tiedä sitten onko yksityisen vai jonkun autoliikkeen. Tämä siis siihen kokeilumahdollisuuteen liittyen.

Viritysaiheeseen viitaten: käsittääkseni 350 hv ei ole Evolle temppu eikä mikään.
 
350 hepoa onnistuu Evoon melko helposti. Hommaan tarvitaan ECU reflash (esim. Ecutek), vapaavirtaussuodatin, 3" putki vähintään katista taaksepäin, mieluummin suoraan turbosta ja jykevämpi bensapumppu. Jonkin sortin boost-controller saattaa olla hyvä idea, ei kuitenkaan välttämättä pakollinen. Hintaa kertyy suunnilleen 2000 euroa ilman boost controlleria (Ecutek n. 1000 €, putki n. 700 €, suodatin n. 100 € ja bensapumppu n. 200 €). Joidenkin mielestä myös dumppi pitää vaihtaa, mutta jos vakion kääntää väärinpäin ei vuotoja pitäisi olla. Onko se sitten halpaa vai ei on tietusti ihan heknilökohtainen näkemys.

Eikö 280 hevosvoimaa riitä? Kokemuksesta tiedän, että ei kovin pitkään ;) Nykyinen 292 hv alkaa tuntua jo hieman vaisulta, lisää tarvitaan mitä pikimmiten...
 
Joo, muutenkaan tuo Evo 9 ei ole "järkiauto", niin miks pitäis mitään siihen liittyvää ajatella järjellä? ;D Tosiaan, ei tuo 280HV tunnu kovin kummoiselle, ku vähän aikaa on ajellut. Ja toi jatkuva neliveto syö tehoa paljon... Jos tollasen nyt hankin, virittäminen on 100% varmaa. Ja alustoista olisi kiva saada tietoa, tekeekö KW, TEIN...? Siis vain säädettävää.
 
Nostetaas tämä thread taas esiin.

Moottori-lehdessä oli EVO9 koeajo.
HYVÄÄ listalla oli mm. sulavatoiminen vaihteisto. Nopeasti siis muuttuvat tuomiot hovissa....

Tällä kertaa mussutuksen aiheet olivat uskottavampia:
-jäykkä alusta (no, se voisi olla plussa puolellakin, mutta lienee totta kuitenkin)
-melu (pitänee myös paikkaansa)
-kankea kääntymään (tarkoittanee kääntöympyrää, jota on haukuttu muuallakin, eli totta tämäkin)

Autobild rupeaa haiskahtamaan entistä pahemmin veevee-lehdeltä. Tosin olen kyllä Moottori-lehteäkin pitänyt yleensä sellaisena. Olisko vahingossa lipsahtanut jonkun kesätyöntekijän tekemä arvostelu lehteen? ;D
 
Joo, nyt toi on testattu TM:ssä, Tuulilasissa, Moottorissa, START-ohjelmassa, AutoBildissä ym.... Kaikissa ovat kehuneet(myös vaihteistoa, mikä muuten todellakin on loistava) ja miinukset on tullu melusta, kovasta alustasta??!! ja suuresta kääntöympyrästä.
 
Jos olette huomanneet niin oli mikä tahansa "sporttiauto" niin testeissä on pakko moittia kovaa alustaa ja matalaprofiilirenkaita.
Tämä nyt pois lukien joku mertseedes tai bemari. Näitähän ei saa haukkua.
 
Takaisin
Ylös Bottom