Vs: evolution4 ei käynnisty (kansirempan jälkeen) Vika korjattu!
Jatkan nyt tähän kun ilmeisesti tuo kampiakselin asentotunnistin itselläkin petti, löytyy sitten samasta threadista mahdollisesti muille.
Auto tosiaan sammui ja tiputti kierrokset nolliin, tämän jälkeen kun koitti startata pyöritti kyllä mutta ei ees antanut elon merkkejä. Tuli testattua tuleeko kipinää, ei miltään tulpalta tullut mitään, bensa kyllä haisi niin sitä näytti saavan. Tuli tuon jälkeen otettua miinusnapa jo irti eikä tullut mieleen koodeja lukasta.
Muutama tunti tuon jälkeen annoin viimisen starttauksen autolle ja lähtikin vaivalloisesti käyntiin, tyhjäkäyntiä kävi kuitenkin ihan täysin normaalisti ja nätisti. Tämän jälkeen tuli meinasin kääntää auton ympäri niin saa paremmin trailerille sitten niin sammu samantien oikeastaan kun sai liikkeelle, melkein heti starttauksen jälkeen pariin otteeseen saikin nauttia auton sammumisesta. Loput menikin sitten työntäen että sai sopivasti ton, jaksanut enää kiusata tota sen enempään.
Ei näyttänyt kiekkamittarissakaan mitään tapahtuvan kun tota vikaa pohtisin.
Tänään tuli sitten luettua vikakoodit kun em. tapahtui perjantaina, 22 vilkuttelee itsellekin koodiksi 2x pitkä ja 2x lyhyt väläys, samanmoisesti kun videossa täälläkin oli.
Moottorina tosiaan Evo 6.5, lähinnä mietin kuinka yleinen tämä asentotunnistin vika on Evo 5 eteenpäin? Brittien forumeilta saanut hieman ristiriitaista tietoa, toiset sanoo että hyvinkin yleinen ja toiset sanovat taas että ei ole yleinen, ilmenisi lähinnä silloin kun olisi ystävämme crankwalk kylässä. Jenkkien forumeilla taas suhteellisen monella ollut tota hajoamista niiden Evo 8-9 aika reilustikin, ainakin viestin perusteella.
Itse en jaksa uskoa mihinkänä crankwalkiin että olisi sen takia tuo hajonnut, autossa kuitenkaan mitään muita siihen viittaavia oireita ollut aikaisemmin tai ylimääräsiä ääniä tai muita vastaavia mitä täältäkin saanut lukea. Eikä selvinnyt monesta britti/jenkkien forumin aiheestakaan että olisi muuta vikaa ollut kun tuo anturin hajoaminen vain. Tokihan se ilmeisesti nyt olisi varmuudeksi hyvä samalla mitata.
Mikä tuon siis voi hajottaa näissä Evo 5-> moottoreissa eteenpäin yleisimmin? Ikä? Kuumuus? Joku muu paitsi tuo crankwalk?
fftopic
Otsikkoa vois varmaan muuttaa kampiakselin asentotunnistinta enemmän kuvaavaksi kun tässä on siitä suurimmaksi osaksi keskusteltu(?)