Evo5 pari kysymystä

Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Vs: Evo5 pari kysymystä

frede sanoi
Kannattaisikohan tässä tilanteessa alkaa miettimää jo moottorinohjauksen päivitystä.
Itse vaan saattaisn senkin puolen laittaa kuntoon,kun se tahtoo olla että mikään ei ikinä riitä ;)

Kyllähän vakio ecu riittää sinne asti mitä autosta saa pihalle. Ei moottorinohjaukselle voi suoranaisesti sanoa mitään tehorajaa että mihin asti se riittäisi, sen kun saa nykyään säädeltyä uusiksi melko miten päin vaan.

Tiedä sitten noiden evojen boxeja kuinka säädettävissä on.. sori OT...
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

Jo-oo sanoi
Kyllähän vakio ecu riittää sinne asti mitä autosta saa pihalle. Ei moottorinohjaukselle voi suoranaisesti sanoa mitään tehorajaa että mihin asti se riittäisi, sen kun saa nykyään säädeltyä uusiksi melko miten päin vaan.

Tiedä sitten noiden evojen boxeja kuinka säädettävissä on.. sori OT...

Jos on oikea ecu, kaapelit, softat ja
tarvittavat lisämittarit niin kyllä pärjää..
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

Jo-oo sanoi
Kyllähän vakio ecu riittää sinne asti mitä autosta saa pihalle. Ei moottorinohjaukselle voi suoranaisesti sanoa mitään tehorajaa että mihin asti se riittäisi, sen kun saa nykyään säädeltyä uusiksi melko miten päin vaan.

Periaatteessa juu, mutta esimerkiksi IMM aiheuttaa ongelmia jossain vaiheessa. Siinä kun ei asteikko ja virtaus riitä määräänsä pisemmälle. Tietty mahdollista on kikkailla sovittamalla siihen tilalle jotain muuta, mutta melko hankalaksi menee kuitenkin.

Tai no tietty sieltä silloinkin tulee pihalle se mitä autosta irtoaa. Eikös se näin ole aina. Joku sen tehon rajaa ;D
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

Ei oo mitään yleistä offiketjua niin heitetään nyt tänne - onhan myös vanhemmissa Evoissa vaihdekepin nupin kierre M10x1.25?

muoks: googlen perusteella joo, nevermind.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

Samppa sanoi
Periaatteessa juu, mutta esimerkiksi IMM aiheuttaa ongelmia jossain vaiheessa. Siinä kun ei asteikko ja virtaus riitä määräänsä pisemmälle. Tietty mahdollista on kikkailla sovittamalla siihen tilalle jotain muuta, mutta melko hankalaksi menee kuitenkin.

Tai no tietty sieltä silloinkin tulee pihalle se mitä autosta irtoaa. Eikös se näin ole aina. Joku sen tehon rajaa ;D

Ot, mihin asti vakio IMM riittää tai oikeastaan mihin asti se suunnilleen pystyy lukemaan ilmamäärää? Tehoahan voi saada vielä senkin päälle lisää kun mittarin lukualue loppuu mutta säädöt eivät vaan ole enää oikeat kaikilla kuormituksilla.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

Pietari sanoi
Ot, mihin asti vakio IMM riittää tai oikeastaan mihin asti se suunnilleen pystyy lukemaan ilmamäärää? Tehoahan voi saada vielä senkin päälle lisää kun mittarin lukualue loppuu mutta säädöt eivät vaan ole enää oikeat kaikilla kuormituksilla.

Tuolla 450-500hv luokassa sillä vissiin pärjää. Tuollasta arviota ite löysin, kun sitä aikanaan selvitin. Ite en jaksanu tuon rajaa alkaa omassa etsimään vaan tein muita ratkaisuja. Siihen saa kyllä GM:n maffia mikä riittää noi 400g/s, eli vähän pisemmälle. Vaatii tosin jonkun "muunnin boksin" väliin.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

TRollis sanoi
Miksi itse säädettynä on kannattavaa ja jonkun muun säätämänä ei?

Siksi että Evo 5-6 vakio-ecua sääteleviä yrityksiä oli viimeisen kuulemani tiedon mukaan tasan yksi Suomessa.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

ast sanoi
Siksi että Evo 5-6 vakio-ecua sääteleviä yrityksiä oli viimeisen kuulemani tiedon mukaan tasan yksi Suomessa.
Viimeksi kuin selvitin niin ST-motors ja harinen ainakin säätää kutosen vakio ecua. Luulisi, että tällähetkellä myös muutkin.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

Sitten on tullut lisää säätäjiä. Viimeinen tieto mitä foorumilla oli niin ST olisi myynyt Evo 7 ecun ja säätänyt sen.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

evo6 sanoi
Viimeksi kuin selvitin niin ST-motors ja harinen ainakin säätää kutosen vakio ecua. Luulisi, että tällähetkellä myös muutkin.
Siitä ei kai ole kovin kauaa kun tuo ohjelmointi noihin vanhempiin on ollut mahdollista? Mitä itse hieman aihetta opiskellut niin jos sujuu 7-9 niin miksei noi vanhemmatkin kun työkalut nykyisin kunnossa.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

ex auton, evo 5 boxsii ei pystyny ainakaan St motorssilla säätää ja ne sano et kutosen boxsii kulma ois voinu säätää
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

_jkh_ sanoi
ex auton, evo 5 boxsii ei pystyny ainakaan St motorssilla säätää ja ne sano et kutosen boxsii kulma ois voinu säätää

Samat softat ja sama elektroniikka viitosessa ja kuutosessa lukuunottamatta TME mallia ja uusimpia kutosia. Näitä uudempia taas ei pysty tällä hetkellä vielä vapailla työkaluilla säätämään.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

cubeqtio sanoi
Eli kutosen oma ahdin riittäisi?

