Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Saki sanoiLöytyisikö samat tiedot EVO 3:n? Haulla löytyy määrät, mutta nesteiden laadut ei ole varmistunut.
Sitä vähän itsekkin ihmettelin mutta tuossa seinäjoen varaosakeskuksella joku jannu sieltä koneelta katsoi että tuota lightweight shockprooffia joka paikkaan.ast sanoiEli joku suositteli shockprooffia joka paikkaan?
Yleinen suositus on max 50% lightweight shockprooffia MT-90:n sekaan synkronoiduissa vaihteistoissa ralli ja ratakisoissa. Perään taas lightweightiä ei suositella kuin kiihdytyskäyttöön. (lähde: maahantuojan sivusto)
Itselläni on laatikossa MT-90, jakovaihteistossa 75W90 Gear oil ja perässä 75W90 Gear oil.
Samaa lueskelin kanssa tuolta lancer registeriltä,mutta ilmoittelen tänne mikä vastaus tuli roadmachinelta.ast sanoiJuu, täällä pitää kuitenkin ottaa huomioon myös talviolosuhteet jos ajaa ympäri vuoden. Britit tuntuvat käyttävän jopa shockproof heavyä vaihteiston puolella. Mielestäni tämä on kaikkia suosituksia vastaan enkä varmasti uskaltaisi kokeilla ainakaan alle 0 asteen lämpötiloissa ellei Road Machine anna siunaustaan sille.
frede sanoiItsellä samat öljyt kuin ast:illa.Jännittää vaan vähä et miten toi mt-90 pelaa kylmässä pohjoisessa,vaikutti aika jäykältä.
Aika näyttää
Tunari-82 sanoiNo nyt tuli vastaus road machinelta,eli laatikkoon ei saa laittaa lightweight shockprooffia,v***u!
Ei muutakun öljyt pihalle ja en meinaa kyllä maksaa niistä seuraavista öljyistä mitään,pitää käydä viikolla svk.lla antamassa palautetta.
Tässä road machinen vastaus:
Suositustaulukko antaa samat
liemet kuin EVO3:eenkin, eli lodjuun ja jakolaatikkoon MT-90 ja perään 75W90
Hypoidit. Perässä ja jakolaatikossa tuo LW Shockproof voi mennä
sellaisenaankin, mutta vaihteistossa sitä saa olla korkeintaan kolmannes,
muutoin synkronointi kärsii. Ja jos jakolaatikossa on aktiivilukko, niin
sinne kuuluu D4 ATF eikä MT-90.
Jyrki
Tuo viimeinen lause varmaankin tarkoittaa perän ayc järjestelmää?
Tunari-82 sanoiMt-90 pelaa loistavasti,talvellakin.
Enkä usko että tuossa lightweight shockprooffinkaan kanssa tulee ongelmia.
Harri K sanoibullshit! Redit vaatii talvella ainakin ajon lämpimäksi...enkä itse laita niitä enää mihikää muualle kuin kisavehkeisiin.
Nim. 2 synkrot rikkonut redlineilla...
Tunari-82 sanoiSuositustaulukko antaa samat
liemet kuin EVO3:eenkin, eli lodjuun ja jakolaatikkoon MT-90 ja perään 75W90
Hypoidit. Perässä ja jakolaatikossa tuo LW Shockproof voi mennä
ast sanoiMielestäni jakolaatikkosuositus on väärin. Nelosesta eteenpäin jakolaatikossa on etuperä joka tarvitsee service manualinkin mukaan GL-5 hypoidiöljyn. Itse ainakin käytän GL-5 75W90 Gear Oilia siellä jatkossakin.
ast sanoiVaihteisto 2.8 l
Jakolaatikko 0.62 l hypoid GL-5
Perä 0.41 l hypoid GL-5
AYC 0.70 l (torque transfer mechanism)
AYC 1.0 l (hydraulic piping fluid)
Vaihteisto ja jakolaatikko on 4-5 service manualista, loput 6 service manualista. Tilavuuksissa ei pitäisi olla eroja 4-6 välillä.
][_äski sanoiJa paljonkos itse koneeseen menee öljyä ja mitä öljyä? ja jos jollain ois vaikka öljynsuodattimen varaosanro niin kiitos! Pitäis näillä näppylöillä vaihtaa litkut...
-Toni
Keba_83 sanoioiskos kellään tietoa evo5 öljytilavuuksista? Kiitokset jo etukäteen!
ast sanoiUlkomuistista MD356000 tai MD322508, kumpikin käy.
Koko systeemin öljytilavuus lähemmäs 6 litraa, mutta normaalissa vaihdossa on pärjännyt viidellä litralla.
rolla sanoiVitosessa itsellä riitti kyllä 4 litran pönttö että oli tikun ylärajassa.
evo6 sanoiOlisko mitään ideaa tehdä omat viestit eri evo malleille joissa olisi listattu kaikenlaista sellasta perus hyvä tietää infoa ko. mallista joita täällä kuitenkin tasaisin välein kysytään?
Jokainen evomalli eri aiheeseen tai sitten evot 1-3 samaan ja evot 4-6 samaan jne.
Jos tämmönen tehdään niin itse voin olla vapaaehtoinen päivittämään tuota evo kutosen aihetta.
evo6 sanoiOlisko mitään ideaa tehdä omat viestit eri evo malleille joissa olisi listattu kaikenlaista sellasta perus hyvä tietää infoa ko. mallista joita täällä kuitenkin tasaisin välein kysytään?
Jokainen evomalli eri aiheeseen tai sitten evot 1-3 samaan ja evot 4-6 samaan jne.
Jos tämmönen tehdään niin itse voin olla vapaaehtoinen päivittämään tuota evo kutosen aihetta.
][_äski sanoiNo ite yritin jo tuolla rakentaa keskustelua ainoastaan Evo6:lle," Evo 6 kysymyksiä"... ois hyvä jos jokaiselle oma niin ei tarvii turhia selailla
-Toni
Peke sanoiEiks kukaan ole laittanu Motuleita...?
Peke sanoiEiks kukaan ole laittanu Motuleita...?
ast sanoiAYC nesteen hakisin kyllä timanttitiskiltä jos tuossa Valvolinessa ei ole Mitsun hyväksyntää, Dexron III ei ole Mitsun luokituksia.
evo6 sanoiPerä - RedLine 75w-90 (täyttää API GL-5, GL-6, MT-1, MIL-L-2105E ja SAE J2360 vaatimukset) - 0,43L
Kulmavaihde - RedLine 75w-90 (täyttää API GL-5, GL-6, MT-1, MIL-L-2105E ja SAE J2360 vaatimukset) - 0,62L