Evojen verot

Vs: Evojen verot

BamBu^^ sanoi
Paljo sulla on päästöt seiskassa? Tiedän yhden seiskan jossa on 204. Ihmetyttää tuo 304 vaikka kyseessä on "sama" auto..?

En tiedä. Ei tiedä muutkaan virallisesti, koska se on eu-tyyppihyväksymätön. Siksi se juuri verotetaan kokonaispainon mukaan, kuten vanhemmat autot. Todellisuus lienee samaa luokkaa kuin kaseissa.
Nyt en muista lukeeko otteessa päästöjen kohdalla yhtään mitään, mutta epäilisin että ei. Tai sitten siellä on tuo kokonaispainosta johdettu parisatanen. Voin tarkastaa kun syksymmällä otan auton ajoon.
 
Vs: Evojen verot

Kysy piruuttas mistä otteelle on keksitty CO2- ja tyyppihyväksyntätiedot. Olis mielenkiintosta kuulla selostus?
 
Vs: Evojen verot

miikka sanoi
Kysy piruuttas mistä otteelle on keksitty CO2- ja tyyppihyväksyntätiedot. Olis mielenkiintosta kuulla selostus?

Kuhan saan kesäkumit alle ni vien auton leimalle. Täytyy kysästä. Voiko olla mahdollista, että autoon on hankittu englannissa vaatimuksenmukaisuustodistus ja sitä kautta saatu tyyppihyväksyntänumero?
 
Vs: Evojen verot

Tyyppihyväksyntänumeroa ei voi olla kun auto ei ole tyyppihyväksytty. Britit tosin sekoilevat rekisteriotteisiinsa ihan mitä sattuu ja sitten tulee tällaisia tapauksia kun autoja yritetään kilvittää Suomessa. Toinen perinteinen sudenkuoppa on ensimmäinen käyttöönottopäivä ja väärin merkitty runkonumero...
 
Vs: Evojen verot

BamBu^^ sanoi
Ei ole auto kilvissä vielä ja kyllä tyyppihyväksyntänumero on otteessa. Minä en näistä niin tiedä, mutta mihin sitä vaatimuksenmukaisuustodistusta tarviaa jos auto ei tarvitse mitään hyväksyntiä suomeen? Verot tulevat seiskan mukaan ja enkö siinä säästä rahaa yli 400 euroa, että ei tarvitse hankkia vaatimuksenmukaisuustodistusta? Pelkkä rekisteröintikatsastus.

Kuten tuossa jo aikaisemmin mainittiin, maksat n. 200 euroa ylimääräistä veroa joka vuosi. Sen lisäksi olet jo maksanut autoveroa n. 2000 euroa enemmän kuin painon mukaan verotettuna. Lisäksi vaatimustenmukaisuustodistus maksaa 210 €. Pahoittelen, mutta ei nyt todella ole mennyt ihan putkeen tämä sinun homma.
 
Vs: Evojen verot

nokonzok sanoi
Kuten tuossa jo aikaisemmin mainittiin, maksat n. 200 euroa ylimääräistä veroa joka vuosi. Sen lisäksi olet jo maksanut autoveroa n. 2000 euroa enemmän kuin painon mukaan verotettuna. Lisäksi vaatimustenmukaisuustodistus maksaa 210 €. Pahoittelen, mutta ei nyt todella ole mennyt ihan putkeen tämä sinun homma.

Luulisin että olis mahdollisuuksia saada veroa takaisin jos kyse on katsastusaseman tekemästä kämmistä (=väärän CO2:n laittamisesta otteelle). Eihän tehdyistä virheistä voida asiakasta laskuttaa.
 
Vs: Evojen verot

nokonzok sanoi
Kuten tuossa jo aikaisemmin mainittiin, maksat n. 200 euroa ylimääräistä veroa joka vuosi. Sen lisäksi olet jo maksanut autoveroa n. 2000 euroa enemmän kuin painon mukaan verotettuna. Lisäksi vaatimustenmukaisuustodistus maksaa 210 €. Pahoittelen, mutta ei nyt todella ole mennyt ihan putkeen tämä sinun homma.

