Evo toimintaa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Memoryman

New Member
Liittynyt
20 Helmikuu 2009
Piti oikeen rekisteröityä tänne ja kysyä evo toiminnasta. Googletin evo klubia monta kertaa mutta sellaista ei löydy Suomesta. Eikö kukaan ole perustanut klubia vai onko sivut jotenkin vaikeeta löytää?

Evo tapaaminen on näköjään kerran ollu mutta aika hiljaselta näyttää. Onko evo toimintaa tulossa lisää täällä tai onko joku perustamassa evo klubia?
 
Vs: Evo toimintaa

Itse oon kanssa tuota miettinyt, eiköhän se menisi ihan tämän mitsuklubin alle hyvin se tapahtuma jos sellainen olisi. Ja suomen kokoisessa maassa porukka voisi hyvinkin lähteä joka puolelta liikkeelle vaikka matkaakin olisi n. 400km ?

Ei tietääkseni suomessa ole evo klubia, pitäiskö perustaa :D
 
Vs: Evo toimintaa

En näe erilliselle Evo klubille mitään tarvetta. Tapahtumien järjestäminen (esim. ratapäivät) on paljon helpompaa merkkikerhon alla kun massaa on enemmän. Evot ovat toki tervetulleita tapahtumiin mukaan ja onhan niitä aika hyvin ollutkin viimeisen vuoden aikana :)
 
Vs: Evo toimintaa

Tekniikka kuiteki perustuu todella paljon "karvalakki" 4g63 koneeseen yms ;D
 
Vs: Evo toimintaa

Memoryman sanoi
Piti oikeen rekisteröityä tänne ja kysyä evo toiminnasta. Googletin evo klubia monta kertaa mutta sellaista ei löydy Suomesta. Eikö kukaan ole perustanut klubia vai onko sivut jotenkin vaikeeta löytää?

Evo tapaaminen on näköjään kerran ollu mutta aika hiljaselta näyttää. Onko evo toimintaa tulossa lisää täällä tai onko joku perustamassa evo klubia?

Alkajaisiksi voisit vaikka liittyä tähän klubiin niin saattaisit huomata, että aika paljon täälläkin Evoilla toimitaan. Astia kompaten en henk. koht. näe mitään etua erillisestä Evo kerhosta. Joku voisi sellaista pitää status-kysymyksenä, mutta omasta mielestäni se olisi kantavana voimana lähinnä säälittävää.
 
Vs: Evo toimintaa

Viime pks miitissä oli aika evo painotteinen osallistujakunta onneksi oli muutakin kalustoa paikalla. Evomiehenä oon kyllä tyytyväinen clubin toimintaan nykyisellään. Esim rata ajat alkaa olemaan tässä maassa vähissä suosituille radoille, joten on parempi mennä sinne mitsuclubin kanssa kuin vielä pienemmällä porukalla, jolloin joutuu maksamaan vielä enemmän. Tämä on tietysti vain mun mielipide.
 
Vs: Evo toimintaa

saman tien celeste klubi ja galant sigma klubit ja :D nojoo ei rehneitä.

Eihän täällä välillä muuta keskustelua olekaan kuin evoista. Ainakin evojen hintakeskustelua saanu seurata iloisin mielin :)
 
Vs: Evo toimintaa

Meillä on jo täällä tuo oma Lancer Evolution laatikko jossa voidaan kaiken näköistä evoihin liittyvää puuhastella, ja jossa toimintaa ja tiukkoja tilanteita on ihan kiitettävästi ollut ;D
Ja jos yksi alue ei riitä tulevaisuudessa, niin niitä voi aktiviteettien mukaan järjestää lisää (kuten esim. wanhat mitsubishit alue osoittaa), tällä hetkellä kuitenkin minun käsitykseni mukaan riittää mainiosti.

Ylhäällä jo mainittiinkin mitä etuja on kuulua merkkikerhon alle vs mallikohtaiset kerhot.

