Flekti ei pyöri. ('90 GLXi Lancer)

weldor

New Member
Liittynyt
1 Marraskuu 2005
Sijainti
Kajaani
Nyt tarvitsisin neuvoa. Toissa päivänä Lanceri rupesi ajossa keittämään. Kun auto lopulta saatiin kotipihaan ja ruvettiin katselemaan niin huomattiin ettei flekti pyöri.

Purkuosana sitten ostin "uuden" flektin joka myyjän mukaan oli toimiva, laitettiin se entisen tilalle ja käynnistettiin auto ja sama vika edelleen. Flekti ei pyöri mutta lämpö rupeaa nousemaan ja lähestyy punaista joten sammutettiin auto.

Missähän voi olla vika? On vähän hätä kädessä kun pitäisi olla lauantai-aamuna auto käyttökunnossa. Vaikuttaako termostaatti mahdollisesti tuohon flektin toimintaan?
 
Eikös flekti ole ihan oma virtapiirinsä?

Eli mittaa yleismittarilla flektin anturi.
Lienee syylärin alareunassa.
 
Ei oo itellä yleismittaria tähän hätään käytettävissä mutta tultiin siihen tulokseen että 95% tod.näköisyydellä se on se syylärin anturi. Onko kellään kokemusta voiko sen anturin ohittaa poistamalla sen anturille menevän liittimen ja juottamalla ne johtimenpäät yhteen? Siis niin että flekti pyörisi koko ajan?
 
vaiha anturi ..eivät kalliita, ruuvaa vanha pois ja tökkäät heti uuden paikoilleen ,ei kerkeä paljoa nestettä valua pois ku oot nopeena ..ja taas auto pelaa :driver
 
mutta varo ettei mee jengat tai syylari vituksi,ehkä itse syöttäisin sille pakkovirtaa vaikka katkaisijan tai virtalukon kautta,ainakin sen aikaa et ei oo hirvee hätä jos tulee isompaa vikaa(siis kierteet )ite epäilisin näil pakkasilla kyl termaria vialliseksi. :-[
 
Uus anturi tuli ostettua ja laitettua eilen paikalleen. Ongelma tuntu ratkeavan, flekti rupes pyörimään kun syyläri lämpes tarpeeksi. Kun auto sitten kävi hetken aikaa tyhjäkäyntiä huomasin että lämmöt rupes taas nousemaan ja tarkistin flektin pyörimisen niin kas kummaa, ei taas pyörinyt. Jäi sitten eilen vika korjaamatta kun piti lähteä käymään vanhempien luona.

Äsken kävin katteleen syylärin nesteitä. Korkin kun aukaisi niin ei juuri nestettä näkynyt. Taitaa siis aika raakasti liian vähän olla nestettä. Täytyy huomenna lisäillä nestettä ja katella sitten muuttuuko ongelma miksikään ja jos ongelma jatkuu niin vaihtaa vielä termari. Onneks kovien pakkasten pitäs olla toistaiseksi ohi huomenna.
 
Mulla oli aivan sama ongelma 91' GLi Lancerissa. Vein auton oikein korjaamolle asti kun ei meinannu vikaa löytyä. No hain auton seuraavana päivänä pois ja eikös se korjaajamies siinä naureskellu, että katoppa ens kerralla ne nesteet sieltä... Ja arvatkaas vituttiko?!?`Eli ei ollut sen kummempi vika kun että oli nesteet päässy loppumaan... Ainaski kuulostais oireet ihan samalta!
 
Tuli Lanccuun termari vaihdettua ja nyt toimii taas niin kuin pitääkin. :peukku

Ja eikun kovaa :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom