g1 Pajeron ongelmat

Marko V

Member
Liittynyt
29 Joulukuu 2010
Sijainti
Isokyrö
Tuo 2,5td on alkanut oirehtia seuraavasti,kylmänä startatessa käy kolmella,okei painetaan kaasua 2000 jälkeen herää neljäskin,mutta jos päästää kaasun tippuu yksi pois ja moottori tärisee ihan perkeleesti.Tyhjäkäynnille voi päästää vasta 5-7min kuluttua ja silloinkin käynti melko karheaa,mutta jos ajaa esim 10km tyhjäkäynti on tasaista, hehkut on uudet ja koneella pitäis olla ajettu 160tkm eli ei pitäs olla aivan loppu. Missä vika, syöttöpumppu? kansi? ilmavaivoja? Auttakaa uutta pajeron omistajaa..
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

No niin! Suuttimet tutkittu, avautumispaineet ja sumut kunnossa. Vuotoa oli havaittavissa 4pytyn suuttimessa muut oli kuivia mutta testipenkissä tämäkään ei vuotanu,huomenna nähdään katosiko vika..
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Jos ei auta suuttimien kunnostus,niin:
Tarkistahan myös venttiilikoneisto ja venttiilien välykset ensimmäisenä. Ei maksa mitään.
Sen jälkeen puristusmittaus. Sekään ei maksa mitään, jos on mittari. mittautaminenkaan ei liene kovin kallista.

Puristusmittauksen jälkeen tietääkin jo sylinterien kunnon ja jos siellä kaikki kunnossa niin sitten pitänee syyttää pumppua.
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Joo venttiilit ja puristukset ok..oliskohan joku ilmavuoto pumpun päässä tai jotain. ehdotuksia otetaan vastaan..
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Marko V sanoi
Joo venttiilit ja puristukset ok..oliskohan joku ilmavuoto pumpun päässä tai jotain. ehdotuksia otetaan vastaan..
yleisin paikka pumpussa on kaasu vivun juuri (kostuu käydessä)oorengas maksoi muistaakseni jotain euron ja helppo vaihtaa. toinen hyvä paikka on tankin juuressa letku lähdöt. kannattaa katsoa myös että kiskosta menee virta jokaiselle hehkulle ( voi olla menemättäkin) vaikka kisko ehjän näköinen virta kynää hehkun päähän hehkutettaessa niin selviää
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat, ja murheet jatkuu

Okei täytyy tarkistella noita mahdollisia vuotoja,olisi toinenkin ongelma, ei tahdo nostaa lämpöjä kunnolla.Tyhjäkäynnillä kun käy tarpeeksi kauan nousee lämmöt puoleenväliin ja jos lähtee liikkeelle niin kilometrin päässä on enää 1/4 jä pysyy siinä ajoi sitten 1km tai 200km.Olisko termostaatti jumittunu puoliväliin.
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

termostaatti vaihtoon ja jos se ei auta lämpö-ongelmaan kokeile vaihtaa syylärin korkki! itse taistelin viime talvena kun ei lämmöt noussu ja loppujen lopuks vika löyty ei tiiviistä syylärin korkista!
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Nyt on termari (82c) vaihdettu..Kiehutin ensin kattilassa ja tuntui pelaavan, no nyt se sitten kiehuu kyllä vittu on hämärä kosla.Itse en vaihtoa tehnyt oliskohan se laitettu väärinpäin.
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Pajero ei kyllä ole ruukannut mitään ilmalukkoja harrastaa. Jos vain nestettä on syylärissä, niin ei pitäisi jäädä mitään ilmalukkoja. Enemmän minäkin veikkaisin väärin asennettua termostaattia.

