evoscan käyttö

j.partanen

New Member
Liittynyt
21 Toukokuu 2009
elikkä ostin evo ysiin tuon tiedonkeruu ohjelman ja sain sen keräämään tiedot autosta, mutta tarvisi vielä oppia ymmärtämään tuota ohjelmaa, esim miten ohjelma ilmoittaa mahdollisista vika koodeista? voisiko joku olla kärsivällinen ja koittaa hieman selittää minulle tuon ohjelman toimintaa ja käyttöä?
 
Vs: evoscan käyttö

Siellä reunassa on sellainen nappula, alhaalla oikeella.
Check DTC present.. jos se antaa koodia sihen laatikkoo niin sitten CLEAR

EvoScan099_small.gif


http://www.limitless.co.nz/

Tuolla muutenkin ihan asialliset ohjeet.
 
Vs: evoscan käyttö

hmm täytys kai tuo pin9 vetässä pihdeillä irti ja softasta disabloida toi yks jutsku..
joskus kun tota tuli softaa tuli testattua niin jäi vilkkuu mittaristoon noi acd-valot valot ja oisko siin ollu viel jotai muitakii, siis kun auton laitto käyntiin. muilla ollu samaa oiretta ysissä?
eli kun joulukuus on purettu niin sit vois tutkii enemmän tota, ottaa vedoista dataa talteen. seokset yms. vissiin tehotkin saa mitattua?

itsellä siis obd.fi tilattu kaapeli.

edit: mites tässä piuhassa on 16 pinniä? tossa limitlessin piuhassa vaan 8 ja toi yks taitaa olla just se ayc/abs minkä vois poistaa.
tuskin noista vissiinkää haittaa on?

edit2: joo eli niiden acd ja abs valojen pitääki vilkkua. kun lähtee ajaa ni ne lopettaa sen. joten nou hätä.
 
Vs: evoscan käyttö

Tänään tuli sitten otettua ensimmäiset logit.

1.4bar (piikki 1.5bar) ja ei mene laihalle. :) Ei taida olla ihan vakiot kartat autossa... :driver

Olis tarkoitus enempikin tutkia softaa niin voi sitten analysoida tietoo..
 
Vs: evoscan käyttö

mites kun mulla on tuo 2,6 versio ja siellä alareunassa lukee display dtc, niin kuuluuko siitä painaa sen jälkeen kun on painanut start datalogger ja kone on lukenut tiedot.
 
Vs: evoscan käyttö

j.partanen sanoi
mites kun mulla on tuo 2,6 versio ja siellä alareunassa lukee display dtc, niin kuuluuko siitä painaa sen jälkeen kun on painanut start datalogger ja kone on lukenut tiedot.

Ainakin aikaisemmissa versioissa DTC komennot ovat itse muodostaneet yhteyden ecuun ensin. Ei siis tarvitse (ehkä ei edes saa?) olla dataloggeri päällä vikakoodeja lukiessa.
 
Vs: evoscan käyttö

Koitin eilen ekaa kertaa tuota evoscania. Käynnistin auton, tökkäsin piuhan kiinni ja painoin "Start Datalogger" nappulaa niin onko normaalia, että tässä vaiheessa mm. moottori ja AYC varoitusvalot vilkkuu ja kierroksetkin nousi tyhjäkäynnillä 1500 joksikin aikaa jne. onko tämä ihan normaalia vai teenkö jotain väärin?
 
Vs: evoscan käyttö

evo6 sanoi
Koitin eilen ekaa kertaa tuota evoscania. Käynnistin auton, tökkäsin piuhan kiinni ja painoin "Start Datalogger" nappulaa niin onko normaalia, että tässä vaiheessa mm. moottori ja AYC varoitusvalot vilkkuu ja kierroksetkin nousi tyhjäkäynnillä 1500 joksikin aikaa jne. onko tämä ihan normaalia vai teenkö jotain väärin?

eikös ensin piuhat kii sitten käyntiin? ja sit vasta ohjelmat päälle?
 
Vs: evoscan käyttö

evo6 sanoi
Koitin eilen ekaa kertaa tuota evoscania. Käynnistin auton, tökkäsin piuhan kiinni ja painoin "Start Datalogger" nappulaa niin onko normaalia, että tässä vaiheessa mm. moottori ja AYC varoitusvalot vilkkuu ja kierroksetkin nousi tyhjäkäynnillä 1500 joksikin aikaa jne. onko tämä ihan normaalia vai teenkö jotain väärin?

Valojen vilkkuminen on normaalia ja riippuu vähän käytettävästä kaapelista. Kierrosten nousu kuulostaa oudolta, varmistithan ettei mikään "ACTUATOR" ole valittuna Evoscannissa (oikeassa alakulmassa).
 
Vs: evoscan käyttö

Mr mmc sanoi
eikös ensin piuhat kii sitten käyntiin? ja sit vasta ohjelmat päälle?

Ei juuri merkitystä tunnu olevan. Itse laitan yleensä kaapelin paikalleen kun sytytysvirta ei ole kytkettynä ja valot kaapeliin syttyvät heti eli OBD liittimessä on jännite vaikkei olisi virrat päälläkään. Softan voi käynnistää ennen tai jälkeen moottorin, ei merkitystä.
 
Vs: evoscan käyttö

ast sanoi
Valojen vilkkuminen on normaalia ja riippuu vähän käytettävästä kaapelista. Kierrosten nousu kuulostaa oudolta, varmistithan ettei mikään "ACTUATOR" ole valittuna Evoscannissa (oikeassa alakulmassa).
Mulla on toi http://www.obd.fi/index.php?page=shop.product_details&flypage=shop.flypage&product_id=44&category_id=27&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=1 kaapeli. En koskenut noihin actuatoreihin ja niistä mikään ei taida olla defaulttina valittuna. Pitää koittaa uudestaan kun panikoiduin ja vetäsin piuhan irti.
Saako muuten tuolla evoscanilla jotain rikottua? Pakko kysyä sen takia koska jos voi niin pitää harkita uudestaan sen käyttöä koska onnistun ihan varmasti sen tekemään jos siihen vain on pienikin mahdollisuus ;D
 
Vs: evoscan käyttö

Et saa ECUa muokattua sillä normi OBDII piuhalla. Tulee erikseen ohjelmointi porttiin se pienempi liitin jos haluat jotain rikkoa. ;)
Eli tuolla saa vaan antureilta tietoa.
 
Vs: evoscan käyttö

Hyvä sillä jos edes teoreettinen mahdollisuus ryssimiseen olisi niin näin kävisi.
 
Vs: evoscan käyttö

Löytyykös markkinoilta mitään ilmaisohjelmia, jolla vois muita autoja lukea. Sais vaa enemmin vastinetta tuolle kaapelille
 
Vs: evoscan käyttö

Tuo on VAG-COM yhteensopiva eli eikös se silloin toimi myös Audi, VW, Skoda ja Seat autoissa?
 
Vs: evoscan käyttö

Virallinen VAG-COM on maksullinen. Toimii kyllä kaikissa vageissa. Saa disaploitua ja enaploitua esim vakionopeudensäätimen (jos viiksen asentaa) jne pikku kivaa.
 
Vs: evoscan käyttö

Toimiiko nuo toisinpäin eli toimiiko VAG-COM kaapeli sitten mitsuissa?
 
Takaisin
Ylös Bottom