Evojen verot

Tunari-82

Active Member
Liittynyt
14 Maaliskuu 2005
Oli tullin sivuille jo ilmestynyt tammikuulla uudella laskenta tavalla verotettujen evo kolmosten veroja,näyttäis nuo jonkinverran pudonneen pari oli jopa alle 3ke veroilla :peukku
MITSUBISHI LANCER 2.0 EVO 3 4D 191KW OHJ OIK H 20080123 19950601 180 10130.00 2937.70 646.29 VEROT:3583.99€
MITSUBISHI LANCER 2.0 4D 4WD 195KW N 20080118 19950203 155 10898.00 2146.90 472.31 VEROT:2619.21€
MITSUBISHI LANCER 2.0 EVO 4WD N 20080121 19961031 109 13200.00 3009.60 662.11 VEROT:3671.71€
MITSUBISHI LANCER 2.0 EVO III 4D 4WD OHJ OIK N 20080123 19950630 132 11365.00 2591.22 570.06 VEROT:3161.28€
MITSUBISHI LANCER 2.0 EVO3 4D 4WD 195KW N 20080118 19950731 137 11262.00 3265.98 718.51 VEROT:3984.49€
MITSUBISHI LANCER 2.0 EVO3 4WD OHJ. OIK. N 20080121 19950930 147 10505.10 2153.54 473.77 VEROT:2627.31€
MITSUBISHI LANCER Evolution 3 GSR N 20080122 19950630 123 11205.44 3249.57 714.90 VEROT:3964.47€
 
jatu sanoi
Eikös tämä ole EVO IV?? jos on niin verot on aika maltilliset.
Varmaan on juu Jaakko-Tepon auto: http://www.mitsubishiclubfinland.com/keskustelu/index.php?topic=19830.msg135119#msg135119
 
Näyttäisi olevan osa vielä vanhalla systeemillä laskettu. Uusi laskutapa on kyllä kieltämättä mukavasti tiputtanut japanilaisten veroja :peukku
 
Vs: Evojen verot

Osa on tehty vanhan lain ja osa uuden mukaan. Veroprosentit heittävät siten n. 6 prosenttiyksikköä. Loppu melkeinpä selittyy "luonnollisella vaihtelulla". Verotusarvothan eivät näyttäisi kovin paljon vaihtelevan.
 
Vs: Evojen verot

Jos lasket veroprosentin näet että autoja on verotettu eri prosenteilla. Osa on vanhalla 29% verolla ja osa uuden järjestelmän mukaan kokonaismassan mukaan määräytyvän prosentin mukaan verotettuna. Olisiko vielä painoakin ilmoitettu vähän eri tavalla, en katsonut niin tarkasti.
 
Vs: Evojen verot

Kiitoksia vastauksista, eli hyvään suuntaan menossa verot.

OFFTOPIC: Voisiko ton Lancer Evolution alueella olevan aiheen: "Evo 1-3 kysymyksiä" lyödä lukkoon. Käy pikkasen raskaaksi hakea tietoa noin pitkästä viestiketjusta. Eikö nää alueet ole foorumeilla just sen takia jaettuna että foorumin käyttö olisi selkeätä ja helppoa.

Esim. Overdriven sivuilla on 419 sivun mittainen viestiketju Dodge Ramista, on pikkasen raskas lukea koko vietikerju jos esim on jotain tiettyä tietoa hakemassa.
 
Elikkä tässä voisi varautua siihen että maaliskuussa tulee tullista lappu :mad: jossa ilmoitetaan verojen määräksi 4 tonnia ;D .
 
Vs: Evojen verot

Evox sanoi
Kattelin tullin sivuilta Evojen veroja ja heittelee aika paljon verot tammikuussa( http://www.tulli.fi/fi/03_Yksityishenkilot/02_Autoverotus/05_Taulukoita_sovelletuista_verotusarvoista/sove_au_012008_fi_se.pdf ). Esim jos katotaan -95 vuosimallien veroja niin pienin 2619 euroa ja isoin 3984 euroa. Ilmeisesti kaikki kuitenkin oik.puolen ohjauksella varustettuja? Mistäköhän johtuu, että heittelee verot noin paljon? Huono tuuri noppien heitossa?