Pakettiautopojilla evo seiskaan vaatimuksenmukaisuustodistus muistaakseen reilu 400e. Eräällä autoliikkeellä evo 7 verotettiin päästöjen mukaan. Päästöt 204 ja verotusprosentti näin ollen joku 26. Oikasun aion lähettää tulliin kunhan auton kilpiin saan. Saa nähä mitä katsastuksessa tulee vastaan. On se kumma jos 2 "samaa" autoa joutuu maksamaan eri summan veroja vuodessa. :-\
 
Vs: Evojen verot

BamBu^^ sanoi
Pakettiautopojilla evo seiskaan vaatimuksenmukaisuustodistus muistaakseen reilu 400e. Eräällä autoliikkeellä evo 7 verotettiin päästöjen mukaan. Päästöt 204 ja verotusprosentti näin ollen joku 26. Oikasun aion lähettää tulliin kunhan auton kilpiin saan. Saa nähä mitä katsastuksessa tulee vastaan. On se kumma jos 2 "samaa" autoa joutuu maksamaan eri summan veroja vuodessa. :-\

Niin no muitahan päätöksiä/hintoja/päästöjä ei voi käyttää verrokkina/vertailuna toisiin samanlaisiin autoihin, oon myös kuullut juttuja kans että on useita eri autoja jotka on samanlaisia keskenään ja joissa toisissa saa istua 5 ihmistä, toisissa 2, toisissa 4. Tervetuloa suomeen.
 
Vs: Evojen verot

Moro. On käynyt mielessä että jospa toisi evon englannista? Oululainen firma hoitaisi auton katsomisen paikan päällä ja toimittaisi suomeen 1500e:lla. Minkäverran tulisi kuluja suomessa? Englanti kun on EU maa niin pitääkö maksaa ihan tavallinen vuosittainen käyttövero vai tuleeko monen tonnin tikki?

Tässä vähän pohdiskelua, ylipäätänsäkkin tuleeko Suomessa kuin kalliiksi, rekisteröintikatsastus, verot, mahdollinen valojen vaihto ym? Jos katsoo esim seuraavanlaista autoa: http://pistonheads.com/sales/3181992.htm Onko mitään ideaa koko hommassa? Kuinka kalliiksi tulee kaikenkaikkiaan vai onko sama ostaa Suomesta? Joku asiasta enemmän tietävä vois valaista..
 
Vs: Evojen verot

Muista että Englanti on saarivaltio, varsinkin rannikon autot jotka eivät ole ns. fresh importteja (eli tuotu juuri tai viimeisen parin vuoden sisään Englantiin) ovat ruosteisia alta hyvinkin paljon Toki sekaan voi mahtua helmiä, mutta päältä otetut kuvat ei riitä nimeksikää. Päältä uk:n autot ovat yleensä hyviä, alta paljastuu karu totuus.

Vähän sekava oli kirjoittamisesi ja kysymykset mutta joudut siis maksaan:
1. auto Englannista
2. Välitys+ tuontipalkkio firmalle (1500e)
3. rekisteröintikatsastus 200e ehkäpä?
4. Tullille autoverot (tullin tilastot- sivuilta näet mitä tulee evo3:lle) oisko 1000-1500e
5. valomuutokset + muut asiapaperit 500e minimissään..

sitte toki vuosittain käyttöverot yms normi auton kulut päälle..
 
Vs: Evojen verot

Tänään sitten tuli ton 3:n vero päätös ja veroja joutuu pulittaa 2000€ :seina.
 
Vs: Evojen verot

Evo 4:sen veropäätös tänään 2007€ vuosimallia -97 ,ajettu 147tkm ,viisipaikkainen kokonaismassa 1750kg ja ohjaus tietenkin oikealla.
 
Vs: Evojen verot

Äsken pamahti luukusta päätös 102tkm rullattuun EVO5 GSR:ään. 2826,82€ joutuu pulittamaan.
 
Vs: Evojen verot

Kuis tää ny menee ku onkin tuos Irlannin paperissaki merkattu seiskalle 257 CO2 päästöt?
Voinko väittää että pitää ottaa massoje mukaan?
 
Vs: Evojen verot

Harri K sanoi
Kuis tää ny menee ku onkin tuos Irlannin paperissaki merkattu seiskalle 257 CO2 päästöt?
Voinko väittää että pitää ottaa massoje mukaan?

Pahaa pelkään ,että CO2 lukeman mukaan menee.... :-\ Toivottavasti olen väärässä.

Eikös se niin ollut ,että jos CO2 lukemaa ei ole/löydy niin sitten mennään painon mukaan , CO2 mukaan ensisijaisesti.
 
Vs: Evojen verot

-JP- sanoi
Pahaa pelkään ,että CO2 lukeman mukaan menee.... :-\ Toivottavasti olen väärässä.

