evo ix viritys

Vs: evo ix viritys

uusis sanoi
sovitaan niin.liian kovat tehot monen mielestä kumminkin.

ja vakio ecua säädetty.eli on vakio.

ei herneitä, mutta..

kyllähän se on tällaisen suomalaisen juntin vaikeeta hyväksyä, että sun kipossa on kenties edes suht samoilla modeilla esim. 40 pollea enemmän kuin omassa. itse en tosiaan vielä ole penkkiin kerennyt, mutta pakko myöntää, että mahdollisesti saadessani käteeni lapun, jossa lukemat 360hp/450nm, en usko hyppiväni riemusta.

mutta eihän toisen voitto ole itseltä pois, vai miten se oli. :) eli lappua esiin vaan!
 
Vs: evo ix viritys

Kyl kiinnostais joo että missä penkitetty...ST-motorssis kerto mulle et "voit viedä muualle dynoon ni saat varmaan +10% paremman paperin tehoista" ;D
mut eihän se totuus siitä paranis...
 
Vs: evo ix viritys

cantoona sanoi
Kyl kiinnostais joo että missä penkitetty...ST-motorssis kerto mulle et "voit viedä muualle dynoon ni saat varmaan +10% paremman paperin tehoista" ;D
mut eihän se totuus siitä paranis...


niin siis tämä ilmoitettu teho,seos ja bensan riittävyys liitty aikaisempaan keskusteluun evo9 bensapumpusta.

ja edelleen se paikka missä penkitys/säätö tehtiin on jäsenten puolella tekniikka keskusteluissa dynotuksia..

ja voi olla tehot vaan paperissa,ei autossa itsessään ::)
 
Vs: evo ix viritys

hyvät lukemat on uusis saanut papereihin, harmi vain että ei pääse jäsen osioon katsomaan
väännön määrää ? :)

varmaan tulee jossain vaiheessa kytkimen vaihto eteen, jos ei ole samalla kertaa vaihdettu
nimimerkillä; kokemusta löytyy
 
Vs: evo ix viritys

kahti sanoi
hyvät lukemat on uusis saanut papereihin, harmi vain että ei pääse jäsen osioon katsomaan
väännön määrää ? :)

varmaan tulee jossain vaiheessa kytkimen vaihto eteen, jos ei ole samalla kertaa vaihdettu
nimimerkillä; kokemusta löytyy



kyllä se kytkin kestää kun ei luistattele ;)
miksi et pääse jäsenten puolelle ???
vajaa 550nm löytyy.eli vois sitä enempikin olla ;D
 
Vs: evo ix viritys

uusis sanoi
kyllä se kytkin kestää kun ei luistattele ;)
miksi et pääse jäsenten puolelle ???
vajaa 550nm löytyy.eli vois sitä enempikin olla ;D

Vaikee on päästä jäsenten puolelle jos ei ole jäsen :peukku
 
Vs: evo ix viritys

uusis sanoi
no asiallehan voi tehdä jotain :peukku

asialle tosiaan voisi jotain tehdä mutta näinkin jo vuoden päivät mennyt

molempien laput ei toisista paljoakaan eroa, kokoonpano kyllä hieman katin ja ilmanoton osalta.
kerkesi vakio kytkin siellä viellä 10 tonnin verran olemaan kunnes sen vaihto tuli ajan kohtaiseksi.
 
Vs: evo ix viritys

kahti sanoi
asialle tosiaan voisi jotain tehdä mutta näinkin jo vuoden päivät mennyt

molempien laput ei toisista paljoakaan eroa, kokoonpano kyllä hieman katin ja ilmanoton osalta.
kerkesi vakio kytkin siellä viellä 10 tonnin verran olemaan kunnes sen vaihto tuli ajan kohtaiseksi.


missäs sä mun mitsun lapun olet nähny ::)
 
Vs: evo ix viritys

onko kellään kokemusta evo9 nokkien vaihdosta?itellä oli mielessä jotkut miedot.eli koneen luonteen muuttaminen hieman ja laajempaa rekisteriä.
alempaa ahtimen heräämistä+ylös lisää vireyttä.mitään isoja lisä vääntöjä/tehoja ei haeta,mutta jotainhan sinne tulee jokatapauksessa.