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä että Suomi on aivan liian pieni maa siihen että on mallikohtaisia kerhoja ala Turbo Cordia Club of Finland.
(jossa jäsenmäärä ois kahden luokkaa, ja joista toinen asuu lappeenrannassa ja joista toinen haukiputaalla)

Ja tämä pakan hajauttaminenhan on jo kertaalleen taidettukin kokeilla ja eipä siinäkään tainnut kovin suurta menestystä tulla. :p
 
Vs: Evo toimintaa

Vaikken mitsukerhon jäsen olekaan enkä siis näe kaikkia alueita on minusta täällä evoille järjestetty hyvin lääniä. Keskustelukin tuntuu usein pyörivän evojen ja vr-nelkkujen ympärillä, joten erikoismallit huomioidaan hyvin.

Hmm.. tarviskohan perustaa Suomen automaattievoille oma kerho. Olis aika eliittikerho. :peukku ;D
 
Vs: Evo toimintaa

Biim sanoi
Hmm.. tarviskohan perustaa Suomen automaattievoille oma kerho. Olis aika eliittikerho. :peukku ;D

Miitin vois perustaa joka paikassa mihin menee :peukku ;D
 
Vs: Evo toimintaa

Riittää kun on muutama aktiivinen mitsukerholainen järkkäämään evo tapahtumia ja tietysti sitten tarvitaan ne aktiiviset osallistujat. Ei kukaan montaa kertaa viitsi järkätä jotain jos sinne saapuu 2 autoa.
Sitähän keksii vaikka mitä tapahtumaa mitkä on vaikka pääasiassa suunnattu evoille :D mutta kyllä kerhon ratapäiville mahtuu vielä monta evoakin, tätä kun ei voi järkätä pelkästään evoille.

Ps. Aina kannattaa liittyä mitsukerhoon, ihan vaikka pelkästään hyvien tyyppien takia :peukku
 
Vs: Evo toimintaa

Joo ja ratapäivillä todellakin ON tilaa evoilla touhuta. Jos alkaa mietityttää ettei suostu menee "vakiokippojen" kanssa samaan aikaan niin toki voimme porrastaa ajoa aina ratapäivän aikana. Sitä aikaa ja tyhjää rataa siellä TODELLAKIN ON AINA OLLUT!
Ei vielä ole sellasta evoakaa vissii ollu joka kaikki sen useamman tunnin tahkoais koko ajan rataa läpi... :driver
 
Vs: Evo toimintaa

Minustakaan ei ole mitään tarvetta erilliselle evo-kerholle. En tiedä mitä aloituspostaaja hakee erillisestä evo-kerhosta. Mutta jos hakusessa on tavanomaisempi autokerhotoiminta ratapäivineen ja avun saanti ongelmissa, niin tämä on selkeästi parempi paikka toimia kuin oma kerho. Perusteluita on jo esitettykin.

Jos taas haetaan kerhoa, joka järjestää "laittomuuksia", niin tuskin sellaista pelkillä evoilla saa aikaan.
 
Vs: Evo toimintaa

puerco sanoi
Ja suomen kokoisessa maassa porukka voisi hyvinkin lähteä joka puolelta liikkeelle vaikka matkaakin olisi n. 400km ?
Ei ainakaan edellisessä miitissä kauhean aktiivisesti tainnut lähteä... Puerco ei tosin silloin tainnut vielä olla jäsenenä, mutta kuten olen aikaisemminkin sanonut, on mielestäni edes Suomen kokoiseen maahan vaikea järjestää "koko Suomen" Evo-miittiä. Viimeksi paikka oli Jyväskylä ja silloinkaan ei etelän suunnalta ollut mikään huikea osallistujamäärä (tuskin pohjoisestakaan?). Mitä suurempi otanto Evo-kuskeja, sitä vaikeampaa on löytää edes sopivaa päivämäärää suurelle prosentille.

Tällainen idea: Jaetaan Suomi neljään osaan (Pohjoinen/Itä/Etelä/Länsi) ja järjestetään jokaiselle alueelle yksi Evo-miitti tämän kuluvan vuoden aikana. Katsotaan miten jengiä saisi silloin liikkeelle. Ja nyt ennen kuin ei-Evo-kuskit taas alkavat enemmän tai vähemmän piikittelemään siitä että eikö sinne saa tulla muita autoja, niin totean että miitin päivämääriä yritettäisiin järjestää sopiviksi erityisesti Evo-kuskien kesken. Eli kysyttäisiin mahdollisilta Evo-osallistujilta heille sopivia päiviä ja sen mukaan valittaisiin paikka ja ajankohta. Nämä miitit voisivat ehdottomasti olla myös Mitsu-miittejä ja jos muilla timanteilla olisi mahdollisuutta saapua paikalle, olisi tietenkin tervetullut, mutta edelleen paikka- tai päivämäärä ehdotuksia ei heidän suunnaltaan ensisijaisesti priorisoitaisi.

