Vs: Evo3 Moottorin vaihto/uusi moottori ja sen metsästys.
Doddiin, tänään oli purkupäivä..ja sitte kasausvaihde edessä jossakin vaiheessa
Motti irtos 4,5h eevasta.
Kahvit+lounastauot päälle ni semmone vajaa 6h projekti.
Tehdään nyt sitten pientä listaa hommasta. Kuvia koko rojektista tulee myöhemmin.
1. Purettiin alustasta, downpipe ja jakolaatikko ja kardaani.
2. Öljyt veks laatikosta, koneesta ja jakolaatikosta. Alavesiletkusta nesteet ja syylärin ropusta.
3. Kaveri irroitteli imuputket ja vesiletkut, poikkituen ja nestesäiliöt.
4. Syyläri irti ja paisuntasäiliö myös.
5. Pakosarja irti turboineen ja öljyputkineen.
6. Imusarjan irroitus (Projektin v*ttumaisin homma..? Paljon sähköjohtoja, alipaineletkuja yms muuta shaibaa irroitettavana..) Mitä itse sanotte omista kokemuksista?
7. Apulaitteiston "irroittaminen" lohkosta eli johdot veks laturilta, o-tehostajapumpulta letkut irti, sekä öljylauharilta.
Siinähä se sitte alko olla aika paljaana koko kone
Ja voitiin siirtyä ilomielin kohtaan 8!
8. Koneen "pitkittäiskannatin", mikä lie oikealta nimitykseltä..Niin irti rungosta ja tyynyt jätettiin koneeseen, eli koko pitkittäistuki jäi koneeseen. (Hyvä tuki jos joutuu lattialla olemaan.)
9. Eihä siinä muutaku auto takasi kumartelukorkeuteen ja koneesta yläkannattimet irti ja niin se motti sitte irtos.
10. "Varovasti" nostettiin koria ylös ja kone jäi kiltisti trukkilavan päälle. Kannattimet on pulteilla kiinni, mutta jakopään puolella on yksi mutterikannatin, eli pultti on kiinni kannattimessa. Suunniteltu kai jotenkin sitten helpottamaan päälleasentamista, että kone ohjautuu sen pultin mukana oikein paikalleen.
Ja tarkotin tolla "varovasti" jutulla, että nosturi oli aika hätänen liikkeistään. Meinas olla konepelti otassa kerran, onneks huomasin ja sain kädellä otettua vastaan.
Paljon jäi välistä kertomatta ja epäselvää tekstiä varmaan muutenkin, mutta kyselkää ihmeessä jos tulee probleemia, uskoisin että osaan apua antaa!
Toivottavasti kuvien kanssa sitten tästä on edes pientä hyötyä ihmisille!