tällästä settiä mietin..jos jollain on tietoa tai ajatuksia minkälainen tulisi evosta näillä.nythän tuossa on ne perus putkisto,ilmanotto muutokset vaan tehty,vakio turbo siis.

http://shop.futurez.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20102008-105722/Products/kelford-evo9/SubProducts/kelford-evo9-0033
 
Vs: evo ix viritys

Ei herää nokilla aikaisemmin vaan myöhemmin mutta heräämisen jälkeen saat lisää voimaa ellei ahdin ole tapissa jo valmiiksi.
 
Vs: evo ix viritys

ast sanoi
Ei herää nokilla aikaisemmin vaan myöhemmin mutta heräämisen jälkeen saat lisää voimaa ellei ahdin ole tapissa jo valmiiksi.


ymmärsin näin että noilla miedoilla 264/260 11.00mm/10.35mm ahdin heräisi aikasemmin ja vääntö alue tulisi alemmas+ylös myös lisää vetoja.
tuohan on kieltämättä vähän hankala yhtälö.. ::)
 
Vs: evo ix viritys

uusis sanoi
ymmärsin näin että noilla miedoilla 264/260 11.00mm/10.35mm ahdin heräisi aikasemmin ja vääntö alue tulisi alemmas+ylös myös lisää vetoja.
tuohan on kieltämättä vähän hankala yhtälö.. ::)

Komppaan astia omienkin kokemusten perusteella. Parhaimmillaan alhallaa ei tapahdu muutoksia suuntaan tahi toiseen, mutta parempi herääminen ja parempi ylärekisteri on tosiaan aika hankala yhtälö pelkillä nokilla toteutettavaksi.
 
Vs: evo ix viritys

uusis sanoi
tuohan on kieltämättä vähän hankala yhtälö.. ::)

Aivan :)

Mivec voi jotain pientä tehdä kun imunokan asento on jatkuvasti säädettävissä, mutta epäilen että mahdollinen nopeampi herääminen johtuu muista muutoksista, kuten putkistosta, suodattimesta, säädöistä jne. Kevyet 260 asteen nenät perusasetuksilla viivästivät ahtimen heräämistä 200-300 rpm ilman miveciä olevassa koneessa. Sen jälkeen rähinää toki oli selvästi paremmin ja pidemmälle. Nokkien asennolla kikkailemalla olisi ehkä voinut tilannetta muutella, mutta sama pätee vakionokkiin myös.
 
Vs: evo ix viritys

Alavääntö, ei todellista tehoa. Vai miten ne isot pojat sanoo ;D

Aika huoletta voi tollaset miedot laittaa. Hieman vaikuttaa heräämiseen heikentävästi, mutta kuten sanottu, vetää ylhäällä pirteemmin. Kuitenkin sen verta hyvin vakio ahtimella hereillä jo alhaalla, että harvojen käytössä pieni viivästys haittaa.

Minusta aika isosti luvattu tuo, mitä tuolla mainostekstissä sanotaan. Varsinkin, kun alla on lista useista eri nokista :)

Vaihtamalla moottoriisi Kelford nokat, aikaistat radikaalisti turbon heräämistä ja pienennät ns. turbolagia, lasket pakolämpöjä/paineita, ja saat helpommalla ja tasaisemmin moottoristasi lisää tehoa roppakaupalla! Paras päivitys jota moottoriisi voit tehdä tehon kaipuussa.
 
Vs: evo ix viritys

no voihan perhana.kai se sitten pitää unohtaa.tarkoitus oli lähinnä laajentaa aluetta.alas+plus ylös vetoja lisää..
ja samalla kylkiäisinä snadisti vääntöä/teho puolta.
 
Vs: evo ix viritys

uusis sanoi
no voihan perhana.kai se sitten pitää unohtaa.tarkoitus oli lähinnä laajentaa aluetta.alas+plus ylös vetoja lisää..
ja samalla kylkiäisinä snadisti vääntöä/teho puolta.

