EVO II -94 laatikko takkuaa ja kytkin ei irrota

Liittynyt
4 Tammikuu 2013
Tykkäykset
0
#1
Morjesta foorumin väki! Tuli ostettua viime viikolla tallinnan maalta -94 evo II ja nyt tähän olis tarkotus vähän tehdä remonttia kun ei oikeen toimi niinku pitää.. :mad: Elikkäs öljyt pitäis vaihtaa vaihelootaan koska, pykälät takkuaa vähän kylmänä. kävin hakemas redline mt-90 noin 3 Litraa. ja toinen hämärä on et kytkin ei palauta kunnollla, jää ikään kuin puoleen väliin mutku jumppaa poljinta enne ajoa ni toimii jotenkute. Mistäs nää wanhat lootaöljyt otetaan pois ja laitetaan uudet tilalle? ::)

EDIT: otsikko editoitu. "PULMIAHAN" nämä kaikki ovat. Iltalukemista:

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19857.0
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
2
Sijainti
Tampere
#2
Vs: EVO II -94 laatikko takkuaa ja kytkin ei irrota

Lootan alta proppu auki ja tyhjäks.
Täyttö puolestavälin laatikkoa (etupuolelta) propun kautta, täyttömäärä propun tasalle.

Kytkimeen kannattaa vaihtaa nesteet ja ilmata se kunnolla ja tarkistaa ettei ole vuotoja. Onko RHD vai LHD konversio peli?

PS. Mittasitko crankwalk välyksen? Kytkimen häiriöt voi johtua myös siittä...

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=33999.0

http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=33793.0
 
Liittynyt
4 Lokakuu 2010
Tykkäykset
0
Sijainti
Mäntsälä
#3
Vs: EVO II -94 laatikko takkuaa ja kytkin ei irrota

Kytkimessä ilmaa? tai työsylkky/pääsylkky vetäsee ilmaa tai vuotaa?
ja crankwalkki kannattaa tsekkaa.

Ediy: Harri kerkes ensin :peukku
 
Liittynyt
4 Tammikuu 2013
Tykkäykset
0
#4
Vs: EVO II -94 laatikko takkuaa ja kytkin ei irrota

Kiitoksia vastauksista ja pyritään jatkossa parempiin otsikoihin. :) Elikkä RHD lancer kyseessä ja melko vakio. Eivät uskaltaneet korjaamolla rueta aukomaan lootaa kun eivät olleet varmoja mistä propusta tyhjäks, mistä uudet. Miten helpoiten saan mitattua Crankwalkin tahi toisin sanoen etelä-suomesta etsisin luotettavaa/ edullista JDM auto korjaamoa? :D
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
2
Sijainti
Tampere
#5
Vs: EVO II -94 laatikko takkuaa ja kytkin ei irrota

http://vfaq.com/mods/wayback/BradBauer/drivetrain/Transax_plug.jpg
jotakuinki tommosia tulppia kun etsit niin et voi erehtyä...
 
Liittynyt
4 Tammikuu 2013
Tykkäykset
0
#6
Vs: EVO II -94 laatikko takkuaa ja kytkin ei irrota

kiitoksia harri koolle! :) Nyt lähdetään pajalle tutkimaan ja illalla koitetaan pysyä penkkojen välissä.

EDIT: Piti kysyä vielä noist jakolaatikon pulteista? eli onko siinäkin mötikäs kaks proppua vai lisäänko lootan täyttöpropusta??
 

Niko Päivinen

Colt, Lancer, Pajero
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
0
Sijainti
Lahti
#7
Vs: EVO II -94 laatikko takkuaa ja kytkin ei irrota

Eiks sen crankwalkin pysty mittaamaan heittokellolla kampiakselin päästä... kytkimellä saa toiseen suuntaan, toiseen suuntaan hellävaraisesti pultin päästä painamalla (ts. varovasti, ettei tule murjottua hihnapyöriä solmuun) ?
 

MakeM

Active Member
Liittynyt
2 Elokuu 2008
Tykkäykset
3
Sijainti
Espoo
#8
Vs: EVO II -94 laatikko takkuaa ja kytkin ei irrota

Mulla ainakin toimi juurikin MT-90 huonosti kylmänä. Aiemmin olleet merkin x öljyt toimivat kylmänä paremmin, sekä nykyiset mitsun öljyt.
Veikkaan että jos on crankwalkin kanssa ongelmia, niin näkee jo ihan silmälläkin sen hihnapyörän liikkeen. Varovasti vaan painaa kampiakselia jollain pienellä sorkkaraudalla tms sisäänpäin. Tämän jälkeen vapaaehtoinen painaa kytkintä ja katsot siinä silmä kovana :) Tämä nyt vain sellaisena "pikatarkistuksena" jos ei saa suoraan mitattua, näkee ainakin jos reilummin on päittäisvälystä.

Itsellä ainakin näkyi hyvin selvästi se 1,5mm liike. Oireena oli juurikin kytkimen jääminen puoliväliin, mutta vain vasemmalle kääntymisen jälkeen.
 

Harri K

monenlaista kippoo....
Club Member
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Tykkäykset
2
Sijainti
Tampere
#9
Vs: EVO II -94 laatikko takkuaa ja kytkin ei irrota

Ew0ttaja sanoi
kiitoksia harri koolle! :) Nyt lähdetään pajalle tutkimaan ja illalla koitetaan pysyä penkkojen välissä.

EDIT: Piti kysyä vielä noist jakolaatikon pulteista? eli onko siinäkin mötikäs kaks proppua vai lisäänko lootan täyttöpropusta??
Jakolaatikossa alla isompi tyhjennysproppu alaspäin ja täyttö etupuolella puolessavälin.
http://vfaq.com/mods/wayback/BradBauer/drivetrain/trannyoils.html tuolta "trasfer case tai Tranny = kulmavaihde (ei siis jakolaatikko, vaikka nimitys voikin olla sama ;) )
 
Ylös Bottom