Toivottavasti en saa taas tästäkin viestistä jotain "elitisin" leimaa, mutta tämä olisi enemmän Evo-toimintaa jos sitä kaivataan.
 
Vs: Evo toimintaa

KaeVuRi sanoi
Nämä miitit voisivat ehdottomasti olla myös Mitsu-miittejä ja jos muilla timanteilla olisi mahdollisuutta saapua paikalle, olisi tietenkin tervetullut, mutta edelleen paikka- tai päivämäärä ehdotuksia ei heidän suunnaltaan ensisijaisesti priorisoitaisi.

Toivottavasti en saa taas tästäkin viestistä jotain "elitisin" leimaa, mutta tämä olisi enemmän Evo-toimintaa jos sitä kaivataan.

Ei tuo minun korvaan ainakaan särähdä. Tuollaisella "isommalla" Evo-miitillä kuitenkin saattaa olla jopa klubin näkyvyyden jopa hyvää mainosta klubille, en tarkoita ettei Galant GLSI:t kiinnosta ketään ulkopuolisia mutta saattaa monella Evon myötä kuitenkin syttyä helpommin kipinä "harrastamiseen" :peukku. Niin tämä myös edellyttää ettei miitit ole kumin polttamista parkkipaikalla ja muuta asiatonta..
 
Vs: Evo toimintaa

dani sanoi
Niin tämä myös edellyttää ettei miitit ole kumin polttamista parkkipaikalla ja muuta asiatonta..
Onneksi evot ovat hintaluokaltaan sen verran korkeammalla ettei ihan niillä kaikkein hölmöimmillä ole varaa ostaa, jolloin riski tuohon on aina pieni :)
 
Vs: Evo toimintaa

MakeM sanoi
Onneksi evot ovat hintaluokaltaan sen verran korkeammalla ettei ihan niillä kaikkein hölmöimmillä ole varaa ostaa, jolloin riski tuohon on aina pieni :)

No ei vanhemmat evot, eikä nämä tämänkään vuosituhannen versiot, ole edes kalliita. Hirmuisen moni ostaa nykyään 10-20ke auton ensiautokseen, olen lähes kauhukseni todennut. Lainaa ja rahoitusta kun saa kunhan on jossain töissä. Eli ei se rajaa ostajajoukosta kuin työttömät pois.

Kumin poltto nelikolla on hölmöläisen hommaa minusta. Takavetoinen on siihen hommaan niin paljon parempi ja järkevämpi. Evon kuuluu vain poistua rivakasti paikalta.
 
Vs: Evo toimintaa

MakeM sanoi
Onneksi evot ovat hintaluokaltaan sen verran korkeammalla ettei ihan niillä kaikkein hölmöimmillä ole varaa ostaa, jolloin riski tuohon on aina pieni :)
OT

Mutta se on ikävä asia että noilla kaiken maailman hörhöillä (lue: juuri kortin saaneet lätsäpäät / ei autojen päälle ymmärtävät) voi olla rikkaat vanhemmat/helposti luottoa antava pankki tai rahoitusyhtiö...

E: Biim ehtikin jo vastata, mutta TURVALLISELLA alueella tuohon 4-pyöräsladitelluun en yhdy ;)
 
Vs: Evo toimintaa

Onneksi on kuitenkin todennäköisempää että kyseiset herrat ajavat jollain muulla (lue: BMW ;D) automerkillä. Polttaahan joku varmaan kumia Bentleylläkin..
Sama se mulle pyörittävätkö parkkiksella vai eivät, mutta sillekkin on vaan se oikea paikka ja aika.
Vähän sama ylinopeuden kanssa, ihan käsittämätöntä että sakotetaan juurikin pelkästään ylinopeuden määrästä, vaikka huomattavasti olennaisempaa olisi aika ja paikka. Tilannekohtainen määrittely on tietysti vaikeaa, mutta..
 