Puuttuuko sieltä alhaalta sit vetoja vai miks se alue pitäs saaha vielä alemmas mitä vakiossa? Eikai tuo ysinkään motti mikään hengetön alhaalla ole? Kyllä tollaset miedot voi minusta laittaa oikein hyvin. Ei se alhaalla silti kuole.
 
Vs: evo ix viritys


Vetoalueen nousu muutamankin sata kierrosta voi tehdä normaaliajon rasittavaksi kun joutuu pykältämään. Kannattaa miettiä tarkkaan mitä ominaisuuksia autoltaan toivoo ja mitä on valmis menettämään.
 
Vs: evo ix viritys

Biim sanoi
Vetoalueen nousu muutamankin sata kierrosta voi tehdä normaaliajon rasittavaksi kun joutuu pykältämään. Kannattaa miettiä tarkkaan mitä ominaisuuksia autoltaan toivoo ja mitä on valmis menettämään.

Ainakin tällasella vanhemmalla pystyy ajelemaan kaupunkinopeuksia vitosella, joten ei tuo nyt iha kauheen dramaattista pykältämistarvetta uskoakseni tuo myöskään tuohon ysiin. Mutta ainahan nämä on makuasioita. Tai sit voi ostaa automaatin ;)
 
Vs: evo ix viritys

Isommalla downpipellä, katin poistolla ja säädöllä liene jonkinmoinen vaikutus ahtimen heräämiseen, jos ei ole kaikkia jo tehty.
 
Vs: evo ix viritys

on kaikki perus virit tehty ja säädetty.ja kyllähän se herää jo ihan ok kierroksilla varmasti moe
 
Vs: evo ix viritys

uusis sanoi
on kaikki perus virit tehty ja säädetty.ja kyllähän se herää jo ihan ok kierroksilla varmasti moe

viddu tuo lähti vähän liian ajoissa liikkeelle,tuli vähän tilanteita täällä :seina

eli se homma on vähän niin että aina pitää jotain tehdä ja laittaa..ikinä kun ei osaa olla tyytyväinen :p

eihän tuon ahtimen ja moottorin heräämisessä periaatteessa mitään vikaa ole.
kait se pitää vaan sitten kokeilla minkälainen niillä nokilla mitä ajattelin tulee tuosta ysistä.
ei kai se nyt huonompaan suuntaan voi mennä ::)
mitkähän tuolla on vakiona ???
 
Vs: evo ix viritys

uusis sanoi
mitkähän tuolla on vakiona ???

Google kertoi tällaista:

Stock Evo Ix Mivec
Camshaft Specifications
Intake Cam
Duration: 260 degrees
Lift: 10.3mm
Exhaust Cam
Duration: 256 degrees
Lift: 9.5 mm

Omaan korvaan kuulostaa äkkiseltään jopa aika jyrkiltä vakioautoon.
 
Vs: evo ix viritys

uusis sanoi
eli se homma on vähän niin että aina pitää jotain tehdä ja laittaa..ikinä kun ei osaa olla tyytyväinen :p

Tuo olisi hyvä alkulääke tyytymättömyyteen:

http://store.forcedperformance.net/merchant2/merchant.mvc?Screen=CTGY&Store_Code=FP&Category_Code=Lancer-Turbo

Toki vaatinee vähän muutakin " pikku" päivitystä ::)
 
Vs: evo ix viritys

Biim sanoi
Google kertoi tällaista:

Stock Evo Ix Mivec
Camshaft Specifications
Intake Cam
Duration: 260 degrees
Lift: 10.3mm
Exhaust Cam
Duration: 256 degrees
Lift: 9.5 mm


Omaan korvaan kuulostaa äkkiseltään jopa aika jyrkiltä vakioautoon.

juu,kiitosta kun etsit nämä tiedot.

nythän oli mielessä kelfordilta ne 264/260 11.0mm/10.35mm.
tuosta nyt voi viisaat päätellä mitä moottorin luonteelle käy jos vaihtaa nuo nokat vakioiden tilalle :)
 
Vs: evo ix viritys

Mitenkäs olisi toisen turboahtimen lisääminen autoon? Nuo Audit ja Bemarithan harrastavat tuplaturboja, jolloin ala- ja kaiken muunkin väännön pitäisi riittää. Onko laillista laittaa tuplaturbo Evoon? (eli meneekö katsastuksesta läpi?)
 
