Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huom. This feature may not be available in some browsers.
Muljuuko se kuivallakin asfaltilla?TimoI sanoikyllä, menee alustan ruuvauksen jälkeen tarkistukseen. tuuppisin auton takapäätä kotiin tullessa sivulta ja joustaahan ne renkaat sivusuuntaan parisen senttiä, heilumisen taajuus on kuitenkin niin nopea ja loppuu melko pian etten usko sen johtuvan pelkistä renkaista.
Rehveli sanoiMuljuuko se kuivallakin asfaltilla?
[/quote
Ei ole kuivaa tietä näkynyt vielä. Tuntuu jarrutuksessa mielenkiintoselta, liikettä ei paljoa ole mutta sen tuntee kyllä.
lancer evo-r sanoiMulla oli takaata tukivarsi löystynyt/jäänyt löysälle suuntauksen jälkeen. Tuntui just muljuvan ihmeellisesti.
Vaikka tunkilla auto ylös ja heiluttelee renkaat läpi. Väljän kyllä huomaa.
faior sanoiTakavakaajan koiranluut tai AYC/ACD-pumppuvika
ast sanoiJos ne oireet alkoivat routakuoppien jälkeen niin jotainhan sieltä on pettänyt tai pyöränkulmat päässeet liikkumaan.
TimoI sanoiTuntuu siis samalta kuin takarenkaissa olisi reilusti liian vähän painetta, voiko tämä johtua löysärunkoisista talvirenkaista vai varaudunko alustanvaihdossa lisäosilla? Oireet alkoivat tutulla tiellä ajaessa "muutaman" routakuopan yllätettyä.
-JP- sanoiSanoisin ,että CT9A kopan ominaisuus , mun auto on ollut uudesta lähtien tuollainen , toki olen tuosta ominaisuudesta yrittänyt päästä eroon.
TimoI sanoiAutossa ei näytä olevan mitään varsinaista vikaa kun ylhäällä kävi, pyöränkulmat tosin mittaamatta. Autossa on vakioiskarit ja takana vakiojouset edessä H&R:n madallusjouset, Gislavedin talvirenkaita syytän tässä vaiheessa. renkaasta jalalla työntämällä saa auton tuljumaan monta senttiä sivusuunnassa niin edestä kuin takaakin. vanteet kyllä pysyy koriin suhteessa paikallaan.
-JP- sanoiTaisit juuri itse vastata mistä ongelma/ominaisuus johtuu...
Basbarduu sanoiB6 on tarkoitettu vakio jousille eli kyllä -JP- taitaa olla oikeilla jäljillä tässä. B8 sarjassa tulee sitten mahdollisuus madallukselle.
TimoI sanoiSopiiko udella vielä että millä konstein olet omassatuota hillinnyt ellei asetu tuolla b6+tein yhdiatelmällä?
TimoI sanoiSiis siellä on nyt vakioiskarit, takana vakiojouset ja edessä h&r jouset edeltävien omistajien jäljiltä. Sekasikiönä en halunnut pitää niin ostin markkinapalstalla pyörineet bilstein iskarit tein madallusjousilla. Tämä ei tainnut olla siis hyvä ratkaisu? Vahinkoa eli allelaittoa ei vielä ole tapahtunut.
-JP- sanoiMiksi rakennat alustaa noin monen eri valmistajan osista ?
Eli sulla pitäis olla saman valmistajan tolpat + saman valmistajan jouset , muuten on vian haku ja ominaisuuksien tarkastelu vaikeaa.
Tiedätkö H&R jousien Kg/mm2 ? Tiedätkö TEIN jousien Kg/mm2 ?
Jotta auton saisi edes jotenkin balanssiin niin pitäisi olla edes saman valmistajan tolpat ja mielellään suurinpiirtein saman ikäiset yksilöt.
Helppoa tietä ei ole ,mutta jokin coilisatsi säädettävällä takavakaajalla niin voit ainakin päästä lähelle niitä ominaisuuksia joita olet hakemassa.
Ehkä edullisimmasta päästä ratkaisu : BC-racing + Whiteline ?
Takapäätä kun kirraat mieleiseksesi ko. kokoonpanolla niin saat haettua ainakin sen pisteen , missä pito takapäästä katoaa ,muttei enää "keinahtele" , löysäät ja pito tulee takaisin , eli pääset säätämään autoas edes vähäsen sinne päin mitä haluat.
Noilla vakio iskareilla + madallus jousilla auto madaltuu ,muuta ei välttämättä tapahdu ?
TimoI sanoikaivoin kuvan iskareista, niissä on tarrassa koodit:
F4-BE5-A436-T0
MN 101899
Eli ei mitään hajua mitkä bilsteinit ne on. pitää miettiä tota säädettävää alustaa tai oikeammin sitä että pystynkö budjetoimaan nuo vielä ennen kesää. Koht pitää laittaa gixeri myyntiin että voi keskittyä tohon mitsuun
-JP- sanoiEli sulla pitäis olla saman valmistajan tolpat + saman valmistajan jouset , muuten on vian haku ja ominaisuuksien tarkastelu vaikeaa.
Basbarduu sanoiNuin karkeasti jaoteltuna. Mutta mutta esim. Bilstein käyttää Eibachin jousia, joten suoraan tehtaalta tulee näitä eri valmistajien palapelejä. Mutta siinä ne jouset on toki laskettu ja testattu sopiviksi.