Vs: Evo toimintaa

Biim sanoi
No ei vanhemmat evot, eikä nämä tämänkään vuosituhannen versiot, ole edes kalliita. Hirmuisen moni ostaa nykyään 10-20ke auton ensiautokseen, olen lähes kauhukseni todennut. Lainaa ja rahoitusta kun saa kunhan on jossain töissä.
Niin se on tässäkin asiassa käynyt, että markat ovat muuttuneet euroiksi. Itsellä oli aikoinani ensiautona 10 k mk Lanceri :D. Ja sekin taisi olla kaveripiiriin kun suhteutti, niin parhaimmasta/kalleimmasta päästä.
 
Vs: Evo toimintaa

Toi Kaevurin idea vois toimia, ja tosiaan ei ketään voi estää tulemasta paikalle. ;DToki sitten evot erikseen omaan riviin /rivistöön/yms :peukku

Ja tosiaan evo perustuu 9 asti tuohon 4g63 ja muutenkin mitsu käyttää samanlaista tekniikkaa hyvin pitkälti kansanmalleissa ja noissa evoissa. Ei ole siis mitään eroa tyyliin lexus/tojota. Ja mitä ratapäiviin tulee, on siellä valtaosa evoja. Päivinen tosin välillä käy kiusaamassa hitaampiaan galantilla mutta muuten se on lanceria pääasiassa. En nää kyllä mitään syytä evomiehellä olla liittymättä klubiin.
 
Vs: Evo toimintaa

Ja apua saa paljon paremmin, kun on jäsen :peukku

Ite ainakin huommannut sellaisen pienen muutoksen tässä kun liityin jäseneksi :kuningas

Eipä tuo maksu muutenkaan ole mikään kovinkaan iso ;D
 
Vs: Evo toimintaa

KaeVuRi sanoi
Tällainen idea: Jaetaan Suomi neljään osaan (Pohjoinen/Itä/Etelä/Länsi) ja järjestetään jokaiselle alueelle yksi Evo-miitti tämän kuluvan vuoden aikana. Katsotaan miten jengiä saisi silloin liikkeelle. Ja nyt ennen kuin ei-Evo-kuskit taas alkavat enemmän tai vähemmän piikittelemään siitä että eikö sinne saa tulla muita autoja, niin totean että miitin päivämääriä yritettäisiin järjestää sopiviksi erityisesti Evo-kuskien kesken. Eli kysyttäisiin mahdollisilta Evo-osallistujilta heille sopivia päiviä ja sen mukaan valittaisiin paikka ja ajankohta. Nämä miitit voisivat ehdottomasti olla myös Mitsu-miittejä ja jos muilla timanteilla olisi mahdollisuutta saapua paikalle, olisi tietenkin tervetullut, mutta edelleen paikka- tai päivämäärä ehdotuksia ei heidän suunnaltaan ensisijaisesti priorisoitaisi.

Kuulostaa hyvältä ,mutta en usko ,että porukkaa tulee paikalle 5 -6 autoa enempää... JKL sen jo todisti vuosi siten. Suurimmalla osalla oli sama matka paikalle ,mutta silti varmaankin liian pitkä. Iltatoiminta oli kyllä hyvin järjestettyä ja sen sai seuraavana päivänäkin vielä huomata.


Mutta mikäs siinä. Postatkaa foorumille kun jotain miittejä on tulossa jos vaan on saumaa niin paikalla ollaan.
(Näin helppoa se on täällä foorumilla luvata :peukku )

Niin jäi vielä sanomatta jotta Espoomiitti viimesyksynä oli ihan kohtalaisen hyvä tapahtuma ,vaikka vähän satoikin. Joten kyllä Evo tai Mitsu aiheisia tapahtumia kyllä saa aikaiseksi ilman erillisiä Evo kerhoja.
 
Vs: Evo toimintaa

Ei me pk-seutulaiset olla totuttu liikkumaan pitkiä matkoja, niin.. 10km meille on ehkä 100km lappilaiselle ;)
 
Vs: Evo toimintaa

puerco sanoi
Ei tietääkseni suomessa ole evo klubia, pitäiskö perustaa :D

Mun mielestä evo klubi olis tosi houkutteleva :D En jotenkin näe evoja ja tavallisia autoja kuuluvan samaan porukkaan. Merkki kerhot on ihan jees mutta silti erikois kerhossa on sitä jotain paljon enemmän. Radoilta kyllä saa vuoroja pikku kerhokin. Ei niillä mitään listoja ole kenelle vuoroja jaetaan. JOs vaan tekee varauksen ajoissa ja on varaa maksaa siitä niin kyllä ajamaan pääsee vaikka evo klubin porukka.

