Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

MMC4ever

Galant stw -98, 2*Celeste ST-78, Space Star -02
Liittynyt
5 Tammikuu 2003
Sijainti
Laitila
Miettinyt alustasarjan hankintaa Galantiin (1997).
Onko GTS PERFORMANCE KIT -alustasarjalla mitään tekoa?
Hinta alle 500€, niin olisi passelin hintainen.
Ei saisi paljoa madaltaa, eikä olla kovin epämukava.

Tiedossa muita sarjoja alle 500€:n hintaan, jotka olisi kelvollisia arkiajoon?

Haulla oikein löytynyt selkeää vastausta tähän, siksi uusi aihe.
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

alta 700e saa coilovereita jo joista varmaa saa iha mukavan...D2 tosin o jäykkä..k-sport samalta tehtaalta myös tulee...
mut alustanha pitääki olla jäykkä ;D
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

D2:een saa kyllä erilaisia jousia tehdastilauksena ja ainakin Race Performancelta myös hyllystä. Itse sovitin onnistuneesti erääseen autoon pehmeämmät D2:n jouset ja lopputulos oli ihan asiallinen. Tarkkana saa vaan olla ettei ota liian pitkiä tai lyhyitä jousia. Lyhyillä ja pehmeillä jousilla voi pahimmillaan saada kierteet osumaan toisiinsa jolloin jousto tietty loppuu kuin seinään.

Säädin jousien preloadin niin että iskarit olivat auton ollessa paikallaan suunnilleen puolivälissä liikerataansa. Iskarien säätö riitti ainakin tällaisessa muutoksessa toimivaan lopputulokseen.

D2 vakio etujousi: 4.5 kg/mm 180 mm
Valitsemani etujousi: 3.2 kg/mm 215 mm

D2 vakio takajousi: 7.0 kg/mm 205 mm
Valitsemani takajousi: 5.3 kg/mm 205 mm

En silti suosittele coilovereita perus katukäyttöön ellei ole valmis opettelemaan niiden oikeaa säätämistä tai maksamaan jollekin siitä työstä. Liian paljon mahdollisuuksia pilata lopputulos.
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

Lesjöfors tarjoaa jousisettejä (myydään myös nimille Kilen ja B+G), foorumilaisilla niitä on alla useammallakin. Itsella ihan vakioiskareiden kera.
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

Itsellä oli sedanissa nuo Lessjöforsit alla Monroen iskareilla ja omaan makuun oli todella hyvät. Jämäkkä, muttei pintakova ja vaikka kilometrejä kertyi toistasataatuhatta, niin tuntuma pysyi samanlaisena. Ja ilmeisesti uusi omistaja on niistä edelleen tykännyt, kun ei ole alta vaihtunut mihinkään. 8) Hintaa tuli setille aikanaan 550 €.

Farkussa on alla H&R jouset ja punaiset konit edessä eikä niistäkään ole pahaa sanottavaa.
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

Mulla on Bilsteinin iskarit, jousista en tiedä. Toisin sanoen en tiedä onko koko sarja vai jouset ja iskarit erikseen. Edellisen omistajan jäljiltä. Hinnastakaan ei sen enempää tietoa, mutta mukavuus on kohillaan ja sopivan matala. Bilsteinin nettisivuilta ei kylläkään löydy vuosimallin mukaan mitään, mutta eikös edellinen korimalli ole samalla alustalla..? Kannattanee kysellä..
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

TeeJii sanoi
Mulla on Bilsteinin iskarit, jousista en tiedä. Toisin sanoen en tiedä onko koko sarja vai jouset ja iskarit erikseen. Edellisen omistajan jäljiltä. Hinnastakaan ei sen enempää tietoa, mutta mukavuus on kohillaan ja sopivan matala. Bilsteinin nettisivuilta ei kylläkään löydy vuosimallin mukaan mitään, mutta eikös edellinen korimalli ole samalla alustalla..? Kannattanee kysellä..