No itsellä on tästä samasta omakohtaista kokemusta. Ennen auton hommausta tutkiskelin tullin taulukoita ja arvioin verot sen perusteella. No kun veropäätös vihdoin ja viimein tuli ( 3.kk ajolupa ummessa ja sillei)ei paljon naamaa naurattanut: Verot n. 30% korkeammat kuin olin ajatellut. Noh hirveä valitusrumba käyntiin: Esim. mittarilukemasta joka yhdessä arvioijan kanssa todettiin olevan se mikä myyjää oli sattunut miellyttämään. Veropäätöksessä oli kuitenkin yllättäen mittarilukema.

Ja eikun takaisin kysymään että miten tämä näin? Tarkastaja oli sopivasti "unohtanut " asian ja sanoi että todistusvastuu mittarin virheellisyydestä on minun murhe, ei heidän asiansa.

Tästä alkoi aika mielenkiintoinen valitusprosessi.... No lopulta kun päätös tuli ( kesti 2v 2kk ) olin esittänyt Direktoraartin mielestä tarvittavat dokumentit. Tämän prosessin ansiosta autovero tippui yli 25%+ korot. Tämä tapaus oli vanhan verotusmallin aikana.

Taulukoita seuratessa on nähnyt selvästi milloin auto on käynyt samassa paikassa arvioinnissa.
 
Vs: Evojen verot

ewopower sanoi
Taulukoita seuratessa on nähnyt selvästi milloin auto on käynyt samassa paikassa arvioinnissa.

Hinta tulee aina joko suoraan koneelta tai MARVOsta, eli sillä ei ole mitään merkitystä missä sen käy näyttämässä. Tarkastuksen tekijän ei missään nimessä pitäisi ottaa kantaa mihinkään, koska yleensä hänellä ei ole viime kädessä juuri sananvaltaa asiassa. Usein näissä tapauksissa onkin niin, että asiakas hieman "muistaa väärin" tai on tulkinnut sanomisia vähän turhan laajentavasti.

Mitä kilometreihin tulee niin on aivan selvää, että asiakkaalla on velvollisuus näyttää toteen mittarilukemasta poikkeavat ajomäärät. Ei kai voi ajatella, että pelkkä väite lukeman paikkansa pitämättömyydestä riittäisi? Mistä tulli saisi käsiinsä ko. autoa koskevat esim. huoltokirjat? Jos näyttöä ei ole, on aivan poikkeuksellista, että mittarilukemasta poiketaan.
 
Vs: Evojen verot

nokonzok sanoi
Hinta tulee aina joko suoraan koneelta tai MARVOsta, eli sillä ei ole mitään merkitystä missä sen käy näyttämässä. Tarkastuksen tekijän ei missään nimessä pitäisi ottaa kantaa mihinkään, koska yleensä hänellä ei ole viime kädessä juuri sananvaltaa asiassa. Usein näissä tapauksissa onkin niin, että asiakas hieman "muistaa väärin" tai on tulkinnut sanomisia vähän turhan laajentavasti.

Mitä kilometreihin tulee niin on aivan selvää, että asiakkaalla on velvollisuus näyttää toteen mittarilukemasta poikkeavat ajomäärät. Ei kai voi ajatella, että pelkkä väite lukeman paikkansa pitämättömyydestä riittäisi? Mistä tulli saisi käsiinsä ko. autoa koskevat esim. huoltokirjat? Jos näyttöä ei ole, on aivan poikkeuksellista, että mittarilukemasta poiketaan.