Noi miitit kyllä kuulostaa hyvältä mutta lähellä niiden tietysti pitää olla että jaksaa lähteä ajamaan :)
 
Vs: Evo toimintaa

Memoryman sanoi
Mun mielestä evo klubi olis tosi houkutteleva :D En jotenkin näe evoja ja tavallisia autoja kuuluvan samaan porukkaan. Merkki kerhot on ihan jees mutta silti erikois kerhossa on sitä jotain paljon enemmän. Radoilta kyllä saa vuoroja pikku kerhokin. Ei niillä mitään listoja ole kenelle vuoroja jaetaan. JOs vaan tekee varauksen ajoissa ja on varaa maksaa siitä niin kyllä ajamaan pääsee vaikka evo klubin porukka.

Noi miitit kyllä kuulostaa hyvältä mutta lähellä niiden tietysti pitää olla että jaksaa lähteä ajamaan :)

Kommenteista päätellen oletan, että et ole koskaan ratoja varaillut. Mutta ei siinä, onnea vaan matkaan. Ilmoittelethan kun olet saanut niitä ratoja varattua kohtuullisella osallitumismaksulla niin voin harkita liittymistä. Vaikka kyllä minä, minun egoni ja minun evoni ollaan ihan hyvin mahduttu vielä tavistenkin seuraan.
 
Vs: Evo toimintaa

nokonzok sanoi
Vaikka kyllä minä, minun egoni ja minun evoni ollaan ihan hyvin mahduttu vielä tavistenkin seuraan.
Sama. Eri asia jos noissa mitsumiiteissä olis niin paljon porukkaa ettei löydä edes kokoontumispaikkaa, sitten vois rueta jaottelemaan tätä touhua. Enkä oikein ymmärrä miksi haluaisin mielummin pyöriä juuri Evojen omistajien, kuin muiden mitsumiesten ja naisten kanssa..
 
Vs: Evo toimintaa

Memoryman sanoi
Mun mielestä evo klubi olis tosi houkutteleva :D En jotenkin näe evoja ja tavallisia autoja kuuluvan samaan porukkaan. Merkki kerhot on ihan jees mutta silti erikois kerhossa on sitä jotain paljon enemmän. Radoilta kyllä saa vuoroja pikku kerhokin. Ei niillä mitään listoja ole kenelle vuoroja jaetaan. JOs vaan tekee varauksen ajoissa ja on varaa maksaa siitä niin kyllä ajamaan pääsee vaikka evo klubin porukka.

Noi miitit kyllä kuulostaa hyvältä mutta lähellä niiden tietysti pitää olla että jaksaa lähteä ajamaan :)

Sitten taas ikuisuuskysymys, määrittele tavallinen auto. Onko esim tonnari tavallinen auto? Meneekö vr4 tavallisiin vai epätavallisiin? Mikä tekee evosta epätavallisen?
 
Vs: Evo toimintaa

Aivan. "Nyt noita kolmosia on jo 52 suomessa, ette saa tulla enää evomiitteihin" ;D
 
Vs: Evo toimintaa

Eipä nuo muut mitsukuskit ainakaa ulos(muistaakseni) potkinut uutta evottajaa talvipäivillä vaikka varmaan mieli ois välillä tehny ;D ja hauskaa oli niin eiköhän tuo erillinen evoklubi ole vähän turha. Eikä se evokaan nyt mikään kamalan erikoinen laitos ole, japanilainen perhesedan missä on iso siipi.. ::) ;D
 
Vs: Evo toimintaa

Memoryman sanoi
Mun mielestä evo klubi olis tosi houkutteleva :D En jotenkin näe evoja ja tavallisia autoja kuuluvan samaan porukkaan. Merkki kerhot on ihan jees mutta silti erikois kerhossa on sitä jotain paljon enemmän. Radoilta kyllä saa vuoroja pikku kerhokin. Ei niillä mitään listoja ole kenelle vuoroja jaetaan. JOs vaan tekee varauksen ajoissa ja on varaa maksaa siitä niin kyllä ajamaan pääsee vaikka evo klubin porukka.