Eikös se niin ollut ,että jos CO2 lukemaa ei ole/löydy niin sitten mennään painon mukaan , CO2 mukaan ensisijaisesti.

Tätä mäkin aloin epäilee, eilen tuli tullilta jo kirje jossa lisäselvityspyyntö jossa kaivataan suomalaista rekisteritodistuksen kopiota, josta selviää variantti ja malli ja runkonron varmistus.
Mut merkkasin kyl et haluun painon mukaan verotuksen tullin lappuihin.
 
Vs: Evojen verot

Meneekös toi sitten niin että jos 7:n importtaa japanista niin niillä ei ole hajuakaan noista päästöistä ja jos sen importtaa brittein saarilta, niin silloin niitten rekisteriotteessa on merkitty nuo päästöt?
 
Vs: Evojen verot

Harri K sanoi
Kuis tää ny menee ku onkin tuos Irlannin paperissaki merkattu seiskalle 257 CO2 päästöt?
Voinko väittää että pitää ottaa massoje mukaan?
Mulla tuli seiska briteistä. Otteessa päästöt 304. Löyty tyyppihyväksyntänumerokin. Verottivat päästöjen mukaan. Soitin tulliin ja siellä sanottiin, että on käyny moga. Tyyppihyväksymätön auto, kun on niin pitää verottaa painon mukaan. Oikasun voin tehdä, kun kilpiin saan. Veroja tuli siis se reilu 5000€..
 
Vs: Evojen verot

Evo IV -97 ajettu 161tkm ja verot 2320€ :seina

Verotuksen kokonaispainoksi merkitty 1740kg ja otteessa 1625kg?
Ja samassa lapussa 5-paikkainen, tosin katsastusmies merkkasi 3-paikkaiseksi....

Ei ihan menny putkeen.....
 
Vs: Evojen verot

Tänään tuli veropäätöksen omasta eikä paljoa naurata.
Evo vi -00 ajettu 127t
Vero 3439,52
Veroprosentti 29.8
Meni normaalikuntoisena.

Ja kaiken hyvän lisäksi auto on nyt kolaroitu :seina
 
Vs: Evojen verot

Varpunen sanoi
Tänään tuli veropäätöksen omasta eikä paljoa naurata.
Evo vi -00 ajettu 127t
Vero 3439,52
Veroprosentti 29.8
Meni normaalikuntoisena.

Ja kaiken hyvän lisäksi auto on nyt kolaroitu :seina

Nyt on kyllä rajut verot. Laita tarkempaa infoa niin voidaan spekuloida lisää. Mihin verrattu, mikä oli yleinen pyynti- ja myyntihinta?
 
Vs: Evojen verot

Yleinen pyynti- 13399
Yleinen myynti- 11899
Kuntovaikutus- 356,97 vaikka auto huonossa kunnossa kaikin puolin (maalipinta, ruosteet joitain puuttuvia osia sisustassa, penkit revennyt, maalattu koko auto uudestaan=maalipinta lohkeilee ja pinnan läpi näkyy törkeesti hiontajäljet + kaikkee muuta mukavaa)
Joten nyt viimeistään toivon auton menevän lunastukseen kolarin takia.

Vertailukohteina olivat
Evo vi -1999 ajettu 126t pyyntihinta 14800
Evo vi -1999 ajettu 134t pyyntihinta 13700

Niin tosiaan huomasin myös yhden virheen minkä olen itse tehnyt eli auton vm
Joka on britteihin rekisteröity 2000 mutta Japanista lähtöisin 1999 ja tullin lappuihin olin laittanut tuon 2000 vm
Näköjään sillä on 9.2% per vuosi :seina
 
Vs: Evojen verot

Varpunen sanoi
Tänään tuli veropäätöksen omasta eikä paljoa naurata.
Evo vi -00 ajettu 127t
Vero 3439,52
Veroprosentti 29.8
Meni normaalikuntoisena.

Ja kaiken hyvän lisäksi auto on nyt kolaroitu :seina

Marraskuun lopulla tuli veropäätös, evo 5, -98 ja 110tkm ajettuun, normaali kuntoiseen 3127€ :nykii. Taitavat nopalla arpoa noita veroja :seina
 
Vs: Evojen verot

Jerkku sanoi
Marraskuun lopulla tuli veropäätös, evo 5, -98 ja 110tkm ajettuun, normaali kuntoiseen 3127€ :nykii. Taitavat nopalla arpoa noita veroja :seina
Sama kävi mulla mielessä kun oikeesti on huonossa kunnossa toi auto, vaatii ylimaalaamisen ja vähän vaikka mitä muutakin sipistelyä..
Sit ku kattelee muita päätöksiä veroista niin saattaa olla vähemmän ajettuja ja menny pienemmillä veroilla :seina
 
