Vs: Evo1,Evo2,Evo3,Evo4 Crankwalk-kytkin-kysely
En äänestänyt, koska ei koske minua, mutta vastaan tähän vähän mutua...Jos tämä markho haittaa niin poistan kyllä tämän tai siirrän tohon toiseen topicciin.
Ton syntymiseen varmaan vaikuttaa myös se millaista ajoa autolla on. Eli jos ajetaan pitkään maantieajoa eikä vaihtoja tule niin paljon niin ei ota päittäislaakereihinkaan niin paljon. Jos ajetaan kaupunkiajoa pääasiassa ja vaihtoja tulee paljon niin myös päittäiskuorma on isompi. Kampiakseli pyöriessään ei paljon pitkittäisliikettä aiheuta jos kaikki kunnossa.
Ja mietitään tilannetta, kun autoa käynnistetään ja kytkintä meistä varmaan lähes jokainen silloin painaa. Siinä vaiheessa ei viellä ole öljynpainetta eli ei vaikuta miten öljy virtaa laakerin ja kammen väliin, tosin on siellä öljykylpy kuitenkin.
Jos autossa jäykempi paineasetelma niin silloin myös vetää kampiakselia kovempaa laakeri vasten.
Eli vaikuttaa hieman.
Kaikesta huolimatta lohkossa ilmeisesti suunnittelu virhe öljykanavassa tai jotain sen suuntaista, koska metallikosketusta pääsee käymään. Mahdollisesti myös laakerimateriaalissa jotain. En tunne yhtään tätä moottoria muuta kun erinlaisena evo 5:stä.
Äänestys menee varmaan lähes kokonaan vakiokytkimelle koska niillä varustettuja autoja suurin osa on.
Samaa walkkia tiedän olevan Ford focuksessa ja siitä juurikin nämä näkemykset ovat tulleet.