Eli nyt jos paneutuis tähänki kunnolla. Evo on tuota tehny koko mun omistaman ajan. Tai aluksi teki siis tyhjäkäynnin heittelyä ja ylösjäämistä ja syyhän oli selvä tähän: tk-mosa ja se vaihdettiin (ehjään käytettyyn).
Vaan toi pieni heijaus jäi ja kone käy rikkaal ton apexin turbotimerin lambdamittauksen mukaan (ja pidän sitä aika luotettavana kun arvot on muute ok). Teoreettinen tämä arvo, koska ei virallinen AFR mittaus:
http://www.roadraceengineering.com/instructions/autotimer.htm tämmöne siis.
Kone käy jotenki "raskaasti" vähän. Pietari sääti tyhjäkäynnin evoscannilla Alastarolla ja siinä se oli mahtava. Sen aikaa mitä autoa käytettiin oli tyhjäkäynti täysin tasainen
Vaan kotio päästessä "vika" palasi. Normi ajossa afr on tasaisen paitti toki moottorijarrus tai vedolla. Eli normi ajos ei huomaa yhtää mitään.
Mahdollisuudet?
- By-pass vuotaa? (vakio muovinen käytössä)
Apexin elektroninen ahtopainemittari näyttää alipaineella -0.2bar vähemmän alipainetta kuin kaasuläpän jälkeen oleva mekaanisen toisen mittarin mittaus. 0 bar ja siittä ylöspäin mittarit näyttää yhtenevät arvot täysin. Ahdoilla kuiteki pitää 1.4-1.7bar paineet koko vedon ajan (riippuen onko kumpi "ohjelma" käytössä apexissa)
- Walbro (tai joku muu suurtehopumppu) on tankissa ja työntää liiaksi bensanpainetta tyhjäkäynnillä? (luin MLR:stä tämmöstä että paluulinja ei ehdi vetää kaikkee? )
- Alipainevuoto? (vaan missä..ei löydy ei)
- Kaasuläpän tyhjäkäyntiruuvin O-rengas vuoto? (mahdollista, vaihdetaan kun saa uuden)
- rajummat nokat vaihdettu? (kuulostais melkee siltä, nostaako tyhjäkäyntiä vain?)
- lambda ei korjaa? (softamuutos? ..softattu toi kaara on kun kartat on katottu kertaallee nopeesti)
logia otan evoscannilla kun ehtis...
- imunokka hampaan pielessä? (tsekkaan tänään)
edit: AFR-mittaustapa ei ole luotettava, joten muutin otsikkoa ja viestin sisältöä.
Vaan toi pieni heijaus jäi ja kone käy rikkaal ton apexin turbotimerin lambdamittauksen mukaan (ja pidän sitä aika luotettavana kun arvot on muute ok). Teoreettinen tämä arvo, koska ei virallinen AFR mittaus:
http://www.roadraceengineering.com/instructions/autotimer.htm tämmöne siis.
Kone käy jotenki "raskaasti" vähän. Pietari sääti tyhjäkäynnin evoscannilla Alastarolla ja siinä se oli mahtava. Sen aikaa mitä autoa käytettiin oli tyhjäkäynti täysin tasainen
Vaan kotio päästessä "vika" palasi. Normi ajossa afr on tasaisen paitti toki moottorijarrus tai vedolla. Eli normi ajos ei huomaa yhtää mitään.
Mahdollisuudet?
- By-pass vuotaa? (vakio muovinen käytössä)
Apexin elektroninen ahtopainemittari näyttää alipaineella -0.2bar vähemmän alipainetta kuin kaasuläpän jälkeen oleva mekaanisen toisen mittarin mittaus. 0 bar ja siittä ylöspäin mittarit näyttää yhtenevät arvot täysin. Ahdoilla kuiteki pitää 1.4-1.7bar paineet koko vedon ajan (riippuen onko kumpi "ohjelma" käytössä apexissa)
- Walbro (tai joku muu suurtehopumppu) on tankissa ja työntää liiaksi bensanpainetta tyhjäkäynnillä? (luin MLR:stä tämmöstä että paluulinja ei ehdi vetää kaikkee? )
- Alipainevuoto? (vaan missä..ei löydy ei)
- Kaasuläpän tyhjäkäyntiruuvin O-rengas vuoto? (mahdollista, vaihdetaan kun saa uuden)
- rajummat nokat vaihdettu? (kuulostais melkee siltä, nostaako tyhjäkäyntiä vain?)
- lambda ei korjaa? (softamuutos? ..softattu toi kaara on kun kartat on katottu kertaallee nopeesti)
logia otan evoscannilla kun ehtis...
- imunokka hampaan pielessä? (tsekkaan tänään)
edit: AFR-mittaustapa ei ole luotettava, joten muutin otsikkoa ja viestin sisältöä.