Vs: Evojen verot

Evo V, 75tkm
Vero 2690,11e
Veroprosentti 27,90%

Yleinen pyyntihinta 11142e

Auto siis ensirekisteröity 1/8/1997, verrattu kuitenkin Evo V vaikka papereissa ei ollut mallimerkintänä kuin Lancer. Verrokkeina 5kpl 98 vuosimallisia vitosia, mittarilukemat 102-167tkm välillä ja hinnat 12300-13700e. Ihan tyytyväinen olen tuohon veron määrän, alemmas olis mennyt jos verrokkina olis Evo IV ollut tuon käyttöönottopäivän mukaan mutta käy se näinkin. Kunnoltaan auto kuitenkin vastaa tuota mittarilukemaa kaikinpuolin.
 
Vs: Evojen verot

BamBu^^ sanoi
Evo 7, vm.2001, verot reiluu 5000e helmi/maaliskuu. normaali kunto, 103000km.
Päästöjen mukaa mitkä on lontoon otteessa 304. verotus prosentti reilu 40.
Vihdoinkin tuli päätös oikaisusta. Palautuksia 1644,00€ :peukku
Verotusprosentti 28,20.
Laskennalliset CO2 päästöt 191 g/km.
Ajoneuvovero vuodessa 148,10€
 
Vs: Evojen verot

Wutec sanoi
Evo V, 75tkm
Vero 2690,11e
Veroprosentti 27,90%

Yleinen pyyntihinta 11142e

Auto siis ensirekisteröity 1/8/1997, verrattu kuitenkin Evo V vaikka papereissa ei ollut mallimerkintänä kuin Lancer. Verrokkeina 5kpl 98 vuosimallisia vitosia, mittarilukemat 102-167tkm välillä ja hinnat 12300-13700e. Ihan tyytyväinen olen tuohon veron määrän, alemmas olis mennyt jos verrokkina olis Evo IV ollut tuon käyttöönottopäivän mukaan mutta käy se näinkin. Kunnoltaan auto kuitenkin vastaa tuota mittarilukemaa kaikinpuolin.

Hieman OT, mutta onkohan sulla joku käpy tuossa käyttöönottopäivässä. Melkeinpä väittäisin, ettei ole vielä elokuun 1. päivä armon vuonna 1997 Evo vitosia kilpiin laitettu missään päin maailmaa.
 
Vs: Evojen verot

nokonzok sanoi
Hieman OT, mutta onkohan sulla joku käpy tuossa käyttöönottopäivässä. Melkeinpä väittäisin, ettei ole vielä elokuun 1. päivä armon vuonna 1997 Evo vitosia kilpiin laitettu missään päin maailmaa.

Kyllä se tosiaan on tuo 1.8.1997 kaikkien papereiden mukaan. Valmistenumero CP9A-00005XX, joten aikalailla alkupään vehkeitä mitä linjalta ulos lähtenyt.
 
Vs: Evojen verot

Wutec sanoi
Kyllä se tosiaan on tuo 1.8.1997 kaikkien papereiden mukaan. Valmistenumero CP9A-00005XX, joten aikalailla alkupään vehkeitä mitä linjalta ulos lähtenyt.

Onko sulla Japanin paperit olemassa autosta? Britithän tunnetusti merkkaa virallisiinkin papereihin ihan mitä sattuu.
 
Vs: Evojen verot

nokonzok sanoi
Onko sulla Japanin paperit olemassa autosta? Britithän tunnetusti merkkaa virallisiinkin papereihin ihan mitä sattuu.
Ahaa, se voikin sitten selittää tuon. Jotenkin luulin että kun kyse on kuitenkin tuollaisista asiakirjoista niin olisivat oikein :)

Tuolla brittipapereissa tosiaan: Was registered/used overseas. Declared manufactured 1997. No. Of Former Keepers 1 Since Aug 1997 ja
Date of first registration 01 08 1997

Pitääpi mielenkiinnosta katsoa papereita läpi jos löytyisi jotain vanhoja japseista tulleita dokumentteja.
 
Vs: Evojen verot

Laita privalla runkonumero, niin katotaan koska tuo on valmistettu.
 