Kommentti hinnanmääritykseen. Siihen aikaan kun auto tuli niin vero määräytyi autoliikkeiden pyyntihintojen perusteella. Eli pyyntihinta - X määrä euroja . Sattui olemaan vain sellainen auto jota ei ollut yhtään kappaletta myynnissä pidemmälläkään aikavälillä. Ja näinollen ei taulukkoakaan mihin hintaa verrata. Joten hinta vedettiin suoraan " hihasta". Kommentti oli tullissa vain että näin me tämä nyt laitettiin ja jos ei miellytä niin valita.Vastaava auto tuli myyntiin verotuksen jälkeen autoliikkeessä ja sen hinta oli tuon 30% halvempi kuin mitä minun autolle määritettiin.

Siihen aikaan oli tullilla ohje kilometrien määrityksestä jos mittarilukemaa ei voida todentaa. Autoille oli määritetty arviot ajetuista kilometreista / vuosi. Eli esim 17000km x auton ikä vaikka 10 vuotta = 170 000 km. Tätä ei kuitenkaan käytetty vaikka auton kunto kertoi että todelliset km on muuta mitä mittari sanoo.

Eli nämä asiat ovat nykyisín hieman selkeämpiä kuin ennen.. Eli minulla ei ole tarvetta "muistaa väärin" ;D
 
Vs: Evojen verot

Tuli tänään veropäätös, heittäkääpä villejä veikkauksia ;D Kunto normaali ja kilometrit 113 tkm
 
Vs: Evojen verot

Ai nyt jo tuli päätös,no sitte sanotaan 4100€ jos kerta kolmosella alkava ei kelpaa.
Mitäs nyt kun mulla ainakaan ei oo vielä vastaavuustodistuksia ja jos veropäätös tulee niin eikös tullin ajolupa pääty sitten laskun eräpäivänä tai kun lasku on maksettu?
Meneekö auto sitten ajokieltoon,kunnes vastaavuus lauput on toimitettu konttorille?
 
Vs: Evojen verot

veikka81 sanoi
Tuli tänään veropäätös, heittäkääpä villejä veikkauksia ;D Kunto normaali ja kilometrit 113 tkm

Mullekkin tuli tänään veropäätös. Muutaman kympin päälle kolme tonttua. Kunto normaali ja kilometrejä 109tkm.

Veikkaus on et veikka81:sen verot on jäänyt alle 3000 euron. :peukku
 
Vs: Evojen verot

lancer evo-r sanoi
Mullekkin tuli tänään veropäätös. Muutaman kympin päälle kolme tonttua. Kunto normaali ja kilometrejä 109tkm.

Veikkaus on et veikka81:sen verot on jäänyt alle 3000 euron. :peukku
;D
 
Vs: Evojen verot

Jaa se vaan säikytteli tuolla naamaa mutristavalla hymiöllä,kun sanoi että ei ala kolmosella ;D
Mulla kun on kilometrejä jo 155tkm niin joutuu pian tulli maksaa mulle :peukku
 
Vs: Evojen verot

Ei ole teidän veroissa valittamista. Omani oli 4999,00 € ja kilometrit 84 tkm... En ole vieläkään valitusta jaksanut pistää eteenpäin. Dokumentteja kyllä olen jo haalinut. Hintahan oli silloin määritelty kahden nettiautossa myytävän Evon perusteella. Joku kiva kaveri ku oli heittäny omansa hinnaks 18 000 € ja toinen oli jotain vajaa 16 000 €, niin siitä voi päätellä mikä oli oman autoni hinta-arvio. Tavoitteena olisi kuitenkin väh. 200-300 € saada takaisin, hyvällä tuurilla +400 €.
 
