Evojen vaihteistot?

Peke

Porsche 911 Turbo, Citroen Xsara VTS, EX Evo 9
Liittynyt
14 Joulukuu 2003
Sijainti
Pääkaupunkiseutu
Kuinka kestävää tekoa nuo Evojen laatikot oikein on? Lähinnä nää uudemmat(9) kiinnostas. Onko noita mennyt rikki vai ovatko "ikuisia"? Subaruissa hajonnut kait jonkin verran... Luulis ton uudemman 6-vaihteisen askin ainakin olevan jo järeämpää tekoa. :)
 
Eihän sellaista laatikkoa olekkaan mitä ei paskaksi saisi, jos runtua tarpeeksi antaa ja väärällä asenteella. Useimmiten syy lootan porsimiseen löytynee siitä kuskin paikalta.

Onko muuten paljon eroa/mitään eroa 8:n ja 9:n laatikoilla ???
Aikanaan ensimmäinen koeajo-8 kun laskettiin liikenteeseen niin se oli 2½ vkon jälkeen laatikkoremontissa.
 
Luulis ennemmin et tos 6 lovisessa askissa on enemmän lasten tauteja (vielä) kun sitä on käytetty vähemmän aikaa kun taas sama 5 lovinen on ollu evo 5-8...
 
Jap-Speck sanoi
kun taas sama 5 lovinen on ollu evo 5-8...

:nykii

No niin, okei ;D. Onko se sitten joku jenkkiversio-8 missä on kuusi pykälää eteenpäin menoa varten?.
Kun sellaisella tuli maileja taitettua uudella mantereella aikanaan ja omistaja ei ainakaan maininnut mistään vaihteistoswapista mitään ???
 
Peke sanoi
Kuinka kestävää tekoa nuo Evojen laatikot oikein on? Lähinnä nää uudemmat(9) kiinnostas. Onko noita mennyt rikki vai ovatko "ikuisia"? Subaruissa hajonnut kait jonkin verran... Luulis ton uudemman 6-vaihteisen askin ainakin olevan jo järeämpää tekoa. :)

6v itseasiassa on heikompaa tekoa kuin 5v ;D

Subaruissa hajoavat 5v WRX/GT-vaihteistot, en tiedä yhtäkään tapausta jossa rattaat olisivat menneet poikki STI 6v-järkäleissä.
 
No varmaan suurin syy että 6 vaihteinen on uudempi. Evoissa 5 vaihteisia ollut iät ja ajat.
Ja mitä enemmän osia= sitä enemmän vika-alttiimpi.
 
Peke sanoi
malinen sanoi
6v itseasiassa on heikompaa tekoa kuin 5v ;D

Onpas outoa... ??? Yleisestihän nuo 6-vaihteiset on kestävämpiä kuin 5-vaihteiset(esim. V.A.G.).

Mietipäs koneen sijoitusta, kone on poikittain.. ei pitkittäin niinkuin Subarussa, tilaa on vähän mitä käyttää sivusuuntaan joten mitään megakestävää järkälettä et siihen voi rakentaa.
 
zare sanoi
Jap-Speck sanoi
kun taas sama 5 lovinen on ollu evo 5-8...

:nykii

No niin, okei ;D. Onko se sitten joku jenkkiversio-8 missä on kuusi pykälää eteenpäin menoa varten?.
Kun sellaisella tuli maileja taitettua uudella mantereella aikanaan ja omistaja ei ainakaan maininnut mistään vaihteistoswapista mitään ???

Mitä on tos tullu kateltua niin noissa fq-malleis on ollu 6.vaihteinen laatikko jo kassissakin...
 
Jap-Speck sanoi
Mitä on tos tullu kateltua niin noissa fq-malleis on ollu 6.vaihteinen laatikko jo kassissakin...

Joo no siltä vaikuttaa nyt, että jotain päivitystä siihen oli tehty. Mutta tarkempaa faktaa kun ei tullut kyseltyä niin jäänee epäselväksi tässä vaiheessa :-\

FQ:n merkkejä ei ainakaan ollut, mutta tiedä sitten... ???
 
Noita 6 lovisia STI:n laatikoita on hajonnut aikasta paljon. (kuskin vika) Yleensä 2 ja 3:nen hajoaa ja maksaa jonkun 1000€ korjauttaa. Sama auto tulee n.2-3 kertaa pajalle ja sen jälkeen kuski osaa vaihtaa.
 
evo9 sanoi
Noita 6 lovisia STI:n laatikoita on hajonnut aikasta paljon. (kuskin vika) Yleensä 2 ja 3:nen hajoaa ja maksaa jonkun 1000€ korjauttaa. Sama auto tulee n.2-3 kertaa pajalle ja sen jälkeen kuski osaa vaihtaa.

Synkkia menee sillointällöin, kun muutaman kerran 2-3vaihteen vaihdenäkkärit heität..

Rattaiden hammastuksen katkeaminen mielestäni on eri asia, hammastus on vakiokuntoisenakin erittäin järeä.

Mukava puoli STI 6v lootissa on myös öljyruiskutus joka lisää merkittävästi osaltaan kestävyyttä ja toimivuutta.
 
Takaisin
Ylös Bottom