Noi miitit kyllä kuulostaa hyvältä mutta lähellä niiden tietysti pitää olla että jaksaa lähteä ajamaan :)

Tää taitaa olla vain näitä kenestä on kiva kun muut kimpaantuu tämmöisestä kommentista :D
Ilmoittele kun saat varattua sopivan ajan radalle niin voidaan tulla ajamaan mutta ei me mitään siitä jakseta maksaa ;D
 
Vs: Evo toimintaa

Memoryman sanoi
Mun mielestä evo klubi olis tosi houkutteleva :D En jotenkin näe evoja ja tavallisia autoja kuuluvan samaan porukkaan. Merkki kerhot on ihan jees mutta silti erikois kerhossa on sitä jotain paljon enemmän. Radoilta kyllä saa vuoroja pikku kerhokin. Ei niillä mitään listoja ole kenelle vuoroja jaetaan. JOs vaan tekee varauksen ajoissa ja on varaa maksaa siitä niin kyllä ajamaan pääsee vaikka evo klubin porukka.

Ja onhan tiettyyn malliin erikoistuneessa kerhossa sekin etu että foorumin sisältö on keskittynyt oman mallisarjan kulkupepeihin. Eli suurin osa harrastajien kirjoituksista ja kokemuksista on sovellettavissa useaan muuhunkin vuosimalliin. Onhan siitä jo historiassa kokemusta miten eräs harrastajaryhmä erkaantui ja perusti oman kerhonsa, joka on perehtynyt pääasiassa tiettyyn alaryhmään.
 
Vs: Evo toimintaa

Memoryman sanoi
Noi miitit kyllä kuulostaa hyvältä mutta lähellä niiden tietysti pitää olla että jaksaa lähteä ajamaan :)

Hieman ollaan eri linjoilla, mutta minulle miittiin kuuluu ajaminen, naapuri essolla kaffeella käynti ei vielä tuota miittitunnelmaa. Itse liitän miittiin mielelläni jonkunlaisen roadtripin, sillä ajettavaksi nuo vehkeet on tehty ja 15 autoa letkassa tuo tunnelmaa :peukku.

Mitä sitten tulee kaluston erilaisuuteen, ei pelkoa, edellisessä(jo mainitussa) Espoo miitissä muut mallit olivat vähemmistönä, 17 autosta taisi evoja olla 11 ;). Solidaarisesti mahduttiin kaikki samaan letkaan ja maggaralle.

btw, milläs evolla ajelet?
 
Vs: Evo toimintaa

GSR sanoi
Ja onhan tiettyyn malliin erikoistuneessa kerhossa sekin etu että foorumin sisältö on keskittynyt oman mallisarjan kulkupepeihin. Eli suurin osa harrastajien kirjoituksista ja kokemuksista on sovellettavissa useaan muuhunkin vuosimalliin.

Tarkoittaako tuo nyt siis sitä että mielestäsi Evo3:sella ja Evo4:sella on enemmän yhteistä kun esim. Evo3:sella ja tavallisella CB lancerilla?
 
Vs: Evo toimintaa

Slider sanoi
Tarkoittaako tuo nyt siis sitä että mielestäsi Evo3:sella ja Evo4:sella on enemmän yhteistä kun esim. Evo3:sella ja tavallisella CB lancerilla?

Jos auton raaka kori luukkuineen unohdetaan ja perussähköt niin tekniikaltaan homma menee juurikin näin. Kysäseppä seuraavaks katsastussetältä mitä eroa on evo 3:lla ja cb -lancerilla... vastaukseksi saat tod.näk. "onko tää joku vitsi"

Vähän sama kuin väittäisi että legnum on lähempänä farmari -galanttia kuin vr4 -galanttia sentakia että molemmat on farkkuja...

J.K. Jos kerran evot on niin lähellä perus -lanceria, miksi niillä on oma osastonsa? Eikö nekin voisi tuon kaavasi mukaan olla samalla osastolla?
 
Vs: Evo toimintaa

GSR sanoi
Jos auton raaka kori luukkuineen unohdetaan ja perussähköt niin tekniikaltaan homma menee juurikin näin.