Vs: Evojen verot

_jkh_ sanoi
mulle tuli vitoseen veroa 5086,98 :driver

Oho... No kerrankin olin varautunut korkeempiin summiin. Jääpähän rahaa remonttiin, jos tuota luokkaa tulee :)
 
Vs: Evojen verot

ewopower sanoi
Kommentti hinnanmääritykseen. Siihen aikaan kun auto tuli niin vero määräytyi autoliikkeiden pyyntihintojen perusteella. Eli pyyntihinta - X määrä euroja . Sattui olemaan vain sellainen auto jota ei ollut yhtään kappaletta myynnissä pidemmälläkään aikavälillä. Ja näinollen ei taulukkoakaan mihin hintaa verrata. Joten hinta vedettiin suoraan " hihasta". Kommentti oli tullissa vain että näin me tämä nyt laitettiin ja jos ei miellytä niin valita.Vastaava auto tuli myyntiin verotuksen jälkeen autoliikkeessä ja sen hinta oli tuon 30% halvempi kuin mitä minun autolle määritettiin.

Siihen aikaan oli tullilla ohje kilometrien määrityksestä jos mittarilukemaa ei voida todentaa. Autoille oli määritetty arviot ajetuista kilometreista / vuosi. Eli esim 17000km x auton ikä vaikka 10 vuotta = 170 000 km. Tätä ei kuitenkaan käytetty vaikka auton kunto kertoi että todelliset km on muuta mitä mittari sanoo.

Eli nämä asiat ovat nykyisín hieman selkeämpiä kuin ennen.. Eli minulla ei ole tarvetta "muistaa väärin" ;D

Nämä asiat eivät ole muuttuneet miksikään, edelleen mennään aivan samalla tavalla kuin ennenkin. Hinnanmäärityksen on paha ottaa kantaa tapausta tuntematta. Jostainhan se hinta on revittävä sellaisillekin tapauksille, joita ei koskaan ole täällä myyty. Ei tällä kertaa osunut, mutta sait sentään lopulta "omat takaisin". Hyvä niin.

Mitä tulee noihin kilometreihin, niin ennen ja nykyään mennään lähtökohtaisesti mittarilukeman mukaan. Ei siis vaadita, että se mittarilukema pitäisi jotenkin todentaa. Päinvastoin, keskimääräisiä kilometrejä voidaan käyttää jos pystyt todentamaan lukeman vääräksi. Edelleen on tapausta tuntematta vaikea ottaa kilometreihinkään enempää kantaa. Selvää kuitenkin on, että pelkästään hieman nuhjuisempi kunto ei vielä tee mittarilukemaa epäluotettavaksi.
 
Vs: Evojen verot

nokonzok sanoi
Edelleen on tapausta tuntematta vaikea ottaa kilometreihinkään enempää kantaa. Selvää kuitenkin on, että pelkästään hieman nuhjuisempi kunto ei vielä tee mittarilukemaa epäluotettavaksi.

Itsellä toimi ammattilaisen kirjallinen todistus siitä että tiettyjen autonosien kunto ei vastaa kilometrejä mittarissa. Osat oli valittu siten että niiden vaihtaminen hyötymismielessä kuluneempiin ei ole kannattavaa. Tämä riitti tullille.

Papereita selatessa asian käsittelyaika veron maksusta lopulliseen päätökseen valituksesta oli 2v 5kk.
Ei ihan minuuttiaikataulu ;D
 
Vs: Evojen verot

Mullekin tuli eilen veropäätös...2990.44e.Kunto normaali ja 114000km ajettu. :)
 
Vs: Evojen verot

kovasti on verot tippuneet ! hyvä niin :D olis tos piakkoi kutsan verotus edessä paljonkohan kuutosiin on verot ollu ? vitoseis on pyöriny 4700 - 5500 euroon! luulis et ei kovin suuria eroja ole ::)
 
Vs: Evojen verot

en japanista tulos tommi mäkinen edition :driver sain tos omas kolmoses just ohjaus vaihdoksen tehtyä ja värin vaihdettua :) suuntaa kohta puolin jyväskylään myin ton kolmosen pois..
 
