GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

taimen

New Member
Liittynyt
19 Joulukuu 2008
Sijainti
Helsinki
Käsijarru jumissa apumiehen puoli.Siis ei pidä.Miten edetä ettei hajota koko satulaa.Siel kuulema joku kiertomäntä jumis?Tai neula.?Sen verran katoin et sen pystyjousen alaa oleva vipu oli (vaijeri vedetty aivan pohjaan).Sitä vipua sen jousen alla sain "herkisteltyä" ees-taas rostoffilla ??
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

:peukkuNo nyt löytyi toi Nostokurjen linkki.Mites tos kehikos on noi kaks pilttia,alimmainen näkyy aukeevan normaalil,oisko kolmentoista lenkil,muta pitääkö se ylimmäinen irroittaa vai nouseeko toi etuosa vaan ylös,jotta palat saa pois.Meinaan jos en koko satulaa viel irrttais kun se kässäri jo vähän ottaa ihan lopussa kiini,eli herkistelis viel.
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

muistaakseni riitti että löysäs sitä toista pulttia ja avas toisen niin sen sai auki sen missä ne palat on..
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Toi ylempi pultti,onkohan se joku kuuskulma,tortsi,vai ?hankala ku ei viittis vaan jollain "sopivalla!kokeila.Alempi pultti on selkee lenkkiavaimen koko.Ettei "muljahtais pyöreeks koko hole. :nykii
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

eli:

palojen vaihto taakse tarvit 12mm kiintoavaimen ja muistaakseni 14mm(mahdollisesti myös 12mm)
hylsyn sekä pitkän jatkon. tasapainen pikku ruuvari sokan irrottamiseen

1. avaa ensin jarruvaijerin kannake pultti alapuolelta se L muotoinen rauta irti satulasta.
2. irrota käsijarru vaijerin pikku sokka mikäli on paikalla vääntö kynkässä & irrota vaijeri
3. avaa alempi liukutapin kiinitys pultti (12mm)
4. nosta satula pystyy (kääntyy yläliukutapissa)
5. vaihda palat ja kokoa takaisin käänteisessä järjestyksessä.


se pultti siellä suojakupin alla (ylä liukutapapissa) on normaali 10mm kantainen sen saa
auki ohut seinämäisellä pikku hylsyllä.

älä hakkaa vasaralla sillä onnistuu halkaisemaan rungon...
mäntä menee pyörittämällä sisälle. tapin kolot männässä pysty linjassa jarrupalan tappi estää
männän pyörimisen.
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Satulassa olevan käsijarruvivun mutteria avatessani(sen jousenalla),naps,katkes!mutteri jäi käteen.Mul on englanninkielinen korjausopas.Toi pystyholkki jonka päästä se mutteri katkes on nimeltään spindle lever.Onko sille mitään tehtävissä vai kannattaako os :peukkutaa vaihtosatula.Otin jo irti koko satulan(3tuntia ;D) oli meinaan hiukan jumissa,varovasti rostoffia, ja jenga kerrallaan. :nykii
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

taimen sanoi
Satulassa olevan käsijarruvivun mutteria avatessani(sen jousenalla),naps,katkes!mutteri jäi käteen.Mul on englanninkielinen korjausopas.Toi pystyholkki jonka päästä se mutteri katkes on nimeltään spindle lever.Onko sille mitään tehtävissä vai kannattaako os :peukkutaa vaihtosatula.Otin jo irti koko satulan(3tuntia ;D) oli meinaan hiukan jumissa,varovasti rostoffia, ja jenga kerrallaan. :nykii

~120e satula motonetissä.

mulla vois olla kyllä osia korjakin, pari jumissa/kulunutta satulaa on tuolla tallissa...
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Kerkesin jo purkaa osiin sen satulan,sen käsijarrun pystymännän pään jonka pää katkes jengoista,voi varmaan porata ja kiertteet sekä pultti päähän.Haen tiivisteet maanantaina,onko tos kasaamises mitään erikoista,mm sen pystymännän ja sen pitkän kierre osan sovittelussa.Katoin vaan et se kuoppa tos pysytymännäs on tollanen epäsymmetrinen.
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Kun en tiennyt,onnistuuko homma niin että paan satulan takas ja kässärivivun paikalleenja sit heftiin se mutteri takas siihen päälle.
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

On sitte lujaa kiini toinen holkki,se ylempi.Millä sen sais pois.Ei taida uudet palat mennä paikalleen jos ei kelkka liu,,,prk :seina
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

taimen sanoi
On sitte lujaa kiini toinen holkki,se ylempi.Millä sen sais pois.Ei taida uudet palat mennä paikalleen jos ei kelkka liu,,,prk :seina

siis ylempi liukutappi? Eikös se liu'u pois vetämällä sieltä sisältä. Eli ei tarvi avata sitä pulttia välttämättä.
Siis alempi irti ja nostaa sen satularaudan ylös jolloin se mahtuu tuleen ulos...Itse katkaisin vastaavan, mut lämmöllä lähtee kyllä auki...
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Jep,lähti se lämmittämällä,siis se holkki oli jumissa.Nyt on siinä vaiheessa et mäntä on jo sylinterissä,mut se kässärin vipu kyl longsuu ihan löysänä,onkohan kohillaa.Paraneekohan kun tule nesteet sylinteriin.Satula viel kytkemättä,eli takakontissa.Prk kun ei tullu katottua miten se pystymäntä on just kohillaan,on niin kummallinen epäkesko hole siin et tiiä mihin kulmaan se asettuu.
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

ei se saa lonksua yhtää. Onha sulla se jousi siinä palauttamassa sitä?
Oliko neulalaakeri tallella vielä vai oliko ruostunu täysin`?