Joo ei siinä mitään, jos nuo osat unohdetaan. Ihan hyvä logiikka kyllä.
 
Vs: Evo toimintaa

GSR sanoi
Jos auton raaka kori luukkuineen unohdetaan ja perussähköt niin tekniikaltaan homma menee juurikin näin. Kysäseppä seuraavaks katsastussetältä mitä eroa on evo 3:lla ja cb -lancerilla... vastaukseksi saat tod.näk. "onko tää joku vitsi"

Vähän sama kuin väittäisi että legnum on lähempänä farmari -galanttia kuin vr4 -galanttia sentakia että molemmat on farkkuja...

J.K. Jos kerran evot on niin lähellä perus -lanceria, miksi niillä on oma osastonsa? Eikö nekin voisi tuon kaavasi mukaan olla samalla osastolla?

Taitaa Evo 3:lla ja CB Lancerilla olla enemmän yhteisiä osia kuin Evo kolmosella ja nelosella. Että siinä mielessä tuo Sliderin kommentti oli kyllä ihan osuva.
 
Vs: Evo toimintaa

No se oli just vähän se pointti tuossa. En vaan jaksa käydä vääntämään aiheesta offtopiccina. Ja mitä noihin aihealueisiin tulee niin jos itsellä olisi vr4 Galantti ja sen jarruissa olisi vikaa, niin varmasti kirjoittaisin kysymyksen Galant alueelle mielummin kuin turboihin.
 
Vs: Evo toimintaa

Slider sanoi
En vaan jaksa käydä vääntämään aiheesta offtopiccina

Totta, aika pitkälle ollaan alkuperäisestä puheenaiheesta menty.

Päätän tämän täältä tähän. :peukku
 
Vs: Evo toimintaa

GSR sanoi
Ja onhan tiettyyn malliin erikoistuneessa kerhossa sekin etu että foorumin sisältö on keskittynyt oman mallisarjan kulkupepeihin. Eli suurin osa harrastajien kirjoituksista ja kokemuksista on sovellettavissa useaan muuhunkin vuosimalliin. Onhan siitä jo historiassa kokemusta miten eräs harrastajaryhmä erkaantui ja perusti oman kerhonsa, joka on perehtynyt pääasiassa tiettyyn alaryhmään.

Historiassa on hyvä esimerkki, joka mielestäni (omilla mittareillani) failasi aika täydellisesti.. mutta en tuomitse, pitäähän sitä yrittää :)
Ja sinänsä en ihmettele yhtään että olisitikin sitä mieltä että kuinka evo-ihmisten olisi hyvä pistää oma klubi pystyyn kun tietää tuolla toisaalla kirjoittelun pohjalta
että et juurikaan järin evojen ystävä ole :-X

Lisää heviä ja erikeeperiä nyt ;D
 
Vs: Evo toimintaa

J. Puhakka sanoi
Historiassa on hyvä esimerkki, joka mielestäni (omilla mittareillani) failasi aika täydellisesti..

Tossa on pari mainintaa tällaisesta yrityksestä ollut aikaisemminkin, mutta itse en oikein osaa yhdistää. Haluatko vinkata mistä oli kysymys?
 
Vs: Evo toimintaa

J. Puhakka sanoi
Ja sinänsä en ihmettele yhtään että olisitikin sitä mieltä että kuinka evo-ihmisten olisi hyvä pistää oma klubi pystyyn kun tietää tuolla toisaalla kirjoittelun pohjalta
että et juurikaan järin evojen ystävä ole :-X

Lisää heviä ja erikeeperiä nyt ;D

Nyt alkaa menemään henkilökohtaisuuksiin, ei sekään mikään salaisuus ole ettemme ole tulleet mielipiteinemme oikein toimeen mutta pidettäiskö foorumi kuitenkin puhtaana?
 
Vs: Evo toimintaa

Entäs sitten kun omistaa Evon ja ihan vaan "tavallisen Mitsun"? Toistaiseksi ovat mahtuneet samaan pihaan :)
 
Vs: Evo toimintaa

Komppaan Arskaa. Tavallisia sarjatuotanto autoja kaikki. Omaa kerhoa ei evoille tarvita. Se että jos tulevaisuudessakin on joku miitti, missä teemana esim evot on jees, mutta kun mitsu muutenkin on Suomessa vähemmistömerkki, niin miksi sitten vielä kerhotoiminta pitäisi jakaa.
 