Vs: evo ix viritys

evoluutio sanoi
Mitenkäs olisi toisen turboahtimen lisääminen autoon? Nuo Audit ja Bemarithan harrastavat tuplaturboja, jolloin ala- ja kaiken muunkin väännön pitäisi riittää. Onko laillista laittaa tuplaturbo Evoon? (eli meneekö katsastuksesta läpi?)

Ei vissiin kovin moni ole edes kokeillut rivinelosta tuplaturbolla, hieman saattas tulla ahdasta.
 
Vs: evo ix viritys

Tuplaturbo evo 9 suomessa voi olla aika mahdoton. Viimeistään katsatuskonttorilla homma jää siihen.
Ensimmäisiin malleihin vois vielä saada EHKÄ jos kone on vähä päästösempi ja ei ylitä nimellistehoa + jotain muuta.
Se et saa voimansiirron kestämään +600nm on sitten myös oma prokkiksensa.
 
Vs: evo ix viritys

Sekä aikalailla hyödytön koko homma, rinnakkaiset ahtimet ei lisää alavääntöä kuitenkaan kuin nimeksi. Eri asia tietysti jos haluaa tehdä mahdottomat putkistot ja tykkää maksaa kahdesta ahtimesta.

Jokainen voi miettiä asiaa niin, että se ahdin olisi litraisessa kaksimukisessa koneessa. Tarvitseepa olla aika pilleri että herää.

Esim. Audeissa (S4, RS4, 2.7TT) ja vaikka 8gen Galant VR4:ssa on tuplaturbo siksi, että yksi ahdin olisi taas sangen ärsyttävä toteuttaa v-moottoriin. Vähänkuin tuplaturboa toteuttaisi evon koneeseen.

Bemarilla taas sekventaaliset ahtimet, onnittelen kyllä vaikka pullakahvilla jos joku toteuttaa kotona hyvin toimivana :)
 
Vs: evo ix viritys

evoluutio sanoi
Mitenkäs olisi toisen turboahtimen lisääminen autoon? Nuo Audit ja Bemarithan harrastavat tuplaturboja, jolloin ala- ja kaiken muunkin väännön pitäisi riittää. Onko laillista laittaa tuplaturbo Evoon? (eli meneekö katsastuksesta läpi?)

Kyllähän sen läpi saa menemään leimasta helposti kun vaan teettää päästötestit eikä teho nouse liikaa.

Ja tähän väliin kannattaa tehdä pieni :reality ennen kuin suunnittelee hommaa pidemmälle ;D
 
Vs: evo ix viritys

madu sanoi
Ei vissiin kovin moni ole edes kokeillut rivinelosta tuplaturbolla, hieman saattas tulla ahdasta.

Tossa uusimmassa GTI:ssä oli juttua 1.8T Passatista, johon oli laitettu toinen turbo lisää. Eli se oli 1.8TT. Taisi olla maininta, että ainoa ehkä maailmassa, jos oikein muistan.
 
Vs: evo ix viritys

ast sanoi
Kyllähän sen läpi saa menemään leimasta helposti kun vaan teettää päästötestit eikä teho nouse liikaa.

Ahtimien määrällä ei tosiaan taida olla kovin suurta merkitystä.
 
Vs: evo ix viritys

Teemu T. sanoi
Tossa uusimmassa GTI:ssä oli juttua 1.8T Passatista, johon oli laitettu toinen turbo lisää. Eli se oli 1.8TT. Taisi olla maininta, että ainoa ehkä maailmassa, jos oikein muistan.