Vs: Evojen verot

jrmotors sanoi
en japanista tulos tommi mäkinen edition :driver sain tos omas kolmoses just ohjaus vaihdoksen tehtyä ja värin vaihdettua :) suuntaa kohta puolin jyväskylään myin ton kolmosen pois..
oliko paha homma toi ohjaus muutos?? meinasin varmaa itelle hommata kolmosen tai vitosen! jos vaik itekki intoutuis tekee ohjaus modin.
 
Vs: Evojen verot

jrmotors sanoi
kovasti on verot tippuneet ! hyvä niin :D olis tos piakkoi kutsan verotus edessä paljonkohan kuutosiin on verot ollu ? vitoseis on pyöriny 4700 - 5500 euroon! luulis et ei kovin suuria eroja ole ::)

Minun tietääkseni yhtään JDM-kutosta ei ole verotettu ja vitosiakin tiettävästi vain yksi. Ei ehkä ihan vielä voi puhua suuremmista linjoista...
 
Vs: Evojen verot

kolme vitosta on verotettu ja kaikista on tullu vero päätöskin! niitten verot tiedän.. sekä tiedän että turussa on kaksi kutosta verotettu mutta niitten veroa ei ole tullu! sen saksan tuonti kutsan veron tiiän mutta en yhtään oik puolen ohjauksella olevaa..
 
Vs: Evojen verot

Andy´s sanoi
oliko paha homma toi ohjaus muutos?? meinasin varmaa itelle hommata kolmosen tai vitosen! jos vaik itekki intoutuis tekee ohjaus modin.

olihan tos hommaa.. tosin toi oli kolmas evo johka tein ohjaus vaihdoksen niin sen jo aika helposti nykyään osaa ;D ilmastoinnin kaa oli suurin työ mutta sekin pelaa kuten ennen :peukku muutos katsastus vielä ja on täysin valmis luovutettavaksi.. jep meinaa tosta kutos puolikkaastakin vaihataa ohjauksen tosin air bag teettää lisää haastetta ::)
 
Vs: Evojen verot

jrmotors sanoi
kolme vitosta on verotettu ja kaikista on tullu vero päätöskin! niitten verot tiedän..

Ok, näistä kahdesta on sitten tullut päätökset helmikuussa. Kohtahan ne näkyy sitten jo tilastoista.

jrmotors sanoi
sekä tiedän että turussa on kaksi kutosta verotettu mutta niitten veroa ei ole tullu! sen saksan tuonti kutsan veron tiiän mutta en yhtään oik puolen ohjauksella olevaa..

Eli yhtään JDM-kutosta ei siis vielä ole verotettu, vain tuo meikäläisen exä ;)

jrmotors sanoi
jep meinaa tosta kutos puolikkaastakin vaihataa ohjauksen tosin air bag teettää lisää haastetta ::)

Ja haastetta ei varmaankaan vähennä se, että ohjauksen osia ei saa normi-Lancerista.
 
Vs: Evojen verot

nokonzok sanoi
Ok, näistä kahdesta on sitten tullut päätökset helmikuussa. Kohtahan ne näkyy sitten jo tilastoista.

Eli yhtään JDM-kutosta ei siis vielä ole verotettu, vain tuo meikäläisen exä ;)

Ja haastetta ei varmaankaan vähennä se, että ohjauksen osia ei saa normi-Lancerista.

joo ohan siinä paljon muutakin kuin nuo air bag jutut.. tosin mulla on ohjaus laitteet tiedossa ja kaikki koetaulu jutut.. mutta näkee nyt kuin käy :D
 
Vs: Evojen verot

jrmotors sanoi
en japanista tulos tommi mäkinen edition :driver sain tos omas kolmoses just ohjaus vaihdoksen tehtyä ja värin vaihdettua :) suuntaa kohta puolin jyväskylään myin ton kolmosen pois..
Katoinki tuos viimeviikolla että olipas korian värinen ;D,kun ajelit vastaan siinä kivihuhdan tiehaaran jälkeen.
Paljonko kolmoses oli teho,vai mitattiinko sitä?
 