Vs: Evojen verot

joo laput saapu tänään postiloovikkoon.
oishan tuo pienempikin vero riittänyt ;D
Evo V rs
yleinen pyyntihinta 11789€
veroprosentti 27,90
ajokilometrit 117000
käyttöönottopäivä 1,12,1998
vero 2870,63€
 
Vs: Evojen verot

hs sanoi
joo laput saapu tänään postiloovikkoon.
oishan tuo pienempikin vero riittänyt ;D
Evo V rs
yleinen pyyntihinta 11789€
veroprosentti 27,90
ajokilometrit 117000
käyttöönottopäivä 1,12,1998
vero 2870,63€
Eikö tääki pitäs verottaa painon mukaa? Toimititko massatodistuksen?
 
Vs: Evojen verot

BamBu^^ sanoi
sillä ois voinu saada pienemmät verot..? ???

Millä perusteella? Punnitsemalla autosta saa kevyemmät massat. Todistuksella tulee isommat massat jos niitä käyttää rekisteröinnissä ja täten 5 paikkaa.
 
Vs: Evojen verot

janza sanoi
Millä perusteella? Punnitsemalla autosta saa kevyemmät massat. Todistuksella tulee isommat massat jos niitä käyttää rekisteröinnissä ja täten 5 paikkaa.
Eikö tuon veroprosentin saa rs-mallin pienemmillä massoilla pienemmäksi? Rekisteröintiin deltan todistus et saa 5 päikkaseks. Omassa evo 7:ssa deltan todistuksen massa oli 20kg kevyempi ku puntarissa... En käyttäny vilppikonsteja muuten, mut vararengas ja tunkki puuttu. (tyhjätankki, lasinpesu- ja välijäähyn nesteet nollissa jne..)
 
Vs: Evojen verot

Verotus tehdään kokonaismassan mukaan, omamassalla ei ole merkitystä eli mitkään puntaroinnit eivät auta.
 
Vs: Evojen verot

Evo 4
verotusprosentti 27,90%
ajokilometrit 130tkm

yleinen pyynti hinta 8900e

päätös oli jotain 1600e

odotin enemmän
 
Vs: Evojen verot

ast sanoi
Verotus tehdään kokonaismassan mukaan, omamassalla ei ole merkitystä eli mitkään puntaroinnit eivät auta.
täytyy kattoo viel omat paperit läpi.. saattaapi itseasias ollakki näin. milläköhän perusteella on verotettu rs jos ei oo massoja..?
 
Vs: Evojen verot

ast sanoi
Verotus tehdään kokonaismassan mukaan, omamassalla ei ole merkitystä eli mitkään puntaroinnit eivät auta.

Niinhän se tehdään, mutta auto puntaroidaan mihin lasketaan se japanin 55kg. Mitä kevyempi auto sitä pienempi kokonaismassa. Näin ainakin mulla ollut jokaisen auton kohdalla eri konttoreilla.
 
Vs: Evojen verot

janza sanoi
Niinhän se tehdään, mutta auto puntaroidaan mihin lasketaan se japanin 55kg. Mitä kevyempi auto sitä pienempi kokonaismassa. Näin ainakin mulla ollut jokaisen auton kohdalla eri konttoreilla.

No jopas on erikoista, käsittääkseni kokonaismassa pitäisi aina ottaa papereista, esim. Japanin rekisteriotteesta. Omamassan voi sitten punnitakin jolloin keventämällä saa lisää kantavuutta.
 
Vs: Evojen verot

ast sanoi
No jopas on erikoista, käsittääkseni kokonaismassa pitäisi aina ottaa papereista, esim. Japanin rekisteriotteesta. Omamassan voi sitten punnitakin jolloin keventämällä saa lisää kantavuutta.

Noita painoja ei aina ole tarjolla, esim. Japani -> Britti -> Suomi autoissa harvemmin on niitä painoja merkitty.

Taitaa käytäntöjä olla kuitenkin taas x määrä riippuen konttoreista ja insseistä.

Mutta enivei, nyt oli neloseen ihan kohdallaan verot.

Edit. nokonzok vois varmaan tähänkin tietää vastauksen miten _pitäisi_ mennä missäkin tilanteessa.
 
Vs: Evojen verot

minulla tämmöinen vessa nimenomaan on :p





janza sanoi
Noita painoja ei aina ole tarjolla, esim. Japani -> Britti -> Suomi autoissa harvemmin on niitä painoja merkitty.

Taitaa käytäntöjä olla kuitenkin taas x määrä riippuen konttoreista ja insseistä.

Mutta enivei, nyt oli neloseen ihan kohdallaan verot.
 
Takaisin
Ylös Bottom