Galantissa alkoi ihme oireet. Kylmästä kun käynnistää niin muutamia minuutteja käy ihan normaalisti ja sitten sammuu kuin saunalyhty. Se sammu kerrasta, ei prötää ei pätki, kuin avaimella kääntäisi virrat poikki. Tosin mitkään virrat eivät ainakaan silmällä katsoen häviä. Sitten kun yrittää startata niin ei lupaa yhtään.
Ensimmäisellä kertaa kun vika ilmeni, lykkäsin auton talliin lämpimään, hain tietoa ja päädyin sitten tarkistamaan sytytyspuolan joka ohmeista päätellen oli ok. Virranjakajan kansi oli kuluneen näköinen ja vaihdoin sen. Ajattelin sitten että kokeilen vaihtaa PTU:n eli sen transistoripaketin joka maadoittaa sytytyspuolaa ohjaten kipinää. Siinä meni muutama tunti räplätessä ja tarkistellessa. Sain laitteet taas nippuun ja ilo oli suuri kun se lähti käyntiin heti ensi starttauksesta. Ajattelin että taisi olla helppo korjaus tällä kertaa.
Tänään meinasin lähteä kaupungille ja laitoin käyntiin pihassa ja muutaman minuutin päästä se peeveli sammui taas! Juuri samat oireet kuin ensimmäisellä kertaa. Nyt alkoi ärsyttää. Mikä he*v***i tossa nyt sitten taas on, ei kai se ECU nyt ole lahoamassa?
Mietin tässä että täytynee kokeilla lämmittää moottoria lohkolämmittimellä, jos se lämpöisenä lähtisi, ainakin on nyt helppo testata onko sillä mitään merkitystä. Nyt olisikin hyvät neuvot kalliit, olisko mitään apuja?
CE-valo ei jää palamaan kojelaudassa, pitäisikö vikakoodeja tarkistaa? Ne transistori ja virranjakajan kansi ovat tarvikeosia, kannattaisikohan ne korvata alkuperäisillä?
Ensimmäisellä kertaa kun vika ilmeni, lykkäsin auton talliin lämpimään, hain tietoa ja päädyin sitten tarkistamaan sytytyspuolan joka ohmeista päätellen oli ok. Virranjakajan kansi oli kuluneen näköinen ja vaihdoin sen. Ajattelin sitten että kokeilen vaihtaa PTU:n eli sen transistoripaketin joka maadoittaa sytytyspuolaa ohjaten kipinää. Siinä meni muutama tunti räplätessä ja tarkistellessa. Sain laitteet taas nippuun ja ilo oli suuri kun se lähti käyntiin heti ensi starttauksesta. Ajattelin että taisi olla helppo korjaus tällä kertaa.
Tänään meinasin lähteä kaupungille ja laitoin käyntiin pihassa ja muutaman minuutin päästä se peeveli sammui taas! Juuri samat oireet kuin ensimmäisellä kertaa. Nyt alkoi ärsyttää. Mikä he*v***i tossa nyt sitten taas on, ei kai se ECU nyt ole lahoamassa?
Mietin tässä että täytynee kokeilla lämmittää moottoria lohkolämmittimellä, jos se lämpöisenä lähtisi, ainakin on nyt helppo testata onko sillä mitään merkitystä. Nyt olisikin hyvät neuvot kalliit, olisko mitään apuja?
CE-valo ei jää palamaan kojelaudassa, pitäisikö vikakoodeja tarkistaa? Ne transistori ja virranjakajan kansi ovat tarvikeosia, kannattaisikohan ne korvata alkuperäisillä?