Nousikos sulla lämpömittari kuitenkin sinne "normaalille" eli sen ensimmäisen viivan yli ennen termostaatin vaihtoa? Mulla ei nimittäin talvella lämpömittari ole juuri yli tuon alemman viivan, mutta kyllä kone on lämmin, tai ainakin lämppäri puhaltaa kuumaa. Korkeimmillaan mulla on vissiin lämpömittari noussu just ja just puoleen väliin ajossa lauhalla kelillä Webasto päällä.
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Termostaatti oli väärinpäin. Käännettiin ja nyt pelittää, lämmöt nousee puoliväliin. Vielä kun jaksais purkaa ton puhallus systeemin kun puhaltaa kylmää kuskin puolelta, varmaan joku läppä jumittaa..Ohjautehostimen pumppu pitäis laakeroida, jälkihehku systeemi rakennella,xenon työvaloja katolle,kytkeä vinssin piuhat,turvakaarien väliin rakennella verkkoseinä ettei koirat pääse ohjaamoon.. Että kyllä projektia riittää.
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Onko kellään tiedossa esim linkkiä tai jotain josta löytyis toi lämmityslaitteen räjäytyskuvat..
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Nettijussin sivuilla on
http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/rkuva/
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Nyt on ilmavuotoja korjailtu,vikaa löytyi suodattimenjalasta ja paluuputkista.Vaihdoin suodattimen tilalle volkkari lt:n suodattimen ja uusin kaikki naftaletkut konehuoneeseen,sekä asensin "pässinmunat" letkun väliin korvaamaan menetettyä käsipumppua.Ainakin näin yhtäkkiä tuntuis että vika katosi.
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Taas ongelmat jatkuu!Ja tällä kertaa öljyvuotojen parissa,alkoi muutama viikko sitten merkkailemaan aika reilusti(kummallisinta on ollut että välillä vuoto on loppunut moneksi päiväksi), mutta tänään alkoi tiputella paljon voimakkaammin, (jostain laturin kohdasta,tiputtaa etupalkin takapuolelta) ja kyselisin nyt että mitkä paikat kannattais kattella ensin(varmaan taas jotain pajeron tyyppivikoja), ku ei ole tällä hetkellä käytössä kun tuo pohjolanliikenteen halli niin ei viitsin koko autoa purkaa..Ehdotuksia!!
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat


Jaa niin pihalla meinaat touhuta.. :D

laturin persiis on alipaine pumppu.. Siihen menee täydellä öljynpaineella öljy letkua pitkin.. Se letku aika aijoin menee rikki joilloin kaikki kljy mitä on tulee kyllä ulos.. Ja aika nopeasti..

Alkuperäisen uuden letkun hintaa entiedä kun aina olen itse tehnyt hydrayliletkusta uuden vanhoihin päihin.. Kun niitä banjoja ei ole missää mitkä siihen sopis kunnolla niinku vanhat..
Ja siinä kun teet sitä letkua, ole tarkkana että ne päät menee oikeaan asentoon... Ei sovi muuten paikoilleen... Ja liikaa mittaakaan siinä ei saa olla.

Ja toinen on sen ap pumpun stefa mikä saattaa aika ajoin vuotaa....
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Joo moottori ja konehuone on nyt pesty huolellisesti,nyt voi alkaa seuraamaan mistä öljyt karkaa.Minkäslaiset tiivisteet noissa suuttimissa on, kun 4pytyn suutin on alkanu vuotaa ulospäin siitä liitoksesta jossa suutinputki ja suutin kohtaavat.(kiristys ei auttanut)
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

siinä suuttimen ja putken päässä on ihan kartio liitos.. Eli kannattaa katsoa ettei ole suutinputki murtunut tai poikki.. Ja sen hukka putki kiskon ja suuttimen välis on alumiini prikkatiiviteet missä on reiät..
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Okei. Niin vähän muistelinkin, onhan noi suuttimet jo kerran käynyt kädessäkin mut ei voi muistaa..
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Jos vuotaa suihkunputki, niin herkästi luulis sen vaikuttavan myös käyntiin.

Sieltä laturilta voi vuotaa myös se paluuletku, joka menee öljypohjaan ja onhan siinä laturin läheisyydessä myös öljynsuodatin, joka ei olisi mikään ihme jos vuotaa.
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

Marko V sanoi
Taas ongelmat jatkuu!Ja tällä kertaa öljyvuotojen parissa,alkoi muutama viikko sitten merkkailemaan aika reilusti(kummallisinta on ollut että välillä vuoto on loppunut moneksi päiväksi), mutta tänään alkoi tiputella paljon voimakkaammin, (jostain laturin kohdasta,tiputtaa etupalkin takapuolelta) ja kyselisin nyt että mitkä paikat kannattais kattella ensin(varmaan taas jotain pajeron tyyppivikoja), ku ei ole tällä hetkellä käytössä kun tuo pohjolanliikenteen halli niin ei viitsin koko autoa purkaa..Ehdotuksia!!

Oliko plussa keli kun rupesi tiputtamaan alleen? Itsellä kans oli lammikoita alla plussa kelien tullessa koska panssarin päällä lunta joka sulaa ja öljyähän aina panssarin päällä joten yhtälö oli valmis. Mistään ei löytynyt isompaa vuotoa, otin panssarin pois pariks päivää ja ei mitään merkkejä ilmaantunut alle ;)
 
Vs: g1 Pajeron ongelmat

joo noita lämpimiä kelejähän tässä on ollut,ja nyt kun olen seurannut niin vuotoja ei näy muuta kun kammenstefa kytkimen päästä..saattais johtua tosiaan siitä, että panssarin päältä valuu sulamisvesien mukana töhnät maahan.
 
Takaisin
Ylös Bottom