Osakuva:

http://www.essi24.ru/pictures/mitsu/eu/135_1603HR4F0T.png
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Oli siel sellanen parisenttiä pitkä4-5 mm paksu tappi,se kai se on.Toi 50314 AR siitä se heiluu sormin eestaas ,ei kyl pyöri ympäri.Ei ole viel päällä jousta kun en ole viel asentanu satulaa kiinni.Toi 50314 AR kuuluko siinä oleva "kuoppa" kyljessä olla tollanen epämääräse symmetrinen.Ja missä asennossa se puotetaan tuohon satulan kuppiin:Jos katsois toisesta joka on paikallaan mallia,ki se on samas asennossa,,
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Se 2cm tappi kuuluu olla siinä kuopassa, se painaa mäntää eteenpäin käsijarrua vedettäessä.
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Jep,näin ajattelinkin,meen kohta ja puran viel auki,jotain on pieles kun se on aivan löysä.Hyvä kuva :peukku
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

52963 on seeger-rengas joka pitää olla männänkolon ihan pohjalla. Painamalla sopivalla (olikohan 24mm hylsyllä) ja vinkalla puristamalla sen saa parhaiten sinne pohjalle. Jos siis oot menny sen irrottamaan kanssa.
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Eikös se tule ton 52101 päälle.Tossa järjestyksessä kun tossa kuvassa mä sen kasasin.Pitkät pihdit joilla sain sen laskettua sine sylinterin sisään ja sitten kiersin männän perään.jarrut toimii,kässäri viel testaamatta,kun tais jäädä se neulalaakeri jotenkin jumiin,,,epäilen 50314 AR,se on nyt liian ylhäällä.Huomen avattava viel kerran,sit ehkä vaihto satula koht
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Juu tulee päälle. Mä en saanu pitkillä pihdeilläkää sitä kyllä sinne pohjalle vaan vasta hylsyllä painamalla ja sitte vasta mäntä kiertämällä kiinni.
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Jep,toi hylsy oli hyvä,meni hyvin ja varmasti pohjaan.Tuntus tos käsin sitä vipua vääntämällä et toimis.Pitää viel pästä hitsaa migillä se vaijerin vipu kiinni (kun katkes se mutteri siit tapista.)en saanut ilmattua etupyörästä kun ilmaus ruuvi tosi jumissa.Voiskohan sitä lämmittää,ettei menis poikki.
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Voi lämmittää..itse lämmitin 650astetta tuuppaavalla kuumailmapuhaltimella ja lähti hyvin sitten irti.
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Kässärivaijerin vivun sain migillä kiini.Seuraavan jarruletkut,vikaluetelosssa lukee;murtumia vas+oikea takaletku.en mä nää siel kyl mitään murtumia?Pahalta näyttää sielt ylempää tankin kulmasta irroittaa tota kuparin muttteria,on kyl niin jumissa.Sama toisel puolel,poikki menee putket,jos katkee voiko itse tehdä uudet päät/mutterit,vai joutuisko vetää tehostajalta asti. Roll Eyes.Jos vaihtais vaan siit satulasta siihen silmukkaan,kokeilis jos se riittää.
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Leima tuli,kiitos avusta taas :peukku.satulan jouduin uusimaan,en saanut pysyvää pitoa,alapallon kumista oli korjauskehotus,en korjannu,sain kuukauden aikaa korjata.,
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Hitto,jarruputki vuotaa,takaa apumiehenpuolelta,pahas paikassa pensatankin päällä.Alla tutkiessani huomasin että myös keskikohdasta vuotaa,siin missä ne on rivissä kiinni pensaputkien kanssa,myöskin apumiehenpuoleinen putki.Ovatko samaa putkea?Miten ne putket tulee siel alla,onko tankin päällä liitosta,vai meneeekö yhtenä putkena taka letkulta jarrusylinteriin.Tankki varmaan otettava alas.Ei oikeen motonetis tienneet niistä putkista,otin kaks toinen jotain 2,6m,toinen jotain 3,6m
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Siis takaa letkusta,oikealta jarruputki,meneekö eteen asti suoraan paineentasaus häkkyrään,ja jos joku tietäis putken pituusmitan. Tuol moton sivuil on niin sekavia mittoja. :seina
 
Vs: GALANT.2.0 glsi -90.Käsijarru.

Jarruputket vedetty,toiseen tein itse päät,kiitos ST avusta.Yksityisviesti toimii :peukku :driver
 
Takaisin
Ylös Bottom