A
arttu
Guest
Moottorimalli 4G93, 1,8 litrainen ruiskukone, vuosimallia 93.
Vastaavasta viasta on ollut muille konemalleille (eclipsessä oleva 4G63 vm?) tällä listalla juttua, mutta ei tälle, joten ajattelin varmistaa, ennen kuin teen lisää tuhoja aikaiseksi
Kone siis sammuilee/temppuilee lämpimänä tyhjäkäynnillä. Kylmänä tyhjäkäynti on ok.
Esiintyy esim pysähtyessä liikennevaloihin. Kone tiputtaa kierrokset alle 500 ja joko sammuu tai (yskähtää ja) nostaa ne takaisin 1000 laskeakseen taas 500... Joskus kone jää käymään noin 500 kierrosta nätisti, joskus hieman alle 500, jolloin öljynpaineen merkkivalo alkaa palaa :-(
Aiemmin tyhjäkäynti ollut luokkaa noin 800 kierrosta.
Samantyylinen vika oli pari vuotta sitten muutaman viikon ja korjaantui itsestään. Ei kuitenkaan sammuillut, eikä vilautellut öljynpaineen merkkivaloa-oli vain tavallista hieman pienempi tyhjäkäynti. Nyt vika on ollut viikon verran ja selvästi pahempi kuin pari vuotta sitten.
Asiaan saattoi vaikuttaa, että vaimoni oli unohtanut oven yöksi raolleen jolloin sisävalo tyhjensi akun ja oli seuraavana päivänä käynnistänyt sen naapurin kanssa kaapeleilla. Naapuri on autoalan ihmisiä, joten en usko, että sinällään ovat mitään tehneet väärin. Mutta olisiko akun tyhjeneminen / kaapelikäynnistys kuitenkin voinut rikkoa jotain? Mielestäni vika vain ilmestyi tällä kertaa sen jälkeen?
Voisiko vika olla siinä tyhjäkäyntimoottorissa? Onko joku räplännyt sitä tässä konemallissa? Mitä muita vaihtoehtoja? Mistä ja milläköhän hinnalla tarvittaessa saisi uuden tyhjäkäyntimoottorin?
Kiitokset jo etukäteen vinkeistä!
Vastaavasta viasta on ollut muille konemalleille (eclipsessä oleva 4G63 vm?) tällä listalla juttua, mutta ei tälle, joten ajattelin varmistaa, ennen kuin teen lisää tuhoja aikaiseksi
Kone siis sammuilee/temppuilee lämpimänä tyhjäkäynnillä. Kylmänä tyhjäkäynti on ok.
Esiintyy esim pysähtyessä liikennevaloihin. Kone tiputtaa kierrokset alle 500 ja joko sammuu tai (yskähtää ja) nostaa ne takaisin 1000 laskeakseen taas 500... Joskus kone jää käymään noin 500 kierrosta nätisti, joskus hieman alle 500, jolloin öljynpaineen merkkivalo alkaa palaa :-(
Aiemmin tyhjäkäynti ollut luokkaa noin 800 kierrosta.
Samantyylinen vika oli pari vuotta sitten muutaman viikon ja korjaantui itsestään. Ei kuitenkaan sammuillut, eikä vilautellut öljynpaineen merkkivaloa-oli vain tavallista hieman pienempi tyhjäkäynti. Nyt vika on ollut viikon verran ja selvästi pahempi kuin pari vuotta sitten.
Asiaan saattoi vaikuttaa, että vaimoni oli unohtanut oven yöksi raolleen jolloin sisävalo tyhjensi akun ja oli seuraavana päivänä käynnistänyt sen naapurin kanssa kaapeleilla. Naapuri on autoalan ihmisiä, joten en usko, että sinällään ovat mitään tehneet väärin. Mutta olisiko akun tyhjeneminen / kaapelikäynnistys kuitenkin voinut rikkoa jotain? Mielestäni vika vain ilmestyi tällä kertaa sen jälkeen?
Voisiko vika olla siinä tyhjäkäyntimoottorissa? Onko joku räplännyt sitä tässä konemallissa? Mitä muita vaihtoehtoja? Mistä ja milläköhän hinnalla tarvittaessa saisi uuden tyhjäkäyntimoottorin?
Kiitokset jo etukäteen vinkeistä!