Tuollaiseen karttaan törmäsin..... (tuosta sivulta selaa alaspäin niin on evojen turbot jonossa)

www.linkkipoistettu.com


Näyttäis , että Evot 5 ja 6 , pois lukien TME olis sama turbo kuin 9 GSR. :)

Yhtään autoo en ole purkanut , joten voisko joku vahvistaa tämän tiedon vai onko hevonhuttua ?


EDIT: Linkki poistettu.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

-JP- sanoi
Näyttäis , että Evot 5 ja 6 , pois lukien TME olis sama turbo kuin 9 GSR. :)

Yhtään autoo en ole purkanut , joten voisko joku vahvistaa tämän tiedon vai onko hevonhuttua ?

Se on sitä hevonhuttua.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

Samppa sanoi
Se on sitä hevonhuttua.

No perskules sitähän minäkin , hyvä että saan nukkua yöni rauhassa. :peukku

No tieto lähteen isäntä maa jo kertoilee melkopaljon. Eikä ole Japani....
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

-JP- sanoi
Näyttäis , että Evot 5 ja 6 , pois lukien TME olis sama turbo kuin 9 GSR. :)

Eivät ole samoja. Eroja on mm. kompressorikotelon koossa, kompressorikotelon sisäänmenon koossa, pakopesän koossa ja pakopesän hukkaportissa. Saman kaltaisia kyllä ja vaihtokelpoisia.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

ast sanoi
Eivät ole samoja. Eroja on mm. kompressorikotelon koossa, kompressorikotelon sisäänmenon koossa, pakopesän koossa ja pakopesän hukkaportissa. Saman kaltaisia kyllä ja vaihtokelpoisia.

Juu tarkastin tuota linkkiä , kun epäilykseni heräsi. Samppa jo tuon kertoi että ei pidä linkin listaus paikkaansa.

(kannattaa oikeesti haahuilla pitkin nettiä ja olla varma aina kaikesta mitä täällä kirjoitetaan) :peukku
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

ast sanoi
Siksi että Evo 5-6 vakio-ecua sääteleviä yrityksiä oli viimeisen kuulemani tiedon mukaan tasan yksi Suomessa.

Kyllä mulla ainakin 3 paikkaa tulee mieleen heti kättelyssä...
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

ast sanoi
Samat softat ja sama elektroniikka viitosessa ja kuutosessa lukuunottamatta TME mallia ja uusimpia kutosia. Näitä uudempia taas ei pysty tällä hetkellä vielä vapailla työkaluilla säätämään.

Tarkoitatko uudemmilla eri prosessorityyppiä (MH7202 vs MH7203)?
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

ast sanoi
Saman kaltaisia kyllä ja vaihtokelpoisia.

Vaihtokelposia, mutta ei käsittääkseni istu suoraan paikalleen. Öljyputkiin ja coolerin putkiin taitaa vaatia muutoksia. Ysin osilla taitaa saaha sopimaan. Mulla joku asennussarjakin tuollaseen on jossain...
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

Samppa sanoi
Vaihtokelposia, mutta ei käsittääkseni istu suoraan paikalleen. Öljyputkiin ja coolerin putkiin taitaa vaatia muutoksia. Ysin osilla taitaa saaha sopimaan. Mulla joku asennussarjakin tuollaseen on jossain...

Tosiaan ysin ahdin vaatii vähän erilaisia putkia ja erilaisen lähtöputken. Muut vaihtuvat suoraan keskenään lukuunottamatta mahdollisesti eri kokoista kompressorikotelon sisäänmenoa.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

Sellasta kyselisin että saako joku klubilainen poistettua nopeuden rajoittimen korvausta vastaan tietenkin ja onko millanen homma? muistelen että joku oli jonnekkin siitä kirjoittanu että sais poistettua.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

Evoluutio5 sanoi
Sellasta kyselisin että saako joku klubilainen poistettua nopeuden rajoittimen korvausta vastaan tietenkin ja onko millanen homma? muistelen että joku oli jonnekkin siitä kirjoittanu että sais poistettua.

Munhan mun OP2 tulee niin poistetaan rajotin.
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

Pietari sanoi
Munhan mun OP2 tulee niin poistetaan rajotin.

Muistuttaisin vaan, että kannattaa katsoa että on oikea prosessori "7202F". Muuten ei onnaa..
 
Vs: Evo5 pari kysymystä

Pistetääs samalla tämä lukkoon.

Pari kysymystä on jo esitetty.. ellei useampikin.. :)

Uutta threadia vaan kuvaavalla otsikolla kehiin jos jotain mielessä!
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Takaisin
Ylös Bottom