Helou!
Eli kyseessä otsikon mukainen kapistus, jossa on 4 eri vikakoodia luettu:
12 = ilmamäärämittari
13 = imuilman lämpötunnistin
21 = moottorin lämpötilan anturi
25 = barometric pressure sensor, ulkoilman paineentunnistin (kyllä!!), sijaitsee ilmamäärämittarin yhteydessä
Eli onko koodiviat 12, 13 ja 25 yhdessä ja samassa mötikässä eli ilmamäärämittari sökö?? Ja koodi 21 vian aiheuttaja osa löytynee termostaattikotelostako? :seina
Ja sitten, tein jakopäärempan, mutta unohdin maadoittaa sen yhden piuhan rintapellistä rempan ajaksi. Sytytyslampulla katsottuna ennakko on nyt noin 10 astetta ja eikös se normaali ollut noin 5 astetta? Eli voisiko jako heittää yhdellä hampaalla? Lämpöisenä ollessaan ei heti vastaa kaasuun, mutta voisiko osakseen johtua noista vikakoodeista? Jälkeenpäin kokeilin maadoittaa sen piuhan runkoon, jonka pitäs ennakkoa muuttaa, mutta en huomannut mitään eroavaisuutta vaikka ajoituslampulla katsoin...
Kiitokset etukäteen, jos joku vaivautuu valaisemaan asiaa...
Eli kyseessä otsikon mukainen kapistus, jossa on 4 eri vikakoodia luettu:
12 = ilmamäärämittari
13 = imuilman lämpötunnistin
21 = moottorin lämpötilan anturi
25 = barometric pressure sensor, ulkoilman paineentunnistin (kyllä!!), sijaitsee ilmamäärämittarin yhteydessä
Eli onko koodiviat 12, 13 ja 25 yhdessä ja samassa mötikässä eli ilmamäärämittari sökö?? Ja koodi 21 vian aiheuttaja osa löytynee termostaattikotelostako? :seina
Ja sitten, tein jakopäärempan, mutta unohdin maadoittaa sen yhden piuhan rintapellistä rempan ajaksi. Sytytyslampulla katsottuna ennakko on nyt noin 10 astetta ja eikös se normaali ollut noin 5 astetta? Eli voisiko jako heittää yhdellä hampaalla? Lämpöisenä ollessaan ei heti vastaa kaasuun, mutta voisiko osakseen johtua noista vikakoodeista? Jälkeenpäin kokeilin maadoittaa sen piuhan runkoon, jonka pitäs ennakkoa muuttaa, mutta en huomannut mitään eroavaisuutta vaikka ajoituslampulla katsoin...
Kiitokset etukäteen, jos joku vaivautuu valaisemaan asiaa...