Ne jouset on cobran, iskarit bilsteinin. Edes cobra ei onnistu pilaamaan. Eli hyvä setti on, suosittelen , tulee jo galanttiin tuntumaa :driver
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

mystinengalant sanoi
Ne jouset on cobran, iskarit bilsteinin. Edes cobra ei onnistu pilaamaan. Eli hyvä setti on, suosittelen , tulee jo galanttiin tuntumaa :driver

Jahas ja tarkempaakin tietoa löytyi ;D Kiitos!
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

Harri K sanoi
mut alustanha pitääki olla jäykkä ;D

Tätä ei nimenomaan olla hakemassa. Vaan auton tulisi olla mukava ja hyvä ajaa.
Ja toisessa etuiskarissa on vuoto, joten iskarit joutuu kumminkin vaihtamaan.
Pitää selvitellä noita ehdotuksianne, kiitos niistä.
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

TeeJii sanoi
Mulla on Bilsteinin iskarit, jousista en tiedä. Toisin sanoen en tiedä onko koko sarja vai jouset ja iskarit erikseen. Edellisen omistajan jäljiltä. Hinnastakaan ei sen enempää tietoa, mutta mukavuus on kohillaan ja sopivan matala. Bilsteinin nettisivuilta ei kylläkään löydy vuosimallin mukaan mitään, mutta eikös edellinen korimalli ole samalla alustalla..? Kannattanee kysellä..

Jepjep, villin huhun mukaan TeeJii osti mun vanhan auton, eli tuon -00 Galantin. :) :peukku
Iskarit on muistaakseni Bilstein Black (~350e) ja jouset Cobran jotkut perusmadallusvieterit (~250e). Auto oli kyllä loistava arkikäytössä, ei liian kova ja sopivan korkuinen. Osat muuten löytyi suoraan DrWheelGoodin hyllystä. Loistava paikka! :)
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

Kesä tulee, madallusprojekti alkakoon...

Keulaa olis tarkoitus laskea, mutta sinne ajattelin samalla vaihtaa iskari ja jouset. Mutta takana nuo nivomaatit on osoittaneet jo monesti hyötynsä, että mielellään en niistä luopuisi.

Joten, sattuisko kukaan tietää mistä voisi saada madallusjouset nivomateille?

Autohan on Galant 2.4GDi -00 farkku.
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

Jaahas, näyttää olevan meikäläisen viesti täällä viimeisenä joten jatketaan.

Eli kuten tuolla yhdessä topicissa mainitsin, niin kuskinpuoleinen nivo kyykkäsi. Nyt olisi sitten samalla aika uusia etupään iskarit, joten menee alustasarjan ostoon...

Nyt kysyisinkin onko joku madaltanut galantia missä on nivomaatit ja jos on niin tippuiko perse ollenkaan?

Tuntuu olevan kahta eri käsitystä, että madaltaako madallusjousi nivoa ollenkaan, sen sisällä olevan jousen takia.

Tietäisi vähän mitä lähtee ostamaan, uudet nivot+madallussarja niille vai kokonaa uusi sarja...
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

semmonen muistu mieleen, että kannattaa kysyä AVK:lta.
mun entinen galantti ajettiin lunastukseen, ja sielä oli täyssäädettävä D2 alusta.
tapahtuneesta on tosin pian vuosi aikaa.
Kannattaa kysyä jos vaikka sattuis löytyyn :)
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

Mitä kokemuksia teillä Galantin madaltaneilla on (esim. 40/40, 30/30, 40/20 tms)pohjakosketuksista eri tilanteissa, ottaako pohja kiinni esim. "mökkitiellä" tai laivaan/lossille ajettaessa (kynnys) tai vaikkapa parkkiluolaan ajettaessa (liuskan alun jyrkkä reuna)?
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

Sen verran voin sanoa et -55mm perästä (nivot paskana, ei tarkoituksellinen madallus), vakiokorkeudella keula ja kyllä otti pohja kiinni melkein joka mahdolliseen hidastetöyssiin, tiukempaan mäen nyppylään, kantteriylitykseen ja lumipaakkuun... Voisin veikata että etupuskuri on jo aikamoisessa vaarassa jos 40mm pudottaa molempia päitä.
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

ei kai ny -55mm viel nii alas vie et joka paikassa raapii?? jos aikoo madaltaa ni kannattaa sit alkaa kattelemaaki jo vähä missä ja miten ajelee
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

Kyllä se mulla ainakin raapi ;D Keula kun oli normaalilla korkeudella ja perä -55m niin kyllä pohja nappas kiinni jossain melkein päivittäin :) Voin vain kuvitella mitä olis tapahtunut jos keula olis ollut samalla korkeudella.
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

Sportin keula raapi -35mm madalluksellakin aika monissa luiskissa/rampeissa, sen verran pitkä ylitys ja tiukka nousukulma. Pohjan kanssa ei muuten ongelmia.
 
Vs: Galant 1997-> alustasarja (edullinen ja kelvollinen, onko sellaista?)

Mistä kannattaisi kysyä, ja mistä on jengi tilannut coilovereita EA-mallin Galanttiin? Suomesta tai ulkomailta.
 
Takaisin
Ylös Bottom