Vs: Evojen verot

Tunari-82 sanoi
Katoinki tuos viimeviikolla että olipas korian värinen ;D,kun ajelit vastaan siinä kivihuhdan tiehaaran jälkeen.
Paljonko kolmoses oli teho,vai mitattiinko sitä?

juu vastaa tultii.. olin penkis ja 316 hp lykkäs 0.9 ahdoilla :peukku tosin oli ahto vuoto että en tiiä paljonko lopullinen teho on! meinaa käydä uudestaa penkissä vielä ;D asiasta toiseen vieläkö sulla on ne rs escortin levike sarja ?? tarttisin sellasen avo escooni 8)
 
Vs: Evojen verot

Lhd, e3, ajettu 134 000, normikuntonen 2866,39€

Ihan asiallinen, mun mielestä :peukku
 
Vs: Evojen verot

Harri K sanoi
ja viel lhd:nä..

ratin puoleisuus ei siis paljon vaikuta, vaikka oli katsottu vertaushintoja nettiautosta ja lhd mallia.

Muutenkin katsastus meni yhdellä kertaa, muutoskattastukset, maahantuontikattastus jne jne. ;D
 
Vs: Evojen verot

Alkaa kolmosien kokonaiskustannus japanista tänne kilpiin olla jo kohtuullinen. Sais jo 7ke pintaan.
 
Vs: Evojen verot

Oli tullut -08 helmikuun autot tullin sivuille,poimin sieltä kaikki evot:
MITSUBISHI LANCER 2.0 4D 4WD N 20080226 19980301 98tkm. 15072.25 3255.60 716.23 Verot:3971.83
MITSUBISHI LANCER 2.0 T 4D 4WD 206KW N 20080226 19981231 113tkm. 16842.10 3637.89 800.33 Verot:4438.22
MITSUBISHI LANCER EVO 5 RHD 2.0 T 4D 4WD N 20080222 19981231 92tkm. 17446.30 4169.66 917.32 Verot:5086.98
MITSUBISHI LANCER GSR Evolution 3 N 20080222 19950331 109tkm. 12267.00 2514.73 553.24 Verot:3067.97
MITSUBISHI LANCER GSR Evolution 3 N 20080222 19950731 113tkm. 11632.00 2384.56 524.60 Verot:2909.16
 
Vs: Evojen verot

Onpa siinä munkin evon verot. Mutta tossa vitosessa oli muita kuluja paljon enemmän kuin kolmosessa.
 
Vs: Evojen verot

Älyttömät ~15k pyynnit kolmosista Nettiautossa nostavat veroja aivan tarpeettomasti. Todellinen hinta on max kymppitonni vaikka ostaisi Suomalaisen firman kautta auton.

Harmi vaan ettei tulli tahdo uskoa yksityishenkilön esittämiä laskelmia realistisesta hintatasosta :( Todelliset verot olisivat reilusti alle 2500 euroa.
 
Vs: Evojen verot

Kylläpä sitä vaan evo3.selle hintaa kertyy vieläkin.
Suomalaisen firman kautta auto ~6500€
Verot....................................~2500-3000€
Siihen päälle rekisteröinti katsastus,talvirenkaat/vanteet,lohkolämmitin,öljyt(moottori,laatikko,jakolaatikko,perä),jäähdytin nesteet,jakopää remppa(ellei huoltokirjaa),vastaavuus todistus,etuvalot,ruostesuojaukset,siirtokilvet,peltikilevet ja ainahan tuollaisessa 13v vanhassa sportissa jotain laittoa löytyy,omalla kohdallani ne oli jarrut sekä ilmastoinnin kompressori.
Väittäisin että 10ke on aika tiukka budjetti firman kautta tuotettuna,tai itse en ainakaan tuollaiseen pääse ja vielä jos kaikki huollot teettää vieraalla niin palaa joku saturainen lisää.
 
Takaisin
Ylös Bottom