Tässä tapauksessa ei nyt hirveästi lisä tehoa haettu vaan sitä harvinaisuutta.
 
Vs: evo ix viritys

Vai sillä tavalla. No, VW:n nelipyttykoneisiin lukeutuu kaksoisahdettu moottori joista toinen on tosin muistaakseni remmiahdin. Ei taida tuokaan "kotikonstein" onnistua, mutta luulisi rahalla tuollaisen sekventiaaliahtimen Evoonkin löytyvän...
 
Vs: evo ix viritys

evoluutio sanoi
Vai sillä tavalla. No, VW:n nelipyttykoneisiin lukeutuu kaksoisahdettu moottori joista toinen on tosin muistaakseni remmiahdin. Ei taida tuokaan "kotikonstein" onnistua, mutta luulisi rahalla tuollaisen sekventiaaliahtimen Evoonkin löytyvän...

Toi volkkarin kaksoisahdinsysteemi menee niin että remmiahdin on imu- ja turboahdin pakopuolella, silleenhän ton saa rivineloseenkin toimimaan. Pakosarjan väätäminen i4-koneeseen kahdelle turbolle sen sijaan olisi aika haastavaa.

Siitä en sitten tiedä miten helppoa/vaikeaa ois jälkikäteen rakentaa moottorinohjaus tollaselle turbo+remmi-setille. Yks tollanen kaksoisahdettu 4a-ge on tullut vastaan ja hyvin ilmeisesti liikuttaa kippoa, matalaa yhtätoista vartilla ae86.

kone4.jpg
 
Vs: evo ix viritys

aikalailla hakoteillä alkaa tää topicci olemaan... puhutaan kuitenkin evo ix virittelyistä eikä mistää klonksvaageneista tai tojotoista.
 
Vs: evo ix viritys

Ja että mentäis vielä enemmän metsään,sotketaan sekaan vielä yksi ooppeli.
Elikkäs tuossa ruotsalaisessa calibrassa on ollut aiemmin kaksi ahdinta,nelos koneessa.
Pienempi joka toimi alakierroksilla ja isompi joka lähti ylhällä puhaltamaan,mutta nyttemmin taas palannut yhteen isoon.
http://www.opelclubfinland.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=173551&st=0&sk=t&sd=a
 
Vs: evo ix viritys

No niin kollit....

Kyllä IX:sään/CT9A:han saa Tupla ahtimia ,jos niin haluaa ,eikä ole mitään mystistä.



Lopetetaan jo keskustelu noista Foordeista.
 
Vs: evo ix viritys

ja jos tämä offtopic jää nyt tähän niin ei tarvitse alkaa poistelemaan viestejä..
 
Vs: evo ix viritys

Ei tuosta Twinistä muuta ole kuin ,että saa lagit pienemmiks. Rahat menee kyllä.
 
Vs: evo ix viritys

Harisella katottiin niin mun 8 ecussa on paukut softassa mutta niitä ei saa modattua päälle. on suojattu.

Miten Evo 9:iin saa ton paukun toimii, eikös se ole kuitenkin vakiosoftassa? ???
 
Vs: evo ix viritys

Peke sanoi
Miten Evo 9:iin saa ton paukun toimii, eikös se ole kuitenkin vakiosoftassa? ???

Ei ole koodia euromallin firmwaressa (kasissa eikä ysissä) mutta esim. australian ja japsien firmiksestä kyllä löytyy, tosin en tiedä voiko sitä ihan oikeaksi paukuksi sanoa jos verrataan aftermarket laitteisiin. Näistä australian versio on täysin yhteensopiva euromalliin mutta toimiakseen kuten sen on suunniteltu toimivan vaaditaan lisäksi vielä hardwarea konehuoneen puolelle (SAS kamat) ja pieniä sähkötöitä parin piuhan verran. Ainoa etu ilman sas hardista on se että jos järjestelmä konffataan käyttöön, ei ecu katkaise polttoaineensyöttöä nostettaessa ennenkuin määriteltävissä oleva aika on kulunut.
 
Takaisin
Ylös Bottom