Vs: Evo toimintaa

Suurissa maissa ja suurilla merkeillä vois ehkä ollakin mallikerhoja mutta ei tässä maassa ja varsinkaan Mitsulla-hyvä jos löytyy osallistumista edes tähän yhteiseen toimintaan suuremmassa määrin... eipä taida tästä maasta löytyä muiltakaan merkeiltä suuremmin omaa toimintaa vain tietyille automalleille...? mitä järkeä oliskaan pitää kaksia nettisivuja ja tapahtumia kun suuri osa asioista ja kävijöistä olis kuitenkin samoja...!? Eikä oo nyt tarkoitus masentaa evon omistajia mutta ei niissä kyllä minunkaan mielestä oo teknisesti ottaen mitään erikoiskerhoa vaativaa vaan se erityisyys lienee siellä henkisellä puolella...!? :)

Ja onneksi kenellekään tapahtumissa tapaamalleni ei ole tainnut evon omistaminen nousta silleen hattuun että koetaan olevan niin muiden yläpuolella ettei "tavallisempien" mallien sekaan sopisi...!? Ja tosiaan kuka tahansa normaalin perhemitsun omistaja saattaa milloin vain siirtyä evon omistajaksi tai toisinpäin niin aina pitäis olla sitten vaihtamassa kerhoakin...!? :)

Ja tuosta kun oli pientä vääntöä että miten evot ja muut mallit vastaavat toisiaan niin ajatelkaa tarkemmin-molemmista löytyy hyvin pitkälle samat osat sinänsä-esimerkiksi jarruissa on tasan samat palikat mutta vain eri kokoisina...!? sama muussakin... Nelivetoa ja turboa on monessa muussakin mallissa eli kuka osaa luetella edes 5-10 tekniikkaosaa mitkä löytyvät vain evoista-spoilereita ja ilmanottoaukkoja yms. ei lasketa koska niihin ei erikoista osaamista tarvita...!? :)
 
Vs: Evo toimintaa

Jos innostusta on niin siitä vaan sitten laittamaan kerhoa pystyyn. Ihmisten kommenteista päätellen et tästä clubista saa mukaan lähtemään kovin montaa. Toisaalta kukaan ei kiellä kuulumasta kahteen clubiin. Niinkuin Cristan totesi me tullaan sit niille sun ratapäiville mut ei me niistä mtn makseta.
 
Vs: Evo toimintaa

Merliini sanoi
Jos innostusta on niin siitä vaan sitten laittamaan kerhoa pystyyn. Ihmisten kommenteista päätellen et tästä clubista saa mukaan lähtemään kovin montaa. Toisaalta kukaan ei kiellä kuulumasta kahteen clubiin. Niinkuin Cristan totesi me tullaan sit niille sun ratapäiville mut ei me niistä mtn makseta.

Kyllä minä voin lisäksi liittyä toiseenkin kerhoon jos siitä saa jotain iloa. Epäilen vaan vahvasti, että esim. evo-foorumi tämän foorumin lisäksi ei olisi kovinkaan elinvoimainen. Samoin ratapäivien toteuttaminen edes semijärkevään hintaan on lähinnä teorian tasolla. Mutta mikäs siinä jos näissä onnistutaan, voin siinä vaiheessa liittyäkin.
 
Vs: Evo toimintaa

Omasta mielestä hyvä jos kaikki tehokkaat ja vähempi tehokkaat mitsut olis samoissa miiteissä. Sieltähän sitä on helppoa niille joita saattanut alkaa kiinnostaa vr4, evo, 3000 tai vastaava, ni kysellä kaikkea paikan päällä. Ehkä jopa pääsee kyytiin tai kokeilemaan ni helpottaa varmasti sitä "kynnystä" ostaa joku vähän erikoisempi auto. Henkilökohtaisesti arvostan paljon enempi keskustella miiteissä tai yleensä kasvotusten porukoitten kanssa. Johtuu varmaan että vihaan tätä dataamista ja kirjotteluu.

Ehdottomasti kaikki samaan. Täältäkin löytyy sekä evo että normaali cb lanceri
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom